Selepas Digeruni Di Daratan Penjenayah Lautan Pula Diburu Ayob Khan


Oleh Mohd Ridzwan Md. Iman AYOB KHAN Mydin Pitchay berjanji akan mengambil tindakan tegas dalam isu penguatkuasaan membanteras jenayah di lautan. SEBELUM ini, nama Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay agak terkenal dalam kalangan rakyat dan juga penjenayah di Johor kerana kekerasannya menjalankan aktiviti membanteras jenayah di negeri itu.
Bagaimanapun, Ketua Polis Johor itu kini bukan sahaja menjalankan tanggungjawabnya untuk melindungi keselamatan rakyat tetapi juga memastikan kaum nelayan di negeri itu mendapat pembelaan sewajarnya.
Hari ini, beliau mengadakan program perbincangan ‘town hall’ (dialog awam) dengan para nelayan di Batu Pahat, Pontian dan Muar bagi mencari penyelesaian mengenai masalah-masalah yang timbul, terutama berkaitan penguatkuasaan di perairan kawasan tersebut.
Sesi di Institut Pendidikan Guru, Kampus Tun Hussein Onn, Batu Pahat, Johor itu dan turut disiarkan di laman Facebook Polis Johor dihadiri juga oleh wakil Ahli Parlimen, Ahli Dewan Undangan Negeri, Exco Kerajaan Negeri, Jabatan Kebajikan Orang Asli dan Persatuan Nelayan kawasan tersebut.
Pelbagai isu dibincangkan berkaitan pencerobohan oleh nelayan asing, bot nelayan tempatan menangkap ikan di luar kawasan dibenarkan, bot pukat tunda, nelayan tanpa lesen, masalah dadah, penyeludupan dan sebagainya.
Mengenai permasalahan dan isu-isu yang di bawah bidang kuasa polis, Ayob Khan berjanji akan mengambil tindakan segera dan akan mengadakan perbincangan dengan agensi-agensi berkaitan bagi masalah di bawah bidang kuasa agensi lain seperti Jabatan Perikanan dan Agensi Penguatkuasan Maritin Malaysia (APMM).
“Saya akan mengadakan perbincangan dengan agensi-agensi berkaitan untuk menyusun semula aktiviti rondaan bersama terutama ketika waktu malam hingga pagi iaitu waktu di mana banyak aduan mengenai jenayah perairan berlaku,” katanya.
Beliau berkata, masalah kekurangan aset dan tenaga kerja dalam kalangan agensi-agensi penguatkuasaan untuk meronda di sepanjang waktu boleh diatasi jika mereka mengadakan kerjasama bersama.
“Perkara ini bukan tidak pernah dilakukan. Kita telah melakukannya dalam Op Benteng yang turut melibatkan Angkatan Tentera Malaysia serta pelbagai agensi-agensi lain dan telah mencatatkan kejayaan,” katanya.
Ayob Khan seterusnya meminta masyarakat agar sentiasa membuat aduan mengenai sebarang masalah jenayah yang berlaku di kawasan mereka, termasuk jika terdapat para pegawai atau anggota polis yang bersekongkol dengan penjenayah.
BERITA BERKAITAN Ayob Khan jawab isu Long Tiger dan surat
Beliau berkata, pihak polis sangat bergantung kepada masyarakat sama ada pemimpin atau rakyat dalam membantu membanteras jenayah kerana polis tidak boleh berada di semua tempat pada setiap masa..
“Kami juga tidak sempura, ada kekurangan. Bagaimanapun, jika ada maklumat mengenai pegawai atau anggota polis yang bersekongkol dengan penjenayah seperti isu dadah dan sebagainya, sila buat aduan terus kepada saya.
“Saya akan pastikan tindakan tegas diambil kerana di Johor, pegawai dan anggota polis yang paling banyak ditangkap dan sehingga kini seramai 46 orang telah dibuang,” katanya.
Katanya, walaupun semua masalah yang diadukan oleh nelayan dan masyarakat mungkin tidak dapat diselesaikan segera tetapi sekurang-kurangnya majlis pada hari ini diyakini akan memberi sedikit impak dari segi tindakan. – UtusanTV


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/04/selepas-digeruni-di-daratan-penjenayah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masyarakat Tahu Apa Kita Buat Berhentilah Makan Rasuah Ayob Khan

Masyarakat Tahu Apa Kita Buat Berhentilah Makan Rasuah Ayob Khan

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 197 hits
Oleh Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay KETUA Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay meminta para pegawai dan anggota polis yang mengamalkan rasuah dalam perkhidmatan agar segera menghentikan segala perbuatan tersebut kerana...
Datuk Seri Nicky Terlepas Sebab Maklumat Operasi Bocor Pegawai Terlibat Dikenal Pasti Ayob Khan

Datuk Seri Nicky Terlepas Sebab Maklumat Operasi Bocor Pegawai Terlibat Dikenal Pasti Ayob Khan

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 216 hits
Oleh Ayob Khan menunjukkan gambar suspek Datuk Seri Nicky Liow yang sedang diburu Gambar FB Polis Johor KETUA Polis Johor Datuk Ayob Khan Ali Pitchay berkata beliau tidak akan melepaskan anggota atau pegawai polis yang bersekongkol dengan D...
Tiada Layanan Istimewa Polis Johor Kepada Sesiapa Ayob Khan

Tiada Layanan Istimewa Polis Johor Kepada Sesiapa Ayob Khan

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 214 hits
Oleh MOHAMAD FAIZAL HASHIM AYOB KHAN MYDIN PITCHAYJOHOR BAHRU Polis Johor tidak akan memberi layanan istimewa kepada mana mana pihak dan sebarang siasatan yang dijalankan adalah secara telus Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay b...
Duit Banyak Banyak Nak Buat Lapik Dalam Kubur Kah Soal Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan

Duit Banyak Banyak Nak Buat Lapik Dalam Kubur Kah Soal Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 386 hits
297 total views 297 views today Kesungguhan ketegasan dan keberanian Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador dalam memerangi kegiatan negatif terutamanya rasuah harus dijadikan contoh semua pihak Seperti tindakan Abdul Hamid sebelum in...
Tahniah Ayob Khan Antara 12 Pegawai Kanan Terima Apc 2020 Pdrm

Tahniah Ayob Khan Antara 12 Pegawai Kanan Terima Apc 2020 Pdrm

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 179 hits
KETUA Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang tahun 2020 Polis Diraja Malaysia Anugerah tersebut disampaikan oleh Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani di Mes Pegawai Kana...
Selepas Kembali Dedah Aurat Nonny Muncul Pula Dalam Baldi

Selepas Kembali Dedah Aurat Nonny Muncul Pula Dalam Baldi

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 141 hits
Foto Instagram Nonny KUALA LUMPUR Pelakon Nonny Nadirah terus membuat kejutan di media sosial apabila memuat naik gambar terbaharu di Instagram Namun gambar itu lebih mencuri tumpuan apabila dipercayai dirinya di dalam baldi berisi air tanp...
Selepas Sivarrajh Dan Elango Kini Giliran Saravanan Pula Belasah Puteri Umno

Selepas Sivarrajh Dan Elango Kini Giliran Saravanan Pula Belasah Puteri Umno

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 346 hits
April 2 2021 Timbalan Presiden MIC M Saravanan membidas kenyataan Puteri Umno Sungai Siput Norazura Abdul Karim yang menggesa agar MIC memberi laluan kepada Umno untuk bertanding di kerusi Parlimen itu pada PRU akan datang Menyifatkan Noraz...
Anak Selamat Selepas Lima Jam Terapung Di Lautan Bapa Amp Pesara Tentera Maut Cuba Selamatkan Firas

Anak Selamat Selepas Lima Jam Terapung Di Lautan Bapa Amp Pesara Tentera Maut Cuba Selamatkan Firas

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 189 hits
Berpantang maut sebelum ajal demikian nasib seorang budak lelaki yang telah selamat ditemui selepas 5 jam hilang di tengah lautan Allah selamatkan anak saya Memang satu keajaiban kerana anak ditemui selamat walaupun tidak pandai berenang na...
Captagon Dadah Baharu Militan Rangsang Jadi Berani Kata Ayob Khan

Captagon Dadah Baharu Militan Rangsang Jadi Berani Kata Ayob Khan

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 218 hits
March 25 2021 Selasa lalu media melaporkan kejayaan kastam mematahkan cubaan menyeludup 94 8 juta pil Captagon bernilai RM5 2 bilion dalam operasi di Pelabuhan Klang Selangor pada 15 Mac lepas dianggar seberat 16 tan yang disorok dalam roda...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

15 Fresh And Vibrant Spring Flowers Centerpiece Decorations

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

The Indian Dilemma In Kkb

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Lonjakan Ai Dijangka Mendorong Pelaburan Data Centre Di Asia Tahun Ini

Baik Diam Je Dari Tambah Dosa Abby Abadi

Saya Nak Dia Bahagia Cuma Dengan Saya Dan Saya Nak Bahagia Hanya Dengan Dia Izzue Islam Ulas Isu Curang