Selepas Gelar Tun M Bekas Diktator Ini Serangan Terbaru Nurul Izzah Terhadap Pm


KUALA LUMPUR – Kenyataan Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar mengenai Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad merupakan pandangan terbukanya dan sesuai dengan prinsip keterbukaan yang diamalkan oleh parti gabungan Pakatan Harapan (PH).
Ketua Umum PH, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, parti gabungan PH tetap kekal menyokong kepimpinan Mahathir, namun ahli partinya bebas menyuarakan pandangan sekiranya mempunyai pendapat berbeza.
“Kita dalam PH sudah jelaskan untuk beri ruang dan sokongan terhadap usaha Tun Mahathir. Tidak bermakna kita tidak boleh berbeza pendapat. Ada sesetengah orang fikir ini macam kerajaan terdahulu yang tidak boleh mengkritik.
“Itu pandangan dia (Nurul Izzah) dan ia sudah lama berlaku tapi diperbesarkan The Straits Times. Semua pihak faham dan setuju kepada perjanjian persefahaman antara kalangan kita namun baik kita tumpu kepada agenda pembangunan ekonomi dan membela nasib rakyat,” katanya ketika ditemui pemberita di Lobi Parlimen, hari ini.
Anwar diminta mengulas kenyataan Nurul Izzah yang dilapor media Singapura, antara lain menyifatkan Mahathir sebagai bekas diktator.
Dalam pada itu, Anwar menyifatkan kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini bahawa Mahathir seorang pemimpin yang tegas dan bukannya seorang diktator sebagai cubaan membodek. – Bernama

Gelaran ‘bekas diktator’ itu adalah fakta, kata Nurul Izzah
KUALA LUMPUR: Nurul Izzah Anwar mempertahankan kenyataannya bahawa Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad adalah ‘bekas diktator’, seperti yang diungkapnya dalam satu temubual bersama media antarabangsa baru-baru ini.
Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, gelaran ‘bekas diktator’ itu adalah fakta yang diketahui semua orang, dan itu bukan pertama kali beliau sebut secara terbuka.
Katanya Nurul Izzah lagi, kenyataan itu sering diungkapkan beliau sewaktu kempen menjelang pilihan raya umum, sewaktu himpunan Bersih dan sebagainya.
“Saya tak faham kenapa menyebutnya dalam forum yang berlainan, tetapi mesejnya sama, adalah satu masalah,” katanya kepada sidang media di lobi Dewan Rakyat, di sini hari ini.
BACA: ‘Saya pun kecewa dengan dia orang’ – Tun M komen kenyataan Nurul Izzah
Dalam wawancaranya bersama akhbar Singapura baru-baru ini, Nurul Izzah meluahkan rasa kecewanya dengan kerajaan PH yang gagal menunaikan janji dan gagal menggerakkan agenda reformasi sepertimana sepatutnya.
Dalam kenyataan itu, Nurul Izzah meluahkan isi hati beliau yang sukar bekerja dengan ‘bekas diktator’ yang dakwanya telah menyebabkan pelbagai kerosakan, bukan sahaja dalam kehidupan keluarganya, malah pemerintahan negara.
Mengulas mengenai kenyataan beliau berhubung prestasi kerajaan, Nurul Izzah berkata, tidak ada salahnya untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian sekiranya ia merupakan sesuatu yang benar.
“Saya cakap mengenai reformasi negara bergerak perlahan, takkan tak boleh bagi sedikit komen membina,” katanya lagi.
VIDEO

The post Selepas gelar Tun M bekas diktator, Ini serangan terbaru Nurul Izzah terhadap PM appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/selepas-gelar-tun-m-bekas-diktator-ini-serangan-terbaru-nurul-izzah-terhadap-pm/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Bukan Pertama Kali Saya Kata Mahathir Bekas Diktator Nurul Izzah

Ini Bukan Pertama Kali Saya Kata Mahathir Bekas Diktator Nurul Izzah

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 302 hits
Nurul Izzah Anwar mempertahankan kenyataannya yang melabel Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai bekas diktator Loading Ia adalah fakta saya pernah katakan sebelum pilihan raya dan mengulanginya kalau tak salah semasa demonstrasi Bersih 3 0 atau ...
Nurul Izzah Tidak Patut Kritik Tun M Macam Tu Kata Setiausaha Politik Pm Viralhancing

Nurul Izzah Tidak Patut Kritik Tun M Macam Tu Kata Setiausaha Politik Pm Viralhancing

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 329 hits
KUALA LUMPUR 26 Mac Anggota Parlimen Permatang Pauh Nurul Izzah Anwar tidak sepatutnya mengeluarkan komen tidak baik terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad apatah lagi menerusi wawancara media Singapura The Straits Times pada Jumaat lepas Setiaus...
Yang Tersirat Di Sebalik Tersurat Dari Kenyataan Nurul Izzah Mengkritik Tun M

Yang Tersirat Di Sebalik Tersurat Dari Kenyataan Nurul Izzah Mengkritik Tun M

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 526 hits
Laman blog nie pernah menyiarkan artikel mengenai kekecewaan Nurul Izzah terhadap kepimpinan Pakatan Harapan Dalam satu temuramah bersama wartawan The Star Sumiko Nurul Izzah secara jelas mengatakan bahawa bukan mudah untuk berkerja dengan ...
Nurul Izzah Tikam Tun M Dari Belakang

Nurul Izzah Tikam Tun M Dari Belakang

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 392 hits
YB NURUL IZZAH TAK SEPATUTNYA MEMBERI GAMBARAN NEGATIF TERHADAP PERDANA MENTERI DI SINGAPURA INI AMAT TIDAK BERETIKA Inilah masalah di antara rakan rakan dalam Pakatan Harapan Segelintir daripada mereka tidak ikhlas sesama sendiri Sekiranya...
Kritikan Nurul Izzah Pada Tun M Hanya Akan Mengeruhkan Keadaan

Kritikan Nurul Izzah Pada Tun M Hanya Akan Mengeruhkan Keadaan

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 269 hits
Foto sumber internetKUALA LUMPUR 2 April Wawancara Nurul Izzah Anwar bersama The Straits Times yang mengkritik kepimpinan Pakatan Harapan mendedahkan perpecahan antara komponen gabungan pemerintah itu kata penganalisis Menurut pakar kritika...
Nurul Izzah Diam Diri Selepas Kritik Dr M Tinggalkan Pac

Nurul Izzah Diam Diri Selepas Kritik Dr M Tinggalkan Pac

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 360 hits
Ahli Parlimen Permatang Pauh Nurul Izzah Anwar hari ini enggan mengulas tindakannya meletak jawatan dalam Jawatankuasa Kira kira Wang Negara dan kritikannya terhadap perdana menteri serta perkembangan politik negara selepas pilihan raya umu...
Nurul Izzah S Remarks Set Pkr Tongues Wagging

Nurul Izzah S Remarks Set Pkr Tongues Wagging

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 252 hits
Social media was seemingly set alight after Nurul Izzah Anwar s comments in a newspaper interview on Sunday in which she described Dr Mahathir Mohamad as a former dictator PKR s deputy president Azmin Ali appeared to take a swipe at Nurul I...
Saya Juga Kecewa Dengan Keadaan Sekarang Jawab Mahathir Kepada Nurul Izzah Viralhancing

Saya Juga Kecewa Dengan Keadaan Sekarang Jawab Mahathir Kepada Nurul Izzah Viralhancing

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 385 hits
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad membalas kenyataan Ahli Parlimen Permatang Pauh Nurul Izzah Anwar yang menzahirkan rasa kecewa dengan prestasi kerajaan Pakatan Harapan dengan berkata biarlah orang hendak kecewa kerana beliau juga merasa...
Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

Cina Guna Strategi Melayu Guna Emosi



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Anda Diintai Tanpa Sedar Di Internet

Miniatur Bis Kalebas Legacy Sr3

Filem Tentang Sisi Gelap Suatu Entiti Bakal Melambak

Lasserhaus Where Contemporary Art Meets Hospitality By Vudafieri Saverino Partners In South Tyrol

10 Tahanan Berkait Lelaki Israel Dirujuk Agc Minggu Ini Kp Kl

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group