Pengalaman Menginap Di Hotel The Light Seberang Perai Pulau Pinang

Semasa kami di Hotel Pulau Pinang tempoh hari, kami tak menginap di bahagian pulau kerana hotel dah penuh di booking. Kalau ada yang kosong pun , hotel tu tak best pada saya. Kan saya dah pernah cakap dalam entry-entry sebelum ni, yang saya memang cerewet bab penginapan hotel.

Tak kisah hotel budget sekalipun yang penting ada review yang bagus dari penginap, lokasi ok, takde cerita negatif macam kisah seram atau ada pepijat. Takde breakfast pun takpelah. Yang penting hotel tu ok. Ahaha.

Ok ni hotel The Light. Harga dia agak mahal pada saya tapi tak semahal Lexis Port Dickson dan Grand Lexis. Pada saya still affordable la untuk harga 1 malam ( habis duit tabungan ku kahkah).

Untuk mengelakkan rasa bersalah booking hotel mahal, saya book melalui Shopback sebab setiap tempahan hotel melalui Shopback, kita akan dapat cashback. Kadang-kadang dia dia bagi 5%, kadang-kadang dia bagi 7% cashback. Oklah kan,walaupun tak banyak. Dari berbelanja begitu saja sekurang-kurangnya  ada hasil sikit. (Klik sini untuk register Shopback >>Register Shopback<<)

Apa yang buat saya tertarik nak menginap di sini ialah lokasi dia tak jauh dari jambatan pertama Pulau Pinang, breakfast percuma, hotel baru dan of course review yang mereka dapat kebanyakannya bagus-bagus dan score yang tinggi di Agoda iaitu 8.0++ ( excellent).

Saya request bilik yang tinggi dan non smoking. Mula-mula cuak jugak kalau dapat bilik dengan view yang tak best sebab dalam Agoda dia tulis pool view.  Saya mengharapkan pemandangan bandar yang luas terbentang.

Cuak cuak pun, dalam booking saya request level yang tinggi dengan harapan diorang penuhi permintaan saya.

Alhamdulillah kami dapat tingkat 10. View memang awesome sangat.

Bilik luas, semua amenities cukup, perabot baru dan interior design konsep moden.

Saya memang suka design moden. Maaflah memang tak minat hotel yang guna konsep pelik macam konsep Bali ke, konsep fairytale ke, konsep klasik pun tak suka. Rasa seram semacam!

Bilik dia memang besar, nak solat pun selesa.

Jom tengok gambar.

Taraa..!!

Jom tengok view dari bilik pula.

Walaupun bilik ni kategori pool view (pool memang boleh nampak dari bilik kami) tapi disebabkan bilik kami ni berada di level yang tinggi, jadi boleh nampak pemandangan bandar. Ada view  pulau (sebahagian saja) dan bandar Seberang Perai.

Suasana petang

Bangunan yang tinggi  warna kuning tu Hotel Sunway.

( Suasana pagi sebelum check out)

Suasana senja

Malam tu lepas makan malam di kawasan kedai berhampiran, suami ajak pusing-pusing Pulau Pinang. Waktu ni jem masih ada lagi sikit walaupun tak teruk. Hari yang kami pergi tu hari berkerja. Pulau akan jem sekitar waktu petang lepas tamat waktu berkerja dan betul- betul clear dalam pukul 10 malam.

Nak masuk lorong kecil macam Jalan Lebuh Chulia, Jalan Lebuh King pun takde masalah. Saya sempat singgah restoran Kapitan, Lebuh Chulia untuk beli susu badam. Take away je, tak minum sana pun. Sedap jugaklah. Diorang serve susu badam ni panas- panas. Nampak kuali besar yang diorang guna untuk buat susu badam tu. Berasap kualinya.

Lepas pusing-pusing lebih kurang 1 jam, kami pun balik hotel semula.

Jambatan ada jem sikit sebab ada construction. Tapi tak lama pun.

Esoknya breakfast. Banyak pilihan sampai tak termakan semuanya. Boleh tahan sedap jugalah.

Lepas makan, naik lif dan singgah area yang ada pool. Kat sini lupa pulak nak ambik gambar. Banyak juga family bercuti time ni. Anak saya tak minat mandi swimming pool. So memang dia tak minta nak mandi pool pun. Lebih kurang 15 minit kemudian, kami naik atas dan bersiap-siap untuk checkout.

Saya memang recommend hotel ni kalau korang bercuti di Seberang Perai. Insha Allah, puas hati.

Kalau nak booking hotel ni, saya cadang korang booking melalui aplikasi Shopback. Boleh guna Agoda atau Booking.com.

Korang akan dapat cashback tau. Dengan syarat mesti klik Shopback dulu. Sambil berbelanja boleh dapat pulangan semula. Berbaloi-baloi.

Klik link di bawah untuk register Shopback. Kena klik link yang saya bagi ni, baru akan dapat welcome bonus sebanyak RM5. Tak klik tak dapat.

>>>Daftar Shopback<<<

Cikgu Ramli Dari Sekolah Menengah Kebangsaan Penanti Bakal Dipanggil Oleh Pihak Pdrm Serta Jpn Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 897 hits
26 Disember 2019 Kubang Ulu Penanti Seorang guru yang dikenali sebagai Cikgu Ramli yang mengajar di SMK Penanti telah dikecam oleh warga sosial media Tindakan cikgu ini yang menyebarkan berita Palsu dalam WhatsApp berkenaan perarakan kumpul...
Masjid Di Pulau Pinang Tak Benarkan Solat Subuh

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 304 hits
SEJAK kelmarin tular satu memo yang menyatakan waktu operasi para jemaah di Masjid York Road di Pulau Pinang telah dihadkan daripada pukul 9 30 pagi sehingga 9 30 malam sahaja berkuat kuasa pada 31 Disember ini Berdasarkan perakuan yang dit...
Jawatan Kosong Terkini Di Majlis Bandaraya Pulau Pinang Pengambilan Januari 2020

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 628 hits
Permohonan Jawatan Kosong Majlis Bandaraya Pulau Pinang Berikut merupakan maklumat iklan kerja kosong yang dibuka oleh Majlis Bandaraya Pulau Pinang Maklumat kekosongan ini adalah pada paparan iklan yang tertera hanya menyiarkan untuk memud...
Batuuban Polis Marin Pulau Pinang Tahan Warga Thailand Di Perairan Malaysia

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 336 hits
Batu Uban 26 Disember 2019 Pasukan Polis Marin Batu Uban Wilayah 1 Pulau Pinang telah menangkap sepuluh orang warga Thailand di Perairan Pulau Pinang dalam satu Operasi bersepadu bersama Jabatan Imigresen Pulau Pinang pada jam lebih kurang ...
Staycation Di Homestay Greenville Balik Pulau Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 515 hits
Jom kita throwbackAwal cuti sekolah aktiviti pertama kami sekeluarga adalah menyertai perjumpaan keluarga sekolah kak Amira Semuanya bekas geng PIBG sekolah Group ni selalu je buat aktiviti tapi akak jarang sangat join Sesekali bila betul b...
Ratusan Warga Asing Serang Pejabat Imigresen Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 25/12/2019 - jumlah : 388 hits
Ia bagi mengikuti program Back For Good yang akan tamat pada 31 Disember ini
Semua Masjid Di Pulau Pinang Mesti Dibuka Untuk Tujuan Solat Fardhu 5 Waktu Maipp

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 670 hits
Semua pengerusi dan ahli jawatankuasa masjid di Pulau Pinang perlu membuka semua masjid di negeri berkenaan untuk tujuan solat fardhu 5 waktu sekali gus menafikan memo dikeluarkan sebuah masjid yang mengehadkan waktu operasinya kata Majlis ...
Hilang Terjun Jambatan Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 351 hits
LELAKI berusia 50 tahun dikhuatiri lemas selepas dipercayai terjun dari Jambatan Pulau Pinang dekat Prai kira kira 2 pagi hari ini Kejadian itu hanya disedari selepas pasukan peronda lebuh raya melihat rakaman kamera litar tertutup yang men...
Hitting The Road On A Guided Hotel Run

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria