Selepas Ditegur Emak Mengada Ngada Kerana Status Umur Tidak Panjang Aliff Syukri Kemuka Surat Doktor


Oleh Mohd Ridzwan Md. Iman ALIFF Syukri telah dimasukkan ke hospital sejak beberapa hari lepas dan sedang sembuh. (Gambar kanan) Surat pengesahan Aliff dijangkiti COVID-19. PADA awalnya ramai netizen yang bersimpati dan sedih melihat video usahawan Datuk Seri Aliff Syukri menerima rawatan di hospital kerana dijangkiti COVID-19 selepas pulang bercuti bersama keluarga di Istanbul.
Ramai juga yang sebak apabila dalam hantarannya di Instagram bertajuk ‘Allah sayangi aku…”, Aliff beria-ia meminta maaf kepada semua orang, seolah-olah ketika dia menulis status itu usianya tidak akan panjang lagi selepas dijangkiti COVID-19 Tahap 3.
Bagaimanapun, tidak lama selepas itu, suasana menjadi lucu pula apabila ibu kepada usahawan tersebut, Rozita Ibrahim mendedahkan walaupun betul dijangkiti COVID-19 Tahap 3 tetapi anaknya itu telah semakin sembuh dan bukannya dalam keadaan kritikal.
Dia menegur anak manjanya itu yang dikatakan ‘mengada-ngada’ menceritakan berlebih-lebihan mengenai keadaan penyakitnya itu kerana dikatakan ingin viral.
“Dah sembuh pun kan? Tak payahlah nampak nazak sangat,” tegur Rozita kepada anaknya itu yang dilabel sebagai ‘Raja Viral’.
“Kau memang Raja Viral kan. Memang Kri (Syukri) COVID-19 tahap tiga, tapi dah sembuh. Memang disleksia tak faham bahasa. Mak geram dengan kau Kri.
ALIFF Syukri bersama ibu dan keluarganya. “Mak ‘sound’ Ida (Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid), mak hubungi Kri, mesej, tak jawab. Semalam, mak dah tegur, faham-fahamlah. Sekarang mak tegur ‘direct’ biar kau rasa. Nak sangat kan tular. Mari mak kecam kau pula,” tulis Rozita dalam Instagramnya.
Membalas kembali teguran ibunya, Aliff memuatkan lagi status terbaharu yang menyatakan memang betul dia telah dimasukkan ke wad hospital empat atau lima hari lepas dan kini masih berada di Hospital Damansara, Kuala Lumpur.
“Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih yang telah mendoakan kesihatan saya.. Sebenarnya saya telah dimasukkan ke hospital 4-5 hari yang lepas dan sekarang masih di wad Hospital Damansara bukan sekadar gimik ya ..
“Saya memang tak nak ‘infom’ sesiapa waktu sayay tengah lemah sangat sebab saya pitam terlalu sakit.. bila saya dah sedar dan beransur pulih baru saya ‘posting’ video tu… sebab ramai juga yang ingatkan saya sengaja atau demam biasa..
“Lagi-lagi mak saya tu, dia ta faham saya.. sebab tu saya ‘posting’ sekali dengan surat pengesahan saya COVID Tahap 3..,” katanya.
Aliff juga menjawab persoalan mengapa wadnya cantik walaupun sedang mendapat rawatan COVID-19, katanya: “Sebab saya duduk hospital swasta saya pilih bilik yang cantiklah… bukan kerajaan yg tanggung insurans (insuran akan bayar bila anda dijangkiti COVID-19 Tahap 3 keatas sahaja ya)
“Soalan kenapa saya boleh makan buah-buah sedap (sebab saya dah pulih). Bukan masa nazak sakit hari tu saya makan…,”katanya yang mengakui kenyataan emaknya bahawa keadaannya sekarang telah pulih dan bukannya dalam keadaan tenat.
Rozita dalam hantara sebelum itu turut menjelaskan bahawa dia sebelum ini sudah menasihatkan anaknya supaya membuat ujian COVID-19 dengan segera namun tidak diendahkan.
“Mak nangis suruh periksa sebelum itu, tapi kau tak nak dengar. Dah sihat, kau pun ‘post’ macam sedang nazak. Kejap lagi, mak hantar ‘sepak’ guna Telegram ke hospital, baru ada akal,” tulisnya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/12/selepas-ditegur-emak-mengada-ngada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aliff Syukri Disahkan Positif Covid 19 Tahap Tiga Mohon Maaf Takut Umur Tak Panjang

Aliff Syukri Disahkan Positif Covid 19 Tahap Tiga Mohon Maaf Takut Umur Tak Panjang

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 212 hits
PETALING JAYA Ushawan popular Datuk Aliff Syukri memohon doa orang ramai selepas dia telah disahkan dijangkiti virus Covid 19 tahap tiga Aliff yang kini sedang menerima rawatan di sebuah hospital membuat pendedahan tersebut menerusi Instagr...
Selepas Bonda Rozita Sound Direct Aliff Syukri Berlakon Nazak Isterinya Positif Covid 19 Video

Selepas Bonda Rozita Sound Direct Aliff Syukri Berlakon Nazak Isterinya Positif Covid 19 Video

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 218 hits
Selepas Bonda Rozita Sound Direct Aliff Syukri Berlakon Nazak Isterinya Positif Covid 19 VIDEO BERITA usahawan kontroversi Datuk Seri Aliff Syukri yang dijangkiti Covid 19 setelah pulang dari Turki mengundang persoalan ramai tentang kesahih...
Minta Maaf Dengan Netizen Tapi Mak Sendiri Tak Buat Rozita Ibrahim Kecam Tindakan Aliff Syukri Berlagak Nazak

Minta Maaf Dengan Netizen Tapi Mak Sendiri Tak Buat Rozita Ibrahim Kecam Tindakan Aliff Syukri Berlagak Nazak

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 202 hits
Ibu kepada usahawan kosmetik Datuk Aliff Syukri Bonda Rozita Ibrahim tampil menyelar tindakan anaknya itu kerana memohon maaf kepada netizen setelah disahkan positif COVID 19 tahap tiga semalam 12 jam lalu Positif COVID 19 T
Hiburan Dah Rancang Percutian Sejak Enam Bulan Lalu Datuk Aliff Syukri Sedih Kerana Sering Dikecam Netizen

Hiburan Dah Rancang Percutian Sejak Enam Bulan Lalu Datuk Aliff Syukri Sedih Kerana Sering Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 26/12/2021 - jumlah : 396 hits
Usahawan kosmetik terkenal ampil meluahkan rasa sedih berikutan dirinya sering menjadi mangsa kritikan dan kecaman netizen 4 hari laluTayang Gambar Percutian Di IG Netizen Minta Datuk Aliff Syukri Simpan DuluAdvertisementKata Aliff dia bera...
Negara Kita Sedang Dilanda Mus1bah Datuk Mohon Simpan Gambar Percutian Dulu Yer Netizen Tegur Aliff Syukri

Negara Kita Sedang Dilanda Mus1bah Datuk Mohon Simpan Gambar Percutian Dulu Yer Netizen Tegur Aliff Syukri

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 304 hits
Usahawan kosmetik popular Datuk Aliff Syukri kini sedang menghabiskan masa bersama keluarganya dengan bercuti di Istanbul Turki Hal ini dapat dilihat menerusi perkongsian perkongsian yang dihantar menerusi akaun Instagram peribadinya Menuru...
Hiburan Resort Datuk Aliff Syukri Di Janda Baik Hampir Musnah Perabot Dan Landskap Hanyut Dibawa Banjir

Hiburan Resort Datuk Aliff Syukri Di Janda Baik Hampir Musnah Perabot Dan Landskap Hanyut Dibawa Banjir

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 370 hits
Usahawan kosmetik terkenal meluahkan rasa sedih apabila melihatkan resort yang dibinanya hampir musnah dilanda banjir 5 hari lalu Saya Dah Tua Tak Nak Kontroversi Dah Aliff Syukri Jawab Kontroversi Bidaan Harta Sajat Libatkan Pembantu Perib...
Hiburan Dah Kena Sound Sebab Berlakon Nazak Kini Isteri Datuk Aliff Syukri Pula Positif Covid 19

Hiburan Dah Kena Sound Sebab Berlakon Nazak Kini Isteri Datuk Aliff Syukri Pula Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 182 hits
Semalam kecoh seketika di media sosial apabila tindakan pengasas produk Sendayu Tinggi Bonda Rozita Ibrahim tampil menyelar tindakan anaknya yang juga usahawan kosmetik terkenal Datuk Aliff Syukri yang berlakon nazak berikutan dijangkiti CO...
Hiburan Tak Kisah Disamakan Dengan Aliff Syukri Michael Ang Kata Janji Tak Keluar Duit Sendiri Buat Lagu

Hiburan Tak Kisah Disamakan Dengan Aliff Syukri Michael Ang Kata Janji Tak Keluar Duit Sendiri Buat Lagu

papar berkaitan - pada 7/1/2022 - jumlah : 256 hits
Penerbit dan juga pengarah terkenal baru sahaja mengeluarkan lagu single terbaru berjudul Cinta Atau Propa Kemunculan lagu tersebut ternyata telah mencetuskan kritikan dan pujian daripada peminat dan rakan selebriti AdvertisementVideo muzik...
Isteri Hamil Tapi Suami Meloya Mengada Ngada Atau Realiti Ini Penjelasannya

Isteri Hamil Tapi Suami Meloya Mengada Ngada Atau Realiti Ini Penjelasannya

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 262 hits
Apabila anda disahkan berbadan dua adakah berlaku perubahan pada pasangan seperti cepat letih atau loya Jika ya suami mungkin mengalami alahan mengandung yang disebut sebagai sindrom Couvade Teruskan membaca artikel ini untuk mengetahui sam...
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941