Sepatutnya Cerita Mop


Assalamualaikum. Fuh. Lama tak bersiaran, semacam berhabuk tangan nak menaip 😂. What a long weeks ya. Dengan kes COVID-19 yang semakin meningkat saban hari, entah macam manalah our life for the next seconds, minutes, hours, days, months, years?
Hows work today? Hectic macam biasa tak? For those yang WFH (kita geng), apa yang korang semua buat? Untuk yang kena kerja seperti biasa, practice safe distancing, wear mask and selalu cuci tangan tau! 
Somewhere I read in facebook, Malaysian ni dia seat in a flight sebelah a positive COVID-19 patient, dan baru tahu setibanya di tanah air. But, Alhamdulillah bila buat swab test (2 kali), he is negative. Dan bila share apa tips negative even dia duduk sebelah a positive COVID-19 patient (kira contact rapat ke term ni?), jawapannya:1) Wear mask2) Tak berborak langsung sepanjang flight3) Bila balik, quarantine himself.
So, siapa kata practice social distancing dan wear mask tak berkesan? Plus dont talk too much also could be considered a precaution hehe. Don't over friendly sangat la in this time. Simpan dulu okeh 😌.

Siapa lagi yang masih pakai this kind of mop? Soalan jenis macam ni menyampah sebenarnya, sebab macam hampeh? Wakakaka. Sebab kalau tak relevan takkanlah masih ada terjual kat kedai, ye tak? Siap best seller okeh!
Macam nak beli mop yang canggih manggih yang banyak orang share tu. Dalam shopee banyaaaaaaaak siap jamu mata rambang mata bergegar poket nak beli. Tapi entahlah, kenapa tak beli? 
Rela lagi guna mop lama ni, perah guna tangan tau! Lepas tu membongkoklah kau sambil mengemop! Kah!
Pernah mop style korea, guna kain je sambil tertonggeng? Imagine sikit please.Haaa, aku pernah je.Gila penat! Tapi worth it sebab dah macam bersenam! Best betul bila peluh keluar macam air batu cair. Dah tak payah keluar pegi gim rasanya. Itu sebab jugak kot kenapa rela je guna mop perah-perah guna tangan ni. Nak amalkan konsep bersenam sambil buat kerja rumah kekdahnya.
Tapi tak tahulah esok-esok tetiba terbeli mop canggih dalam shopee wakakaka. Itu tandanya dah sakit pinggang le tu 😂.
Baru-baru ni aku belajar sesuatu yang sangat besar, sangat berat untuk aku hadam, dan pada mulanya aku tak tahu samada aku boleh survive. Setiap hari rasa dada nak meletup simpan, setiap hari merayu-rayu dengan Allah supaya kuatkan aku.
Indahnya dugaan yang kita dapat, bila kita rasa kita tak mampu harungi, rupanya... Kita mampu! Bila kita dikelilingi oleh orang yang sayang kita tanpa syarat, sayang kita dengan ikhlas, sedikit sebanyak kita jadi bertambah kuat.
Pengajaran paling utama yang aku dapat adalah, sabar. Dan redha.Sekarang ini masih lagi belajar sabar dan redha. Dan masih lagi minta dengan Allah untuk kuatkan hati aku.
Dan juga pengajaran paling berharga yang aku dapat, keluarga will be there for u even everyone else abandon us. Sebelum ni we take for granted bila we have family yang support us. Tapi bila aku hadap perkara yang buat aku terduduk, rupanya aku ada backup support yang tak pernah aku sangka aku ada. I just didnt realise it until now.
Silap aku bila aku tak sabar. Dan aku belajar benda ni in the hard way.Semua orang buat silap, dan untuk menjadi manusia yang berjiwa besar, aku juga belajar memaafkan. 
To be truth, of course aku maafkan someone yang hold very dear in my heart. Allah is the best planner. Jika ini ujian Allah untuk ajar aku erti kesabaran sebenar, Alhamdulillah untuk ujian ini.
Jika ini ujian untuk tunjukkan kepada aku yang tak semua benda yang kita nak kita akan dapat dengan mudah (mungkin tak dapat langsung), Alhamdulillah untuk ujian ini. 
Berlapang dada dan teruskan hidup. Korang tolong doakan Allah lorongkan dan kurniakan perkara yang baik-baik boleh? Dan semoga korang juga dapat perkara yang baik-baik juga. InshaAllah.
Dan entahlah. Aku pun tak tahu kenapa selalu jadi macam ni. Dari awal nak cerita pasal mop je, selalu aku terbabas masuk cerita lain. Well. If u know me well, u know how much i love to potpetpotpet nonstop. 
Till then 😉





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nurulshahira.com/2020/10/sepatutnya-cerita-mop.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hamzah Zainuddin Anwar Dapat Sokongan Majoriti Hanya Cerita Rekaan Semata Mata

Hamzah Zainuddin Anwar Dapat Sokongan Majoriti Hanya Cerita Rekaan Semata Mata

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 310 hits
KUALA LUMPUR Parti Pribumi Bersatu Malaysia mengesahkan semua ahli Parlimen mereka kekal menyokong Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk terus menerajui negara Setiausaha Agung Bersatu Datuk Seri Hamzah Zainuddin berkata ahli Parli...
Kisah Instafamous Ini Seperti Yang Berlaku Di Malaysia Agak Menarik Jalan Cerita Kisah Ini Seakan Macav Scamm

Kisah Instafamous Ini Seperti Yang Berlaku Di Malaysia Agak Menarik Jalan Cerita Kisah Ini Seakan Macav Scamm

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 523 hits
Akibat show off keterlaluan di media sosial Mungkin tidak ramai yang tahu kira kira 1 bulan yang lalu telah tert4ngkapnya seorang insta famous di Dubai Namanya adalah Ramon Olorunwa Abbas atau lebih dikenali dengan nama Ray Hushpuppi Dia ad...
Alicia Amin Cerita Kisah Dirinya Hidap Major Depressive Disorder

Alicia Amin Cerita Kisah Dirinya Hidap Major Depressive Disorder

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 258 hits
On the 1st of February 2017 I was discharged from the psychiatric unit at PPUM after being under observation for 7 days following a suicide attempt source
Cuba Menipu Pemandu Myvi Reka Cerita Elak Kenderaan Berhenti

Cuba Menipu Pemandu Myvi Reka Cerita Elak Kenderaan Berhenti

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 423 hits
BANGI 23 Safar 1442H Ahad Polis menyangkal dakwaan pemandu kereta Perodua Myvi mengelak kenderaan berhenti di hadapannya hingga terlibat kemalangan mengakibatkan kematian di Kilometer 4 Jalan Johor Bahru Kota Tinggi semalam Ketua Polis Joho...
Panjang Lagi Cerita

Panjang Lagi Cerita

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 166 hits
IBRAHIM MAT ISAKecoh dah grup WA Anwar temberang Kamu ingat Anwar bodoh masuk dengan tangan kosong Kamu ingat Agong tak faham di luar sana ramai penyangak menunggu nak cekup siapa siapa yang kemukakan SD sokongan buat mereka berikan tawaran...
Cerita Pangdam Jaya Diminta Massa Aksi Pimpin Shalat Maghrib Berjamaah

Cerita Pangdam Jaya Diminta Massa Aksi Pimpin Shalat Maghrib Berjamaah

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 133 hits
Panglima Komando Daerah Militer Jakarta Raya Mayor Jenderal TNI Dudung Abdurachman menceritakan pengalamannya menghadapi ribuan massa aksi penolakan UU Cipta Kerja yang berlangsung pada Kamis Mayjen TNI Dudung Abdurachman menjelaskan pada s...
Baru Berusia 4 Tahun Sudah Boleh Membaca Bijaknya Si Genius Ali Kongsi Cerita Di Pa Ma Tv

Baru Berusia 4 Tahun Sudah Boleh Membaca Bijaknya Si Genius Ali Kongsi Cerita Di Pa Ma Tv

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 351 hits
Ensiklopedia atau ertinya dalam Bahasa Melayu bermaksud kamus sebenarnya cukup dekat dengan anak anak kita Istilah ini didefinasikan bagi anak anak yang sukakan benda benda malah gemar mencuba pelbagai perkara baru dalam kehidupan mereka ki...
Dah Tegur Kena Marah Balik Penduduk Tampil Cerita Kenapa Bekas Guru Ini Sanggup Hidup Begini Selama 10 Tahun

Dah Tegur Kena Marah Balik Penduduk Tampil Cerita Kenapa Bekas Guru Ini Sanggup Hidup Begini Selama 10 Tahun

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 717 hits
IPOH Sekali pandang seperti tapak pelupusan sampah namun ruangan hadapan sebuah rumah di Taman Bersatu Simpang Pulai di sini yang dipenuhi dengan timbunan plastik kotak kotak tin kosong dan sisa makanan sebenarnya dihuni seorang warga emas ...
Petugas Tol Tampill Beritahu Cerita Sebenarr Kenapa Dia Disimbaah Air Milo Oleh Brader Kereta Biru

Petugas Tol Tampill Beritahu Cerita Sebenarr Kenapa Dia Disimbaah Air Milo Oleh Brader Kereta Biru

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 797 hits
Kecohh di media sosial hari ini mengenai seorang petugas tol disimbahh air milo sewaktu tengahh bekerja Menerusi ruangan komen dari facebook info roadblock jpj individu bernama faten ini berkongsi ceritaa seorang lelaki yang pada mulanya in...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon