Vendalisme Di Kuantan Art Street Nan Adnan Di Minta Tampil Segera Ke Kompleks Mbk


KUANTAN - Susulan 'berbangga' membuat hantara difacebook kononnya beliau terjatuh gara-gara naik replika perahu 3D yang terdapat di Kuantan Art Street dekat sini, pemilik akaun Nan Adnan diminta tampil ke Kompleks Majlis Bandaraya Kuantan (MBK) dekat sini dengan segera.
Difahamkan replika yang bersambung dengan ganbar 3D yang dipamerkan itu patah dan rosak akibat kejadian itu.
Terdahulu Nan Adnan membuat hantaran "Semalam punye cerita berlipat aku jatuh naek bnde ni sampai bengkak peha🤭 ,dah lah org ramai hadowww die punye merah muke x tahu laa nak cakap mmg jibake btl,nasib baek aku pandai cover line  😆😆" di facebooknya. 
Beliau turut memaparkan gambar berkaitan.  Tindakan tersebut mendapat kecaman daripada netizen. 
"Jahanam hrte bnde kt situ main ngn org ulu cam mu ni.. 😪 tua² pon tk cerdik lg," kata Nor Halimahton
"Habis lah demo...majlis pembandaran cari demo tu🤣🤣🤣 keno dh tu...polis mari rumah dh tu😁," kata Basikal Lapuk. 
"Kenapa masih ada berperangai macam ni? X boleh nak benda itu cantik dan kekal.. Metaliti masyarakat masih Di takuk lama..," kata Sa'ari Zulkifli. 
"Beruk monyet TC buang sampah merata je.. tapi tak tahu la kalau ada perangai lain bila jadi bandaraya ni 😅😅😅," komen daripada  Abdul Hakem Abdul Hamed. 
Malah, banyak lagi komen netizen yang kecewa dengan tindakan beliau merosakkan harta awam, malahan yang menjadi lokasi dan produk pelancongan terbaharu di bandaraya Kuantan itu. 
Sementara itu pihak Majlis Bandaraya Kuantan (MBK) telah mengeluarkan kenyataan supaya Nan Adnan diminta hadir ke ibu pejabatnya untuk urusan berkaitan. 
"Pemilik akaun Facebook Nan Adnan melalui postingnya telah mengakui dengan sengaja menyebabkan kerosakkan dengan menaiki replika di Kuantan Art Street di minta tampil segera ke Kompleks Bandaraya  MBK bagi menyelesaikan isu berkaitan," kata kenyataan di facebook MBK. 
Terdahulu Sinar Harian pada 9 Mac lalu melaporkan kumpulan pelukis mural di lorong belakang barisan kedai lama di Jalan Besar, di sini kecewa dan sedih dengan sikap segelintir pengunjung kerana melakukan vandalisme di kawasan Kuantan Art Street.
Ketua kumpulan pelukis, Mohammad Amir Farouk berkata, beberapa aksesori tambahan pada lukisan mural tersebut telah dirosakkan oleh pengunjung termasuk sampah-sarap dibuang merata-rata di kawasan tersebut.
Kerja-kerja melukis sedang berjalan namun kerosakan terhadap aksesori tambahan dilaporkan berlaku. Siapa tak kecewa kalau benda cantik yang masih dalam proses telah dirosakkan pengunjung. Kalau dah siap sepenuhnya, saya tidak tahu macam mana jadinya pula.
"Kalau boleh benda yang cantik biarlah ia kekal cantik. Jangan cuba rosakkan kawasan ini kerana orang luar datang untuk melihat mural mengenai kisah dan identiti rakyat Pahang," katanya ketika ditemui. 
Tular di laman sosial Facebook rasmi Majlis Bandaraya Kuantan (MBK) mengenai perbuatan vandalisme dilakukan segelintir pengunjung sehingga menyebabkan kerosakan kepada beberapa aksesori tambahan mural di Kuantan Art Street.
Mohammad Amir berkata, kerosakan itu kemungkinan berpunca daripada sikap segelintir pengunjung yang terlampau teruja ketika merakamkan gambar kenangan.
Bagaimanapun, beliau berharap orang ramai yang berkunjung ke kawasan itu dapat menjaga kecantikan dan keindahan mural berasaskan 3D itu pada masa akan datang.
Sementara itu, Ketua Seksyen Perhubungan Awam dan Korporat MBK, Norkamawati Kamal berkata, pihaknya telah melakukan tinjauan dan mendapati beberapa aksesori tambahan memang telah rosak.
Menurutnya, terdapat sampah seperti bekas makanan dan minuman juga ditinggalkan oleh pengunjung walaupun terdapat tong sampah disediakan di kawasan tersebut dipetik dari Sinar Harian.  #PahangDaily
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/03/vendalisme-di-kuantan-art-street-nan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Brotherhood Kuantan Gesa Mainhole Hadapan Balai Polis Gebeng Yang Rosak Di Baiki Segera

Brotherhood Kuantan Gesa Mainhole Hadapan Balai Polis Gebeng Yang Rosak Di Baiki Segera

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 231 hits
KUANTAN Brotherhood Kuantan hari ini menggesa pihak kerajaan membaiki kerosakan jalanraya dihadapan Balai Polis Gebeng dekat sini Akibat kealpaan itu banyak kenderaan rosak akibat terlanggar lubang mainhole terbabit Justeru Brotherhood Kuan...
Khabar Berita Bakal Diijab Kabulkan Mula Tersebar Ernie Zakri Tampil Jawab Tentang Desas Desus Itu

Khabar Berita Bakal Diijab Kabulkan Mula Tersebar Ernie Zakri Tampil Jawab Tentang Desas Desus Itu

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 227 hits
Difahamkan dalam masa terdekat Syamel dan Ernie bakal diijab kabulkan Macam yang kita semua tahu ahad lepas berakhirnya debaran Anugerah Juara Lagu ke 35 maka selesailah satu urusan penting dan kini masuk episod baru bagi penyanyi Ernie Zak...
Tampil Sopan Amp Manis Engku Aleesya Kelihatan Anggun Di Majlis Nikah Bapa

Tampil Sopan Amp Manis Engku Aleesya Kelihatan Anggun Di Majlis Nikah Bapa

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 210 hits
Perkahwinan Noor Nabila dan Engku Emran pastinya menjadi sorotan utama media pada hari ini kerana khabar angin yang bertebaran sejak beberapa minggu lalu akhirnya terjawab juga dengan majlis nikah ringkas mereka pada pagi tadi Nabila dan En...
Tular Tentang Video Jemaah Solat Jumaat Dari Hentian Bas Sekali Mufti Tampil Bersuara Lantang Beri Penjelasan

Tular Tentang Video Jemaah Solat Jumaat Dari Hentian Bas Sekali Mufti Tampil Bersuara Lantang Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 219 hits
BARU BARU ini tular satu rakaman video melihat orang ramai sedang menunaikan solat Jumaat di kawasan luar masjid gara gara kapasiti masjid terpaksa dihadkan disebabkan perlu menjaga jarak sosial dan mematuhi prosedur operasi standard yang d...
Pimpinan Dpr Minta Pemerintah Segera Kirim Bantuan Untuk Korban Banjir Lembata

Pimpinan Dpr Minta Pemerintah Segera Kirim Bantuan Untuk Korban Banjir Lembata

papar berkaitan - pada 5/4/2021 - jumlah : 221 hits
Azis Syamsuddin mendorong agar Basarnas BNPB Kemensos TNI dan Polri untuk dapat mempermudah pengiriman bantuan ke lokasi kejadian
Bandara Ngurah Rai Segera Terapkan Tes Genose Pekan Depan

Bandara Ngurah Rai Segera Terapkan Tes Genose Pekan Depan

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 146 hits
Pengelola Bandara Internasional I Gusti Ngurah Rai Bali berencana menerapkan penggunaan GeNose C 19 pada pekan depan Mereka juga menyiapkan layanan rapid test antigen sebagai pilihan lain untuk para penumpang
Awani Ringkas Bersatu Seru Spr Segera Laksana Undi18

Awani Ringkas Bersatu Seru Spr Segera Laksana Undi18

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 220 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini S...
Allahuakbar Makcik Ini Dtg Svrau Tak Puass Hatl Azan Kuatt Sangat Sekali Jiran Tampil Beritahu Perkara Sebenar

Allahuakbar Makcik Ini Dtg Svrau Tak Puass Hatl Azan Kuatt Sangat Sekali Jiran Tampil Beritahu Perkara Sebenar

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 275 hits
kisah sebelum iniMakclk Ini Datang Svrau Tak Puass Hatl Azan Kuatt Sangat Umum tahu Malaysia merupakan sebuah negara yang majmuk yang terdiri dengan pelbagai bangsa dan agama Mengh ormati satu sama yang lain sudah menjadi kewajipan setiap i...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Is Anwar Ever Going To Release Najib

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kdn Fc Berputih Mata Di Laman Sendiri

Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq