Snowdrop Dikecam Kerana Plot Seperti Putar Belit Sejarah Jtbc Tampil Beri Penjelasan


Disebabkan pelbagai drama yang terpalit isu mengenai kepincangan sejarah dalam plotnya, drama “Snowdrop” juga tidak terlepas daripada menjadi kritikan ramai.
Drama ini akan berlatar belakangkan Seoul pada tahun 1987 dan membawa kisah Im Soo-ho (Jung Hae-in), seorang pelajar di universiti berprestij yang tiba-tiba berlari masuk ke asrama wanita pada satu hari dalam keadaan berlumuran darah. Eun Young-cho (Ji-soo), seorang pelajar yang ceria dan baik hati kemudiannya telah menyembunyikan lelaki itu dan merawat lukanya walaupun dalam keadaan bahaya.
Apabila sebahagian daripada sinopsis drama ini mula bertebaran di laman media sosial, ada yang mempersoalkan sama ada akan ada kontroversi putar belit sejarah nanti. Daripada informasi yang tersebar, watak lelaki utama ialah seorang perisik yang menyusup masuk dalam sebuah pergerakan aktivis manakala seorang watak lelaki lagi merupakan ketua pasukan di Agensi Perancangan Keselamatan Negara (NSP) dan digambarkan sebagai seorang yang terus dan adil.
Untuk pengetahuan anda, 1987 merupakan tahun penting buat sejarah Korea memandangkan terdapat satu pergerakan demokratik popular pada ketika itu yang menubuhkan bentuk kerajaan kini. NSP merupakan sebahagian daripada rejim kerajaan pada ketika itu.

Selepas mendengar kerisauan ramai, JTBC mengeluarkan satu lagi kenyataan baru bagi menjelaskan mengenai kandungan drama “Snowdrop”.
Sekali lagi kami menekankan pendirian mengenai kontroversi yang menyeleubungi drama “Snowdrop”.
Kami berkongsi sekali lagi kenyataan mengenai salah faham yang timbul akibat kritikan dan spekulasi yang terus disebarkan berkaitan drama ini.
Kontroversi ini bermula daripada sebahagian informasi dan kombinasi daripada sinopsis yang tidak lengkap selain sebahagian daripada deskripsi watak. Sebahagian daripada maklumat ini digabung berdasarkan spekulasi dan menyebabkan perkara yang salah nampak seperti benar. benar, ini ialah salah produksi kerana tidak berhati-hati semasa menguruskan data.
Kami ingin mendedahkan sebahagian daripada plot ‘Snowdrop’ untuk kefahaman anda.
1. Berkaitan dengan kontroversi di mana drama ini didakwa meremehkan pergerakan pro-demokrasi. Di dalam skrip, tiada satu bahagian pun di mana watak lelaki dan wanita menyertai sebarang pergerakan pro-demokarasi. Bahkan, terdapat satu watak yang ditindas kerana mereka dituduh sebagai perisik Korea Utara oleh rejim tentera pada 1980-an.
2. Latar belakang dan motif disebalik kejadian utama dalam ‘Snowdrop’ ialah situasi politik sekitar pilihan raya presiden pada tahun 1987 bukannya pergerakan pro-demokrasi. Drama ini menggambarkan kisah fiksyen mengenai rejim tentera, NSP, dan semua yang berkuasa pada ketika itu dan bersekongkol dengan pemerintahan diktator Korea Utara selain merancang konspirasi bagi mengekalkan pengaruh mereka.
3. Dalam latar belakang ini, seorang perisik Korea Utara dan ejen NSP yang mengejar perisik tersebut muncul sebagai watak utama. Keduanya bukanlah watak yang menggambarkan kerajaan dan organisasi yang disertai oleh mereka. Mereka adalah watak yang akan menekankan pandangan kritikan pada NSP, yang aktif menyokong pengaruh besar melakukan korupsi bagi mengekalkan kerjaan pemerintahan. Jadinya, kerisauan mengenai drama ini menglamorkan perisik dan pekerja NSP adalah tidak relevan bagi ‘Snowdrop’.
4. Sebab kami menggambarkan ejen NSP sebagai ‘terus dan adil’ ialah kerana dia merupakan ejen rahsia yang menolak untuk menaiki posisi yang lebih berpengaruh dalam negara. Malah dia memilih untuk bekerja di luar negara kerana berasa kecewa melihat rakan setugas yang lain ‘mencipta’ perisik dan bukannya ‘menangkap’ mereka. Dia juga digambarkan sebagai seorang yang berprinsip dan sanggup mengkhianati organisasi pincang bagi melakukan apa yang dirasakan betul olehnya.
5. Nama watak di dalam drama ini langsung tidak berkaitan dengan Chun Young-cho (aktivis pro-demokrasi sebenar dalam sejarah). Walaubagaimanapun , disebabkan nama tersebut membuatkan ramai yang teringat padanya, kami akan menukar nama protagonis wanita.
Bermula saat ini, daripada informasi di atas. Kami meminta anda menahan diri daripada mempengaruhi pendapat awam dengan menyebarkan informasi salah mengenai drama yang belum lagi disiarkan. Tolong ketahui bahawa sikap ini melemahkan dan memudaratkan ramai pengkarya yang mahu menghasilkan produksi yang baik.
Kami akan mencuba yang terbaik untuk menadapat reaksi positif menerusi drama penuh ini nanti.
Sebagai peminat K-Drama luar negara, kita mungkin tak memahami apa yang berlaku mengenai kontroversi ini. Tapi sebaiknya kita cuba memahami daripada perspektif warga Korea yang lebih arif mengenai susur galur sejarah negara mereka. Okay?
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/snowdrop-dikecam-kerana-plot-seperti-putar-belit-sejarah-jtbc-tampil-beri-penjelasan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Isu Perang Tweet Dengan Izara Aishah Sharifah Rose Tampil Beri Penjelasan Kamu Semua Yang Panaskan Cerita

Hiburan Isu Perang Tweet Dengan Izara Aishah Sharifah Rose Tampil Beri Penjelasan Kamu Semua Yang Panaskan Cerita

papar berkaitan - pada 22/3/2021 - jumlah : 517 hits
Didakwa netizen saling berperang twit di media sosial Twitter personaliti media sosial Sharifah Rose tampil menjelaskan kekeliruan yang timbul mengenai hubungannya kini dengan pelakon Izara Aishah Terdahulu isu perang twit itu timbul apabil...
Akui Terima Mesej Berkaitan Perubahan Bekas Tunang Niezam Zaidi Tampil Beri Respon Akan Hal Tersebut

Akui Terima Mesej Berkaitan Perubahan Bekas Tunang Niezam Zaidi Tampil Beri Respon Akan Hal Tersebut

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 305 hits
Sejak kebelakangan ini sebuah foto telah dikongsi melalui akaun IG milik pelakon Nonny Nadirah yang kelihatan berpakaian agak kurang sopan dan juga tidak bertudung lagi
Speaker Dewan Rakyat Tarik Diri Forum Tampil Najib Sebagai Jurucakap Utama

Speaker Dewan Rakyat Tarik Diri Forum Tampil Najib Sebagai Jurucakap Utama

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 175 hits
Forum itu turut menampilkan beberapa ahli politik PH termasuk Anwar Yang di Pertua Dewan Rakyat Azhar Harun Yang di Pertua Dewan Rakyat menarik diri daripada hadir ke sebuah forum demokrasi berparlimen yang turut menampilkan bekas perdana m...
Vendalisme Di Kuantan Art Street Nan Adnan Di Minta Tampil Segera Ke Kompleks Mbk

Vendalisme Di Kuantan Art Street Nan Adnan Di Minta Tampil Segera Ke Kompleks Mbk

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 595 hits
KUANTAN Susulan berbangga membuat hantara difacebook kononnya beliau terjatuh gara gara naik replika perahu 3D yang terdapat di Kuantan Art Street dekat sini pemilik akaun Nan Adnan diminta tampil ke Kompleks Majlis Bandaraya Kuantan dekat ...
Hiburan Suka Hati Kata Saya Murtad Lama Menyepi Sajat Akhirnya Tampil Beri Respon Di Ig Live

Hiburan Suka Hati Kata Saya Murtad Lama Menyepi Sajat Akhirnya Tampil Beri Respon Di Ig Live

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 319 hits
Usahawan kosmetik Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman menjadi buruan Jabatan Agama Islam Selangor setelah dikenakan waran tangkap kerana gagal hadir sebutan kes di mahkamah Walau bagaimanapun Sajat dikatakan telah me...
Pesona Trie Utami Pitch Control Berambut Pendek Tampil Bak Abg Di Usia 53 Tahun

Pesona Trie Utami Pitch Control Berambut Pendek Tampil Bak Abg Di Usia 53 Tahun

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 228 hits
Masih ingat dengan Trie Utami Ia adalah penyanyi yang pernah menjadi salah satu juri di ajang pencarian bakat menyanyi Akademi Fantasi Indonesia di salah satu televisi swasta Lama tak muncul di layar kaca penampilan terbaru Trie bikin pangl...
Wanita Pkr Dakwa Mangsa Serangan Seksual Tampil Beri Kenyataan

Wanita Pkr Dakwa Mangsa Serangan Seksual Tampil Beri Kenyataan

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 210 hits
Wanita yang menuduh seorang ahli politik melakukan serangan seksual terhadapnya menggesa satu siasatan yang telus dijalankan ketika wujud beberapa dakwaan mengatakan ada agenda politik dalam laporannya kepada polis Aktivis PKR Yuslaini Azmi...
Risteena Akhirnya Tampil Beritahu Cerlta Sebenar Selepas Dikatakan Rentas Negeri Untuk Bulan Madv

Risteena Akhirnya Tampil Beritahu Cerlta Sebenar Selepas Dikatakan Rentas Negeri Untuk Bulan Madv

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 304 hits
Pelakon yang baru berkahwin baru baru ini Risteena Munim men afikan laporan dia membuat perjalanan rentas negeri untuk berbulan madu bersama suaminya Isa Khan Risteena mend akwa tujuannya ke Sabah adalah atas urusan kerja dan dia mempunyai ...
Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Pusing Bandar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Terapkan Budaya Kemas Dan Susun Di Mana Saja Anda Berada

Selepas Bersara Setiap Ringgit Berguna

Laundry Day Woes Say Goodbye To Lost Socks With Inchbug

Astrazeneca Akhirnya Tarik Balik Vaksin Covid 19 Selepas Pengakuannya Yang Mengejutkan

Buat Ujian Darah Menjelang Usia Menua

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case