Selepas Ditekan Keluar Umno Dari Pn Zahid Didesak Lantik Najib Pengerusi Bn


Oleh BORHAN AHMADmalaysiadateline.comOctober 1, 2020 9:26 am 

"Kita perlukan tokoh dan ikon untuk BN. Najib lebih dari mampu untuk tugas ini berdasarkan track record beliau yang lalu," cerita Lokman Noor Adam menerusi FB Live beliau.

Tekanan kepada Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahidi Hamidi bukan sekadar menarik ahli Parlimen Umno keluar dari kerajaan Perikatan Nasional sahaja bahkan beliau didesak supaya Datuk Seri Najib Razak dilantik sebagai Pengerusi Barisan Nasional (BN).

Menurut jurucakap kem Najib dalam Umno, Datuk Lokman Noor Adam, Zahid sekarang ‘tiada telur’ kerana ia sudah dipegang oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin selepas beliau didakwa di mahkamah semasa pemerintahan kerajaan Pakatan Harapan sebelum ini.

“Kita sekarang bagi tempoh tujuh hari untuk Zahid tarik balik semua MP Umno dari kerajaan PN. Jika Zahid tak nak, kita kena buat sesuatu… lepas tujuh hari, lawan tetap lawan.

“Cuma masalah kita sekarang, Zahid takda telur, Muhyiddin yang ada telur,” kata Lokman ketika menjelaskan apa yang berlaku di belakang tabir politik negara sekarang selepas beliau memaklumkan tempoh tujuh hari diberikan kepada Zahid.
Menurut Lokman (gambar), sebelum ini Zahid telah berjanji untuk mengadakan Mesyuarat Agung Umno untuk membolehkan ahli memilih semula pemimpin Umno, namun ia tidak dilaksanakan oleh Zahid

Ia berlaku selepas habis tempoh Zahid bercuti selama enam bulan apabila beliau didakwa di mahkamah.

“Semasa mahu kembali semula, saya dan Datuk Jamal dipanggil Zahid dan turut hadir Rafi Awang Kecik, orang kanan Annuar Musa. Dia minta dipastikan laluan mudah untuk beliau kembali.

“Beliau berjanji kepada saya dan Datuk Jamal… akan adakan EGM beri laluan kepada Najib tanding, serah balik kepada bos (Najib) kerana tak boleh cooped up (tanggung tekanan). Dia nak dilantik jadi timbalan presiden pun boleh.

“Namun lepas itu, dia pujuk pula tak nak ada EGM. Dia akan lantik Datuk Najib jadi Pengerusi BN…saya sokong. Ini kerana kita perlukan tokoh dan ikon untuk BN. Najib lebih dari mampu untuk tugas ini berdasarkan track record beliau yang lalu,” cerita Lokman lagi menerusi FB Live beliau.

Namun perkara itu tidak berlaku kerana selepas itu Zahid hanya melantik Najib sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat BN yang tidak ada sebarang status dalam struktor BN.

“Sebab itu, saya kata Zahid ini manusia paling munafik… tak boleh tunai janji,” kata Lokman menjelaskan kenapa beliau mula menyerang Zahid sekarang.

PILIHAN RAYA SABAH

Menurut Lokman, apa yang berlaku dalam pilihan raya negeri Sabah juga menunjuk Zahid pemimpin yang lemah walaupun menurut beliau Sabah sentiasa menjadi simpanan tetap (fix deposit) untuk Umno dan BN.

“Sebelum pilihan raya Sabah, Bung Mokhtar telah umum BN akan bertanding semua 73 kerusi. Zahid overule dan kita tanding 43 je. Bila tidak tanding semua, orang tak yakin kepada BN menyebabkan kita menang hanya 14 kerusi sahaja,” kata Lokman.

Menurut Lokman, Umno dijanjikan sebagai Ketua Menteri Sabah jika Gabungan Rakyat Sabah (GRS) menang namun selepas menang dan mendapat kerusi terbanyak, Ketua Bersatu Sabah, Datuk Seri Panglima Hajiji Noor pula yang dilantik.

PEMULIHAN UMNO

Bagi Lokman, Umno tidak akan boleh pulih kembali jika terus bersama PN kerana ia akan sentiasa dikhianati oleh Muhyiddin yang menurut beliau atas arahan Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Dalam pilihan raya lalu, Umno bertanding 122 kerusi Parlimen. Bila kita kerjasama dengan Pas, sekurang-kurangnya kita kena bagi 30 kepada Pas, tinggal lagi 92.

“Bersatu sekarang menuntut 58 atau 60 kerusi. Last sekali selepas berbincang kita kena bagi sekurang-kurangnya 40 kerusi kepada Bersatu. Tinggallah 52 kerusi.

“Masa kita dihina seluruh duniapun (PRU – 14) kita masih boleh menang 54 kerusi.Tak gila ke, nak tanding 52 kerusi je ketika kita dah bangkit,” kata Lokman lagi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/10/selepas-ditekan-keluar-umno-dari-pn.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap Will Work With Umno But Not If Led By Zahid Or Najib

Dap Will Work With Umno But Not If Led By Zahid Or Najib

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 311 hits
DAP secretary general Lim Guan Eng said the party will not work with Umno as long as it remains under the leadership of current president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi and his predecessor former prime minister Datuk Seri Najib Razak While a...
Guan Eng Dap Tak Akan Kerjasama Dengan Umno Di Bawah Zahid Najib

Guan Eng Dap Tak Akan Kerjasama Dengan Umno Di Bawah Zahid Najib

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 325 hits
malaysiakini comDiterbitkan 25 Sep 2020 10 22 pmSelepas mendapat berita bahawa ramai Ahli Parlimen BN dan Umno menyokong rancangan rampasan kuasa Presiden PKR Anwar Ibrahim DAP menegaskan bahawa ia tidak akan bekerjasama dengan Umno Berkemp...
Rentasan 750 Muhyiddin Tak Endah Amaran Zahid Umno Tekad Mahu Keluar Pn

Rentasan 750 Muhyiddin Tak Endah Amaran Zahid Umno Tekad Mahu Keluar Pn

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 229 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 7501 BERANIKAH UMNO KELUAR PERIKATAN NASIONAL 2 KERAJAAN CADANG BINA TABIKA ANTARA DUA DARJAT 3 ANTARA BENCI PAKATAN HARAPAN DAN COVID 19 4 KENAPA DULU RAKYAT SOKONG KITA
Mahdzir Nafi Umno Berpecah Selepas Zahid Tidak Hadir Ceramah Perdana Grs

Mahdzir Nafi Umno Berpecah Selepas Zahid Tidak Hadir Ceramah Perdana Grs

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 223 hits
freemalaysiatoday com September 25 2020 8 13 AMNaib Presiden Umno Mahdzir Khalid ditemui pemberita pada ceramah GRS di Kampung Sendil Putatan malam tadi KOTA KINABALU Naib Presiden Umno Mahdzir Khalid menafikan wujudnya perpecahan dalam par...
Zahid Akan Usul Umno Keluar Dari Pn Sokong Anwar Dalam Mesyuarat Biro Politik Dan Mt Umno

Zahid Akan Usul Umno Keluar Dari Pn Sokong Anwar Dalam Mesyuarat Biro Politik Dan Mt Umno

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 396 hits
Presiden Zahid Hamidi mengumumkan hala tuju Umno selepas pilihan raya Sabah akan dibawa ke biro politik dan majlis tertinggi parti Terdahulu Timbalan Presiden Mohamad Hasan dalam kenyataan menegur situasi Umno ketika ini berkaitan kerjasama...
Here Are The List Of Zahid Najib 19 Umno Mps Supporting Anwar To Be Pm 9 To Form The Next Federal Government

Here Are The List Of Zahid Najib 19 Umno Mps Supporting Anwar To Be Pm 9 To Form The Next Federal Government

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 396 hits
NEWSByPosted on September 24 2020TwitterFacebook MesseMany Umno BN MPs voice support for Anwar says ZahidUmno president Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said he has received information that many Umno and Barisan Nasional Members of Parliam...
Zahid Ahli Parlimen Umno Bebas Menyokong Sesiapa Pun

Zahid Ahli Parlimen Umno Bebas Menyokong Sesiapa Pun

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 291 hits
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata parti tidak dapat menghalang ahli ahli Parlimen yang mengambil keputusan untuk menyokong Ahli Parlimen Port Dickson Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berhasrat untuk mengadap Yang di Pertuan Agong bagi m...
Nur Jazlan Pertahan Kenyataan Zahid Ramai Mp Umno Sokong Anwar

Nur Jazlan Pertahan Kenyataan Zahid Ramai Mp Umno Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 323 hits
Pemimpin Umno Johor Nur Jazlan Mohamed mempertahankan kenyataan presiden parti itu Ahmad Zahid Hamidi yang mengatakan Umno tidak boleh menghalang mana mana anggota parlimennya daripada menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri Jazlan ...
After Zahid S No Show At Grs Ceramah Umno Veep Insists Party Still Intact

After Zahid S No Show At Grs Ceramah Umno Veep Insists Party Still Intact

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 197 hits
Umno vice president Mahdzir Khalid says the party and its 39 MPs were united KOTA KINABALU After Umno president Ahmad Zahid Hamidi s no show at Gabungan Rakyat Sabah s ceramah tonight vice president Mahdzir Khalid denied there was any divis...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir