Siapa Bakal Dinobatkan Gelaran Ratu Hijabista 2020 Saksikan Aksi Kemuncak Malam Ini


Setelah tujuh minggu mengharungi cabaran demi cabaran, kini Ratu Hijabista bakal melabuhkan tirainya malam ini. Namun siapakah pemilik gelaran Ratu Hijabista 2020?
Empat finale ini, Fiffy Afrina, Qila Shahirah, Mellya Azizi dan Tina Aziz bakal berentap malam ini bagi dinobatkan sebagai Ratu Hijabista 2020. Bagi menjawab teka teki ini, jangan lupa saksikan keempat-empat mereka di Finale Ratu Hijabista pada 30 September, Rabu jam 9 malam di saluran Astro Prima HD.

Keempat-empat bakal ratu ini ternyata memiliki kehebatan malah mempunyai persona mereka yang tersendiri bagi bergelar Ratu Hijabista. Tidak hanya cantik semata-mata, kesemua gadis cantik ini juga petah berbicara malah kesemua mereka terdiri daripada calon yang memiliki daya intelektual tinggi serta beberapa kriteria lain yang membolehkan keempat-empatnya layak ke pusingan akhir.
Kenali Empat Finale Ratu Hijabista
Fiffy Afrina Fiffy Afrina, gadis berasal dari Pulau Pinang ini merupakan pelajar Ijazah Sarjana Perubatan di UniKL Royal College of Medicine Perak (RCMP).
Qila Shahirah Manakala Qila Shahirah pula merupakan pelajar Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Komunikasi & Media Massa (Penyiaran) di UiTM, Shah Alam.
Mellya Gadis kelahiran negeri Selangor, Mellya pula merupakan pelajar Ijazah Sarjana Muda Kewangan di UiTM Puncak Alam.
Tina Aziz Manakala gadis berasal dari Putrajaya, Tina Aziz pula merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang di UiTM, Shah Alam.
Aksi Kemuncak Penuh Debaran
Aksi kemuncak ini nanti bakal diadili oleh personaliti berpengalaman yang terdiri daripada Puan Sri Normala Samsudin, selaku juri tetap serta pengarah dan penerbit popular, Michael Ang.
Tidak ketinggalan menghiburkan penonton di rumah adalah tiga penyanyi popular tanah air, Faizal Tahir, Siti Nordiana serta Khai Bahar.

Episod kemuncak pentas akhir ‘Ratu Hijabista’ yang bertemakan ‘Exclusive Elegant’ ini bukan hanya bakal disiarkan secara langsung dan eksklusif di saluran Astro Prima (125) dan Astro Prima HD (105) hari ini jam 9.00 malam bahkan juga untuk pilihan yang lebih fleksibel, episod pusingan akhir ini juga turut boleh distrim menerusi aplikasi Astro Go.
Untuk pusingan kemuncak pada malam ini, penilaian akhir bergantung kepada persembahan tugasan individu yang akan diberikan kepada para finalis. Ketangkasan cara menjawab serta skil berkomunikasi mereka bakal diuji menerusi persembahan video pesanan khidmat masyarkat dan segmen soal jawab bersama barisan juri.
Selain gelaran juara, dua gelaran sampingan juga akan diberikan iaitu ‘Ratu Inspirasi Safi
Hijabista’ dan ‘Ratu Favourite’. Pemilihan adalah berdasarkan undian awam di laman web rasmi www.hijabista.com.my.
Rebut Hadiah Lumayan
Bukan sekadar gelaran Ratu bahkan juara ‘Ratu Hijabista’ akan membawa pulang beberapa hadiah yang cukup lumayan. Juara bakal menerima wang tunai RM10,000, tiara, trofi dan selempang. Naib juara pula bakal membawa pulang wang tunai RM5,000 beserta trofi dan selempang.
Sementara itu, pemenang gelaran ‘Ratu Inspirasi Safi Hijabista’ pula akan memenangi wang tunai RM3,000 beserta trofi dan selempang. Manakala ‘Ratu Favourite’ pula akan menerima wang tunai RM1,000 beserta trofi dan selempang.
Terdahulu, Ratu Hijabista yang diasaskan daripada Majalah Hijabista ini merupakan kerjasama strategik di antara saluran Astro Prima dan pihak Nu Ideaktiv Sdn. Bhd.
Pencarian ‘Ratu Hijabista’ yang dijalankan secara atas talian bermula dari 1 hingga 14 Jun lalu menerima lebih 550 orang penyertaan. Daripada jumlah tersebut, seramai 12 finalis terbaik telah disenarai pendek menerusi sesi saringan yang ketat untuk diserap masuk bagi memeriahkan penganjuran musim pertama.

Malam ini menyaksikan empat peserta finale yang layak ke pusingan akhir. Jangan lupa saksikan debaran episod kemuncak Ratu Hijabista pada jam 9 malam ini di Astro Prima HD. Siapa ratu pilihan juri?
EPISOD 6 PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANINA: ANAK BIJAK IQ, PEMAKANAN @ GENETIK
Pemakanan anak memainkan peranan penting bukan sahaja untuk tumbesaran malah untuk IQ anak-anak. Namun, adakah faktor genetik mempengaruhi perkembangan IQ mereka?

Saksikan Episod ke 6, Journey Bersama JoviaNina pada 30 September 2020, jam 9 malam hanya di Astro Ria saluran 104/124.
#PaMaJourneyBersamaJoviaNina
#AstroRIA
#MajalahPAMA
Nak macam-macam info? Jom join channel Pa&Ma D Parents Channel https://t.me/pamadparents
Menarik: Biar Anak Slow Steady Tapi Janganlah Slow Sangat Dr Izzar Saran Mak Ayah Periksa Perkembangan Anak!
The post Siapa Bakal Dinobatkan Gelaran Ratu Hijabista 2020? Saksikan Aksi Kemuncak Malam Ini! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/siapa-bakal-dinobatkan-gelaran-ratu-hijabista-2020-saksikan-aksi-kemuncak-malam-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Empat Finalis Bakal Berentap Di Pentas Akhir Ratu Hijabista Malam Ini

Empat Finalis Bakal Berentap Di Pentas Akhir Ratu Hijabista Malam Ini

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 203 hits
Setelah tujuh minggu bersiaran akhirnya detik penentuan untuk menobatkan juara sulung pencarian Ratu Hijabista sudahpun tiba Episod kemuncak pentas akhir Ratu Hijabista yang bertemakan Exclusive Elegant ini bakal disiarkan secara langsung d...
Qila Penuntut Uitm Sandang Gelaran Ratu Hijabista Musim Pertama

Qila Penuntut Uitm Sandang Gelaran Ratu Hijabista Musim Pertama

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 934 hits
Penantian penuh debaran selama tujuh minggu akhirnya sampai ke penghujung Pada malam ini tuah ternyata milik Wan Nur Aqilah Shahirah Wan Lokman gadis manis yang berasal dari Kelantan dan juga yang merupakan penuntut Ijazah Sarjana Muda Komu...
Pelajar Uitm Juara Pertama Ratu Hijabista 2020 Qila

Pelajar Uitm Juara Pertama Ratu Hijabista 2020 Qila

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 886 hits
Pelajar Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa Qila telah dinobatkan juara Ratu Hijabista musim pertama di pentas akhir berlangsung pada malam 30 September 2020 Qila atau nama sebenarnya Wan Nur Aqilah Shahirah Wan Lokman 21 menewaskan 3 lagi...
Saksikan Uturn Ke Syurga Jam 8 00 Malam Di Awesome Tv Saluran 112 Mytv

Saksikan Uturn Ke Syurga Jam 8 00 Malam Di Awesome Tv Saluran 112 Mytv

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 467 hits
Saksikan drama bersiri U turn Ke Syurga setiap Isnin hingga Rabu jam 8 00 malam di Awesome TV saluran 112 MYTV bermula 30 Oktober 2020 Lakonan Idris Khan Bell Ngasri Sheila Mambo Ahmad Iswazir Ismail Adam Shahz Intan Ladyana Aleza Shadan Za...
Finalis Ratu Hijabista Mira Filzah Kena Masuk Kampung Masak Gamat Jadinya

Finalis Ratu Hijabista Mira Filzah Kena Masuk Kampung Masak Gamat Jadinya

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 237 hits
Episod keempat rancangan realiti Ratu Hijabista menyaksikan para finalis yang cantik manis telah diberi satu tugasan iaitu memasak hidangan tradisional Gulai lemak Cili Api Ikan Keli Ya Bukan mudah untuk dinobatkan sebagai Ratu Selain rupa ...
Epl 2020 21 Southampton West Ham United Lakar Kemenangan Pada Aksi Keempat

Epl 2020 21 Southampton West Ham United Lakar Kemenangan Pada Aksi Keempat

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 263 hits
Southampton dan West Ham United berjaya meraih tiga mata penuh pada aksi keempat kempen Liga Perdana Inggeris 2020 21 apabila tidak berdepan masalah untuk menewaskan lawan masing masing sebentar tadi Southampton berjaya mencatatkan kemenang...
Inilah Masa Untuk Wira Saksikan Filem Ben 10 Yang Baharu Di Cartoon Network Pada 10 10 2020

Inilah Masa Untuk Wira Saksikan Filem Ben 10 Yang Baharu Di Cartoon Network Pada 10 10 2020

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 636 hits
Khas buat peminat Ben 10 Adakan anda sudah bersedia untuk menonton filem Ben 10 yang baharu Sebab seluruh galaksai akan terhenti secara tiba tiba disebabkan kemunculan kartun popular Ben 10 yang akan menemui para peminatnya tak lama lagi da...
Msl 2020 Jdt Mudah Untuk Raih Gelaran Ke 7 Liga Super

Msl 2020 Jdt Mudah Untuk Raih Gelaran Ke 7 Liga Super

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 370 hits
Johor Darul Ta zim sah dimahkotakan kejuaraan ke 7 CIMB Liga Super 2020 selepas menundukkan Sabah 4 1 dalam aksi ke 10 liga sebentar tadi JDT turun di halaman sendiri dengan kesebelasan terbaik mereka dengan hanya satu perubahan berbanding ...
Tinjauan Teknikal Pasangan Mata Wang Gbp Usd Untuk 23 September 2020

Tinjauan Teknikal Pasangan Mata Wang Gbp Usd Untuk 23 September 2020

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 247 hits
Pasangan mata wang GBP USD mengalami penurunan harga tiga hari dan nampaknya merosot dari paras tertinggi tahunan Pasangan ini membentuk corak kesinambungan dengan menembusi tahap rendah sebelumnya hanya di tengah tengah tahap utama yang si...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan