Sita Pejabat Dun Rakyat Gombak Tolak Pengkhianat Jangan Cari Simpati


 
Tindakan sitaan ke atas Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Gombak dan DUN Gombak Setia disokong oleh pengundi di Parlimen dan DUN tersebut.

 

Bagi Timbalan Ketua Penerangan KEADILAN Cabang Gombak, Mohd Razali Yusof, sitaan oleh Majlis Perbandaran Selayang (MPS) itu merupakan tindakan wajar memandangkan dewan yang dijadikan pusat khidmat berkenaan milik rakyat manakala kedua-dua ahli politik, Azmin Ali dan Hilman Idham tidak lagi mewakili Kerajaan Pakatan Harapan Selangor.

 

"Tular di media sosial tindakan Majlis Perbandaran Selayang menyita Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Gombak dan DUN Gombak Setia. YB Hilman Idham melalui ciapan peribadi beliau cuba menarik simpati orang ramai dan penjawat awam kononnya beliau menjadi mangsa kerakusan politik Menteri Besar Selangor dan MPS.

 

"Ciapan itu strategi lapuk dan cubaan meraih semula sokongan rakyat yang telah ‘membuang’ beliau akibat pengkhianatan yang beliau lakukan ke atas mandat rakyat.

 

"Sukacita dimaklumkan bahawa tindakan sitaan dan arahan pengosongan dewan tersebut mendapat sokongan padu rakyat Gombak khususnya para pengundi yang telah memilih KEADILAN dan Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum (PRU) yang lalu.

 

"Sokongan rakyat terhadap tindakan MPS itu kerana pengundi Gombak tidak boleh menerima sama sekali tindakan khianat yang telah dilakukan oleh Azmin Ali dan Hilman Idham ke atas pengundi di Gombak," katanya dalam satu kenyataan.

 

Menurut Razali lagi, rakyat Gombak tidak boleh diperbodohkan, mereka maklum siapakah yang bermain politik dan pihak mana pula yang selama ini menjalankan tugas membantu rakyat.

 
"Kami ingin menasihatkan Azmin dan Hilman supaya jangan menipu dengan ciapan simpati yang cuba memperbodohkan rakyat Gombak.
 
"Rakyat Gombak tidak pernah lupa dengan tindakan mengunci Dewan Gombak Setia sewaktu program penyampaian sumbangan bantuan akibat Covid 19 yang lalu oleh Datuk Menteri Besar Selangor. Dewan itu telah dikunci dan semua petugas tidak dibenarkan masuk
 
Rakyat miskin dan ibu mengandung terpaksa berdiri dan berpanas terik kerana dewan dikunci. Tindakan MPS bukanlah tindakan balas dendam tetapi semata-mata atas desakan rakyat dan pengundi Gombak yang tidak boleh menerima sama sekali tindakan pengkhianatan yang dilakukan oleh Azmin dan Hilman ke atas mandat serta amanah rakyat," katanya.
 
Razali, tindakan MPS tersebut dilakukan dengan prosedur sesuai dan tidak secara zalim. Sehubungan itu, ujarnya, ahli politik yang terlibat tidak wajar mempolitikkannya sebagai satu balas dendam dari Kerajaan Negeri dan sebagainya.
 
"Untuk makluman semua juga, tindakan sitaan dan pengusiran MPS telah dilakukan dengan penuh tertib dan mengikut prosedur yang ditetapkan. Dewan ini akan dikembalikan haknya untuk kegunaan orang ramai khususnya bagi warga Gombak Setia.
 
"Kepada rakyat dan pengundi Gombak, Kerajaan Selangor sentiasa memastikan kebajikan, keperluan dan bantuan buat rakyat dipenuhi dengan sempurna," katanya lagi.
 
Selain itu, Razali juga menjelaskan tanpa Azmin dan Hilman perkhidmatan dari Kerajaan Negeri tetap berjalan lancar. Di DUN Gombak Setia, Kerajaan Negeri telah menubuhkan Pusat Khidmat Rakyat (Penyelaras) Gombak Setia.
 
Manakala bagi warga Parlimen Gombak, Saari Sungib selaku ADUN Hulu Kelang dan Datuk Seri Amirudin Shari sentiasa bersama rakyat bagi menyelesaikan isu penduduk dan memenuhi harapan rakyat.
 
Tegas Razali, dengan berkat sokongan semua rakyat, Gombak diramal akan terus kekal sebagai kubu kuat KEADILAN dan Pakatan Harapan menjelang Pilihan Raya Umum ke 15.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/sita-pejabat-dun-rakyat-gombak-tolak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sita Pusat Khidmat Parlimen Gombak Bukan Kerana Dendam Tapi Atas Desakan Rakyat

Sita Pusat Khidmat Parlimen Gombak Bukan Kerana Dendam Tapi Atas Desakan Rakyat

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 435 hits
Hilman Idham KUALA LUMPUR Tindakan Majlis Perbandaran Selayang menyita Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Gombak dan DUN Gombak serta arahan pengosongan dewan tersebut mendapat sokongan padu rakyat Gombak khususnya para pengundi yang telah memil...
Prn Sabah Gabungan Rakyat Sabah Meletakkan 92 Calon Di 73 Dun

Prn Sabah Gabungan Rakyat Sabah Meletakkan 92 Calon Di 73 Dun

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 1374 hits
PRN SABAH PERTEMBUNGAN CALON CALONGABUNGAN RAKYAT SABAH A LATAR BELAKANG Pada mulanya Perikatan Nasional dan Barisan Nasional sahaja yang bersekutu di Sabah Akhirnya tertubuhlah GABUNGAN RAKYAT SABAH yang dianggotai oleh BN PN dan PBS dan P...
Rakyat Sabah Diminta Tolak Penyamun Tetapi Di Sini Boleh Terima Penyamun Asal Aku Dapat Jadi Pm

Rakyat Sabah Diminta Tolak Penyamun Tetapi Di Sini Boleh Terima Penyamun Asal Aku Dapat Jadi Pm

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 288 hits
Guan eng dan mat sabu boleh dapat semula jawatan lama Pemimpin PH yang merajuk boleh kembali tunjuk muka apa malu jandakuWan Azizah boleh dilantik Duta Khas China Taraf Menteri Ramai pemimpin PH rindu gaji dan kereta mewah seperti sebelum i...
Kesan Penegakan Hukum Ri Sangat Jelek Diafirmasi Pejabat Dan Wakil Rakyat

Kesan Penegakan Hukum Ri Sangat Jelek Diafirmasi Pejabat Dan Wakil Rakyat

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 212 hits
Soal penegakan hukum di Indonesia yang buruk sering menjadi perbincangan di masyarakat Masalah itu diamini oleh pejabat hingga anggota dewan Soal masalah penegakan hukum itu disinggung oleh Menteri Koordinator Politik Hukum dan Keamanan Mah...
Hina Wira Negara Azmin Gesa Rakyat Sabah Tolak Warisan

Hina Wira Negara Azmin Gesa Rakyat Sabah Tolak Warisan

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 327 hits
SHAH ALAM Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menggesa rakyat Sabah menolak Parti Warisan Sabah dalam Pilihan Raya Negeri Sabah nanti Gesaan itu dibuat selepas pemimpin Warisan Datuk Mo...
Andi Arief Ke Jokowi Jangan Salahkan Kalau Rakyat Tagih Janji Menang Perang

Andi Arief Ke Jokowi Jangan Salahkan Kalau Rakyat Tagih Janji Menang Perang

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 215 hits
Rakyat dan partai politik berhak menjadi oposisi pemerintahan yang sah Tapi tidak mungkin jadi oposisi pemerintah dalam menangani perang atau pandemi Covid 19 seperti saat ini Demikian disampaikan politisi Partai Demokrat Andi Arief menangg...
Majoriti Rakyat Sabah Akan Pilih Keadilan Di Dun Tempasuk

Majoriti Rakyat Sabah Akan Pilih Keadilan Di Dun Tempasuk

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 149 hits
Majoriti rakyat Sabah khususnya penduduk di kerusi Dewan Undangan Negeri Tempasuk hampir pasti akan memilih calon KEADILAN Mustapha Sakmud untuk memenangi Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September ini Walaupun tewas pada Pilihan Raya Umum...
Pejabat Kesihatan Daerah Seberang Perai Tengah Cari Tetamu Hadir Kenduri Kahwin Fatin Amp Azlan

Pejabat Kesihatan Daerah Seberang Perai Tengah Cari Tetamu Hadir Kenduri Kahwin Fatin Amp Azlan

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 382 hits
Di Pulau Pinang Pejabat Kesihatan Daerah Seberang Prai Tengah sedang mengesan kesemua tetamu yang hadir di sebuah majlis akad nikah di Bukit Indera Muda di Seberang Prai baru baru ini Menerusi perkongsian Penang Kini difahamkan ada segelint...
Jangan Jadikan Ahli Dan Penyokong Parti Mcm Org Tolong Tolak Kereta Yg Mati

Jangan Jadikan Ahli Dan Penyokong Parti Mcm Org Tolong Tolak Kereta Yg Mati

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 355 hits
Jangan jadikan ahli dan penyokong parti mcm org tolong tolak kereta yg mati Bila hidup kereta meluncur pergi tinggal yg tukang tolak berjalan kaki tulis Mokhtar Jangan jadikan ahli Pas macam tukang tolak kereta mati kata Mokhtar SenikSelepa...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa

Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun