Sokong Produk Muslim Satu Jihad


tyrazalhe 07/09/2019
Kempen BMF pecahkan tembok harga barang tinggi golongan tertentu


BANGI, 7 Muharram 1441H, Sabtu – Walaupun sudah dijelaskan berulang kali, kempen Beli Produk Muslim Dulu atau Buy Muslim First (BMF) masih menjadi polemik kepada pihak tertentu, yang ‘menzahirkan’ usaha berkenaan sebagai langkah boikot kepada perniagaan bukan Islam.

Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Prof Dr Zainur Rashid Zainuddin berkata, beliau kesal dengan sikap putar belit kenyataan yang dibuat sebahagian pemimpin politik terhadap kempen berkenaan.

Beliau berkata, sentimen negatif yang digambarkan oleh pihak berkenaan adalah berpunca daripada ketaksuban mereka kepada parti politik tertentu.

“Kempen mendahului Beli Produk Muslim adalah suatu amalan yang mulia dan seharusnya disokong oleh umat Islam di seluruh negara.

“Ia berbeza sekali dengan kempen boikot membeli daripada kalangan bukan Islam atau bukan Melayu,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Tidak hanya membantu ekonomi umat Islam, beliau berkata, usaha berkenaan antara lain turut menyuburkan kerjasama dan kesatuan ummah, selain meningkatkan pendapatan golongan rendah dan sederhana.

“Usaha ini juga membantu meningkatkan kutipan zakat yang membantu asnaf, menurunkan harga barang harian, memecahkan tembok harga barang yang tinggi oleh golongan tertentu, meningkatkan jualan produk tempatan dan satu jihad serta perjuangan yang mulia,” katanya.

Sejak beberapa minggu lalu, kempen yang dilancarkan Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) dan Koperasi Al-Hilal Berhad (Kohilal) khusus untuk masyarakat Islam di negara ini, menimbulkan pelbagai polemik dalam kalangan pihak tertentu.

Bukan hanya dikritik dan ditentang oleh DAP, usaha berkenaan turut ditolak Kabinet Pakatan Harapan (PH) – yang turut dianggotai pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Parti Amanah Negara (PAN) dan PKR – yang menganggap tindakan itu sebagai boikot dan tidak wajar.

“Jemaah menteri menolak pemikiran dan pendirian sempit berasaskan sentimen perkauman yang cuba dimainkan oleh pihak tertentu kerana ia boleh menjejaskan keharmonian dan kesejahteraan negara.

“Sebaliknya rakyat diseru untuk menyokong kempen beli barangan buatan Malaysia kerana ia akan memberi kebaikan kepada negara,” menurut kenyataan Jabatan Perdana Menteri, Khamis lalu.

Biarpun usaha itu gagal mendapat sokongan Kabinet, namun kempen berkenaan mendapat perhatian dalam kalangan masyarakat Islam, malah sudah mula memberikan impak positif kepada perniagaan muslim.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/09/sokong-produk-muslim-satu-jihad.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5241 Tak Boleh Sokong Produk Muslim Otak Letak Dekat Mana Tv Ppim 06 09 2019

5241 Tak Boleh Sokong Produk Muslim Otak Letak Dekat Mana Tv Ppim 06 09 2019

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 537 hits
PPIM menerima pelbagai kecaman daripada beberapa pihak yang cuba memperlekehkan dan menentang usaha kempen menyokong produk keluaran peniaga Islam atau Buy Muslim First yang telah dianjurkan sejak April lalu PPIM tetap berpendirian teguh me...
Ummah Minta Rakyat Sokong Kempen Beli Produk Muslim

Ummah Minta Rakyat Sokong Kempen Beli Produk Muslim

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 391 hits
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin Roadshow fasa pertama bermula 8 September di Pulau Pinang KUALA LUMPUR Istilah memboikot produk bukan muslim hanyalah label yang dikeluarkan oleh pemimpin politik bukannya peniaga mahupun pengusaha Islam tega...
Sokong Profuk Muslim 22 Produk Perlu Ditukar Sekarang

Sokong Profuk Muslim 22 Produk Perlu Ditukar Sekarang

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 870 hits
Sokong Profuk Muslim 22 Produk Perlu Ditukar Sekarang Ya tajuk bukan rasis tapi fardhu kifayah yang dituntut dalam Islam sendiri mencari menjaga mengguna memakai yang halal itu WAJIB dilaksana oleh setiap orang Islam diatas muka bumi ini NO...
Kenapa Perlu Sokong Produk Muslim

Kenapa Perlu Sokong Produk Muslim

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 450 hits
Kempen utamakan produk dan perkhidmatan muslim perlu dipertingkatkan Tindakan ini tiada kaitan dengan permusuhan antara agama Sebaliknya satu usaha untuk meningkatkan ekonomi orang Islam Tentu sekali tidak salah untuk kita membantu sesama m...
Kita Sokong Barangan Muslim Tapi Tak Perlu Boikot Memboikot Produk Lain

Kita Sokong Barangan Muslim Tapi Tak Perlu Boikot Memboikot Produk Lain

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 912 hits
hi there wah ndak lama lagi kita rakyat Malaysia akan sambut Hari Merdeka yang ke 62 kan dengan temanya SAYANGI MALAYSIAKU MALAYSIA BERSIH Kalau kita menghayati tema tahun ni ianya menyeru kepada perpaduan kamu berbilang bangsa untuk mencin...
Jom Sokong Produk Muslim Oku

Jom Sokong Produk Muslim Oku

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 644 hits
Jom sokong produk Muslim OKU pula la kali nie Anda pasti pernah jumpa mana mana oku menjual ditepi jalan kan Beli lah walaupun satu kalau anda tak nak makan atau pakai boleh je sedekah kepada orang lain Oku Muslim diluar sana banyak menjual...
100 Fakta Wajib Sokong Produk Muslim Produk Bumiputera

100 Fakta Wajib Sokong Produk Muslim Produk Bumiputera

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 679 hits
1 Statistik membuktikan bahawa pada 2019 penduduk Bumiputera berjumlah seramai 20 4 juta orang iaitu sebesar 69 3 Namun begitu pendapatan purata isi rumah Bumiputera masih rendah berbanding bukan Bumiputera iaitu RM6 267 berbanding RM8 213 ...
Mengapa D4p Benci Kempen Produk Muslim

Mengapa D4p Benci Kempen Produk Muslim

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 261 hits
Berikut adalah respons daripada pimpinan D4P terhadap kempen beli barangan Muslim 1 Dalam tindak balas terhadap Kempen Menyokong Produk Muslim Setiausaha D4P pantas mengeluarkan kenyataan menyelar kempen ini dengan memerli kaum Muslim agar ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday

Building Trust In The Digital Age The Rise Of Fraud Verification Services

Kelantan Polis Tahan Empat Penjawat Awam

Dibelasah Kerana Keluar Dating Dengan Isteri Orang