Shahidan Cadang Lagu Penyamun Didendang Ph Kepada Umno Ditukar


agendaily.com5/12/2022
Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim menyindir PH yang sebelum ini menyanyikan lagu 'hoi ya hoi mereka semua penyamun' kepada UMNO, tetapi kemudian 'berkahwin'.
Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim mengungkap sindiran ‘pedih telinga’ kepada Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN), khususnya UMNO, apabila menyarankan lagu ‘hoi ya hoi mereka semua penyamun’ ditukar.

Beliau mencadangkan lagu ‘Aduh Malaysia’ yang sering dinyanyikan penyokong PH kepada BH dan UMNO sepanjang kempen Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu, ditukar setelah kedua-dua parti itu bergabung membentuk Kerajaan Persekutuan.

“Yang seterusnya (adalah) lagu ‘hoi, hoi ya hoi, mereka semua penyamun’ (lagu Aduh Malaysia), saya ingat kena tukar lagu itu sebab lagu itu (difahamkan) ditujukan kepada UMNO.

“Sekarang ini, oleh kerana UMNO telah berkahwin dengan PH, jadi lagu itu kena tukarlah, macam (kerajaan), Ismail Sabri ada lagu Keluarga Malaysia.

“(Jadi) lagu ‘hoi ya hoi’ itu memang tidak sesuai, saya ingat lagu-lagu daripada (filem) Keluarga 69 itu sesuai diambil untuk jadi panduan.

“Kalau tidak nanti semua orang akan mula menyanyi lagu ‘hoi ya hoi mereka penyamun’ itu dan (kerajaan PH-UMNO mungkin) tidak tahan lamalah (sebab tiada lagu kerajaan),” katanya menurut Awani.

Bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu menyindir lagi bahawa lagu paling sesuai untuk dinyanyikan penyokong kedua-dua parti itu ketika ini adalah lagu yang dipetik dari filem Keluarga 69 lakonan seniman P. Ramlee.

Bagaimanapun, beliau mengucapkan tahniah kepada BN dan PH atas ‘perkahwinan’ yang membawa kepada pembentukan kerajaan yang dipimpin Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam pada itu, Shahidan menggambarkan bahawa kerajaan campuran yang dibentuk ketika ini tidak mampu bertahan lebih lama.

Ini kerana pembentukan Kabinet yang terdiri dari kalangan individu yang kalah di dalam PRU-5 sekali gus menafikan hak ahli Parlimen yang lebih hebat dan berkelayakan.

“Sebab itu mereka terpaksa melantik orang kalah untuk jadi menteri pada hal orang kalah ni orang yang sudah tidak dapat kepercayaan rakyat, tidak wajar memimpin lagi… dia jadi pengikut sudahlah ataupun jadi Senator biasa.

“Ini (mereka) lantik jadi menteri contohnya Menteri Dalam Negeri, kalah pilihan raya… selepas itu jadi Menteri Dalam Negeri, sudah pasti dia tidak bagus dari segi sebuah kerajaan yang hebat.

“Sepatutnya, lantik (Menteri) dari kalangan ahli Parlimen… ahli Parlimen ini banyak orang-orang yang hebat tetapi tidak dilantik,” katanya lagi.

Shahidan turut memaklumkan bahawa pembahagian jawatan Menteri juga dibuat secara tidak adil dalam kalangan parti-parti kerajaan.

Sebagai contoh, katanya UMNO yang hanya menang di 26 kerusi Parlimen mendapat jawatan Menteri yang lebih banyak berbanding DAP yang menang di 40 kerusi Parlimen


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/12/shahidan-cadang-lagu-penyamun-didendang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagu Tema Ph Penyamun Tidak Dimainkan Semasa Ceramah Ph Umno Di Padang Serai Dan Tioman

Lagu Tema Ph Penyamun Tidak Dimainkan Semasa Ceramah Ph Umno Di Padang Serai Dan Tioman

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 160 hits
agendaily com1 12 2022Aduh Malaysia Jika sebelum ini lagu tema utama Pakatan Harapan Aduh Malaysia sentiasa dimainkan sepanjang kempen Pilihan Raya Umum Ke 15 tetapi kini lagu popular nyanyian artis rap Altimet itu tidak lagi berkumandang s...
Shahidan Sindir Mp Umno Bn Dipinggir Daripada Kabinet Hampa Kena Game

Shahidan Sindir Mp Umno Bn Dipinggir Daripada Kabinet Hampa Kena Game

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 103 hits
Shahidan sindir MP UMNO BN dipinggir daripada Kabinet hampa kena game Datuk Seri Shahidan Kassim berkata Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi telah condong kepada Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan blok pembangkang 145SharesDa...
Annuar Musa Shahidan S Wife And Ismail S Wife Sacked From Umno

Annuar Musa Shahidan S Wife And Ismail S Wife Sacked From Umno

papar berkaitan - pada 9/12/2022 - jumlah : 189 hits
Tan Sri Annuar Musa Datuk Seri Shahidan Kassim s wife Datin Seri Shamsiah Md Yassin who was also Arau Wanita chief and Datuk Seri Ismail Muttalib are the three leaders sacked from Umno yesterday Pic courtesy of UMNOKUALA LUMPUR Umno supreme...
Huazong Minta Kerajaan Ph Umno Tambah Peruntukan Tiga Universiti

Huazong Minta Kerajaan Ph Umno Tambah Peruntukan Tiga Universiti

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 76 hits
agendaily com27 11 2022Presiden Huazong Tan Sri T C Goh Persekutuan Pertubuhan Cina Malaysia meminta kerajaan baharu PH UMNO memberi peruntukan yang diperlukan untuk memulihkan tiga universiti yang dikendalikan oleh komuniti Cina Tiga unive...
Umno Bergabung Dengan Pakatan Harapan Zahid Salahkan Agong

Umno Bergabung Dengan Pakatan Harapan Zahid Salahkan Agong

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 120 hits
Pengerusi Barisan Nasional Ahmad Zahid Hamidi hari ini berkata Yang di Pertuan Agong menitahkan semua 30 ahli Parlimen gabungan itu supaya menyokong dan mengambil bahagian dalam kerajaan yang bukan diterajui oleh Perikatan Nasional ketika k...
Mb Kerajaan Dap Umno Pula Cuba Tipu Rakyat Perak Akar Umbi Parti

Mb Kerajaan Dap Umno Pula Cuba Tipu Rakyat Perak Akar Umbi Parti

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 109 hits
agendaily com27 11 2022ADUN Kota Tampan Datuk Haji Saarani Mohamad gembila mendapat kerusi Menteri Besar kerajaan DAP UMNO Perak Menteri Besar kerajaan DAP UMNO Datuk Seri Haji Saarani Mohamad mendakwa beliau terpaksa membentuk kerajaan neg...
Umno Masih Kuat Jika Zahid Jadi Presiden Kata Mat Maslan

Umno Masih Kuat Jika Zahid Jadi Presiden Kata Mat Maslan

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 101 hits
agendaily com28 11 2022Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan dan Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Jika Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi masih kekal menerajui UMNO dijangka parti itu akan bertambah kuat dan tidak ada keperluan unt...
Perikatan Nasional Sedia Beri Kerusi Mb Kepada Umno Tapi

Perikatan Nasional Sedia Beri Kerusi Mb Kepada Umno Tapi

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 258 hits
agendaily com27 11 2022Perikatan Nasional menguasai 17 kerusi Dewan Undangan Negeri Pahang Barisan Nasional dan Pakatan Harapan Perikatan Nasional Pahang sedia bertolak ansur dengan menyerahkan jawatan Menteri Besar kepada UMNO dalam usaha ...
Isu Tpm Hierarki Parti Zahid Hamidi Masih Presiden Umno

Isu Tpm Hierarki Parti Zahid Hamidi Masih Presiden Umno

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 199 hits
Melihat kepada respon dan entri rakyat di media sosial tidak dinafikan majoriti rakyat menyatakan bahawa Presiden UMNO tidak layak untuk menjawat jawatan TPM atas beberapa faktor yang umum sudah diketahui sebabnya Assalamualaikum wbt Selaku...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan