Sedia Terima Semula Ahli Amanah Pas



Hashim menyifatkan kepimpinan PH ketika ini tidak mempunyai sebarang pendirian yang tetap dan sering mengubah keputusan yang diputuskan kepimpinan mereka sendiri.
Pas sedia terima ahli Amanah yang insaf - Mursyidul Am

ALOR SETAR: Parti Islam SeMalaysia (Pas) sedia menerima mana-mana pimpinan, Ahli Parlimen atau ahli biasa dari Parti Amanah Negara (Amanah) untuk kembali kepangkuan parti Islam terbabit bagi membentuk gabungan baharu, jika individu tersebut benar-benar insaf atas perlakuan mereka serta diterima pucuk pimpinan parti.

Bagaimanapun, Mursyidul Am Pas, Datuk Hashim Jasin, menegaskan parti itu tetap dengan pendirian untuk tidak akan sesekali menjalinkan sebarang bentuk kerjasama dengan parti DAP yang merupakan musuh utama mereka..
Tambahnya, ruang untuk kumpulan yang menyertai parti serpihan Pas itu dilihat lebih terbuka sekiranya mereka mengakui kesilapan yang dilakukan dan mampu memenuhi syarat yang diletakkan kepimpinan parti.

"Kita sedia maklum bahawa sokongan kita kepada calon-calon Perdana Menteri ini adalah sekiranya dia (calon) itu tak melibatkan musuh utama kita iaitu DAP. Itu syarat utama.

"Tak kiralah siapa pun, apabila dia (calon PM) tubuh kerajaan, dia tolak DAP dan Amanah.... kerana kita tak boleh bekerjasama dengan mereka tapi bagi (ahli dan pemimpin) Amanah, kalau dia insaf (dan) dia sedar, ruang dia lebih terbuka untuk diterima balik dengan syarat yang dah ditetapkan oleh parti," jelasnya.

Beliau berkata demikian ketika sesi sidang media sempena Himpunan 30,000 Anak Muda Pas Istiqamah (HIMMAH) yang berlangsung di Kompleks Pas Kedah, Kota Sarang Semut, pada Sabtu.

Sementara itu, Hashim menyifatkan kepimpinan PH ketika ini tidak mempunyai sebarang pendirian yang tetap dan sering mengubah keputusan yang diputuskan kepimpinan mereka sendiri.

Tegasnya, tindakan tersebut jelas sekali berbeza dengan parti Islam terbabit memandangkan kepimpinan parti itu tetap menolak gabungan DAP meskipun mempunyai ruang bagi membentuk kerajaan perpaduan yang dicadangkan Perdana Menteri Interim, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Terdahulu, Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan melantik Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri kelapan selaras dengan Perkara 402(2)(a) dan Perkara 43(2)(a) Perlembagaan Persekutuan.

Dalam satu kenyataan media, Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin berkata baginda berpandangan Muhyiddin mendapat kepercayaan majoriti Ahli Dewan Rakyat.

Pada Jumaat, kesemua 57 ahli Parlimen UMNO dan Pas di bawah kerjasama Muafakat Nasional bersetuju mencalonkan Ahli Parlimen Pagoh, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai calon Perdana Menteri Ke-8. (AA)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2020/03/sedia-terima-semula-ahli-amanah-pas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tan Sri Muhyiddin Perdana Menteri Ke 8 Terima 114 Sokongan Pas Akhirnya Dalam Kerajaan

Tan Sri Muhyiddin Perdana Menteri Ke 8 Terima 114 Sokongan Pas Akhirnya Dalam Kerajaan

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 747 hits
Selepas hampir 1 minggu rakyat Malaysia bermain teka teki dengan ketidaktentuan politik negara akhirnya satu keputusan telah dicapai apabila Yang di Pertuan Agong membuat keputusan untuk menjadikan Tan Sri Muhyiddin Yasin sebagai Perdana Me...
33 Kakitangan 13 Ahli Majlis Mdkl Terima Anugerah Dan Sijil

33 Kakitangan 13 Ahli Majlis Mdkl Terima Anugerah Dan Sijil

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 310 hits
KUALA LANGAT 28 FEB Seramai 33 pegawai dan kakitangan Majlis Daerah Kuala Langat daripada pelbagai jabatan serta bahagian menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2019 hari ini Majlis di Dewan Sri Jugra Telok Datok di sini turut menyaksikan...
Langsung Pas Sedia Jadi Sebahagian K Jaan Persekutuan

Langsung Pas Sedia Jadi Sebahagian K Jaan Persekutuan

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 245 hits
PASUKAN MALAYSIAKINI LANGSUNG Malaysiakini melaporkan perkembangan terkini mengenai keadaan politik semasa berikutan kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan semalam Jika anda suka laporan kami sokong media bebas dengan melanggan Malaysiakini den...
Khalid Ibrahim Sedia Bantu Pas Dan Kerajaan Baharu

Khalid Ibrahim Sedia Bantu Pas Dan Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 166 hits
SHAH ALAM Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menawarkan diri untuk berkhidmat jika beliau diperlukan membantu kerajaan Bekas pemimpin itu juga mengakui banyak perkara yang perlu diselesaikan dan berusaha mencari jalan...
Bersatu Guna Isteri Pula Pujuk Ahli Parlimen Amanah Sertai Kerajaan Pn

Bersatu Guna Isteri Pula Pujuk Ahli Parlimen Amanah Sertai Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 344 hits
Malaysia Dateline Lebih 7 000 penonton menonton secara live temurapat Khalid Samad malam ini melalui saluran ini sahaja Selepas gagal memujuk secara berdepan usaha memujuk para Ahli Parlimen AMANAH agar menyertai kerajaan Perikatan Nasional...
Apakah Semua Ahli Parlimen Sanggup Terima Dan Setuju

Apakah Semua Ahli Parlimen Sanggup Terima Dan Setuju

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 331 hits
Pergolakan politik sejak 2 3 minggu dan sebelum ini mengingatkan kita kepada betapa mustahaknya satu perkara asas ini Segala formula campur sini tolak sana dan congak politik yang kita buat juga berkisar kepada satu perkara asas ini Andaian...
Pas Tegas Lantik Ahli Kabinet Berintegriti Abdul Hadi

Pas Tegas Lantik Ahli Kabinet Berintegriti Abdul Hadi

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 314 hits
Presiden PAS Abdul Hadi Awang Oleh Hidayah AzlinMARANG 6 Mac PAS mengulangi ketegasan supaya Perdana Menteri melantik barisan Jemaah Menteri yang terdiri daripada kalangan berintegriti berkelayakan berkemahiran dan mewakili masyarakat majmu...
Bosan Muak 300 Lagi Ahli Ph Sertai Pas Di Beting Maro

Bosan Muak 300 Lagi Ahli Ph Sertai Pas Di Beting Maro

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 200 hits
Setelah bosan dan muak melihat kejelikan polemik politik di peringkat nasional seramai 300 ahli dan penyokong Pakatan Harapan bertindak keluar dari Parti mereka yang terdiri dari Parti Keadilan Rakyat dan Parti Amanah Negara Mereka telah me...
Amanah Mulakan Ratib Pertama Kepada Pas Ruu355

Amanah Mulakan Ratib Pertama Kepada Pas Ruu355

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 168 hits
Rang Undang undang Mahkamah Syariah 2016 atau lebih dikenali sebagai RUU355 harus dibawa ke sidang pertama Dewan Rakyat di bawah kerajaan baru kata Naib Presiden Amanah Siti Mariah Mahmud Katanya PAS tidak boleh memberi sebarang alasan lagi...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Kempen Mari Beli Lokal Ramadan Raya 2024 Kembali Lagi

Antara Pilihan

Hantam Terus Frans Kritik Dr Haji Murariau Dosen Akademi Dakwah Di Riau

Bahagia Ibu Meninggal

Makan Nasi Kandar Di Pelita Gateaway Seremban