Sebut Pasal Kerajaan Pintu Belakang Warisan Kerajaan Pintu Belakang Yang Sebenar




Kerajaan Parti Warisan Sabah (Warisan) yang terbentuk pada hari ini adalah hasil daripada kerajaan pintu belakang, kata Pengarah Komunikasi Umno Sabah, Ghazalie Ansing.
Katanya, Warisan telah “membeli” Adun BN untuk menyertai mereka.
“Pada pilihan raya umum (PRU) yang lepas, BN Sabah merupakan kerajaan yang sah yang telah membentuk kerajaan negeri dengan majoriti mudah.
"Kerajaan Warisan merupakan kerajaan pintu belakang yang sebenarnya, dan tiada sesiapa dapat menafikannya,” kata Ghazalie dalam satu kenyataan hari ini.
Dalam pilihan raya untuk kerusi DUN pada Mei 2018, Warisan dan sekutunya dalam Pakatan Harapan (PH) mendapat 29 kerusi, sementara Umno dan sekutunya dalam BN turut mendapat 29 kerusi.
Pada awalnya, kelihatan seperti parti Star yang akan menjadi penentu dengan dua kerusi dimilikinya, wakil rakyat dari parti komponen BN lompat parti memberikan Warisan majoriti.
Musa Aman dari Umno dan pesaingnya Shafie Apdal dari Warisan, kedua-duanya mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri selepas itu, namun akhirnya, Shafie berjaya mengekalkan jawatannya.
"Kenyataan Ketua Wira Warisan, Mohd Azis Jamman bahawa Umno jangan mimpi bentuk kerajaan pintu belakang di Sabah, ibarat meludah ke langit,” tegasnya.
Ghazalie mengulas kenyataan Azis yang mendakwa Umno yang kalah dalam PRU lalu, masih menyimpan hajat besar untuk membentuk kerajaan pintu belakang di Sabah melalui usaha membeli wakil rakyat agar berpaling tadah.
Azis mendakwa bahawa Warisan sedar ada pemimpin Umno Sabah yang sedang cuba membeli wakil rakyat supaya parti itu boleh membentuk kerajaan negeri, bagi turut menyelaraskan peralihan kuasa dari PH ke PN di peringkat pusat.
Bidas Ghazalie, nafsu serakah parti Warisan yang terlalu inginkan kuasalah yang telah menyebabkan negeri Sabah pada hari ini menurutnya berada di dalam keadaan yang terumbang ambing dan tiada hala tuju.
"Itu hakikat pada hari ini, rakyat Sabah semakin dihimpit dengan kesengsaraan tanpa sebarang pembelaan. Kita dapat lihat dari aspek bantuan rakyat hinggalah kepada pembangunan negeri.
"Kononnya berkonsepkan Sabah for Sabahan (Sabah untuk rakyat Sabah), tetapi apa yang berlaku Sabah for 'My Crony' (Sabah untuk kroni)," dakwanya lagi.
Ghazalie turut berkata, kerajaan negeri di bawah Shafie hanya tahu membuat pengumuman sahaja berkenaan bantuan dan pembangunan, tetapi tidak benar-benar merealisasikannya.
"Saya nasihatkan Aziz dan Ismail agar melihat cermin terlebih dahulu, sebelum membuat kenyataan. Jangan cuba kencing ke langit kerana akhirnya terkena muka sendiri.
"Cukup-cukuplah,” tambahnya lagi.
MR :  Warisan tunggu masa untuk jatuh


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/05/sebut-pasal-kerajaan-pintu-belakang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Agong Dedahkan Muhyiddin Dapat Kepercayaan Majoriti Kerajaan Sah Bukan Pintu Belakang

Agong Dedahkan Muhyiddin Dapat Kepercayaan Majoriti Kerajaan Sah Bukan Pintu Belakang

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 264 hits
KUALA LUMPUR Yang di Pertuan Agong hari ini mendedahkan baginda telah meminta Tun Dr Mahathir Mohamad untuk tidak melepaskan jawatannya sebagai Perdana Menteri semasa pertemuan yang berlangsung pada jam 5 petang 24 Februari lalu Bagaimanapu...
Dewan Rakyat Dewan Undangan Negeri Dan Kerajaan Pintu Belakang

Dewan Rakyat Dewan Undangan Negeri Dan Kerajaan Pintu Belakang

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 343 hits
Seminggu dua ini kita diputarkan semula dengan permainan politik dengan kenyataan kenyataan ahli politik yang pernah kita dengar sebelum ini Kenyataan kenyataan mereka ini kelihatan akademik dan ilmiah seperti kenyataan pakar rujuk undang u...
Tebuk Atap Pintu Belakang Istilah Orang Kecewa Mb Kedah

Tebuk Atap Pintu Belakang Istilah Orang Kecewa Mb Kedah

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 325 hits
Astro Awani Mei 26 2020Muhammad Sanusi menafikan pentadbirannya melakukan rampasan kuasa sebaliknya perubahan berlaku disebabkan peralihan sokongan ADUN negeri Kedah Gambar failALOR SETAR Tindakan sesetengah pihak yang sentiasa memainkan is...
Kerajaan Tebuk Atap Asyik Toleh Ke Belakang Takut Ditikam Si Kitol

Kerajaan Tebuk Atap Asyik Toleh Ke Belakang Takut Ditikam Si Kitol

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 205 hits
Pengarah Komunikasi AMANAH Khalid Samad menyifatkan kerajaan Perikatan Nasional berada dalam fasa saling mencurigai susulan tiadanya persidangan Dewan Rakyat selepas titah ucapan Yang di Pertuan Agong pada 18 Mei ini Ahli Parlimen Shah Alam...
Pn Sukar Jatuhkan Kerajaan Warisan Sabah

Pn Sukar Jatuhkan Kerajaan Warisan Sabah

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 245 hits
Amaran demi amaran daripada puak Perikatan Nasional bahawa Sabah adalah sasaran mereka selepas Kedah kemungkinan tidak akan menjadi kenyataan Hal itu ditegaskan dua penganalisis politik yang menolak Warisan mudah dijatuhkan pada waktu wakil...
Terus Bermimpi Kerajaan Sabah Akan Tumbang Kata Pemimpin Warisan

Terus Bermimpi Kerajaan Sabah Akan Tumbang Kata Pemimpin Warisan

papar berkaitan - pada 22/5/2020 - jumlah : 673 hits
KOTA KINABALU Pemimpin Warisan menolak dakwaan Umno Sabah yang kerajaan negeri akan tumbang tidak lagi seperti negeri lain pimpinan Pakatan Harapan di Semenanjung Naib Presiden Warisan Junz Wong dan Ketua Pemudanya Azis Jamman meminta Ketua...
Akhirnya Sebab Sebenar Kerajaan Ph Jatuh Terbongkar

Akhirnya Sebab Sebenar Kerajaan Ph Jatuh Terbongkar

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 444 hits
Kenapakah Dr Mahathir tidak berterus terang selama ini Video ini adalah titah DYMM Agong di parlimen Timbul persoalan kenapa Mahathir tidak beritahu orang ramai tentang permintaan DYMM Agong itu Dan jika baginda sendiri yang minta Mahathir ...
Pintu Belakang 1961 Pas Salahkan Sultan

Pintu Belakang 1961 Pas Salahkan Sultan

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 252 hits
Selepas Kerajaan PAS Terengganu dijatuhkan melalui satu usul undi tidak percaya dalam Sidang DUN Terengganu pada tahun 1961 dulu MB Daud Samad minta Sultan Terengganu untuk bubarkan DUN Tuanku Sultan tidak berkenan dengan permintaan Daud Se...
Pakatan Harapan Tumbang Di Kedah Perikatan Nasional Dijangka Umum Pembentukan Kerajaan Negeri Baharu

Pakatan Harapan Tumbang Di Kedah Perikatan Nasional Dijangka Umum Pembentukan Kerajaan Negeri Baharu

papar berkaitan - pada 12/5/2020 - jumlah : 395 hits
Perikatan Nasional dijangka mengumumkan pembentukan kerajaan negeri baharu selepas memperolehi bilangan Ahli Dewan Undangan Negeri mencukupi hari ini Sumber memaklumkan dua ADUN dari PKR iaitu ADUN Lunas Azman Nasrudin dan ADUN Sidam Dr Rob...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih