Sejarah Menarik Tentang Kehidupan Albert Einstein



SEJARAH MENARIK TENTANG KEHIDUPAN ALBERT EINSTEIN | Kita semua pasti kenal akan Albert Einstein. Di sini ada sedikit info tentang beliau:
Beliau adalah salah seorang saintis terhebat sepanjang masa. Dia datang dengan teori relativiti. Beliau dilahirkan di Jerman tetapi berpindah ke Amerika, di mana beliau meninggal dunia pada tahun 1955. Dan dia juga popular dengan model rambut liar.
Einstein dilahirkan pada 14 Mac 1879, di bahagian belakang kepala beliau dilaporkan begitu besar, keluarganya bimbang sesuatu yang tidak kena dengan dia. Tetapi dalam masa beberapa minggu pertama, bentuk kepalanya lebih normal.

Einstein lambat bercakap. Ada yang mengatakan dia tidak boleh bertutur sehingga umur empat tahun. Stanford economist, Dr Thomas Sowell mengatakan kemungkinan "Einstein Sindrom" untuk menggambarkan orang yang sangat pintar menyebabkan terlewat bertutur. Malah, Einstein bukanlah seorang pelajar miskin. Dia fasih dalam fizik kolej sebelum dia berusia 11 tahun, dia adalah seorang '' bijak '' Pemain biola , dan menerima markah yang tinggi dalam bahasa Latin dan Yunani. Sebelum umur 15 dia sudah menguasai kalkulus.

Einstein mempunyai anak luar nikah. Sebelum Einstein dan isteri pertamanya , Mileva Marić , berkahwin, dia diam-diam melahirkan anak perempuan mereka di rumah ibu bapanya di Serbia, majalah Time melaporkan . Tetapi nasib bayi yang bernama Lieserl , adalah tidak jelas. Beliau pada dasarnya hilang dari rekod sejarah tidak lama selepas kelahiran. Tidak ada bukti bahawa Einstein pernah melihat anak perempuannya.

Elsa Einstein - menjadi isterinya yang kedua pada tahun 1919. Kedua-dua dilaporkan sangat romantis berbadiang perkahwinan pertama Einstein, menurut Bio.com.
Einstein dikatakan sangat popular di kalangan wanita. Dalam surat yang beliau telah menulis kepada Elsa, Einstein sedia mengakui banyak hal ehwal luar nikah.
Memakai sarung kaki bukanlah kegemaran Einstein. Dalam satu lagi surat kepada Elsa, Einstein menulis bahawa beliau "terlupa memakai sarung kaki" di Universiti Oxford. Genius yang terkenal di dunia, akhirnya dikenali dengan penampilan tidak terurus beliau - walaupun lebih banyak perhatian tertumpu kepada rambutnya daripada di kakinya.

Einstein adalah seorang ahli NAACP. Secara khusus, bab dalam Princeton, NJ, di mana beliau tinggal dan bekerja. Tetapi sebelum Einstein berpindah secara kekal ke Amerika pada tahun 1933, beliau berutus dengan aktivis hak-hak sivil dan sarjana WEB Dubois, pengasas NAACP. Dan dalam ucapannya 1946 di Universiti Lincoln di Pennsylvania, Einstein digelar perkauman "a disease,"... dari Warta Harvard.

Einstein meninggal dunia pada 18 April 1955 iaitu mengalami saluran darah pecah. Menurut laman web American Museum of Natural History, doktor mencadangkan pembedahan, tetapi Einstein menolak, dengan berkata, "Ia adalah hambar untuk memanjangkan jangka hayat secara buatan."

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://tipsremaja1.blogspot.com/2015/04/sejarah-menarik-tentang-kehidupan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rpk Bercakap Tentang Sejarah Umno Dan Pas

Rpk Bercakap Tentang Sejarah Umno Dan Pas

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 252 hits
Raja Petra Kamarudin bercakap tentang sejarah UMNO dan PAS pada tahun 1946 dan 1951 dan sebab apa logiknya UMNO dan PAS kembali semula
Kejahilan Mahathir Tentang Sejarah Or Ignorance Par Excellence

Kejahilan Mahathir Tentang Sejarah Or Ignorance Par Excellence

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 195 hits
Now if Mahathir s theory that Malaya was colonised because the Malays were divided is correct what happened in Hong Kong China was not divided into three kingdoms There was only one very powerful Chinese kingdom So how were the British able...
5 Fakta Menarik Tentang Luckin Kopi Kuala Lumpur

5 Fakta Menarik Tentang Luckin Kopi Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 472 hits
Aku memang suka jalan jalan cari makan di sekitar Kuala Lumpur especially pada hari hujung minggu Kadang kadang dah penat kerja di hari minggu jadi weekend adalah masa terbaik untuk cari tempat makan yang best best dan enjoy the moment Jadi...
Ump 2020 Naik Pemerintah Perlu Tinjau Ulang Pp Tentang Pengupahan

Ump 2020 Naik Pemerintah Perlu Tinjau Ulang Pp Tentang Pengupahan

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 137 hits
Kementerian Ketenagakerjaan telah menetapkan kenaikan UMP dan Upah Minimum Kabupaten Kota 2020 sebesar 8 51 persen Sedangkan untuk besaran UMP tahun 2020 akan ditetapkan dan diumumkan oleh masing masing Gubernur pada tanggal 1 November 2019...
Jawaban Menohok Nagita Slavina Tentang Viral Tas Nya Seharga Rp 1 4 Miliar

Jawaban Menohok Nagita Slavina Tentang Viral Tas Nya Seharga Rp 1 4 Miliar

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 161 hits
Belum lama ini ramai pemberitaan tentang tas Nagita Slavina yang dikabarnya harganya mencapai Rp 1 4 miliar Ia pun akhirnya memberi jawaban menohok
Cerita Tentang Jusuf Kalla Dari Dalam Mobil Ri 2

Cerita Tentang Jusuf Kalla Dari Dalam Mobil Ri 2

papar berkaitan - pada 20/10/2019 - jumlah : 211 hits
Mobil berpelat nomor RI 2 atau Indonesia 2 menyimpan banyak cerita mengenai sosok dan kepribadian Wakil Presiden Jusuf Kalla Mobil antipeluru ini juga menjadi saksi bisu saat JK menjalankan tugasnya selama lima tahun ini sebagai orang nomor...
Ryan Reynolds Beri Hint Tentang Jantina Anak Bongsu

Ryan Reynolds Beri Hint Tentang Jantina Anak Bongsu

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 239 hits
Momen paling kamu nantikan telah tiba Pasangan selebriti kesukaan ramai Blake Lively dan Ryan Reynolds telah mendedahkan jantina anak mereka It s a girl Tapi Cosmo pun hanya pasti sebanyak 50 50 jadi jangan kecewa ya Foto USMAGAZINE COM Rya...
Akhirnya Bonda Rozita Masuk Campurr Ini Luahan Tentang Kemelutt Rumahtangga Anaknya Kree A K A Alif Syukrii

Akhirnya Bonda Rozita Masuk Campurr Ini Luahan Tentang Kemelutt Rumahtangga Anaknya Kree A K A Alif Syukrii

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 336 hits
Dalam hidup ini duit memang penting Hampir semua benda memerlukan duit tapi perlu diingat yang tak semua perkara boleh dibeli dengan duit Akhirnya Bonda Rozita Masuk Campurr Ini Luahan Tentang Kemelutt Rumahtangga Anaknya Kree a k a Alif Sy...
Tentang Seorang Jusuf Kalla Di Mata Joko Widodo

Tentang Seorang Jusuf Kalla Di Mata Joko Widodo

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 197 hits
Ragam jabatan yang pernah diemban JK membuat Jokowi sering mendiskusikan banyak hal dengan suami Mufidah Kalla itu
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Taman Tema Genting Highland

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan