Sekarang Masih Kerajaan Pn Cuma Diketuai Bn Kata Shahidan Kassim


agendadaily.com2/9/2021
Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim antara pemimpin lama UMNO yang kuat menyanggah presiden parti Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Veteran UMNO yang juga Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim membayangkan beliau kini menjadi Menteri Wilayah Persekutuan di bawah pentadbiran Kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Sambil mengingatkan bahawa jenama kerajaan hari ini tidak perlu dijadikan polemik, bekas pengerusi kelab penyokong kerajaan itu menjelaskan pentadbiran baharu yang ditubuhkan adalah Kerajaan PN, tetapi diketuai oleh Perdana Menteri daripada Barisan Nasional (BN).

Beliau yang mengetuai Majlis Ahli Parlimen Perikatan Nasional (PNBBC) di bawah pertadbiran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini berkata perbezaan lain ialah kerajaan sekarang bukan diterajui Bersatu.

Memetik kenyataan kepada MalaysiaNow, Shahidan – antara pemimpin lama UMNO yang kuat menyanggah presiden parti Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi – berkata:

“Pasal apa pula bukan kerajaan PN? Ini ialah BN-led government yang sekarang berada dalam PN. Bagi saya tidak ada polemik, ia diwujudkan sesetengah pihak untuk jadikan perbincangan. Pada saya tak perlu.”

Hujah Shahidan bahawa kerajaan sekarang masih PN diperkuatkan lagi dengan rancangan melantik seorang pengerusi baharu untuk mengetuai PNBBC bukan BNBBC.

Beliau dipetik sebagai berkata:

“Kita akan lantik pengerusi baru PNBCC, buat masa sekarang ia belum diubah apa-apa dan perkara ini tak perlu jadi polemik, kalau sekarang orang kata ini bukan kerajaan PN. Siapa pun yang dilantik kita akan beritahu.”

Semalam, Zahid menegur kerajaan pimpinan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob apabila menggesa Jemaah Menteri baharu berhenti daripada memberi alasan menjengkelkan dalam menjalankan tugas.

Bukan itu sahaja, malah Zahid juga dilihat seolah mengancam bekas menteri Kerajaan PN yang dilantik semula oleh Ismail Sabri membarisi Kabinetnya.

“Meskipun majoriti anggota Kabinet kerajaan lama, tetapi mereka kini berkhidmat di bawah kerajaan baharu. Maka seharusnya cara bekerja dan berfikir untuk rakyat serta negara dengan cara baharu.

“Tiada lagi sindrom penafian dengan alasan yang annoying (menjengkelkan),” kata Zahid.

Kerajaan PN tumbang apabila Muhyiddin meletak jawatan pada 16 Ogos lalu susulan tindakan Presiden UMNO itu membawa 14 Ahli Parlimen (MP) UMNO bersamanya menarik balik sokongan terhadap PN dan Muhyiddin.

Di penghujung hayat Kerajaan PN, dua menterinya, Datuk Seri Noraini Ahmad dan Datuk Shamsul Anuar Nasarah meletak jawatan dan menyertai kem Zahid.

Ismail Sabri yang mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri pada 21 Ogos lalu, bagaimanapun melatik semula Noraini mengekalkan jawatan Menteri Pengajian Tinggi seperti ketika pentadbiran Muhyiddin


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/09/sekarang-masih-kerajaan-pn-cuma.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Keluarga Malaysia Masih Belum Stabil Kabinet Bersaiz Mega Mungkin Berulang Kata Pemuda Amanah

Kerajaan Keluarga Malaysia Masih Belum Stabil Kabinet Bersaiz Mega Mungkin Berulang Kata Pemuda Amanah

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 192 hits
August 24 2021 Meskipun calon Perdana Menteri Malaysia ke 9 selesai mengangkat sumpah Dato Seri Ismail Sabri dilihat masih belum dapat mencari penyelesaian dalam memastikan kerajaan yang stabil dicapai Dalam tempoh tidak sampai 24 jam belia...
Kalau Ikut Matematik Ini Kerajaan Pn Kata Ahmad Faizal

Kalau Ikut Matematik Ini Kerajaan Pn Kata Ahmad Faizal

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 204 hits
malaysiakini comDiterbitkan 22 Aug 2021 6 54 pmSeorang pemimpin kanan Bersatu menegaskan parti itu melihat kerajaan yang bakal dibentuk oleh Ismail Sabri Yaakob selepas ini kekal sebagai Perikatan Nasional Menurut Ahmad Faizal Azumu pandang...
Lonjakan Kes Covid 19 Di Sabah Kerajaan Negeri Harus Dipersalahkan Kata Bekas Menteri Kesihatannya

Lonjakan Kes Covid 19 Di Sabah Kerajaan Negeri Harus Dipersalahkan Kata Bekas Menteri Kesihatannya

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 203 hits
Keadaan orang ramai yang bersesak di PPV di Sandakan Sabah KOTA KINABALU Bekas menteri kesihatan Sabah Frankie Poon mahu kerajaan negeri bertanggungjawab atas lonjakan kes Covid 19 pada bulan lalu yang turut menyebabkan rekod kematian yang ...
Keluarga Malaysia Ganti Jenama Kerajaan Pn Kata Zahid

Keluarga Malaysia Ganti Jenama Kerajaan Pn Kata Zahid

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 217 hits
MALAYSIAKINIPerdana Menteri Ismail Sabri Yaakob bersetuju untuk terus menggunakan jenama Keluarga Malaysia serta tidak lagi menggunakan penjenamaan kerajaan Perikatan Nasional kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Menurutnya itu antara pand...
Ini Bukan Kerajaan Perpaduan Kata Ismail

Ini Bukan Kerajaan Perpaduan Kata Ismail

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 151 hits
Perdana menteri berkata kerjasama dengan pembangkang bukan bermakna memberikan mereka peranan dalam kerajaan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berkata pentadbiran yang diketuai beliau bukan kerajaan perpaduan walaupun baru baru ini menawa...
Kerajaan Grs Tidak Bertindak Secukupnya Tangani Covid 19 Kata Shafie

Kerajaan Grs Tidak Bertindak Secukupnya Tangani Covid 19 Kata Shafie

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 171 hits
Presiden Warisan Mohd Shafie Apdal mendakwa katil tambahan kini ditempatkan di bilik pembedahan di Hospital Queen Elizabeth 1 KOTA KINABALU Kerajaan Sabah tidak menangani situasi Covid 19 secukupnya susulan peningkatan harian jangkitan Covi...
Anak Anak Masih Cari Arwah Ibu Shuib Hilang Kata Kata Mahu Anak Anak Bergelar Al Hafiz

Anak Anak Masih Cari Arwah Ibu Shuib Hilang Kata Kata Mahu Anak Anak Bergelar Al Hafiz

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 157 hits
Selepas hampir tiga minggu pemergian isteri tercintanya Siti Sarah Shuib berkongsi perkembangan terkini ketiga tiga anaknya yang saban hari merindui ibu mereka Menerusi sesi Live di Instagramnya bersama rakannya Abu Talib Husin dan pendakwa...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya