Statistik Pembelian Dalam Talian Peminat Kereta Dan Motosikal


STATISTIK PEMBELIAN DALAM TALIAN PEMINAT KERETA DAN MOTOSIKAL | Assalammualaikum semua! Kadang-kadang kita melihat dalam aplikasi Shopee terlalu banyak barangan yang kita perlu. Shopee seperti otak kita yang bijak berbelanja. Serba tahu apa yang sedang Ruby cari. Pasti aplikasi ini juga bijak seperti pemilik akaun. Hehehe. 

Di Shopee, semuanya tersedia. Sebagai pengguna, kita hanya perlu survey harga yang terbaik. Menyemak kos penghantaran dan berapa hari di ambil untuk jarak hari penghantaran. Sudah membuat pembayaran, anda hanya perlu bersedia untuk posmen telefon sahaja! Mudah kan? 
Barang keperluan untuk kereta dan motor yang Ruby pernah beli di dalam talian adalah wax untuk bersihkan kesan calar, tempat gantung plastik balik dari pasar, bekas menyimpan barang kereta, tempat kotak tisu, sidestep untuk kereta dan sarung tempat duduk motosikal. Banyak juga ye. Haha. 
STATISTIK PEMBELIAN DALAM TALIAN PEMINAT KERETA DAN MOTOSIKAL
Ramai yang sudah menyedari tentang perkembangan yang dilalui oleh landskap e-dagang tempatan sejak kebelakangan ini. Sebagai contoh, bilangan perniagaan luar bandar dan komuniti Malaysia yang mengambil bahagian sebagai penjual Shopee Marketplace telah meningkat 7.5 kali ganda sejak bulan Januari 2020 hingga bulan Mac 2022.
Sementara itu, semakin ramai pembeli Malaysia membeli barangan di dalam talian untuk produk yang biasanya dibeli di kedai fizikal. Ini termasuk, antara lain, alat ganti dan aksesori kereta dan motosikal.
Jadi, apakah sebenarnya produk-produk yang banyak dibeli di dalam talian oleh peminat kereta dan motosikal



Berikut merupakan antara barangan terlaris dari Januari 2022 hingga April 2022 di Auto Mall, sebuah pusat sehenti di Shopee untuk produk, pengetahuan, tawaran dan banyak lagi bertemakan automotif

Produk Auto Mall : Pemegang kotak tisu keretaBilangan unit dijual dari Januari 2022 hingga April 2022 : Lebih 79,000
Produk Auto Mall : Minyak enjin kereta dan motosikal Bilangan unit dijual dari Januari 2022 hingga April 2022 : Lebih 69,000
Produk Auto Mall : Bateri Bilangan unit dijual dari Januari 2022 hingga April 2022 : Lebih 26,000
Produk Auto Mall : Tayar motosikal Bilangan unit dijual dari Januari 2022 hingga April 2022 : Lebih 19,000
Produk Auto Mall : Motosikal Bilangan unit dijual dari Januari 2022 hingga April 2022 : Lebih 900
Pemegang kotak tisu untuk kereta - Jualan direkodkan meningkat lebih 3 kali ganda pada bulan April 2022 berbanding semasa Auto Mall diperkenalkan pada bulan November 2021
Tumpahan air di tempat duduk atau sisa serbuk roti pada tikar kereta kadangkala boleh berlaku jika anda tidak terlalu berhati-hati. Maka tidak hairanlah jika kotak tisu adalah sesuatu yang biasanya terdapat di dalam kereta kita.
Untuk kemudahan, ramai pemandu telah membeli pemegang kotak tisu untuk kereta di Shopee. Pemegang ini menjadikan bahagian dalam kereta kelihatan lebih kemas dan teratur. Lebih 79,000 unit produk ini telah dijual di Auto Mall dari bulan Januari 2022 hingga April 2022.
Minyak enjin - Lebih 69,000 unit dijual di Auto Mall dari bulan Januari 2022 hingga April 2022
Antara bahagian penting dalam memastikan enjin berjalan pada prestasi lancar ialah minyak enjin berkualiti tinggi yang mempunyai kuasa pembersihan yang baik. Para penunggang dan pemandu kini beralih kepada Shopee untuk mendapatkan keperluan perlindungan enjin mereka, dengan pelbagai jenama dan jenis minyak enjin ditawarkan di platform tersebut.
Bateri - Lebih 26,000 unit bateri telah dijual di Auto Mall dari bulan Januari hingga April tahun ini
Ia merupakan sesuatu peristiwa yang agak mengecewakan apabila kita gagal menghidupkan kereta atau motosikal akibat kehabisan kuasa bateri ketika sedang bergegas ke tempat kerja. Justeru, para pengguna Shopee berusaha untuk tidak terperangkap dalam situasi ini dengan membeli bateri premium yang tahan lama di platform tersebut.
Tayar motosikal - Lebih 19,000 unit tayar motosikal dijual di Auto Mall dari bulan Januari hingga April tahun ini
Barang yang agak berat seperti tayar biasanya dibeli di kedai tayar fizikal. Bagaimanapun, peningkatan populariti e-dagang telah mengubah pilihan pengguna, menyebabkan ramai rakyat Malaysia memilih untuk menikmati kemudahan membeli tayar motosikal secara dalam talian.
Maxxis dan Corsa merupakan contoh jenama-jenama popular, dengan wax silikon juga banyak dibeli oleh mereka yang berminat untuk memastikan tayar dan rim sentiasa berkilat di atas jalan.
Motosikal - Jualan yang direkodkan meningkat lebih dua kali ganda pada bulan April 2022 berbanding November 2021
Selain alat ganti dan aksesori, pembelian motosikal juga amat popular. Motosikal sememangnya berguna untuk melakukan perjalanan yang berdekatan dan melalui jalan-jalan bandar yang sempit. Lebih 900 unit motosikal telah dijual di Auto Mall dalam tempoh empat bulan pertama tahun 2022

