Sayang Anak Jagalah Kesihatan Kulitnya Ini Yang Ibu Bapa Patut Tahu


Setiap ibu bapa pasti menginginkan yang terbaik buat untuk anak-anak mereka. Salah satunya dari aspek penjagaan kulit kerana sudah tentu ibu bapa mahukan keselesaan pada Si Manja. Tambahan di dalam keadaan pandemik seperti sekarang, ibu bapa perlu menggandakan usaha untuk melindungi kesihatan anak.
Tahukah anda, kulit bayi adalah tiga kali lebih sensitif berbanding dengan dewasa? Oleh itu, mereka memerlukan penjagaan kulit yang mesra kulit bayi, supaya mereka sentiasa berada dalam keadaan yang selesa.
Jagalah Kulit Si Manja Sebaiknya!
Untuk memastikan kulit Si Manja berada dalam keadaan yang baik, jangan abaikan rutin penjagaannya. Ibu bapa harus peka dan mengamalkan penjagaan kulit secara berdisiplin supaya kulit anak sentiasa lembut dan dilindungi.
Apa yang boleh ibu bapa lakukan?
Memandikan anak Anak-anak memang sukakan air! Mereka suka mandi dan sebagai ibu bapa kita perlu menggalakkan anak-anak untuk kerap mandi tambahan dalam keadaan sekarang.
Sumber foto: www.shutterstock.com Pilih sabun yang terbaik Pastikan ibu bapa memilih jenama yang diyakini serta berkualiti. Mandi secara kerap boleh menyebabkan kerengsaan kulit jika pemilihan sabun tidak sesuai dengan kulit anak. Jangan beri anak menggunakan sabun mandi yang merengsakan.
Penggunaan losen Selain produk mandian, ibu bapa juga boleh menggunakan losen untuk melindungi kulit Si Manja. Ia memastikan kulit anak sentiasa dalam keadaan yang lembap dan dilindungi.
Sumber foto: www.shutterstock.com Pemilihan rangkaian produk terbaik Untuk menjaga kesihatan kulit anak, ibu bapa perlu bijak membuat pilihan yang tepat. Pastikan anda memilih rangkaian produk yang mempunyai kualiti terbaik dan bahan kandungan yang selamat untuk digunakan pada kulit anak anda.
Jangan Risau, Cetaphil Baby Pilihan Yang Tepat!
Jika masih lagi tercari-cari produk yang bagus untuk kulit anak, Cetaphil Baby adalah jawapannya. Ada dua rangkaian produk Cetaphil Baby yang boleh anda pilih untuk keselesaan Si Manja.
Rangkaian produk Cetaphil Baby with Organic Calendula dan Cetaphil Baby Regular telah dihasilkan oleh pakar kulit dan diformulasi khas untuk melindungi kulit bayi yang lembut dari iritasi. Malahan ia akan membantu melegakan ketidakselesaan pada kulit serta masalah kekeringan.
Kualiti produk Cetaphil Baby ini tidak perlu diragui lagi kerana ia telah berada sekian lama di pasaran. Rangkaian produknya adalah hypoallergenic, lembut pada kulit bayi, bebas paraben serta disarankan oleh pakar pediatrik, memang sesuai sangat untuk melindungi kulit Si Manja!
Apa produk Cetaphil yang ada?

1. Bersihkan kulit dan rambut bayi menggunakan Cetaphil Baby Calendula Wash & Shampoo. Selain itu, anda juga boleh memilih untuk menggunakan Cetaphil Baby Gentle Wash & Shampoo with Glycerin and Panthenol. Yang mana satu pun pilihan anda, ia tetap yang terbaik buat Si Manja kesayangan!
2. Cetaphil Baby Calendula Lotion pula membantu mengekalkan kelembapan pada kulit bayi. Selain losen ini, anda juga boleh memilih untuk menggunakan Cetaphil Baby Daily Lotion with Shea Butter yang merupakan pemenang utama bagi ‘Try and Review 2021’ bagi kategori barangan bayi.
3. Lindungi kulit Si Manja dari iritasi terutamanya jika ada masalah kulit kering dengan Cetaphil Baby Advanced Protection Cream.
4. Kekalkan kelembapan kulit anak dengan menggunakan Cetaphil Baby Moisturizing Bath and Wash with Aloe Vera and Almond Oil.
Untuk maklumat tentang produk Cetaphil Baby, anda boleh layari:
Laman web: https://www.cetaphil.com.my/products/baby
Facebook: https://www.facebook.com/cetaphilmalaysia/
Youtube: https://www.youtube.com/c/CetaphilMalaysia/featured
Instagram: https://www.instagram.com/cetaphilmy/?hl=en
Berita baik buat semua pembaca Pa&Ma! Cetaphil akan menawarkan potongan RM5 dengan pembelian produk bayi Cetaphil yang berharga RM40 ke atas. Masukkan kod promosi CETAPAMA5 di Shopee! (https://shopee.com.my/shop/112778093/search/?shopCollection=12326748). Sah sehingga 30 September.
Anda juga boleh mendapatkan Calendula Range eksklusif di e-watson.(https://www.watsons.com.my/search?text=cetaphil%20calendula&useDefaultSearch=false&sortCode=mostRelevant)
**Sumber foto: www.shutterstock.com**
 
The post Sayang Anak, Jagalah Kesihatan Kulitnya. Ini Yang Ibu Bapa Patut Tahu! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/sayang-anak-jagalah-kesihatan-kulitnya-ini-yang-ibu-bapa-patut-tahu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Awasi Peranti Anak Anak Pakar Ingatkan Ibu Bapa Kesan Pandemik Mulai Timbul

Awasi Peranti Anak Anak Pakar Ingatkan Ibu Bapa Kesan Pandemik Mulai Timbul

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 197 hits
Penggunaan peranti berskrin yang berlebihan boleh mempengaruhi tingkah laku kanak kanak selain penglihatan mereka Penggunaan peranti berskrin dengan waktu yang lama boleh menjejaskan tingkah laku Beberapa pakar memberi amaran berhubung peni...
Ibu Bapa Kecewa Anak Tercicir Pdpr

Ibu Bapa Kecewa Anak Tercicir Pdpr

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 250 hits
Oleh AZAHAR HASHIM AZAHARI Mahamad menemani anaknya Ain Hizatti Azahari mengikuti sesi PdPR walaupun capaian internet yang lemah di Taman Lagenda Padang Serai Kulim Kedah semalam FOTO AZAHAR HASHIMKULIM Kira kira 20 000 pendu duk dari empat...
Setelah Solat Istikharah Ini Terbaik Buat Anak Syurga Kami Jumpa Ibu Ayah Di Sana Sayang

Setelah Solat Istikharah Ini Terbaik Buat Anak Syurga Kami Jumpa Ibu Ayah Di Sana Sayang

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 267 hits
Ibu mana yang tak sedih saat dapat tahu bayi yang dikandung mempunyai masalah Semua itu diketahui selepas melakukan detail scan dan bermulalah perjalanan anak syurga ini Walaupun awalnya sedih kerana perlu buat keputusan melahirkan bayi awa...
Suka Lawan Cakap Ibu Bapa Anak Dihantar Ke Pulau Terpencil

Suka Lawan Cakap Ibu Bapa Anak Dihantar Ke Pulau Terpencil

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 352 hits
BEIJING Sepasang suami isteri di China sanggup membawa anak perempuan mereka yang berusia 13 tahun ke sebuah pulau terpencil untuk memberi pengajaran kepada anaknya yang didakwa suka melawan cakap mereka Lapor Oddity Central polis di bandar...
Bapa Cemas Anak Perempuan Terkunci Dalam Kereta

Bapa Cemas Anak Perempuan Terkunci Dalam Kereta

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 182 hits
Anggota bomba berusaha mengeluarkan kanak kanak berusia setahun lapan bulan yang terperangkap di dalam kereta hampir 10 minit di Taman Negeri Port Dickson pagi tadi SEREMBAN Seorang bapa berdepan detik cemas apabila anak perempuannya berusi...
Bapa Ketuk Pintu Setiap Rumah Cari Anak Hilang Ketika Ribut

Bapa Ketuk Pintu Setiap Rumah Cari Anak Hilang Ketika Ribut

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 313 hits
Seorang bapa nekad mencari anak lelakinya selepas mendapati kanak kanak berusia 12 tahun itu hilang ketika ribut melanda Perumahan Padang Setengge Kuala Berang Hulu Terengganu semalam
Ibu Tabah Teruskan Hidup Selepas Anak Terkorban Akibat Covid 19

Ibu Tabah Teruskan Hidup Selepas Anak Terkorban Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 216 hits
Anak bongsu yang menjaganya selama ini tewas akibat Covid 19 selepas dua minggu bertarung di hospital Ibu kepada Eddy Aminah Ibrahim 74 kini ditemani kucing kucing peninggalan anaknya Mohd Kamil Affendi yang meninggal dunia akibat Covid 19 ...
Anak Dah 3 Tahun Tapi Tak Pandai Bercakap Ibu Sila Kenal Pasti Tanda Lewat Pertuturan Ini

Anak Dah 3 Tahun Tapi Tak Pandai Bercakap Ibu Sila Kenal Pasti Tanda Lewat Pertuturan Ini

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 273 hits
Pastinya akan hadir rasa bimbang apabila si kecil masih sukar bertutur walaupun sudah berusia 3 tahun Bertenang ada cara mengatasi anak lambat bercakap yang boleh dicuba Lewat pertuturan Secara amnya seorang kanak kanak yang berusia 2 tahun...
Bapa Didakwa Pukul Anak 3 Tahun Sampai Mati Sebab Merengek Nak Kencing Sampai Tidurnya Terganggu

Bapa Didakwa Pukul Anak 3 Tahun Sampai Mati Sebab Merengek Nak Kencing Sampai Tidurnya Terganggu

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 305 hits
Seorang lelaki bergelar ayah didakwa sanggup memukul anak kandungnya yang berusia 3 tahun sehingga membawa maut di sebuah perkampungan di Pandang Panjang Sumatera Barat pada Jumaat lalu
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats