Sissy Imann Belum Rezeki Dikenali Ramai



MESKIPUN masih ramai yang belum mengenali nama penyanyi Sissy Imann, ia sama sekali tidak membuatkan wanita cekal ini berkecil hati dan kecewa.
Bagi anak kedua daripada tiga beradik yang mempunyai kelulusan ijazah pendidikan ini, apa yang pasti kanvas kerjaya seninya itu sudah berjaya dicorak dengan baik.
Dari hanya melangkah sebagai penyanyi, Sissy kini sudah bergelar komposer, guru vokal, pemuzik, pelakon dan pengacara. Boleh dikata, semua cabang seni sudah dijejakinya.
Sissy, 25, berkata apa yang membuatkan dia sanggup berjuang dengan semangat kental kerana hasil kerja dan karyanya diterima baik dalam industri hiburan tanah air.
"Kalau nak kira daripada aspek popular di mata peminat, saya tak nafikan harus meningkatkan usaha lagi. Ia berikutan, belum rezeki saya untuk dikenali ramai dan menjadi perhatian peminat.
"Bagaimanapun, saya tak kecil hati nama tak popular seperti selebriti lain. Untuk saya, setakat ini alhamdulillah rezeki dalam kerjaya seni tak putus. Malah, paling utama saya tidak terpalit dengan gosip liar dan cerita sensasi.
"Apapun, saya sangat bersyukur dengan perkembangan kerjaya seni sendiri. Sekalipun, ketika ini ada kekangan dalam kerjaya kerana penularan Covid-19, ia adalah ujian untuk kita semua," katanya.
Berbicara aktiviti di rumah, Sissy berkata, dia banyak meluangkan masa dengan pelbagai aktiviti seni secara dalam talian, termasuk menyiapkan karya lagu mengikut idea yang muncul.
Ditanya mengenai lagu Gundah ciptaannya yang dinyanyikan sendiri, Sissy berkata, dia bersyukur karya itu dipilih menjadi lagu tema (OST) untuk filem Aku Bukan Gila lakonan Fasha Sandha, Beto Kusyairy dan Wanna Ali.
"Saya sebenarnya tak sangka juga apabila pihak penerbit iaitu Pencil Pictures milik Datuk Ayu Puteh berminat dengan lagu ini. Lagu Gundah ini saya hasilkan sesuai dengan emosi yang kecewa akibat cinta.
"Malah, lagu Gundah ini ada kisahnya tersendiri dan sarat mesej. Bagaimanapun, saya tak pernah terfikir lagu Gundah ini akan dipilih menjadi lagu tema filem," katanya.
Sentiasa yakin dengan rezeki ditetapkan Allah buatnya, Sissy berkata dia sedaya-upaya mencuba tidak akan melepaskan setiap peluang yang datang.
"Disebabkan itu, saya tidak bersikap memilih. Pada saya, asalkan tawaran yang datang itu tidak bertindan dengan aktiviti seni yang sedia ada, pasti dipertimbangkan. Malah, selalunya saya terima saja dan atur semula masa.
"Kenapa saya tetap ambil, bukanlah disebabkan tamak, tetapi saya lebih melihat ke arah mahu menimba ilmu dan pengalaman. Bagi saya, lagi seronok untuk mencabar kemampuan bakat sendiri," katanya.
Mengulas juga kecaman atau kritikan netizen, Sissy berkata, pada era pengaruh teknologi dan media sosial sekarang, setiap orang kena jadi lebih matang. Bahkan, hati pula kena kental dan tak boleh cepat koyak atau sentap
Menurut Sissy, dia seorang yang lebih selesa dan tenang berfikir positif. Jadi, segala kecaman dan kritikan pedas
daripada netizen itu tidak diendahkan. Mana yang baik diambil sebagai pengajaran manakala sebaliknya, dibiarkan saja.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2020/10/sissy-imann-belum-rezeki-dikenali-ramai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Anaklah Punca Rezeki Saya Bakal Berlima Tak Lama Lagi Asyalliee Doakan Pasangan Tak Ada Anak

Anak Anaklah Punca Rezeki Saya Bakal Berlima Tak Lama Lagi Asyalliee Doakan Pasangan Tak Ada Anak

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 353 hits
Bukan semua pasangan yang sudah berkahwin dengan mudahnya dikurniakan anak Ada yang terpaksa menunggu lama bertahun tahun lamanya barulah dikurniakan anak Bagi Asyalliee rezekinya untuk menimang cahaya mata ketiganya tidak lama lagi diangga...
Rezeki Dari Timbunan Sampah Nenek Harungi Setiap Hari Demi Sesuap Nasi

Rezeki Dari Timbunan Sampah Nenek Harungi Setiap Hari Demi Sesuap Nasi

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 199 hits
SHAH ALAM Titisan peluh mengalir dari dahi Zaidah yang terbongkok bongkok memungut botol plastik dari longgokan sampah ketika panas terik Impiannya berniaga kecil kecilan menjual aiskrim pelbagai perisa bawah teduhan bumbung rumah Namun hid...
Terkini Anwar Telah Masuk Menghadap Agong Belum Keluar Lagi

Terkini Anwar Telah Masuk Menghadap Agong Belum Keluar Lagi

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 351 hits
Anwar Ibrahim telah tiba jam 10 25 pagi tadi di Istana Negara dan dijangka diterima menghadap pada jam 11 00 pagi Beliau dijangka keluar pada jam 12 00 tengahari
Dap Pas Amanah Belum Dapat Maklumat Mengadap Agong

Dap Pas Amanah Belum Dapat Maklumat Mengadap Agong

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 192 hits
Beberapa parti hari ini berkata mereka belum mendapat maklumat untuk mengadap Yang di Pertuan Agong susulan pertemuan Presiden PKR Anwar Ibrahim pagi ini Tak betul kata Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan ketika dihubungi Presiden Amanah...
Dah Tertulis Rezeki Awak

Dah Tertulis Rezeki Awak

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 292 hits
Benar benar terkesan di hati saya Sejak petrol turun harga saya tak pandai nak anggar harga petrol nak isi dalam cik bibah Tadi tank masih ada dua bar So saya agak ada la kat dlm 10 15 rggt je So saya bayar di kaunter untuk isi RM50 Rupanya...
Pedagang Mengais Rezeki Di Tengah Penutupan Jalur Menuju Puncak

Pedagang Mengais Rezeki Di Tengah Penutupan Jalur Menuju Puncak

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 169 hits
Pedagang Mengais Rezeki di Tengah Penutupan Jalur Menuju Puncak Sejumlah pedagang asongan menawarkan dagangan kepada pengendara di jalan tol Jagorawi yang sedang menanti waktu buka tutup jalur menuju kawasan wisata puncak Bogor Jawa Barat
Rezeki Tidak Pernah Salah Alamat

Rezeki Tidak Pernah Salah Alamat

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 1305 hits
Rezeki Tidak Pernah Salah Alamat REZEKI tak pernah salah alamat tak pernah menyimpang sesat Tak pernah salah orang dan tak pernah salah waktu Tq Allah Tq Allah Syukur ALHAMDULILLAH Rezeki Allah itu tak pernah salah alamat Semoga Allah senti...
Tak Menyesal Kahwin Muda Usia 29 Tahun Anak 7 Orang Ada Rezeki Cukupkan 10

Tak Menyesal Kahwin Muda Usia 29 Tahun Anak 7 Orang Ada Rezeki Cukupkan 10

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 338 hits
Dalam keadaan sekarang ni kebanyakan daripada kita pasti akan merancang kehidupan keluarga untuk jaminan masa depan Namun bila sentuh bab anak kebanyakan pasangan suami isteri akan serahkannya pada takdir dan tak kurang juga yang merancang ...
Nak Tau Tip Untuk Suami Isteri Supaya Rezeki Masuk Tanpa Henti Rugi Tak Baca Ni

Nak Tau Tip Untuk Suami Isteri Supaya Rezeki Masuk Tanpa Henti Rugi Tak Baca Ni

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 476 hits
NAK TAU TIP UNTUK SUAMI ISTERI SUPAYA REZEKI MASUK TANPA HENTI RUGI TAK BACA NI Dalam rumahtangga kita mesti mengharapkan rezeki yang diperolehi itu berkat dan tentunya tak putus putus Tak mustahil tau tu semua asalkan kita berusaha dan jan...
Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Zim Zim Ala Kazim

Simpan Duit Kertas Rm5

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Selamat Hari Ibu

Holy Spirit Fire Igniting Your Passion For Jesus And His Purpose

Ph Mendahului Kiraan Undi Awal Polis Tentera

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu

Prk Kkb Undi Polis Tentera Swing Kepada Ph