Slogan Pas For All Ternyata Gagal Semuanya Hanya Janji Janji Manis


 


February 22, 2021 Pas yang sering mengangkat slogan ‘Pas For All’ ternyata gagal mengotakan kata-kata mereka sendiri secara praktikal apabila Setiausaha Kebangsaan Dewan Himpunan Pendukung Pas (DHPP), S Barathidasan bertindak keluar daripada parti itu.
Timbalan Pengerusi Biro Integrasi Angkatan Wanita Parti Amanah Negara (Awan) Nasional, Arulselvi Nathan berkata, tindakan nekad itu jelas membuktikan bahawa Pas telah gagal mengotakan janji-janji manisnya, terutamanya kepada ahli-ahli DHPP.
“Tindakan berani ini perlu dipuji dan sudah tentu ia bertitik tolak daripada kesedaran serta perhitungan prinsip dan moral perjuangan masyarakat bukan Islam yang akhir-akhir ini sering dilayan sebagai minoriti mengancam dan warganegara kelas kedua dalam masyarakat Malaysia,” katanya dalam kenyataan pada Isnin.
Katanya, ibarat sudah terang lagi bersuluh, Pas dan pemimpin peringkat pusat gagal menjaga kepentingan dan kebajikan masyarakat bukan Islam khususnya di Kedah.
“Situasi menjadi semakin tegang sejak bermulanya isu kuil Hindu yang diroboh tanpa ada rundingan dengan kerajaan Persekutuan.
“Belum sempat pun bahangnya reda, Menteri Besar Kedah yang juga daripada parti Pas telah bertindak membatalkan cuti peristiwa sempena perayaan Hari Thaipusam baru-baru ini,” kata beliau.
Beliau tidak menolak tindakan DHPP juga menggambarkan Pas gagal memberi dan memastikan keadilan kepada kaum dan agama lain, sebaliknya galak berterusan memainkan sentimen prejudis kaum dan agama sambil membayangkan seolah-olah wujud layanan pengkastaan dalam kedudukan warganegara Malaysia.
“Kepentingan kaum dan agama lain sudah tidak lagi diberi perhatian sebagai agenda parti tersebut,” katanya.
Sehubungan itu, Awan Nasional ingin menzahirkan solidariti mereka atas kekecewaan Barathidasan dan mengalu-alukan sekiranya beliau dan rakan-rakan beliau berhasrat untuk menyertai Amanah.
Menurut Arulselvi, Amanah kekal konsisten dan berani berprinsip dalam menyatakan sokongan serta pembelaan parti berkenaan terhadap hak-hak masyarakat majmuk dan minoriti dalam Malaysia.
“Amanah yang berpegang kepada prinsip ‘Islam Rahmat Untuk Semua’ telah banyak meleraikan permasalahan berkaitan masyarakat bukan Islam, sekalipun mereka terus menjadi sasaran serangan propaganda jahat, fitnah dan adu domba kaum dan agama.
“Ia sama sekali tidak pernah mematahkan semangat semua kepimpinan Amanah yang jelas menjadikan ajaran sebenar Nabi Muhammad SAW sebagai ikutan dan panduan mengurus keunikan ciptaan Tuhan yang penuh dengan kepelbagaian,” katanya.
Beliau berkata, Malaysia perlu dibangunkan dengan semangat patriotik jujur dan tulus untuk negara, sambil ikhlas memelihara dan melebarkan semangat saling memahami, saling menghormati dan saling mengasihi di antara semua masyarakat berbilang yang menjadi keunikan dan kehebatan negara.
“Bak kata pepatah Inggeris, ‘better late than never’, kami berdoa semoga lebih ramai akan sedar keunikan dan keistimewaan Amanah yang sentiasa komited dan ikhlas meletakkan nilai-nilai murni sejagat menjadi teras sebenar Islam sebagai asas perjuangan membina semula negara,” katanya.
Pada Ahad, Barathidasan meletakkan semua jawatan yang disandang di dalam DHPP dan Pas disebabkan masalah dan isu yang berterusan dalam parti itu sehingga tidak dapat membawa suara rakyat khususnya masyarakat India.
Menurut beliau, antara jawatan dilepaskan ialah urus setia DHPP Pusat, Ketua DHPP Wilayah Persekutuan, Pengarah Pilihan Raya DHPP Pusat, Ahli Jawatankuasa Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Pas Pusat serta Ahli Jawatankuasa BAKIP yang berkuat kuasa pada 31 Disember lalu. 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/slogan-pas-for-all-ternyata-gagal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dignity Lunar New Year Meal Packages Way To An Ox Picious Year For All

Dignity Lunar New Year Meal Packages Way To An Ox Picious Year For All

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 190 hits
KUALA LUMPUR 26 JANUARY 2021 Just when we thought we could get back to some form of normalcy this year COVID cases spike and MCO 2 0 strikes The general consensus is the control movement will in all probability extend to the upcoming Lunar ...
As Bersatu Ties Worsen Zahid Reiterates Haron Din S Wish For Pas Umno Tie Up

As Bersatu Ties Worsen Zahid Reiterates Haron Din S Wish For Pas Umno Tie Up

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 199 hits
Umno president Ahmad Zahid Hamidi sought to shore up his party s partnership with PAS tonight as ties with Bersatu continue to deteriorate This includes reiterating a past claim that former PAS spiritual leader the late Haron Din had wanted...
Anak Dara Mawar Sebiji Daddy Manis Ikut Mommy Biarlah Apa Orang Kata Janji Sihat

Anak Dara Mawar Sebiji Daddy Manis Ikut Mommy Biarlah Apa Orang Kata Janji Sihat

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 302 hits
Biar apa orang nak kata asalkan sihat dan membesar dengan sempurna Ini antara kata kata sokongan orang ramai buat Mawar Rashid apabila ada beberapa individu yang mengecam wajah anak perempuan Mawar Raden Seri Rossabella Cinta View this post...
Here Are The Latest Sops For All States

Here Are The Latest Sops For All States

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 190 hits
The National Security Council has released the latest standard operating procedures for the movement control order in Selangor Kuala Lumpur Penang and Johor It has also announced the latest SOPs for the conditional MCO in Sabah Putrajaya La...
Vaccine Rollout For All Sarawakians A Top Priority To Prevent Emergence Of New Covid 19 Mutations

Vaccine Rollout For All Sarawakians A Top Priority To Prevent Emergence Of New Covid 19 Mutations

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 190 hits
Dr Sim and Ting attending the live session on Facebook as hosted by MBKS mayor Wee KUCHING The speed in vaccinating all 2 2 million people in Sarawak is critical to win the war against the pandemic due to the possible mut
Bengkang Jagung Lemak Manis Hanya Guna Blender Sempurna Kejadian

Bengkang Jagung Lemak Manis Hanya Guna Blender Sempurna Kejadian

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 204 hits
Kuih muih lama tidak pernah menjemukan Kuih bakar atau bengkang jagung ni memang menjadi kesukaan Cukup rasa lemak lemak manis memang sempurna kejadian Dikongsikan resipi membuatnya Bengkang JagungBahan bahan 2 cawan jagung dalam tin1 cawan...
Panas Barathidasan Dedah Dhpp Hanya Diperguna Untuk Kepentingan Politik Pas

Panas Barathidasan Dedah Dhpp Hanya Diperguna Untuk Kepentingan Politik Pas

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 195 hits
February 23 2021 Keputusan kerajaan Kedah merobohkan kuil dan keengganan memberikan cuti umum bagi perayaan Thaipusam antara faktor menyebabkan Setiausaha Dewan Himpunan Pendukung PAS S Barathidasan keluar parti Islam itu Beliau berkata kep...
Adakah Ruu 355 Hanya Untuk Tujuan Politik Pas

Adakah Ruu 355 Hanya Untuk Tujuan Politik Pas

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 169 hits
MOHD MUKHLISSaya dah kata dari 2016 lagi yang RUU355 ini scam politik hanya untuk dapat kuasa Tapi deme tak percaya dema kapir kan orang yang kritik Ini sampai ke Mekah rumah Allah tunggang RUU355 Tapi nak hairan apa dengan Mekah orang yang...
Gerakan Taken Aback By Demand For Pas Kota Lama Seat

Gerakan Taken Aback By Demand For Pas Kota Lama Seat

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 236 hits
Gerakan is distancing itself from its Kelantan assistant secretary Gan Thuan Bun s statement that the party should be allowed to contest the Kota Lama state seat in the next general election The seat has been held for several terms by its n...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams