Status Mn Pertembungan 3 Penjuru Belum Diputuskan Mkt


Datuk Seri Ahmad Maslan Umno division chiefs meeting at Menara Dato Onn in PWTC. AZMAN GHANI / The Star KUALA LUMPUR – Teka-teki sama ada kerjasama UMNO dan Pas akan diteruskan di bawah panji Muafakat Nasional (MN) pada pilihan raya negeri (PRN) Melaka masih belum diputuskan pada mesyuarat bulanan Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Khamis malam.
Sebaliknya, Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan menegaskan isu itu serta kemungkinan berlakunya pertembungan tiga penjuru yang turut membabitkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bakal diputuskan dalam satu mesyuarat MKT yang lain.
Buat masa ini, Ahmad menjelaskan antara keputusan mesyuarat MKT yang dicapai adalah dengan mengarahkan jentera parti di setiap peringkat di Melaka supaya bersiap-sedia menghadapi kemungkinan PRN Melaka dalam masa terdekat.
Tambah beliau, persiapan rapi jentera parti juga perlu menuruti prosedur operasi standard (SOP) yang akan ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
“Selain itu, mesyuarat bulanan MKT pada malam ini (Khamis) turut mengesahkan pengguguran keahlian parti Datuk Seri Idris Haron (Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Udang) dan Datuk Nor Azman Hassan (ADUN Pantai Kundor) yang sebelum itu adalah ahli UMNO Bahagian Tangga Batu.
“Mengenai isu kerjasama MN dan persediaan menghadapi pertembungan tiga penjuru pada PRN Melaka, satu mesyuarat (MKT) lain akan membincangkan perkara berkenaan,” katanya kepada media selepas menghadiri mesyuarat MKT UMNO di Menara Dato Onn, Pusat Dagangan Dunia (WTC) pada Khamis malam.
Mengulas lanjut, Ahmad turut menjelaskan satu pembentangan mengenai persiapan PRN Melaka telah dibuat oleh Badan Perhubungan UMNO Melaka dan beliau sendiri menerusi mesyuarat Biro Politik UMNO pada sebelah petang dan mesyuarat MKT pada sebelah malam.
Jelas beliau, MKT telah meneliti setiap laporan pembentangan yang dikemukakan dan pastinya ada beberapa perkara telah dibincangkan.
“Tetapi pada malam ini, kita hanya meminta jentera parti di setiap peringkat supaya membuat persiapan rapi bagi memenangkan parti pada PRN Melaka nantu.
“Mengenai isu lain termasuk pengagihan kerusi pilihan raya, tidak diputuskan (MKT) pada malam ini (Khamis),” katanya.
Berkenaan status PRN Melaka sama ada akan dilaksanakan SPR atau tidak yang akan diumumkan Isnin hadapan, Ahmad yang juga Ahli Parlimen Pontian mengakui UMNO menanti keputusan berkenaan dengan penuh debaran.
“Namun apa jua keputusan SPR, jentera parti masih perlu mempersiapkan portfolio masing-masing dengan rapi.
“Persoalan sama ada PRN akan diadakan dalam masa terdekat atau ditangguhkan, PRN Melaka macam mana sekalipun tetap diadakan,” katanya.
Isu kerjasama MN menjadi tanda-tanya dalam kalangan rakyat susulan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini membayangkan persefahaman politik antara UMNO dan Pas mungkin tidak diteruskan pada PRN Melaka.
Jelas Ahli Parlimen Bagan Datuk itu lagi, beliau tidak nampak ada ‘cahaya terang’ untuk kerjasama MN bersama Pas direalisasikan sebagaimana pilihan raya kecil (PRK) terdahulu susulan MN itu tidak pernah didaftarkan.
Status MN, pertembungan 3 penjuru belum diputuskan MKT: SUA UMNO
Baca Artikel Menarik :
Senator PAS dikecam lepas kaitkan bunuh diri dengan drama Korea Azhar minta Wee perjelas, kemuka bukti 10 pasangan selebriti Malaysia ini adalah sepupu Pacak tripod, rakam sedang sembahyang – Zul Ariffin Ini cubaan halang saya wakili Najib Payung terjun gagal dibuka, tentera terjunam ke tanah Ribuan dolar AS ditemui dalam tong sampah Pandora Papers: Benarkan ia dibahaskan di Parlimen – Najib Tiz Zaqyah kena kecam kerana ini…. Aneka perisa cakoi menjadi rebutan Ustaz Don pula jadi mangsa scammer Layari Laman Facebook MYKMU
PRN Melaka: PAS mahu elak pertembungan

The post Status MN, pertembungan 3 penjuru belum diputuskan MKT appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/10/15/status-mn-pertembungan-3-penjuru-belum-diputuskan-mkt/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Melaka Pas Mahu Elakkan Pertembungan Tiga Penjuru Dengan Umno Dan Juga Bersatu

Prn Melaka Pas Mahu Elakkan Pertembungan Tiga Penjuru Dengan Umno Dan Juga Bersatu

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 185 hits
KUALA LUMPUR PAS memberi jaminan parti itu tidak akan meletakkan calon di kerusi yang bakal ditandingi UMNO dan BERSATU pada Pilihan Raya Negeri Melaka walaupun berdepan kemungkinan jumlah kerusi ditandingi mereka jauh lebih kecil berbandin...
Prn Melaka Perikatan Nasional Sedia Hadapi Pertembungan Tiga Penjuru Lawan Bn Dan Ph

Prn Melaka Perikatan Nasional Sedia Hadapi Pertembungan Tiga Penjuru Lawan Bn Dan Ph

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 201 hits
MELAKA Perikatan Nasional sedia berdepan pertembungan tiga penjuru pada Pilihan Raya Negeri Melaka jika Barisan Nasional terus berdiam diri mengenai kemungkinan kerjasama antara dua parti berkenaan Pengerusi PN Tan Sri Muhyiddin Yassin berk...
Beberapa Puskesmas Di Jayawijaya Belum Punya Dokter

Beberapa Puskesmas Di Jayawijaya Belum Punya Dokter

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 183 hits
Menurut dia Dinas Kesehatan berusaha mengisi kekurangan tenaga dokter dan apoteker di puskesmas dengan mempekerjakan tenaga kontrak
Tangguh Dulu Kelik Kelate Jika Belum Lengkap Vaksin

Tangguh Dulu Kelik Kelate Jika Belum Lengkap Vaksin

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 293 hits
Rakyat Kelantan yang berada di perantauan dan masih belum lengkap menerima dua dos suntikan vaksin dinasihatkan supaya menangguhkan perancangan untuk pulang ke kampung halaman sekiranya kerajaan membenarkan rentas negeri dalam masa terdekat...
Jokowi Situasi Covid 19 Di Tanah Air Kian Membaik Tapi Pandemi Belum Berakhir

Jokowi Situasi Covid 19 Di Tanah Air Kian Membaik Tapi Pandemi Belum Berakhir

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 210 hits
Jokowi menyarakan ada dua hal untuk untuk membantu pemerintah menangani pandemi Covid
Belum Reda Kes Jilat Tangan Abang E Hailing Pula Buat Hal

Belum Reda Kes Jilat Tangan Abang E Hailing Pula Buat Hal

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 342 hits
Seorang pemandu e hailing didakwa bertindak di luar kawalan apabila mempamerkan kemaluannya kepada pelanggan wanita ketika suspek membuat penghantaran makanan kepada mangsa kelmarin Difahamkan dalam kejadian yang berlaku di Subang Selangor ...
Insentif Petugas Gabungan Belum Dibayar Posko Satgas Covid 19 Sultra Disegel

Insentif Petugas Gabungan Belum Dibayar Posko Satgas Covid 19 Sultra Disegel

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 131 hits
Posko Satgas Covid 19 di kompleks perkantoran Dinas Pendidikan dan Kebudayaan Provinsi Sulawesi Tenggara di Kendari disegel Kamis Penyegelan ini diduga terkait terlambatnya pembayaran insentif 174 orang personel gabungan yang terlibat dalam...
Sekwan Pastikan Belum Ada Surat Pemecatan Viani Limardi Sebagai Anggota Dprd Dki

Sekwan Pastikan Belum Ada Surat Pemecatan Viani Limardi Sebagai Anggota Dprd Dki

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 154 hits
Michael menambahkan keputusan yang dikeluarkan oleh DPP PSI sudah sesuai dengan prosedur yang berlaku Ia meyakini 500 ribu warga Jakarta memilih PSI di tahun 2019 karena menaruh harapan besar bahwa PSI akan berani bersikap tegas terhadap ka...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Persediaan Awal Haji

218 Fibonaci

219 Makna 99 Allah Pecahan

217 Kajian Surah Ad Dukhan The Smoke

This Is Drink Green Mango

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister