Tak Menyesal Kahwin Muda Usia 29 Tahun Anak 7 Orang Ada Rezeki Cukupkan 10


Dalam keadaan sekarang ni, kebanyakan daripada kita pasti akan merancang kehidupan keluarga untuk jaminan masa depan. Namun bila sentuh bab anak, kebanyakan pasangan suami isteri akan serahkannya pada takdir dan tak kurang juga yang merancang bagi memastikan kualitinya.
Masing-masing ada pendapat tersendiri kerana hanya kita dan pasangan je yang faham kedudukan kewangan keluarga dan bagaimana cara nak membesarkan anak-anak.  Mungkin bagi sesetengah pasangan, baru berkahwin dah dikurniakan anak. Tapi ada juga yang dah bertahun harapkan kehadiran anak masih belum diberi oleh Allah.

Meriah rumah dengan kehadiran anak
Rezeki setiap orang tak sama kerana semuanya tu dah ketentuan dari-Nya. Begitu juga kisah seorang ibu muda ini berusia 29 tahun tetapi dah mempunyai 7 orang anak berusia 12 tahun hingga yang paling kecil setakat ini masih dalam pantang.
Menerusi perkongsian Puan Anna Mukhtar, dia bersyukur dikurniakan anak ramai dalam usianya yang masih muda dan berterima kasih pada suami yang sentiasa ada bersamanya untuk sama-sama membesarkan anak.

Tak menyesal kahwin muda
Alhamdulillah rezeki kahwin muda. Tak pernah rasa menyesal kahwin muda, kadang ada orang tanya saya tak rugi ke muda-muda dah ada anak ramai dan tak boleh enjoy dan buat apa yang kita suka seperti orang lain.
Jawapan saya mudah je, kehidupan sekarang adalah yang lebih bahagia dari sebelum kahwin. Saya gembira dan cukup bahagia dengan kehadiran anak-anak yang ramai walaupun di rumah sentiasa meriah dengan suara anak-anak.

Waktu ambil keputusan untuk berkahwin di usia 16 tahun tu, saya rasa pilihan saya tepat walaupun ada yang tak setuju. Mungkin saya rasa dah smpai masanya untuk habiskn waktu yang tak berfaedah.
Walaupun baru kenal dengan suami hanya dua bulan keputusannya untuk terus masuk meminang saya terima. Daripada buang masa lebih baik kahwin. Lagipun nampak suami adalah calon yang betul-betul boleh bimbing saya ke jalan yang lebih baik dari sebelum tu. ni. Sebab tu saya fikir kalau saya tolak belum tentu akan datang yang macam ni. Waktu tu umur suami 25 tahun.

Mungkin aturan Allah yang terbaik dah masa tu. Alhamdulillah saya tak menyesal dan bahagia sangat-sangat dapat suami yang bertanggungjawab, tegas dan romantik.
Target 10 anak
Adatlah sementara anak-anak nak besar, inilah momen yang istimewa buat saya dan suami melihat keletah anak-anak. Lagi satu sekiranya Allah beri rezeki, kalau boleh saya nak cukupkan 10 orang anak.
Anak ke-7 yang dilahirkan 12 Oktober lalu. Apa yang saya pegang sejak dari awal perkahwinan hingga sekarang, setiap anak ada rezeki masing-masing. Janji kita tak putus doa dan sentiasa berusaha. Insya-Allah aturan Allah adalah yang terbaik untuk kita.

Tahap kesabaran mesti tinggi
Percayalah dan yakin dengan ketentuan Allah, pedulikan apa orang nak kata. Biasalah anak kecil-kecil ni penatlah sikit nak uruskan mereka, tapi suatu hari nanti bila kita dah tua, merekalah yang akan memberi bahagia. Asalkan niat kita jaga amanah Allah untuk beri yang terbaik buat mereka. Pasti ada ganjaran kelak.

Nasihat saya juga sebagai ibu muda dan masih banyak yang perlu belajar, mental dan fizikal mesti kuat untuk melayan kerenah anak-anak. Tahap kesabaran mesti tinggi dan jangan cepat nak mengalah.

Pegang pada kunci ini, semuanya kita akan rasa mudah dan tak cepat stres. Allah juga pasti akan mempermudahkan urusan.
Sumber: Anna Mukhtar
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Tak Menyesal Kahwin Muda. Usia 29 Tahun, Anak 7 Orang. Ada Rezeki Cukupkan 10 appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-menyesal-kahwin-muda-usia-29-tahun-anak-7-orang-ada-rezeki-cukupkan-10/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Foto Baru Umur 29 Tahun Ada 7 Orang Anak Ibu Muda Ini Kongsi Pengalaman Kahwin Awal

Foto Baru Umur 29 Tahun Ada 7 Orang Anak Ibu Muda Ini Kongsi Pengalaman Kahwin Awal

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 748 hits
Berkahwin pada usia yang muda bukanlah suatu perkara yang pelik ketika ini Ramai diantara kita memilih untuk menamatkan zaman bujang ketika usia belasan tahun Tiada apa yang salah mendirikan rumahtangga di usia yang muda namun apa yang pent...
Usia 2 Tahun Mata Dah Rabun Teruk Doktor Saran Guna Formula Ni Elak Mata Anak Rosak Sebab Gajet

Usia 2 Tahun Mata Dah Rabun Teruk Doktor Saran Guna Formula Ni Elak Mata Anak Rosak Sebab Gajet

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 359 hits
Hari ini gajet sudah menjadi keperluan kepada setiap lapisan umur walaupun ramai yang tahu gajet tidak baik untuk diberikan kepada si kecil namun masalah ini seakan tiada jalan penyelesaiannya Memang tidak digalakkan sama sekali memberikan ...
No Birthday Party No Problem Dah Tiga Tahun Usia Aqeef Anaqi Amar Baharin Doakan Semoga Jadi Anak Soleh

No Birthday Party No Problem Dah Tiga Tahun Usia Aqeef Anaqi Amar Baharin Doakan Semoga Jadi Anak Soleh

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 625 hits
Si comel Aqeef Anaqi yang merupakan anak kepada pasangan pelakon dan selebriti Malaysia Amar Baharin dan Amyra Rosli baru sahaja menyambut hari lahirnya yang ketiga dua hari yang lalu Memandangkan perlaksanaan semula Perintah Kawalan Perger...
Jangan Sia Siakan Usia Anak 1 6 Tahun Terlepas Tempoh Ni Kita Akan Rasa Rugi

Jangan Sia Siakan Usia Anak 1 6 Tahun Terlepas Tempoh Ni Kita Akan Rasa Rugi

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 424 hits
Anak anugerah terbesar buat kita menjadi seorang ibu bapa Waktu usia anak 0 6 tahun raikanlah mereka dengan penuh gembira Manfaatkan masa dengan mereka kerana waktu kecilnya hanya sekali saja Bila dah berlalu fasa usianya 6 tahun anda akan ...
Hiburan Gembira Tapi Penat Bergelar Ibu Di Usia Muda Fara Hezel Selamat Timang Anak Sulung Lelaki

Hiburan Gembira Tapi Penat Bergelar Ibu Di Usia Muda Fara Hezel Selamat Timang Anak Sulung Lelaki

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 259 hits
Penyanyi dan juga kakak kepada Aiman Tino Fara Hezel dilaporkan telah selamat menimang cahaya mata pertama iaitu bayi lelaki di Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu pada hari Ahad yang lalu Fara ketika ditemui media telah memanjat...
Anakanda Sultan Brunei Pengiran Muda Haji Abdul Azim Mangkat Di Usia 38 Tahun

Anakanda Sultan Brunei Pengiran Muda Haji Abdul Azim Mangkat Di Usia 38 Tahun

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 764 hits
Menerusi Radio Televisyen Brunei sebentar tadi pihak Istana Brunei telah mengumumkan kemangkatan anakanda Sultan Brunei Sultan Haji Hassanal Bolkiah iaitu Pengiran Muda Haji Abdul Azim Duli Yang Teramat Mulia Pengiran Muda Haji Abdul Azim n...
Umur 65 Wajah Keriput Nenek Ini Berubah Total Saat Nikahi Pria Muda Usia 20 Tahun

Umur 65 Wajah Keriput Nenek Ini Berubah Total Saat Nikahi Pria Muda Usia 20 Tahun

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 869 hits
Seorang MUA bernama Rangga Juans berbagi cerita tentang pengalamannya merias pengantin wanita berusia 65 tahun dalam sebuah channel YouTube Menurut Rangga nenek tersebut mendapat jodoh seorang pria muda yang masih berumur 20 tahun Karena us...
Bergelar Bapa Muda Tegar Timang Cahaya Mata Pertama Di Usia 19 Tahun

Bergelar Bapa Muda Tegar Timang Cahaya Mata Pertama Di Usia 19 Tahun

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 213 hits
Bergelar penyanyi di usia muda penyanyi kanak kanak Tegar Septian yang dahulu kisahnya pernah tular kini sudah berusia 19 tahun dan telah berkahwin Penyanyi yang popular dengan lagu Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang itu bernikah pada 20 ...
Pasangan Pengantin Instafamous Tak Kisah Cakap Negatif Kahwin Muda Inilah Jodoh Saya Rezeki Awal Untuk Halalkan Dia

Pasangan Pengantin Instafamous Tak Kisah Cakap Negatif Kahwin Muda Inilah Jodoh Saya Rezeki Awal Untuk Halalkan Dia

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 560 hits
SAYA dah bersedia Demikian kata seorang Instafamous muda yang baru sahaja mendirikan rumah tangga pada Khamis Lebih setahun berkenalan Azuan Daud dan Nur Hazlina Hashim masing masing berusia 18 tahun mengakui bersedia menempuhi alam perkahw...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024

Piala Presiden 2024 Senarai Pasukan Format

Saff One Zaidie Shidee Izmir Zoul Dzikri Sor Maaf Raya Kosong Kosong Chord