Jenama motosikal popular di Shopee termasuk Yamaha, Modenas, Honda dan Vespa. Para pengguna mempunyai pilihan untuk membeli motosikal secara tunai atau dengan membayar yuran tempahan, kemudian membayar baki jumlah melalui pinjaman.
Di Auto Mall, selain produk-produk daripada jenama kereta dan motosikal yang dipercayai serta tawaran dan baucar eksklusif, pengguna Shopee turut boleh mendapatkan pelbagai maklumat berguna seperti petua tentang penjagaan tayar, harga minyak terkini dan artikel blog mengenai topik automotif.

Mengulas tentang bagaimana Auto Mall telah memacu perniagaan mereka, BateriHub menyatakan, “Sebelum ini, kami lebih tertumpu kepada kedai luar talian sebelum penularan Covid-19. Apabila kami memulakan perniagaan di Shopee pada akhir tahun 2020, kami telah mencapai jualan bernilai lebih RM1 juta dalam tempoh setahun. 
Baru-baru ini, selepas menyertai Auto Mall, pendedahan kami bertambah baik. Bilangan pengunjung ke kedai dalam talian kami telah meningkat sebanyak 25 peratus dalam sebulan. Dengan Auto Mall, kami dapat menampilkan produk kami kepada kumpulan pembeli yang lebih khusus yang berkongsi minat yang sama dalam barangan automotif."
Guan Hoe Penang, yang mengendalikan Kedai Rasmi Yamaha di Shopee, dapat mempelbagaikan saluran perniagaan mereka melalui platform tersebut. 


“Pada tahun pertama, kami berjaya mencecah jualan melebihi RM500,000, dengan menjual motosikal, minyak motor, alat ganti dan peralatan menunggang. Sejak awal tahun 2022, kami menyertai Auto Mall yang telah membantu meningkatkan jualan bulanan kami sebanyak 30 peratus. 
Selain membantu kami mencapai trafik pengunjung yang lebih tinggi, Auto Mall turut membolehkan kami mempunyai sebuah laman khusus untuk mempamerkan tawaran terbaik kami,” katanya

MENGENAI SHOPEE
Shopee ialah platform e-dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan. SHOPEE menggalakkan sebuah ekosistem digital yang inklusif dan mampan dengan membolehkan pendigitalan perniagaan, membolehkan perniagaan-perniagaan mengembangkan kehadiran dalam talian mereka, membantu lebih ramai orang mengakses dan memperoleh manfaat daripada perkhidmatan digital, serta membangkitkan komuniti tempatan.
Shopee menawarkan pengalaman yang mudah, selamat, dan menarik yang dinikmati oleh berjuta-juta pengguna setiap hari. Shopee juga merupakan penyumbang utama kepada ekonomi digital di rantau ini dengan komitmen teguh untuk membantu jenama dan usahawan tempatan berjaya dalam e-dagang.
Shopee adalah sebahagian daripada Sea Limited (NYSE: SE), sebuah syarikat internet pengguna global yang terkemuka. Misi Sea adalah untuk menaiktaraf kehidupan para pengguna dan perniagaan kecil menerusi teknologi melalui tiga perniagaan terasnya: Shopee, Garena dan SeaMoney

SHOPEE | FACEBOOK | INSTAGRAM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ruby.my/2022/06/statistik-pembelian-dalam-talian.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Beli Kereta Baru Dengan Gaji Rendah

Tips Beli Kereta Baru Dengan Gaji Rendah

papar berkaitan - pada 16/6/2022 - jumlah : 271 hits
Tips Beli Kereta Baru Dengan Gaji Rendah Kereta satu keperluan hidup zaman sekarang Kalau dulu tak kisah takde kereta ada motosikal atau basikal sudah memadai Tapi zaman sekarang tak boleh takde kereta Biarlah kecil asalkan ada Bagi yang ba...
Rel Kereta Api Di Xinjiang Hampir Lengkap

Rel Kereta Api Di Xinjiang Hampir Lengkap

papar berkaitan - pada 17/6/2022 - jumlah : 185 hits
Rel kereta api di Xinjiang hampir lengkap Dikemas kini 2 jam yang lalu Diterbitkan pada 16 Jun 2022 11 30PM
Gambar Kereta Mp Jelutong Kemalangan Boleh Tahan Teruk

Gambar Kereta Mp Jelutong Kemalangan Boleh Tahan Teruk

papar berkaitan - pada 18/6/2022 - jumlah : 191 hits
Ahli Parlimen Jelutong RSN Rayer mengalami kecederaan ringan selepas kenderaan dinaikinya terlibat dalam kemalangan di KM425 3 Lebuhraya Utara Selatan dekat Bukit Beruntung pagi Jumaat Pegawai Khas beliau S Griba ketika dihubungi Bernama be...
Mahu Kereta Hebat Sanggup Skip Duit Bagi Orang Tua Kisah Ini Elok Anak Muda Ambil Peringata

Mahu Kereta Hebat Sanggup Skip Duit Bagi Orang Tua Kisah Ini Elok Anak Muda Ambil Peringata

papar berkaitan - pada 19/6/2022 - jumlah : 126 hits
By ADAM FAHMI GHAZALI June 19 2022Biasa dengar orang gaji RM5 000 tapi pandu kereta yang installment RM1 300 hingga RM1 500 Biasa dengar kan Gaji baru RM4 000 dah berani beli kereta RM1 000 sebulan pun biasa dengar kan Biasalah darah muda D...
Enggan Ketepikan Kereta Ketika Jalan Sesak Jadi Punca 2 Lelaki Bergaduh

Enggan Ketepikan Kereta Ketika Jalan Sesak Jadi Punca 2 Lelaki Bergaduh

papar berkaitan - pada 16/6/2022 - jumlah : 234 hits
SHAH ALAM Gara gara enggan mengetepikan kereta ketika jalan sesak mencetus pergaduhan antara seorang penunggang motosikal dan pemandu kereta di Persiaran Kerjaya Glenmarie Seksyen U1 di sini kelmarin Kejadian berlaku kira kira pukul 7 15 pe...
Vanzo Memperkenalkan Rangkaian Wangian Kereta Baharu Khusus Buat Lelaki Dan Wanita

Vanzo Memperkenalkan Rangkaian Wangian Kereta Baharu Khusus Buat Lelaki Dan Wanita

papar berkaitan - pada 15/6/2022 - jumlah : 160 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Pewangi kereta antara aksesori kereta yang penting bagi mengelakkan bau tidak menyenangkan Lebih lebih lagi kalau pemilik kereta suka simpan kasut mahupun makan di dalam kereta Selain kebersihan luar kere...
Elakkan 9 Kesilapan Ini Semasa Beli Kereta Pertama

Elakkan 9 Kesilapan Ini Semasa Beli Kereta Pertama

papar berkaitan - pada 12/6/2022 - jumlah : 187 hits
Elakkan 9 Kesilapan Ini Semasa Beli Kereta Pertama Salam semua proses pembelian kereta bukan satu perkara yang mudah Banyak faktor faktor yang perlu diambil kira sebelum mengambil keputusan untuk membeli kereta Lebih lebih lagi nak beli ker...
Pemuda Maut Kereta Porsche Dipandu Langgar Dua Kereta Terbabas Di Lebuhraya Kl Karak

Pemuda Maut Kereta Porsche Dipandu Langgar Dua Kereta Terbabas Di Lebuhraya Kl Karak

papar berkaitan - pada 13/6/2022 - jumlah : 177 hits
KUALA LUMPUR Seorang pemuda maut apabila kereta mewah jenis Porsche yang dipandunya melanggar dua kenderaan lain sebelum terbabas di Kilometer 55 Lebuh Raya Kuala Lumpur Karak arah Kuantan dekat Bentong Pahang semalam Dalam nahas kira kira ...
Cara Kira Bajet Bulanan Untuk Beli Kereta Yang Sesuai Denga Gaji

Cara Kira Bajet Bulanan Untuk Beli Kereta Yang Sesuai Denga Gaji

papar berkaitan - pada 14/6/2022 - jumlah : 226 hits
Cara Kira Bajet Bulanan Untuk Beli Kereta Yang Sesuai Denga Gaji Salam semua Sihat Alhamdulilah uzu pun sihat sihat je Btw guys baru baru ni uzu rasa nak beli kereta baru Untuk buat sewa kereta sambil sambil tu untuk nak kerja nanti bila ba...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia