Selesai Dua Dua Dos Vaksin Covid


Alhamdulillah k.fiezz & mr hubby dah selesai cucuk vaksin covid untuk perlindugan diri sendiri. Kita usaha, tawakal. Selebihnya terserah pada Allah, yang penting kita dah usaha & mengikut saranan kerajaan untuk mewujudkan immunity herd di Malaysia supaya kita boleh jalani kehidupan seperti sebelum ni. TAK NAK DAFTAR VAKSIN COVID
Nak tahu cerita tak?Mula-mula k.fiezz tak nak daftar vaksin ni tau. Bukan sebab k.fiezz anti-vaksin. Cuma masa tengah hot pasal kita digalakkan untuk cucuk vaksin covid ni, ada keluar senarai orang yang tak digalakkan ambil vaksin. Salah satunya untuk wanita yang merancang hamil. Alamak. K.fiezz termasuk dalam kategori ni. Jadi serba-salah masa tu nak daftar vaksin ke tak? Mr hubby memang dah lama daftar dulu. Masa kerajaan umum pendaftaran untuk vaksin covid  dah dibuka hujung bulan  Februari 2021, mr hubby antara yang terawal daftar. K.fiezz pun tak tahu. haha. Sabor je lah sis. Nak marah pun ada juga sebab dah kata untuk yang merancang hamil tak digalakkan ambil. Jadi lelaki yang bergelar suami pun termasuk lah juga sebab isteri merancang untuk hamil. Mana datang benih kalau tak dari suami, yea tak?haha. Masa tu tak tahu apa kesan vaksin covid ni sebab baru lagi,kan.
Ada juga tanya dengan seorang kenalan k.fiezz, jururawat. Dia cakap ambil je vaksin covid ni dulu. Nanti lepas beberapa bulan, sambung lah planning untuk mengandung. Hah, gitu nasihatnya sebab dia cakap kalau tak nak ambil, rugi. Kerajaan nak bagi percuma ni.  Lepas tu k.fiezz terbaca dalam group TTC (trying to conceive), suami tak ada masalah untuk cucuk vaksin. Cuma untuk perempuan, tak pasti. Ada was-was di situ. Tapi mr hubby dah daftar pun. Proceed je lah. Takkan nak cancel pula. Lagipun mr hubby semangat nak daftar tu sebab dia dalam kategori berisiko. Dia ada darah tinggi & masalah obesiti. Jadi takkan nak halang pula,kan. Dia nak ambil untuk perlindungan diri sendiri & k.fiezz juga. 
SSelepas fikir punya fikir, bulan Jun 2021 baru k.fiezz daftar vaksin ni. Lepas seminggu daftar, pejabat k.fiezz minta senarai nama siapa yang dah dapat tarikh untuk vaksin dos pertama & kedua. Alamakkkk nasib baik dah daftar. Hehe. Kalau idak, kena aiming dengan bosess tak daftar lagi. Hehe. Tak nak lah diaorang ingat k.fiezz anti-vaksin. Sebelum daftar tu pun, bahagian k.fiezz memang ada minta senarai siapa yang dah daftar vaksin covid masa awal-awal lepas pendaftaran untuk vaksin covid ni dibuka. Masa tu k.fiezz senyap je, tak isi senarai tu sebab belum daftar. Duk fikir nak daftar ke idak?hehe..
DOS PERTAMA VAKSIN COVID
K.fiezz daftar bulan 6, 2021. Bulan 7, 2021 k.fiezz dapat giliran untuk cucuk vaksin covid. Terus nervous lepas tahu tu. Tak lalu nak makan. Masa k.fiezz dapat tahu kena vaksin covid ni, k.fiezz & mr hubby tengah makan malam. Terus debor dada bila tahu esoknya kena cucuk vaksin covid. haha. 
8 Julai 2021 - K.fiezz ke Pusat  Pemberian Vaksin di area KL untuk ambil cucuk vaksin covid dos pertama. Alhamdulillah semua berjalan lancar dari pendaftaran sampai lah habis proses cucuk vaksin. K.fiezz terima vaksin sinovac. K.fiezz tak kisah pun, mana-mana vaksin boleh. Jangan memilih vaksin. Ramai lagi yang tengah beratur tunggu giliran untuk vaksin masih tak dapat lagi. Kira syukur dah dapat giliran ni. 
Selepas proses vaksin tu, kena tunggu selama 15 minit untuk tengok kalau ada apa-apa alahan pada vaksin sinovac. Risau juga masa tengah tunggu 15 minit tu. Takut ada side effect apa-apa. Alhamdulillah, tak ada apa-apa. 

Dos pertama - 8 Julai 2021
Kesan selepas dos pertama vaksin sinovac - k.fiezz cuma alami sakit tangan yang cucuk tu je. Macam lenguh, lepas tu ada sekali k.fiezz sakit kepala. Sakit tangan tu dalam beberapa hari baru elok, sakit kepala, sekejap je. Itu je lah effect yang k.fiezz rasa lepas cucuk dos pertama vaksin sinovac ni. Kesan macam lapar, mengantuk ke memang tak ada. Macam biasa je. 

Dos kedua - 29 Julai 2021
Melengkapkan vaksin covid, k.fiezz ambil dos kedua seperti yang Kerajaan dah sarankan untuk 2x cucuk vaksin covid bagi kuatkan antibodi badan. 
Kesan selepas cucuk dos kedua vaksin sinovac - k.fiezz tak ada alami apa-apa kesan. Sakit tangan, demam, sakit kepala. Tak ada. Alhamdulillah. 
Mr Hubby pun dah lengkap kedua-dua dos vaksin covid. Mr hubby cucuk vaksin di PPV KLCC. Kelas tau tempat mr hubby kena cucuk. Area orang ada-ada je. haha. Mr hubby bising, sebab parking mahal kat situ. Per entry - RM9 & satu jam pertama RM5. Haritu kitaorang kena caj ikut jam. Nasib baik tak lama. Dalam masa 30 minit dah selesai. 
Mr hubby pun dapat vaksin sinovac juga. Kesan lepas vaksin sinovac ni kat mr hubby - badan panas, lepas tu macam lemah, tangan sakit. Dua-dua dos, mr hubby dapat effect yang sama. Tapi kesan dia tak lama pun, dalam 2 hari macam tu dah okey. 
Jangan takut tau baca kesan lepas cucuk vaksin covid ni. Sebab kesan ni berbeza setiap orang. 
Selepas selesai vaksin dos kedua ni, kita digalakkan untuk duduk di rumah sebab masa ni antibodi badan dalam keadaan lemah. Sebab setiap vaksin ambil masa untuk bertindak balas dalam badan kita untuk kuatkan antibodi. Macam sinovac, tak silap k.fiezz 14 hari. Kebetulan k.fiezz lepas selesai cucuk vaksin sinovac dos kedua, k.fiezz dapat kebenaran kerja dari rumah seminggu sebab salah seorang kawan pejabat k.fiezz positive covid & k.fiezz ada berjumpa dengan dia. Jadi bos k.fiezz suruh kerja di rumah seminggu untuk langkah berjaga-jaga. K.fiezz dah buat RTK Test, alhamdulillah -ve. 
Entry berkaitan < TEST COVID >
SELESAI VAKSIN COVID
Alhamdulillah lega bila dah selesai cucuk vaksin covid dua-dua dos. Moga dapat lindungi diri sendiri, keluarga & orang sekeliling dari virus ni. 
Korang yang dah daftar vaksin covid & masih tunggu giliran. Sabar yea. Insyallah nanti sampai giliran korang pula. 
Okey, dah lengkap cucuk vaksin covid dua-dua dos ni, bila Kerajaan nak umum boleh rentas daerah & negeri ni?haha. Sis rindu nak cuti-cuti & balik kampung. hehe



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2021/08/Selesai-Dua-Dua-Dos-Vaksin-COVID.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
T21h08 Master Selesai Terima Vaksin Covid 19 Dos Ke 2

T21h08 Master Selesai Terima Vaksin Covid 19 Dos Ke 2

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 234 hits
Alhamdulillah semalam Master telah selesai divaksin dos kedua vaksin Pfizer untuk menguatkan pertahanan badannya daripada serang virus Covid 19 Pemvaksinan itu berlaku di HCO A di Universiti Multimedia Cyberjaya Pada masa yang sama juga Azi...
Jkn Kedah Mohon Maaf Kesilapan Pemberian Dos Kedua Vaksin Covid 19

Jkn Kedah Mohon Maaf Kesilapan Pemberian Dos Kedua Vaksin Covid 19

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 218 hits
ALOR SETAR Jabatan Kesihatan Negeri Kedah telah memohon maaf kepada seorang penerima vaksin COVID 19 dan keluarganya berhubung kesilapan pemberian suntikan dos kedua yang berlaku di sebuah pusat pemberian vaksin di Sik pada 5 Ogos lepas Pen...
Selesai Vaksin Pfizer Dos Pertama Senarai Vaksin Di Ppv Selangor Kl

Selesai Vaksin Pfizer Dos Pertama Senarai Vaksin Di Ppv Selangor Kl

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 497 hits
Selesai Vaksin Pfizer Dos Pertama Senarai Vaksin di PPV Selangor KL Assalamualaikum semua Mama telah mendaftar untuk mengambil vaksin sejak Mac dan agak sedih menunggu panggilan vaksin yang tak kunjung tiba lebih lebih lagi bila tengok kawa...
Ppv Dibanjiri Kerana Pengumuman Kelonggaran Dua Dos Vaksin Untuk Rentas Daerah Negeri

Ppv Dibanjiri Kerana Pengumuman Kelonggaran Dua Dos Vaksin Untuk Rentas Daerah Negeri

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 359 hits
Kelihatan orang ramai berpusu pusa hadir di pusat vaksinasi walk in di Taman Harmoni Sandakan KOTA KINABALU Dua Pusat Pemberian Vaksin di Sandakan dan Lahad Datu yang dibuka secara walk in tanpa perlu janji temu dibanjiri ratusan orang seaw...
Suntikan Dos Ke 3 Vaksin Covid 19 Dibincang Minggu Depan Khairy

Suntikan Dos Ke 3 Vaksin Covid 19 Dibincang Minggu Depan Khairy

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 291 hits
Kumpulan pakar akan mengemukakan beberapa syor mengenai dos ketiga atau booster shot vaksin COVID 19 pada Mesyuarat Jawatankuasa Khas Jaminan Akses Vaksin COVID 19 minggu depan KUALA LUMPUR Kumpulan pakar akan mengemukakan beberapa syor men...
Covid 19 Fda Lulus Dos Ketiga Vaksin Kepada Golongan Berisiko

Covid 19 Fda Lulus Dos Ketiga Vaksin Kepada Golongan Berisiko

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 181 hits
COVID 19 FDA lulus dos ketiga vaksin kepada golongan berisiko Pentadbiran Makanan dan Ubat Ubatan Amerika Syarikat meluluskan penggunaan dos penggalak atau booster vaksin COVID 19 jenis Pfizer dan Moderna kepada individu yang mempunyai taha...
Hiburan Pernah Sangsi Dengan Vaksin Covid 19 Lufya Omar Dah Lama Lengkap 2 Dos

Hiburan Pernah Sangsi Dengan Vaksin Covid 19 Lufya Omar Dah Lama Lengkap 2 Dos

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 199 hits
Pelakon Lufya Omar mengakui pernah wujud perasaan sangsi dalam dirinya mengenai vaksin COVID 19 ketika ia mula mula diperkenalkan kepada masyarakat BACA AdvertisementKata Lufya pandangannya mengenai vaksin mula berubah apabila dia banyak me...
Tiada Antibodi Dikesan Selepas Terima Dua Dos Vaksin

Tiada Antibodi Dikesan Selepas Terima Dua Dos Vaksin

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 228 hits
Tiada antibodi dikesan selepas terima dua dos vaksin dakwa tiga individu Tiga individu termasuk seorang peguam mendakwa bahawa antibodi terhadap Covid 19 tidak dikesan dalam badan mereka setelah menerima dua dos vaksin Sinovac Peguam Varpal...
Anda Lengkap Dua Dos Vaksin Ini Kelonggaran Sop Yang Perlu Anda Tahu

Anda Lengkap Dua Dos Vaksin Ini Kelonggaran Sop Yang Perlu Anda Tahu

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 206 hits
Rentas daerah dibenarkan hanya tunjuk sijil digital vaksin lengkap kepada pasukan penguatkuasa di sekatan jalan raya Foto fail BERNAMAKUALA LUMPUR Pengumuman Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkenaan kelonggaran prosedur operasi st...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni