Setiap Minggu Date Dengan Dental


Hai readers.. Morning..
Semalam turun lagi ke HSI. Tiap minggu kena date dengan doctor dental. Setiap kali dah sampai sana, memang rasa seram tu datang. Serius, kita ni cuak jugak dengan doctor dental. Ntah kenapa. Selepas kes kena jait balik tu, seramnya tak habis habis.

Semalam gerak dari rumah jam 6.40pagi macam tu. Sampai HSI jam 9.45pagi macam tu. Kiranya lambat! Jalan jem. Tapi sebenarnya masalah cuaca juga. So tak boleh nak laju. Hujan renyai dari mersing ke kota tinggi. Bila dah masuk jam 8 pulak start dengan jem la pulak.


So kena daftar dulu di kaunter pendaftaran. Selalu tunggu turn memang makan masa sikit la. Ya Allah ramainya la orang. Mujur la anak anak kita masih di Ipoh. Kalau tak mesti dah macam macam ragam!

Settle bahagian kaunter atas pun dah pukul 10 lebih ke pukul 11pagi ntah. Pastu turun bahagian bawah. Pergi ke klinik Pakar yang kita perlu berurusan. Actually semalam sepatutnya ada 2 pakar kena jumpa. Ingatkan nak settle kan dental dulu baru pergi ke ENT. Sekali urusan ke dental selesai lambat. Jam 1.15petang settle. Masuk jumpa doctor dental tu dalam pukul 12lebih. 

Semalam jumpa dental tu tawakal je. Yang penting takmo dapat sakit. Semalam dorang buka ikatan benang yang ada dalam mulut. Ddy dorang cakap banyak juga la benang tu. Dia tengok sebba dia mesti akan temankan sampai ke dalam. Kalau dia temankan, so perasaan takut tu akan kurang la sikit. Jahitan benang dalam mulut tu kira hampir sebulan dah. So bila dibuka taklah sakit pun. Tapi bila nampak benang tu dikeluarkan lega la. 

Tapi tang bahagian yang dijahit balik tu baru 2week kan. Hat situ serammmmm! Ada rasa sakit sikit. Kecut perut jugak laa kita ni. Ddy dorang siap pegang kaki kita lagi. Haha. Bukan la kita meronta..tapi dia nampak kita dah terpejam pejam mata dok takut. Hihi.
Bila doc kata okay.. Settle.. Fuhh dia punya legaaaaaaa tu tuhan aje la tahu!.

Then disebabkan dah pukul 1.15petang, try ke kaunter ENT. Doc yang handle kes pulak tak dapat dihubungi. Sebab dah keluar makan. Pastu menunggu juga la sampai ke jam 2 petang. Nurse kata tak dapat dihubungi juga. Okay xpe. Tukar date lagi. 2kali dah tukar date. Tak dapat jumpa doctor ENT. So, balik nak kata rasa hampa sangat tu tak la. Happy sebab benang dah buka. Tapi still kena jaga jaga juga la. 

Bab makan tu still soft diet. Buat masa ni kita berani makan bubur je la. Nak mengunyah belum boleh. Sebulan makan bubur. Dok telan terus kan. So nak mengunyah jadi tak reti. Lagi lagi kawalan lidah tu. Masa buang tumor, doctor ada bagitahu lidah akan terganggu sikit. So kita kena sabar dulu la..

Nasi Beriani Mamak.

Balik dari urusan dah pukul 2petang. Ddy dorang ajak driver pergi minum dulu. Kitorg gerak ke JB naik kereta ZD. Mudahkan pergerakan kan. Pastu sampai kedai mamak order air je. Milo ais. Perut memang lapar. Sebab last makan semalamnya jam 8mlm. Lepas maghrib macam tu last makan bubur. Bubur ni setakat sejam boleh la tahan kan. Lepas tu krak krukk la balik perut. Dah la masa ke spital pun memang tak makan apa.


Sekali pekerja kedai mamak tu tegur "kakak, kasi ambik la nasi beriani. Sedap"..
Allah.. Kalau laaaa dia tahu, nak je cakap. Memang saya nak makan.. Tapi saya tak boleh nak kunyah makanan. Sedangkan minum air milo guna straw biasa tu pun mudah tersedak tau. 
So, memang kita kena banyak banyak bersabar la.

Balik dari tu terus ke Pusat Bandaraya. Nak cari Etiqa Takaful. Sebenarnya kita tak pernah sampai ke pusat bandaraya tu. Terasa macam jauhnyaaa. Paling takut kalau sesat, walaupun ikut google maps. Kita ni jenis cuak sikit. Dengan tempat tak biasa pergi. Tapi semalam hal Etiqa tak dapat diselesaikan lagi. Ada borang lain pihak hospital kena tolong isikan. Erm.. Bertabah la..

Balik rumah penatnya rasa badan. Malam tu sambil tengok majalah 3 dah terlena. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.syamimisaad.com/2019/02/setiap-minggu-date-dengan-dental.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Seorang Ibu Dipenjara Kerana Ambil Setengah Liter Darah Anaknya Sekali Setiap Minggu

Seorang Ibu Dipenjara Kerana Ambil Setengah Liter Darah Anaknya Sekali Setiap Minggu

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 745 hits
8 Feb 2019 Gambar hiasan HERNING Mahkamah di Denmark menjatuhkan hukuman empat tahun penjara kepada seorang ibu yang diketahui telah mengambil setengah liter darah dari puteranya sekali seminggu selama enam tahun Seorang ibu yang merangkap ...
Minggu Ke 15 18 Ibu Mula Rasa Gerakan Bayi Jangan Lengah Bila Tiba Tiba Pergerakannya Kurang

Minggu Ke 15 18 Ibu Mula Rasa Gerakan Bayi Jangan Lengah Bila Tiba Tiba Pergerakannya Kurang

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 403 hits
Pergerakan bayi menandakan keadaannya sama ada baik atau sebaliknya Justeru ia perlu sentiasa dipantau dan para ibu perlu peka Doktor terangkan kepentingannya Tendangan bayi comel dirasakan oleh bakal ibu Adakalanya dia aktif namun ada masa...
Seleksi Kompetensi Pppk Tahap 1 Digelar Sabtu Minggu

Seleksi Kompetensi Pppk Tahap 1 Digelar Sabtu Minggu

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 191 hits
Seleksi kompetensi terdiri dari tes kompetensi menggunakan Computer Assisted Test dan wawancara berbasis komputer
Koleksi Resipi Sarapan Sedap Boleh Masak Sepanjang Minggu

Koleksi Resipi Sarapan Sedap Boleh Masak Sepanjang Minggu

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 583 hits
Saban hari pasti ramai yang mengalami masalah yang sama terfikir apakah hidangan yang hendak dimasak sebagai sarapan untuk sekeluarga Tidak kira sama ada suri rumah tangga mahu pun ibu bekerja Inilah dilema yang sering dihadapi Berikut adal...
Redmi Note 7 Pro Akan Dilancarkan Minggu Hadapan Lensa 48mp Yang Sama Dengan Mi 9

Redmi Note 7 Pro Akan Dilancarkan Minggu Hadapan Lensa 48mp Yang Sama Dengan Mi 9

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 239 hits
Redmi Note 7 adalah peranti pertama dari sub jenama Xiaomi Redmi Ia adalah peranti Redmi pertama dengan USB C bahan binaan kaca Android Pie dan juga peranti Xiaomi pertama dengan lensa 48 Megapixel Sejak Redmi Note 7 dilancarkan ura ura men...
Bayi 24 Minggu Keluar Dari Rahim Ibu Di Rawat Dan Di Masukkan Semula Dalam Perut

Bayi 24 Minggu Keluar Dari Rahim Ibu Di Rawat Dan Di Masukkan Semula Dalam Perut

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 590 hits
Bayi 24 Minggu Keluar Dari Rahim Ibu Di Rawat Dan Di Masukkan Semula Dalam Perut Selepas pembedahan bayi kemudiannya diletakkan semula dalam rahim Satu prosedur perubatan menakjubkan telah diadakan di Amerika Syarikat dimana bayi dalam kand...
Bersatu Akan Didaftar Di Sabah Beberapa Minggu Lagi Muhyiddin

Bersatu Akan Didaftar Di Sabah Beberapa Minggu Lagi Muhyiddin

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 376 hits
dan Astro Awani Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama calon Pakatan Harapan N24 Semenyih Muhammad Aiman Zainali pada sidang media selepas Progaram Sembang Santai sempena PRK DUN Semenyih di Warung Kak Ting Pekan Beranang hari ini Foto BERNAMA SE...
Jangan Ketinggalan Rebut Ang Pow Bernilai Rm1 888 888 Di Minggu Terakhir Ini

Jangan Ketinggalan Rebut Ang Pow Bernilai Rm1 888 888 Di Minggu Terakhir Ini

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 254 hits
Walaupun Tahun Baru Cina baru sahaja berlalu Namun bagi anda yang tidak dapat Ang Pow tu janganlah bersedih Boost App akan memberikan The post appeared first on
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Bolehkah Berbuka Puasa Karena Merasa Pusing

Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord