Siapa Paling Lemah Muhyiddin Atau Umno




 Menurut kata veteran UMNO, Shahrir Samad, Muhyiddin Yassin adalah Perdana Menteri paling lemah dalam sejarah negara.
Beliau memberi empat sebab atas hujahnya itu:-
Pertama, kerana cubaan mengisytiharkan darurat dengan berselindung di sebalik Covid19, walhal tindakan itu adalah tanda beliau seorang yang “desperate”.
Kedua, apabila cadangan itu ditolak oleh Agong, ia lagi mendedahkan kelemahan beliau untuk mengukuhkan kedudukannya di mana sepatutnya beliau meletakkan jawatannya.
Ketiga, berdepan Bajet 2021 di mana ia jelas mendapat talian hayat daripada Agong yang bertitah agar ia diluluskan oleh Ahli-Ahli Parlimen.
Keempat, sokongan bersyarat Pengerusi BNBBC, Najib Razak terhadap Bajet 2021 meletakkan Muhyiddin dalam keadaan serba salah – ditolak susah, diterima pula lagi kelihatan PN lemah.
Sesungguhnya apa yang dihujahkan oleh bekas menteri ini bukan saja betul dan tepat, tetapi keadaan ini juga pertama kali berlaku di mana parti yang bergabung dalam kerajaan sendiri memberi syarat atau “ugutan” kepada seorang Perdana Menteri yang dianggapnya paling lemah yang pernah ada dalam sejarah.
Tidak dinafikan pula, dengan kedudukan 43 kerusi Parlimen yang dimilikinya, BN turut merupakan pemegang konsesi terbesar dalam kerajaan PN, lebih besar daripada Bersatu yang diketuai Muhyiddin sendiri yang cuma ada 31 kerusi saja.
Soalnya, dengan kerusi terbanyak, pemegang saham terbesar dan Muhyiddin pula dianggap paling lemah, kenapa UMNO dan BN masih mahu membiarkan Presiden Bersatu itu terus kekal sebagai Perdana Menteri?
Ditambah dengan beberapa siri pembulian Bersatu terhadap UMNO – terakhir menikahi Pas dalam keadaan pasti Islam itu masih bertunang dengan UMNO dalam Muafakat Nasional – apa lagi yang mahu ditunggu?
Apakah UMNO dan BN mahu menuggu syarat dan “ugutannya” dalam Bajet 2021 tidak dipenuhi terlebih dulu baru mahu bertindak menjatuhkan Muhyiddin?
Bagaimana jika Muhyiddin mengalah dan sedia mengubahsuai Bajet 2021 sebagaimana dituntut oleh BN asalkan beliau terus kekal lagi sebagai Perdana Menteri?
Kemudian selepas itu, melalui kuasa dalam kawalannya dan orang-orang kanannya, Muhyiddin pun terus mengukuhkan kedudukannya dan membuli lagi UMNO dengan demi kelangsuan kuasanya.
Apakah ketika itu nanti UMNO dan BN tidak kisah lagi untuk terus berada di bawah kepimpinan Muhyiddin dalam kerajaan PN yang disifatkannya paling lemah dalam sejarah negara?
Muhyiddin mungkin boleh terus menebalkan mukanya dengan dianggap paling lemah atau apa sekali pun, tetapi yang penting baginya, beliau kekal sebagai pemegang dan pencatur kuasa.
UMNO pula, dengan kerusi terbanyak dan pemegang konsesi terbesar tetap kekal berada di bawah kepimpinan seorang Perdana Menteri yang dianggapnya paling lemah.
Ehhh…siapa yang sebenarnya yang paling lemah? (Shahbudindotcom 14/11/2020)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/siapa-paling-lemahmuhyiddin-atau-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Pm Paling Lemah Dalam Sejarah

Muhyiddin Pm Paling Lemah Dalam Sejarah

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 193 hits
TS Shahrir Samad Saya ditanya mengapa perlu saya hujahkan bahawa TS Muhyiddin Yasin adalah PM yang paling lemah dalam sejarah negara Kepimpinan lemah tidak membawa kebaikan bagi rakyat dan negara ketika rakyat berhadapan dengan kesan mencab...
Ini Hujah Shahrir Samad Yang Mendakwa Ts Muhyiddin Pm Paling Lemah

Ini Hujah Shahrir Samad Yang Mendakwa Ts Muhyiddin Pm Paling Lemah

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 204 hits
Saya ditanya mengapa perlu saya hujahkan bahawa TS Muhyiddin Yasin adalah PM yang paling lemah dalam sejarah negara Kepimpinan lemah tidak membawa kebaikan bagi rakyat dan negara ketika rakyat berhadapan dengan kesan mencabar terhadap kehid...
Anuar Musa Selamba Hentam Umno Kerana Pertahankan Kerajaan Pintu Belakang Muhyiddin

Anuar Musa Selamba Hentam Umno Kerana Pertahankan Kerajaan Pintu Belakang Muhyiddin

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 173 hits
Hebat Anuar Musa Selamba je dia sound parti dia sendiri untuk membela Muhyiddin Dia minta umno sedar diri jangan minta lebih lebih kerana Umno parti kalah tak berhak tuntut bukan bukan dari kerajaan pintu belakang Muhyiddin Eh Anuar Musa lu...
Kemurungan Atau Depression Berpunca Dari Lemah Pegangan Agama Dan Iman

Kemurungan Atau Depression Berpunca Dari Lemah Pegangan Agama Dan Iman

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 342 hits
Kemurungan atau depression berpunca dari lemah pegangan agama dan iman Sejauh mana kebenarannya dakwaan netizen yang melabel individu yang mengalami kemurungan yang bertindak menamatkan riwayatnya sendiri sebagai individu yang tak kuat pega...
Umno Akan Paling Banyak Tercedera Jika Dr Afif Menjadi Kp Jasa

Umno Akan Paling Banyak Tercedera Jika Dr Afif Menjadi Kp Jasa

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 272 hits
BORHAN AHMADJika benar Belanjawan 21 diluluskan Jasa berjaya dibentuk semula dan Dr Afif Bahardin menjadi ketua pengarahnya pihak yang akan paling banyak tercedera adalah Umno Kicauan dari Dr Afif tentang Jasa ketika di bawah Umno Ini keran...
Muhyiddin Terima Usul Undi Tidak Percaya Paling Banyak

Muhyiddin Terima Usul Undi Tidak Percaya Paling Banyak

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 202 hits
Mohd Affendi AbasMuhyiddin cipta sejarah terima usul undi tak percaya paling banyak dalam sejarah Jika 2 3 orang ahli parlimen blok kerajaan yang beralih sokongan maka hilanglah majoriti yang dimiliki PM Setakat ini jelas MP Gua Musang dari...
Umno Man Thinks Muhyiddin Should Quit Rather Than Engage Harapan

Umno Man Thinks Muhyiddin Should Quit Rather Than Engage Harapan

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 234 hits
Umno supreme council member Mohd Razlan Rafii has strongly expressed objections to Prime Minister Muhyiddin Yassin s openness in engaging with the opposition Razlan said Muhyiddin should quit instead of inviting the opposition to government...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri

Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business