5 Fakta Menarik Tentang Luckin Kopi Kuala Lumpur


Aku memang suka jalan-jalan cari makan (JJCM) di sekitar Kuala Lumpur especially pada hari hujung minggu. Kadang-kadang, dah penat kerja di hari minggu, jadi weekend adalah masa terbaik untuk cari tempat makan yang best-best dan enjoy the moment. Jadi, kalau korang ada port makan yang best-best, jangan lupa recommend di bahagian komen


Baru-baru ini, aku singgah makan di Luckin Kopi, iaitu kedai makan yang berkonsepkan kopitiam tetapi telah diubahsuai menjadi cafe hipster. Seingat aku, aku pernah singgah minum kopi di sini satu ketika dulu. Beberapa tahun yang lepas, aku pernah bawa teman dari Indonesia jalan-jalan di sekitar Pasar Seni. Then, kami singgah di sini untuk menikmati secangkir kopi. Konsepnya ketika itu adalah sebuah kopitiam lama yang di dalamnya dipenuhi barang-barang antik seperti almari, pinggan-mangkuk dan sebagainya. Sekarang, di saat kaki aku melangkah masuk ke Luckin Kopi, keadaanya jauh berbeza tetapi suasananya tetap sama. Meriah! 
Jadi, di kesempatan ini aku nak share serba-sedikit fakta menarik tentang Luckin Kopi. Dan, aku nak share pengalaman aku sendiri menjamu selera di Luckin Kopi dengan pembaca di luar sana yang merancang untuk bercuti ke Kuala Lumpur. Mungkin, perkongsian ini juga bermanfaat untuk korang semua yang suka jalan-jalan cari makan (JJCM) di hujung minggu. Jadi, bolehlah masukkan Luckin Kopi dalam bucket list sebagai salah satu tempat yang korang patut singgah ketika bercuti di Kuala Lumpur. 
1. Lokasi strategikFirst of all, bagi aku lokasi Lucky Kopi ni memang strategik. Ia terletak berdekatan dengan stesen MRT Pasar Seni. Keluar je dari Stesen MRT Pasar Seni, dari situ korang dah boleh nampak Luckin Kopi dengan warna stricking Oren dan Hijau. Lepas naik eskelator dan keluar dari stesen MRT Pasar Seni, korang hanya perlu jalan kaki dan lintas jalan sikit je untuk sampai ke Luckin Kopi.


Untuk korang yang drive, boleh waze "Luckin Kopi". Kat sini aku sertakan sekali alamat just in case korang cari tapi tak jumpa. 
Alamat:Luckin Kopi, 14, Jalan Panggong, City Centre, 50000 Wilayah Persekutuan, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Waktu Operasi:Setiap hari (7 pagi - 9 malam)
2. Konsep Kopitiam KontemporariAku suka Luckin Kopi sebab dia masih kekalkan ciri-ciri Kopitiam lama dengan menghidangkan kopi panas dalam cawan bunga-bunga. Nostalgic beb! Tapi, dekorasi dalam Lucky Kopi telah mendapat sentuhan moden dan kontemporari. So, kiranya sekarang dah jadi macam Kopitiam Hipster


Agak hi-tech juga Luckin Kopi. Di pintu masuk siap ada Queue Machine untuk customer ambil nombor sebelum dijemput masuk. Sistem nombor ini penting especially time peak-hours iaitu waktu lunch. Kalau korang datang time peak-hour, jangan lupa ambil nombor dulu untuk tunggu seat kosong

Luckin Kopi tinggat bawah
Selain itu, susunan meja dan tempat makan di Luckin Kopi sangat teratur dan sistematik. Bagi aku, susun atur kerusi dan meja disusun secara optimum untuk memenuhi ruang yang terhad di tingkat bawah dan juga di tingkat atas. Tak rasa terlampau crowded. Paling penting selesa!

Luckin Kopi tingkat atas
Ruangan khas Luckin Kopi tingkat atas
3. Menu unik dan sedapBila datang ke Luckin Kopi, semestinya kena try Kopi Kaw! Tak kira sana ada kopi panas ataupun kopi ais, yang penting kopi di sini memang kaw. Dan, jangan lupa untuk mencuba sendiri menu unik dan sedap yang ada di Luckin Kopi. 
Luckin Cham Peng (RM4.90)
Luckin Toast (RM12.90)
Personally, aku ada beberapa favorite menu yang aku nak recommend untuk korang sendiri cuba especially for the first timer yang datang ke Luckin Kopi. Korang patut cuba Petai Pasta dan Nasi Lemak Sambal Petai. 

Nasi Lemak (RM5.90)Nasi Lemak + 1 side dish* (RM12.90)*Sambal Petai *Rendang Chicken 
Petai Pasta (RM20.90)
Then, untuk sharing dengan member-member, korang boleh order Chessy Chicken & Fries. Ini pun not bad, sedap! ABC dia pun sedap sebab ada rasa soda gembira. Portion ABC dia pun agak besar, boleh share 2-3 packs.

Cheesy Chicken & Fries (RM26.90)
ABC
4. Harga berpatutanStigma kita sebagai customer hari ini, kalau kedai hipster dan cantik macam ni, mesti mahal kan? Aku berani cakap, harga makanan dan minuman di Luckin Kopi sangatlah berpatutan. Dari segi portion dan rasa, dengan harga yang ditawarkan memang aku sanggup bayar. Bagi aku, kualiti dan rasa makanan kat sini tip top! 

Untuk rujukan korang yang bercadang nak pergi try sendiri makan di Luckin Kopi, aku dah sediakan serba-sedikit senarai menu dan harga di Luckin Kopi. Bukan apa, mudah korang nak buat kira-kira dan plan nak order apa nanti, hehe. Check it out!

Salted Egg Chicken Rice (RM11.90)
Mee Siam (RM5.90)
Indo Mee (RM5.90)
Cheesy Indo Mee & Egg (RM14.90)
Herba Chicken Soup (RM12.90)
Sawadee Pasta (RM19.90)
Hainanese Chicken Chop (RM16.90)
Petai Bun (RM12.90)
Geng Chow Chicken Bun (RM12.90)
Soya drink set
Chee Cheong Fun (RM5.00)
Dim Sum
Rojak (RM8.90)
ABC (RM8.90)
5. Instaworthy! Last but not least, honestly bagi aku Luckin Kopi ni sangat instaworthy. Dari pintu masuk, ruang makan di tingkat bawah, ruang di tengah-tengah yang macam Taman, tangga dan jemdela di tingkat atas dan tempat duduk di tingkat atas, semuanya ada sentimental value. Setiap inci korang boleh pose kalau korang sejenis yang suka bergambar. Pendek kata, boleh dapatkan OOTD shot untuk koleksi peribadi kalau korang bertandang ke Luckin Kopi. Nah, beberapa idea acah-acah model sikit aku bagi kat korang untuk tatapan, kah! 



Amacam, korang rasa okey tak Luckin Kopi ni? Personally, bagi aku Luckin Kopi ni mempunyai pakej yang cukup lengkap. Lokasi strategik, tempat bersih dan lawa, makanan pun sedap dan paling penting harga berpatutan. Jadi, kalau korang jalan-jalan di sekitar KL dan tak tahu nak lepak santai makan kat mana, atau nak bawa family/kawan-kawan pergi makan di area KL, aku cadangkan korang boleh try singgah di Luckin Kopi. 
Luckin KopiInstagram:Luckin Kopi
Facebook:Luckin Kopi 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penaberkala.com/2019/10/5-fakta-menarik-tentang-luckin-kopi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/eBUqd+(VISIBLE+VOICE)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Luckin Kopi Kuala Lumpur Pencinta Kopi Wajib Pergi

Luckin Kopi Kuala Lumpur Pencinta Kopi Wajib Pergi

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 744 hits
Luckin Kopi Kuala Lumpur Pencinta Kopi Wajib Pergi Sebagai pencinta kopi mama dan ayah Syafi baru baru ni telah pergi ke Luckin Kopi di Jalan Panggong Kuala Lumpur Lokasi Luckin Kopi ni terletak di area belakang Petaling Street Kopitiam ni ...
Luckin Kopi Lokasi Strategi Berdekatan Pasar Seni Dengan Menu Yang Menarik Dan Sedap

Luckin Kopi Lokasi Strategi Berdekatan Pasar Seni Dengan Menu Yang Menarik Dan Sedap

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 610 hits
LUCKIN KOPILOKASI STRATEGI BERDEKATAN PASAR SENI DENGAN MENU YANG MENARIK DAN SEDAPMESTI CUBABaru baru ini AlongMurni berkesempatan untuk singgah menjamu selera di Luckin Kopi Meskipun baru sebulan beroperasi namun sambutan dari penduduk se...
Joint Birthday Celebration For Datin Nasreen And Datin Sofea At Royal Chulan Hotel Kuala Lumpur

Joint Birthday Celebration For Datin Nasreen And Datin Sofea At Royal Chulan Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 482 hits
Hello lovely readersHari ni Misz ella nak share tentang persahabatan ataupun kawan Kita semua ada kawan No one can live alone in this world kan Nak tak nak kita kena akui yang sahabat atau kawan itu memainkan peranan penting dalam hidup kit...
Sejarah Menarik Tentang Kehidupan Albert Einstein

Sejarah Menarik Tentang Kehidupan Albert Einstein

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 250 hits
SEJARAH MENARIK TENTANG KEHIDUPAN ALBERT EINSTEIN Kita semua pasti kenal akan Albert Einstein Di sini ada sedikit info tentang beliau Beliau adalah salah seorang saintis terhebat sepanjang masa Dia datang dengan teori relativiti Beliau dila...
Kegigihan Anak Anak Tiau Cari Dana Untuk Naik Belon Ke Kuala Lumpur

Kegigihan Anak Anak Tiau Cari Dana Untuk Naik Belon Ke Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 20/10/2019 - jumlah : 323 hits
Menjadi seorang guru bukan sahaja untuk mencurahkan ilmu tetapi guru juga berperanan untuk memahami mempelajari dan mendidik anak anak murid mengenai erti kehidupan dengan penuh hikmah dan kesabaran Usaha yang dilakukan oleh setiap guru unt...
Lepak Di Taman Tasik Perdana Kuala Lumpur

Lepak Di Taman Tasik Perdana Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 774 hits
Lepak Di Taman Tasik Perdana Kuala Lumpur Assalamualaikum dan hi apa khabar semuanya Baru baru ini masa zaza datang ke Kuala Lumpur zaza menetap seminggu dekat rumah kakak Jadi kebetulan ada hari dia cuti dari kerja so kakak ajak jalan jala...
Ww Good Morning Kuala Lumpur

Ww Good Morning Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 273 hits
Hi korang Assalammualaikum selamat pagi Good Morning SA pagi ni dengan fresh mood sebab tu pakai baju warna hijau hahaha mulakan hari anda dengan senyuman ye jangan ada aang cari masalah atau memberi masalah hari ni nak tenang tenang aje Th...
Jenazah Pitt Hanif Dibawa Ke Kuala Lumpur

Jenazah Pitt Hanif Dibawa Ke Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 512 hits
Jenazah Pitt Hanif dibawa ke Kuala Lumpur Dikemas kini 11 minit yang lalu Diterbitkan pada 27 Oct 2019 11 52PM
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Wish List April 2024

Sentiasalah Mengharapkan Rahmat Redha Allah

Puding Kastad Mangga

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different