Serangan Terhadap Azlan Al Amin Tidak Berasas


Sangkakala ada melihat seorang pengguna laman facebook yang dikatakan telah mendapat writ saman daripada pasukan Dato Azlan Al Amin mengeluarkan status lebih kurang 4 hari lepas memberikan amaran kepada pembeli tanah supaya memastikan tanah yang dibeli mempunyai geran.
Bagi Sangkakala status yang menyerang sebegini tidak berasas apatah lagi melibatkan jual beli diantara pembeli dengan penjual.
Klik pada gambar dibawah...
Menurut kata pengguna laman muka buku berkenaan, Dato Azlan menjual tanah yang belum mendapat kebenaran pecahan geran dari pejabat tanah dan bagi Sangkakala itu bukan masalah besar sebab setiap tanah boleh di ubah status daripada pertanian kepada perumahan dan sebagainya.
Kalau nak diikutkan kebenaran daripada apa yang disebut oleh pengguna laman muka buku ini tentang tanah yang belum memiliki pecahan geran, ingin juga Sangkakala bertanya, adakah pembeli rumah teres atau taman taman perumahan membeli rumah yang telah siap? Jawapanny tentulah tidak kerana pemaju perumahan akan menjual rumah mereka semasa dalam proses pembinaan dan ada juga yang menjual rumah rumah berkenaan sebelum kawasan di bersihkan.
Adakah ini bermakna pembeli ditipu? Jawapanya tidak, kerana setiap urusniaga berkenaan ada mempunyai perjanjian dan pemaju memberikan jangkawaktu rumah berkenaan akan siap dan jika tidak siap maka penalti akan dikenakan kepada pemaju.
Pengguna laman muka buku ini juga mengatakan bahawa pembeli tanah daripada Dato Azlan berisiko tidak mendapat tanah mereka dan ini juga satu perkara yang Sangkakala rasa tak masuk akal. Sebab apa Sangkakala kata begitu? Seperti contoh rumah taman perumahan tadi, adakah pembeli selamat setelah kediaman tersebut siap? Jawapannya tidak kerana setiap rumah berkenaan perlu mendapat sijil menduduki atau CF dari pihak berkuasa tempatan atau PBT.
Tetapi keselamatan pembeli terjamin dengan adanya Sale And Purchase Agreement atau S And P diantara pembeli dengan pemaju.
Dato Azlan Al Amin melalui syarikatnya juga memiliki perjanjian ini dan Sangkakala ada terima maklumat bahawa syarikat Azlan Al Amin memberikan tempoh waktu 3 tahun untuk urusan pemilikan geran bagi tanah lot berkenaan dan sekiranya beliau gagal mendapatkan geran bagi pembeli berkeaan pembeli mempunyai hak untuk menuntut semula semua bayaran yang telah dikeluarkan bagi memiliki tanah berkenaan.
Dato Azlan juga dikatakan membeli tanah tanah ini secara bayaran ansuran dan ini lagi satu perkara yang takde kena mengena dengan pembeli. Sebagai contoh, adakah pemaju perumahan membina rumah taman taman perumahan dengan tidak membuat pinjaman kepada pihak bank? Jawapannya tentulah ada dan ianya dibayar secara ansuran oleh pemaju kepada bank.
Jadi dimana nak kata supaya berhati hati? Berhati hati ni sekiranya syarikat berkenaan baru menjalankan perniagaan dan belum ada lagi track record dalam urusan jual beli tanah dan daripada apa yang Sangkakala tahu, sehingga hari ini lebih 700 pembeli telah memberikan kepercayaan kepada syarikat hartanah milik Dato Azlan manakala sebahagian dari mereka telahpun menerima geran milikan tanah yang mereka beli.
Kepada pesaing yang menggunakan nama samaran dalam muka buku ni, Sangkakala rasa adalah lebih baik jika jangan busuk hati dengan memberikan persepsi buruk pada orang lain, bersainglah secara sihat.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sangkakalajari9.blogspot.com/2023/02/serangan-terhadap-azlan-al-amin-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penyerang Perniagaan Azlan Al Amin Bekas Pemandu Sendiri

Penyerang Perniagaan Azlan Al Amin Bekas Pemandu Sendiri

papar berkaitan - pada 12/2/2023 - jumlah : 479 hits
Sangkakala dapat hantaran dari seseorang yang menceritakan secara panjang lebar siapa yang menyerang Dato Azlan Al Amin selama ni Sungguh tak disangka sangka rupanya yang menyerang Dato Azlan ini dikatakan pernah menjadi pemandu beliau sewa...
Azlan Al Amin Sewa Helikopter Untuk Menunjuk Nunjuk

Azlan Al Amin Sewa Helikopter Untuk Menunjuk Nunjuk

papar berkaitan - pada 11/2/2023 - jumlah : 480 hits
Makin ditulis makin banyak pula maklumat yang Sangkakala perolehi dari carian carian melalui internet tentang usahawan hartanah berjaya Dato Azlan Al Amin ni Kisah paling popular apabila beliau pulang ke kampung dengan menaiki helikopter He...
Penyerang Azlan Al Amin Jual Tanah Bermasaalah

Penyerang Azlan Al Amin Jual Tanah Bermasaalah

papar berkaitan - pada 14/2/2023 - jumlah : 369 hits
Ada kawan kawan bertanya kepada Sangkakala kenapa Sangkakala dilihat seolah olah mempertahankan Dato Azlan Al Amin yang diserang bertubi tubi oleh si Polan Jawapan yang Sangkakala berikan ialah Sangkakala mengikuti kes Dato Azlan ni melalui...
Patut Le Azlan Al Amin Digelar Jutawan Sampah

Patut Le Azlan Al Amin Digelar Jutawan Sampah

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 233 hits
Semalam Sangkakala ada tulis pasal Azlan Al Amin atau Dato Azlan yang kini memiliki rangkaian perniagaan hartanah dan boleh dikatakan berjaya juga la dalam Malaysia Gelaran JUTAWAN SAMPAH sentiasa menjadi trade mark kepada Dato Azlan dan Sa...
Siapa Dia Azlan Al Amin Ni

Siapa Dia Azlan Al Amin Ni

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 459 hits
Sangkakala kerap terbaca dalam hantaran hantaran melalui muka buku mengenai Azlan Al Amin atau lebih dikenali sebagai JUTAWAN SAMPAH Tular juga tentang dia ni yang kadang kadang dilihat kesana kesini menaiki helikopter Rupanya inilah orang ...
Pemimpin Dap Gesa Bn Bertindak Terhadap Semua Ahli Parlimen Sokong Muhyiddin

Pemimpin Dap Gesa Bn Bertindak Terhadap Semua Ahli Parlimen Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 6/2/2023 - jumlah : 139 hits
bharian com myOleh Februari 5 2023 2 04pmSetiausaha Publisiti DAP Perak yang juga Ahli Parlimen Kampar Chong Zhemin KUALA LUMPUR Seorang pemimpin DAP menggesa kepemimpinan Barisan Nasional menyiasat dan mengambil tindakan terhadap semua Ahl...
Panggil Daddy Siap Tunjuk Tv Fatima Menangis Tengok Babak Fattah Amin Kena Pukul

Panggil Daddy Siap Tunjuk Tv Fatima Menangis Tengok Babak Fattah Amin Kena Pukul

papar berkaitan - pada 11/2/2023 - jumlah : 240 hits
Benarlah kata orang anak perempuan sememangnya manja dengan ayahnya Ayahlah yang menjadi hero dan cinta pertama untuk anak perempuannya Begitu juga bagaimana seorang anak perempuan akan sentiasa menjaga ayahnya Bonding antara anak perempuan...
Dakwaan Sokongan Terhadap Shahrizat Sekadar Akan Pecah Belah Wanita Umno

Dakwaan Sokongan Terhadap Shahrizat Sekadar Akan Pecah Belah Wanita Umno

papar berkaitan - pada 5/2/2023 - jumlah : 209 hits
KUALA LUMPUR Dakwaan kononnya seramai 147 Ketua Wanita UMNO bahagian seluruh negara menyokong supaya bekas ketuanya Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil kembali menerajui sayap itu didakwa tidak benar sama sekali Pengarah Komunikasi Wanita Barisan...
Guan Eng Is It Fair Foreign Investors Don T Have To Buy A Single Screw From Local Smes

Mayat Wanita Misteri Tiba Tiba Muncul Dalam Kereta

Fokus Pasir Gudang

Kedah Mb S Aide Makes Peace Hugs Night Market Trader

Rebah Secara Tiba Tiba Mahasiswa Uitm Meninggal Dunia

Real Steel This Mx Inspired Honda Dominator Is No Plastic Bike

Polis Sepang Buru Kumpulan Samun Berparang Warga Asing

Perbezaan Israel Yahudi Dan Zionis


echo '';
5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Andai Tiada Dia Slot Megadrama Astro Ria

Famili Duo 2024 Senarai Peserta Keputusan Markah Lagu Tugasan Cara Undi Format Penjurian Hadiah Dan Segala Info Musim 4

20 Cara Buang Angin Dalam Badan Dan Perut

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Di Hatiku Ada Kamu Viu Malaysia


Doa Murah Rezeki Amalkan Ini Selepas Solat Rezeki Melimpah Ruah

Pembayaran Balik Ptptn Penting Bagi Kelangsungan Sistem

Jom Belajar Tips Langsai Hutang Dengan Cepat

Prep Bahan Mentah Seminggu

Tertipu Tawaran Kerja Pengasuh Nyaris Dijual Di Myanmar

Kes Penipuan Jualan Emas Siti Hajartul Haini Ditahan Di Lapangan Terbang Selepas Pulang Dari Dubai