Semua Terjadi Ada Hikm H Allah Aturkan Semua Ini Dan Kebetulan Nama Pun Lebih Kurang Sama


 
SEPERTI dalam drama, begitulah reaksi seorang ibu yang berdepan detik cem4s apabila menyedari anaknya yang baru dilahirkan tertukar dengan bayi orang lain.
Kisah mengenai bayi tertukar itu menjadi tular apabila wanita berkenaan, Siti Suriani Wahiddin membuat perkongsian menerusi Facebook (FB) Live, Sabtu malam.
Berk0ngsi pengalaman, wanita berusia 22 tahun itu mengakui pada mulanya tergamam berdepan detik mencem4skan itu yang membabitkan anak lelaki keduanya.

“Saya tak tahu nak gambarkan macam mana. Sebelum ni kita tengok kat dalam drama je, tapi perkara ini terjadi pada diri sendiri.
“Saya memang terkesima, terdiam, risau semua ada. Hanya Tuhan saja yang tahu perasaan saya bila dapat tahu anak yang saya pegang tu bukan anak saya.
“Saya asyik fikir anak saya kat mana, dengan siapa, macam mana keadaan dia,” katanya  sambil menambah dia melahirkan bayi lelaki di sebuah h0spital di Shah Alam, kira-kira pukul 2.30 pagi pada 11 Jun.
Lebih dikenali sebagai Siti Jamumall, dia hanya menyedari bayi itu bukan anaknya semasa suaminya mahu mem0tong tanda nama pada kaki bayi berkenaan selepas pulang ke rumah.
“Saya discaj petang semalam (Sabtu), masa waktu Maghrib suami nak p0tong tag di kaki anak, ada nama wanita lain dan bukannya nama saya.
“Nasib baik suami tengok dulu tag nama tu sebelum dia buang. Dia siap tanya kenapa nama ibu lain? Masa tu kami terus keliru, eh betul ke ini anak kami?
“Kami ada ambil gambar anak selepas saya bersalin sebelum anak dibawa ke nurseri, tapi kami sedapkan hati sendiri mungkin muka bayi berubah,” katanya sambil menambah tanda nama tersebut dipercayai merujuk kepada ibu kepada bayi yang dilahirkan pukul 3 petang 10 Jun.
Menurut usahawan itu, dia dan suaminya menghubungi pihak h0spital berhubung perkara itu sebelum bergegas ke h0spital pada Sabtu malam dan kemudian mendapat pengesahan berlaku pertukaran bayi.
“Setibanya di h0spital, kami dibawa jumpa ibu bapa yang juga tertukar bayi dengan membawa pulang anak kami, bersama pihak h0spital.
“Bila kami dibawa jumpa dengan anak kami yang sebenar, saya tak tengok tag dah. Saya terus teringat muka anak saya yang pertama. Memang iras dengan wajah abang dia yang berusia setahun dan enam bulan,” katanya.

“Allah terima kasih satukan kami , automatik kami dah jadi family . siti tak sangka allah mcm aturkan nama baby pon Aisar & Aiman . kami baru lepas di interview Buletin TV3 yg akan bersiaran malam ni”
.
.
“Siti percaya allah aturkan dan pilih siti untuk perjuangan ini . Allah luluh baca ni dari dr pakar puan yg wasap siti . bayangkan kejadian yg berlaku tapi tak tau tertukar anak sendiri”

Dalam pada itu, Siti Jamumall tidak dapat menyembunyikan perasaan sedihnya apabila telah menyusukan kedua-dua bayi termasuk anak orang lain yang tertukar itu.
“Bagaimanapun, saya amat bersyukur kerana dipertemukan dengan anak saya. Ada hikmah di sebaliknya. Tak jangka, mak saya pun ingatkan situasi macam ni berlaku dalam drama je.
“Hari ni saya ke h0spital semula untuk melakukan pemeriksaan kesihatan penuh terhadap anak memandangkan dia dibawa keluar dari h0spital lebih awal dari sepatutnya.
“Saya juga akan mendapatkan khidmat nasihat guaman dalam mempertimbangkan tindakan selanjutnya sebagai pengajaran,” katanya yang turut membuat lap0ran p0lis berhubung kejadian itu.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : MSTAR ONLINE / JAMUMALL.COM / awatttsyeikhh.com/


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2021/06/semua-terjadi-ada-hikmh-allah-aturkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Rider Foodpanda Belasah Lelaki Guna Nama Ardilas Anak Allah Taala Ditahan Polis

5 Rider Foodpanda Belasah Lelaki Guna Nama Ardilas Anak Allah Taala Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 1059 hits
Sebelum ini viral video sekumpulan rider FoodPanda mengamuk dan membelasah seorang lelaki yang berusia 29 tahun dipercayai menggunakan nama Ardilas Anak Allah Taala Tuhan Allah Taala semasa membuat pesanan makanan melalui aplikasi FoodPanda...
99 Nama Allah Makna Kegunaannya

99 Nama Allah Makna Kegunaannya

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 420 hits
AssalamualaikumBismillahDari Abu Hurairah ra bahawa Nabi saw bersabda Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama iaitu 100 kurang satu Siapa yang menghafalnya akan masuk syurga Sahih Bukhari Fadhilat ini dipetik dari tajuk buku Khasiat Asmaul Hus...
Masa Scan Baru Tahu Tak Apalah Allah Nak Bagi Anak Syurga Maaf Jika Kisah Ini Menyentuh Emosi Semua

Masa Scan Baru Tahu Tak Apalah Allah Nak Bagi Anak Syurga Maaf Jika Kisah Ini Menyentuh Emosi Semua

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 302 hits
Setiap ibu bapa pastinya teruja untuk menerima kehadiran orang baru dalam rumah tangga Bila disahkan hamil pasti tak sabar ingin melakukan ujian imbasan untuk mengetahui jantina bayi dan memastikan bayi dalam keadaan sihat dan baik Sama sep...
5700 Guna Nama Allah Buat Pesan Makanan Bikin 6 Rider Naik Angin Tv Ppim 13 06 2021

5700 Guna Nama Allah Buat Pesan Makanan Bikin 6 Rider Naik Angin Tv Ppim 13 06 2021

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 272 hits
Tular di media sosial berkenaan dengan insiden seorang pelanggan dipukul sekumpulan penghantar makanan kerana menggunakan nama Allah ketika membuat pesanan makanan Siapa yang salah Provokasi terhadap sentimen agama Atau semangat memperjuang...
Allah Sahajalah Yang Lebih Maha Mengetahui

Allah Sahajalah Yang Lebih Maha Mengetahui

papar berkaitan - pada 4/6/2021 - jumlah : 306 hits
Allah sahajalah yang lebih Maha Mengetahui Assalamualaikum dan salam sejahtera Dalam zaman wabak ni ramai yang terkesan Bukan hanya golongan bawahan malahan atasan juga terkesan Ekonomi benar benar menekan kita sekarang Banyak perkara perka...
Virus Memang Bahaya Tapi Dia Lebih Merbahaya

Virus Memang Bahaya Tapi Dia Lebih Merbahaya

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 335 hits
KAK IDA ABDULLAHNak Tahu Kenapa Malaysia TerTinggal DiTinggal dan Meninggal Walau Corona itu satu virus berbahaya tapi tidak dapat menandingi virus paling bahaya yang telah menjadi ujian negara sekian lama Sehingga rakyat Malaysia dapat men...
Lebih 30 000 Individu Dengan Anafilaksis Dipelawa Daftar Bagi Vaksin Covid 19

Lebih 30 000 Individu Dengan Anafilaksis Dipelawa Daftar Bagi Vaksin Covid 19

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 303 hits
SINGAPURA Lebih 30 000 penduduk yang pernah mengalami anafilaksis disebabkan oleh makanan atau ubat ubatan akan dipelawa untuk mendaftar bagi vaksin COVID 19 menurut Menteri Kesihatan Ong Ye Kung pada Selasa Kementerian Kesihatan menya
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan