Sesungguhnya Pencetus Kebangkitan Semula Lagu Nasyid



Kumpulan nasyid unggul, Raihan berterima kasih kepada Alif Satar kerana membantu menaikkan kembali populariti lagu nasyid, Sesungguhnya. Diperkenalkan di YouTube sejak 9 Mei lalu yang versi baharu Sesungguhnya 2019 itu pantas menarik perhatian peminat dan sehingga ini telah mencatat hampir 7.5 juta tontonan.

Tidak menyangka kolaborasi mereka akan membuahkan hasil di luar dugaan, anggota Raihan, Che Amran Idris menyifatkan gandingan bersama Alif sebagai permulaan terbaik untuk menyemarakkan kembali lagu nasyid.

“Alif memberitahu, dia begitu meminati lagu Raihan dan meluahkan hasrat untuk bekerjasama. Tidak sampai dua bulan, proses rakaman lagu itu siap dan ia keluar tepat pada masanya iaitu ketika umat Islam meraikan permulaan Ramadan,” katanya.

Selain Che Amran, Raihan turut dianggotai Abu Bakar Md Yatim dan Amran Ibrahim. Che Amran menyifatkan, Sesungguhnya menyimpan kenangan yang tersendiri dan rakaman semula itu mengimbau memori peminat yang sudah sebati dengan lagu mereka.

Kehadiran Alif pula katanya, memberi lebih impak, sekali gus memperkenalkan Raihan kepada peminat generasi muda untuk lebih mengenali dan mendekati mereka.

“Gabungan ini juga saya anggap sangat unik kerana ia menyatukan dua kelompok peminat yang berbeza. Bayangkan, sebelum ini, Raihan hanya mempunyai sekitar 10,000 pengikut di Instagram, tetapi kini jumlahnya sudah lebih 40,000,” katanya.

Ditanya kemungkinan bekerjasama lagi dengan penyanyi itu, Che Amran berkata, mereka mahu terlebih dahulu memberi laluan kepada Sesungguhnya 2019 untuk terus mendekati peminat.

“Diikutkan Alif, dia memang banyak perancangan, cuma kami mahu terlebih dahulu melihat sejauh mana penerimaan ramai terhadap lagu itu. Kami tidak mahu terburu-buru merebut peluang hingga ‘membunuh’ momen yang dicipta Sesungguhnya 2019. Kami sudah mempunyai material baharu, cuma menanti masa untuk diolah sebelum kembali ke studio rakaman,” katanya.
Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/05/sesungguhnya-pencetus-kebangkitan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berduet Dengan Nisa Sabyan Peminat Teka Tokti Bakal Nyanyi Lagu Raya Nasyid

Berduet Dengan Nisa Sabyan Peminat Teka Tokti Bakal Nyanyi Lagu Raya Nasyid

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 435 hits
Datuk Seri Siti Nurhaliza bakal tampil dengan single terbaharu menjelang Aidilfitri Namun istimewanya kali ini Siti akan turut berduet bersama dua orang penyanyi terkenal Perkongsian itu telah dimuat naik oleh penulis lirik lagu tersebut di...
Bts Lirik Lagu Mikrokosmos Arti Dan Terjemahannya

Bts Lirik Lagu Mikrokosmos Arti Dan Terjemahannya

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 447 hits
Info Lirik dan Lagu BTS Mikrokosmos Judul lagu Mikrokosmos Artis Penyanyi BTS J Hope Suga Jin RM Jungkook Jimin V Penulis Lagu Michel Schulz Melanie Fontana Candace Nicole Sosa DJ Swivel J Hope Suga RM Camila Anne Stewart Marcus McCoan Max ...
Rilis Lagu Rajawali Zikir Tlah Pergi Kokom Ingin Wujudkan Impian Ustadz Arifin Ilham

Rilis Lagu Rajawali Zikir Tlah Pergi Kokom Ingin Wujudkan Impian Ustadz Arifin Ilham

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 272 hits
Ustadz Arifin Ilham bersama adik kandungnya Komariah Ilham Kepergian Ustadz Arifin Ilham membuat banyak orang merasa kehilangan apalagi bagi keluarga terdekat Untuk mengenang amalan saudaranya selama hidup di dunia Komariah Ilham adiknya me...
Lagu Raya 2019 Seru Hari Lebaran Duet Syamel Ernie

Lagu Raya 2019 Seru Hari Lebaran Duet Syamel Ernie

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 482 hits
Lagu Raya 2019 Seru Hari Lebaran Duet Syamel Ernie Assalamualaikum Korang dah dengar lagu Raya 2019 Ala lagu duet Syamel Ernie tu First time dengar hari tu terus terpikat sebab dia ala ala etnik kreatif gitu Lembut je Ernie ni menyanyi Dah ...
11 Lagu Religi Terbaru Ramadan 2019

11 Lagu Religi Terbaru Ramadan 2019

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 403 hits
Seperti bulan Ramadan pada tahun tahun sebelumnya Ramadan di tahun 2019 ini juga diramaikan oleh rilisnya lagu lagu religi terbaru untuk ikut mewarnai keberkahan bulan suci ini Tema lagu lagu religi terbaru untuk Ramadan 2019 ini makin berv...
Fans Ajak Kahwin Selepas Penyanyi Korea Amp Artis Asal Jdt Bakal Lancar Lagu Raya

Fans Ajak Kahwin Selepas Penyanyi Korea Amp Artis Asal Jdt Bakal Lancar Lagu Raya

papar berkaitan - pada 27/5/2019 - jumlah : 538 hits
Tanggal 31 Mei 2019 bakal menjadi sejarah apabila buat julung kalinya penyanyi dari Korea Selatan berpadu suara dengan artis Malaysia untuk sebuah lagu raya berjudul Insa Raya Insa Raya yang menampilkan penyanyi Korea bernama Jay Kim bersam...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Expert Malaysians Deeply Involved In Online Scams Human Trafficking

Kl Bird Park

Zus Coffee With Ceo Latte

Generate Unique Brand Names

Ambil Insulin Selalu Hypoglycemia


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Other Coffee Approved

Doa Perbaiki Akhlak Diri Dan Urusan

Issam Alnajjar Hadal Ahbek Chord

Koi Tiwikarma Chord

Youtuber Ishowspeed Sumbang Rm235 000 Hadiah Kemenangannya Dari Mrbeast Kepada Tabung Kemanusiaan Palestin

Resipi Rojak Petis Sedap Begini Cara Buat Kuahnya Secara Homemade