Sinopsis Filem Nowhere Perjuangan Ibu Hamil Selamatkan Diri Di Tengah Laut


Assalamualaikum


Sinopsis Filem Nowhere | Perjuangan Ibu Hamil Selamatkan Diri Di Tengah Laut | Kalau sebelum nie kita tengok cerita percintaan, hantu, peperangan tapi kali nie kita tengok cerita berkaitan survival.
File Nowhere yang ditayangkan bermula September 2023 menjadi trending sehingga kini. Ianya merupakan sebuah filem asal Sepanyol tontonan seluruh dunia. Boleh saksikan filem ini menerusi Netflix atau OnStream.


Filem arahan Albert Pinto ini menampilkan dua sahaja teraju utama iaitu Anna Castillo dan Tamar Novas disamping seorang bayi sepanjangn pengembaraan.
Sinopsis Filem Nowhere
Kisah filem Nowhere bermula pada zaman dimana Sepanyol mengalami masalah kekurangan sumber asas di seluruh negara. Jadi bekalan asas nak kongsi untuk semua warga negara tidak mencukupi.


Disebabkan itu, pihak berkuasa telah mengambil pendekatan yang kejam dimana akan membunuh ibu hamil dan kanak-kanak dengan tujuan untuk mengurangkan populasi sekali gus bekalan asas cukup. Dan kerana pendekatan kejam oleh pihak berkuasa, pasangan suami isteri Mia (Anna Castillo) dan Nico (Tamar Novas) membuat keputusan untuk meninggalkan negara tersebut dan berpindah ke Ireland.


Tetapi pergerakan mereka terbatas disebabkan Mia tengah sarat hamil. Jadi Nico membuat keputusan untuk lari secara haram dengan menaiki kontena. Dalam keadaan huru-hara tersebut, tiba-tiba Nico dan Mia terpisah dengan menaiki kontena yang berlainan. Maka tinggallah seorang diri Mia bergerak ke Ireland tanpa suami disisi.
Dalam perjalanan tersebut, kapal dagang yang dinaiki tersebut telah dipukul ombak kuat dan banyak kontena terhumban ke dalam laut termasuk kontena Mia. Sejak dari itulah, Mia terus berjuang untuk hidup berada dalam kontena tersebut seorang diri. Ditambah pula, Mia telah melahirkan bayinya secara sendiri ditempat tersebut.
Maka pelbagai cabaran yang dilalui oleh Mia untuk terus servive. Bagaimana ingin mengelakkan kontena tenggelam? Macam mana nak cari sumber air bersih? Makanan? Untuk bayi yang baru lahi dan sebagainya.
Review Filem Nowhere90% Jalan Cerita Dalam KontenaKalau korang tonton filem Nowhere nie, memang boleh dikatakan 90% jalan cerita dalam kontena sahaja. Disebabkan Mia hanya berada di dalam kontena di tengah laut. Dia hanya boleh menggunakan barang-barang yang ada dalam kontena itu sahaja seperti baju, bekas makanan, earphone, tv dan beberapa barang keperluan lain.
Survival Skill Terbaik

Bayangkan wanita hamil seorang diri terperangkap dalam kontena di tengah laut. Dia melahirkan anak bersendirian tanpa peralatan yang cukup. Tetapi dia cuba untuk survive di samping dia memastikan bayi dia juga mampu bertahan selama mungkin.
Barang-barang yang nampak tidak berguna itu sebenarnya banyak membantu beliau untuk survive. Antaranya bekas makanan boleh tadah air hujan untuk minum, getah pada penutup bekas makanan boleh buat tutup lubang, tali earphone boleh jadi jala ikan, wayar tv boleh buat jahit luka.
Kesimpulan Filem NowhereMasa tengok ramai share berkenaan filem nie, aku macam tak ambil tahu sangat. Tapi macam menarik bila setiap hari boleh dikatakan new feeds aku berkenaan filem Nowhere sahaja. Terus aku tonton cerita Nowhere nie.
Memang menarik dan best sangat! Bayangkan dia jahit luka di peha menggunakan wayar tv. Seriau okay! Tapi bab yang aku tak boleh nak tengok dan terus rasa termuntah masa dia makan uri bayi. Euww! Aku rasa boleh nak tengok scene tu.
Akhir sekali, kalau korang nak tengok filem Nowhere, pastikan tiada anak-anak disekeliling ye. Kerana ada scene yang tidak sepatutnya seperti Mia melahirkan anak dalam keadaan telanjang. Jadi, ada yang tak patut ditayangkan.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eyqahasnan.com/2023/10/sinopsis-filem-nowhere-perjuangan-ibu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Babak Tunjuk Jari Tengah Filem Fanna Tidak Keterlaluan Pengarah

Babak Tunjuk Jari Tengah Filem Fanna Tidak Keterlaluan Pengarah

papar berkaitan - pada 7/10/2023 - jumlah : 169 hits
Pengarah filem Fanna Andy Liew menyatakan bahawa babak kontroversi yang memaparkan pelakon Fify Azmi menunjukkan jari tengah di dalam filem berkenaan adalah tidak keterluan Malah babak berkenaan sesuai dengan wataknya yang mana memaparkan k...
Sinopsis Filem Pagari Bulan

Sinopsis Filem Pagari Bulan

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 198 hits
Tidak klise sinematografinya bagus lain daripada yang lain wajib tonton dan kekecewaan penonton sebab tak hype komentar demikian cukup menjadi bukti kehebatan dan kelainan filem arahan Raja Mukhriz kali ini Sinopsis filem Pagari Bulan Pada ...
Buasir Otak Tv Roblox Selamatkan Diri Dari Bencana Tak Masuk Akal Live

Buasir Otak Tv Roblox Selamatkan Diri Dari Bencana Tak Masuk Akal Live

papar berkaitan - pada 25/9/2023 - jumlah : 180 hits
Cepat selamatkan diri dari bencana tak masuk akal dalam game Roblox Unnatural Disasters Jom tonton animasi ini
Mana Ada Diet Nak Elak Plasenta Previa Ini Perkara Penting Ibu Hamil Kena Tahu

Mana Ada Diet Nak Elak Plasenta Previa Ini Perkara Penting Ibu Hamil Kena Tahu

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 151 hits
Mana Ada Diet Nak Elak Plasenta Previa Ini Perkara Penting Ibu Hamil Kena Tahu Placenta previa boleh menyebabkan risiko pendarahan semasa hamil dan juga ketika proses kelahiran Ada beberapa situasi yang menyebabkan ibu ibu hamil dengan kes ...
Hati Hati Studi Ungkap Polusi Udara Ternyata Bisa Bikin Depresi Cemas Hingga Bunuh Diri

Hati Hati Studi Ungkap Polusi Udara Ternyata Bisa Bikin Depresi Cemas Hingga Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 12/10/2023 - jumlah : 133 hits
Dampak polusi udara tidak hanya terbatas pada kesehatan fisik tetapi memberikan tekanan besar pada kesehatan mental masyarakat
Siswa Tewas Jatuh Dari Lantai 4 Gedung Smpn 132 Kpai Bukan Bunuh Diri Atau Didorong

Siswa Tewas Jatuh Dari Lantai 4 Gedung Smpn 132 Kpai Bukan Bunuh Diri Atau Didorong

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 132 hits
KPAI juga memberikan catatan kepada pihak sekolah terkait mekanisme belajar mengajar Termasuk pada pada saat jam istirahat
Letakkan Diri Dalam Bahaya 5 Pelakon Ini Berani Lakukan Adegan Aksi Sendiri

Letakkan Diri Dalam Bahaya 5 Pelakon Ini Berani Lakukan Adegan Aksi Sendiri

papar berkaitan - pada 12/10/2023 - jumlah : 119 hits
Kebiasaannya semua aksi lagak ngeri yang kita tengok dalam mana mana K Drama sebenarnya dilakukan oleh orang lain ARTIKEL BERKAITAN Kali ini KimchiDaily nak kongsikan 5 pelakon yang sangat berani melakukan adegan aksi tanpa perlukan bantuan...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Cara Memasarkan Homestay Anda

Overcoming Funding Challenges

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur