Saya Nak Teruja Dengan Apple Intelligence Tapi Ini Buat Susah




Kalau korang pernah tengok iklan untuk iPhone 16 tahun ni, korang mesti perasan yang Apple Intelligence jadi tumpuan utama dalam sesi promosi. Nampaknya, Apple terlambat sikit dalam mengikuti perkembangan AI yang makin popular, dan Apple Intelligence ini adalah kesempatan untuk mereka menyaingi Google dan Microsoft dengan cara mereka sendiri.
Apple nampak sangat bersemangat untuk mempromosikan Apple Intelligence dalam iPhone 16. Sampai ke tahap, kita hampir terlupa yang semua empat model baru ini juga ada peningkatan lain, seperti butang Kawalan Kamera dan lensa kamera yang canggih. Masalahnya, Apple Intelligence sekarang hanya untuk beta tester — dan walaupun begitu, ada beberapa ciri yang dijanjikan masih belum ada.
Jadi, walaupun Apple berusaha keras untuk mengangkat iPhone 16 sebagai “mesin Apple Intelligence,” agak sukar untuk kita berasa teruja tentang AI ini. Sebabnya, apa yang dijanjikan tidak betul-betul lagi tersedia.
Apple Intelligence Masih Dalam Proses Perkembangan
(Kredit imej: Future) Setakat ini, iPhone 16 lebih kepada janji-janji masa depan daripada apa yang telah benar-benar ditawarkan. Fokus utama dalam pemasaran iPhone 16 adalah untuk menunjukkan bahawa telefon ini dibina untuk Apple Intelligence. Apple sibuk menaikkan hype tentang suite perisian ini sebelum pelancaran rasmi.
Tetapi bila pulak pelancaran tersebut? Awal bulan ini, beta awam iOS 18.1 telah diperkenalkan, membolehkan pengguna biasa merasai Apple AI buat pertama kali. Namun, tarikh pasti untuk pelancaran rasmi masih belum jelas. Apple hanya menyebut “Oktober,” yang bermakna ia boleh berlaku seawal hari Isnin depan atau mungkin seminggu sebelum Halloween.
Malah, Apple sudah nyatakan beberapa ciri takkan tersedia pada pelancaran awal dan “akan tiba dalam setahun akan datang.” Ini maksudnya bukan sebelum akhir 2024, justeru jangan keliru di sini.
Ciri Genmoji, misalnya, masih belum ada walaupun dalam beta iOS 18.1. Walaupun ia ditonjolkan semasa WWDC 2024 dan dalam iklan iPhone 16, pengguna masih tiada cara untuk cipta emotikon khas dalam aplikasi Messages. Dikatakan ciri ini tidak akan tersedia sebelum pelancaran iOS 18.2, yang bukanlah situasi yang ideal. Begitu juga dengan pembangkitan imej dalam Image Playground dan integrasi ChatGPT.
Di Tom’s Guide, kami berkomitmen untuk memberikan berita, ulasan dan panduan terbaik untuk membantu anda kekal terinformasi!
Integrasi ChatGPT dalam Apple Intelligence adalah ciri paling penting, kerana ia memberi pengguna iPhone kemampuan untuk berinteraksi dengan chatbot AI yang membantu dalam menyelesaikan masalah atau pertanyaan. Peningkatan yang dijanjikan untuk Siri juga merupakan sesuatu yang sangat dinantikan. Walaupun ada beberapa peningkatan dalam iOS 18.1 beta, ciri canggih ini dijadualkan tiba pada iOS 18.4.
Mark Gurman dari Bloomberg melaporkan bahawa ciri-ciri seperti kesedaran paparan, konteks peribadi, dan kawalan lebih dalam aplikasi hanya akan hadir untuk Siri bila-bila masa dalam musim bunga 2025.
Menilai Berdasarkan Apa yang Tersedia, Bukan Apa yang Dijanjikan
(Kredit imej: Apple) Tak salah untuk Apple mempromosikan Apple Intelligence dengan keras. Lagipun, AI memang big deal, dan walaupun gaya biasa Apple adalah untuk mengambil masa sebelum memperkenalkan sesuatu yang baru, mereka sedar tidak boleh ketinggalan dalam perlumbaan AI ini. Jadi mereka buat apa yang dilakukan oleh syarikat teknologi besar lain: Buat janji-janji yang besar, berharap hype dapat menyokong mereka.
Persoalannya, bolehkah Apple elak daripada jatuh ke dalam perangkap yang sering terjadi di Silicon Valley? Janji lebih tetapi hasil kurang, adalah hal yang sering dilakukan oleh orang seperti Elon Musk, dan lama-kelamaan ini dapat menghakis kepercayaan orang ramai.
Biasanya, Apple akan mengelak daripada bercakap mengenai apa yang sedang mereka lakukan, sebab lebih sukar untuk mengecewakan orang jika tidak ada maklumat. Tetapi dengan pendekatan berbeza ini, Apple kena bekerja lebih keras untuk mengesahkan semua hype yang ada dan bukan membuat kesilapan yang hanya dianggap sebagai kesilapan kecil seperti kegagalan AirPower.
Sayangnya, adalah sukar untuk menilai sesuatu yang belum berlaku, dan penggunaan frasa “akan datang tidak lama lagi” membuatkan sukar untuk teruja dengan Apple Intelligence secara keseluruhan. Hype hanya dapat bertahan seberapa lama, dan walaupun Apple adalah pakar dalam menarik perhatian orang terhadap produk dan perkhidmatan mereka, mereka ada sebab baik untuk melakukannya kerana produk biasanya dapat digunakan dengan segera. Dengan cara ini, orang dapat merasai apa yang ditawarkan tanpa perlu menunggu berminggu-minggu atau berbulan-bulan.
Lebih-lebih lagi, mengaitkan Apple Intelligence dengan iPhone 16 secara kuat boleh menyebabkan ketidakpastian terhadap masa depan Apple Intelligence menjejaskan produk utama Apple. Jika pengguna tidak pasti tentang kemas kini perisian mendatang, mungkin mereka lebih cenderung untuk menangguhkan pembelian telefon tersebut — terutamanya jika perhatian terhadap ciri yang belum dikeluarkan lebih kuat daripada hype mengenai peningkatan yang sedia ada.
Mungkin itu juga salah satu sebab mengapa permintaan untuk iPhone 16 agak lembap berbanding iPhone 15 sebelum ini. Ming-Chi Kuo nampaknya berpendapat demikian.
Kesimpulan
(Kredit imej: Shutterstock) Tetap ada banyak perkara yang menarik tentang barisan iPhone 16. Ia datang dengan bateri yang tahan lama, prestasi yang sangat baik, dan termasuk beberapa kamera terbaik yang boleh didapati sekarang. Tambahan pula, beberapa peningkatan yang lama dinantikan juga telah diberikan kepada peranti lain, seperti lensa tetraprism di iPhone 16 Pro dan butang Aksi pada iPhone 16.
Aku bukan kata Apple Intelligence tak ada potensi — tapi untuk kini, ia hanya sekadar janji. Versi yang ada masih dalam beta dan tak lengkap, dan Apple juga banyak berjanji tentang perkara yang akan muncul dalam beberapa bulan ke depan. Memang susah untuk aku berasa peduli, apalagi teruja, tentang sesuatu yang masih jauh di hadapan.
Tetapi, sekurang-kurangnya, semua ciri yang kita tahu tentangnya akan percuma. Paywall gaya Google Gemini Advanced mungkin akan ada di masa depan, tapi buat masa sekarang, ia belum berlaku.
Lebih lanjut dari Tom’s Guide

Source link
The post Saya nak teruja dengan Apple Intelligence — tapi ini buat susah! appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/saya-nak-teruja-dengan-apple-intelligence-tapi-ini-buat-susah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Kembali Langsing Selepas Bersalin Dengan Kaedah Santai Tapi Berkesan Meh Baca Ni

Nak Kembali Langsing Selepas Bersalin Dengan Kaedah Santai Tapi Berkesan Meh Baca Ni

papar berkaitan - pada 15/9/2024 - jumlah : 79 hits
Selamat datang ke dunia ibu Memiliki bayi adalah pengalaman yang luar biasa tapi ramai ibu baru juga ingin kembali ke bentuk badan mereka selepas bersalin Jangan risau proses ini bukanlah sesuatu yang perlu dibuat dengan tekanan Dengan bebe...
Ww Rose Apple

Ww Rose Apple

papar berkaitan - pada 26/9/2024 - jumlah : 94 hits
Makan berdua je dengan my MILDan ini ai punya
Besar Betul Netizen Teruja Paus Bungkuk Kali Pertama Muncul Di Pulau Redang

Besar Betul Netizen Teruja Paus Bungkuk Kali Pertama Muncul Di Pulau Redang

papar berkaitan - pada 16/9/2024 - jumlah : 77 hits
Tular di media sosial memaparkan penemuan mamalia laut dipercayai paus bungkuk kali pertama muncul di Pulau Redang semalam sehingga mencuri perhatian ramai Menerusi video itu seorang lelaki menyebut Ikan paus ikan paus ikan paus ikan paus t...
Kito Tengok Pun Naik Angin Minah Salleh Teruja Sertai Dikir Barat Semangat Menari Ikut Rentak

Kito Tengok Pun Naik Angin Minah Salleh Teruja Sertai Dikir Barat Semangat Menari Ikut Rentak

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 54 hits
Persembahan dikir barat cukup sinonim dengan Kelantan sebagai hiburan di dalam masyarakat dan seni warisan budaya negeri Che Siti Wan Kembang itu Sudah tentu kepelbagaian dan keunikan budaya Malaysia ini bukan sahaja berjaya menarik minat o...
Saya Dah Tengok Ai Pembantu Project G Assist Dari Nvidia Dan Saya Teruja Ini Sebabnya

Saya Dah Tengok Ai Pembantu Project G Assist Dari Nvidia Dan Saya Teruja Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 46 hits
AI tengah booming dalam industri teknologi sekarang ini dan selepas melihat potensi di dalam permainan saya semakin yakin bahawa suatu hari nanti AI akan menggantikan panduan strategi Mungkin ambil masa sedikit tetapi saya percaya kita akan...
Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras

Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras

papar berkaitan - pada 19/9/2024 - jumlah : 95 hits
Terdapat perkembangan menarik dalam dunia cip pemprosesan mudah alih di mana cip Dimensity 9400 dari MediaTek yang bakal dilancarkan telah menunjukkan prestasi yang mengagumkan dalam ujian penanda aras Geekbench mengalahkan cip Apple A18 Pr...
Rasmi Bn Menang Tapi Pas Pn X Kalah Pmx Lihat Ini

Rasmi Bn Menang Tapi Pas Pn X Kalah Pmx Lihat Ini

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 114 hits
1 Menang majoriti lebih 20 000 BN kekalkan kerusi DUN MahkotaKLUANG Calon Barisan Nasional Syed Hussien Syed Abdullah menewaskan calon Perikatan Nasional Mohamad Haizan Jaafar dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Mahkota Syed Huss...
Hiburan Mampu Beli Sendiri Bayar Cash Tapi Wanita Ini Mahu Kekasih Belanja Iphone 16 Installment 3 Tahun Selfish Tak I

Hiburan Mampu Beli Sendiri Bayar Cash Tapi Wanita Ini Mahu Kekasih Belanja Iphone 16 Installment 3 Tahun Selfish Tak I

papar berkaitan - pada 28/9/2024 - jumlah : 83 hits
Model terbaru keluaran Apple iaitu iPhone 16 menjadi rebutan ramai sejak ia dilancarkan baru baru ini di Malaysia Termasuklah seorang wanita tidak dikenali ini yang bertanyakan pendapat orang ramai namun sebaliknya menerima kecaman Advertis...
Gejala Kekurangan Vitamin D

Rasmi Bn Menang Tapi Pas Pn X Kalah Pmx Lihat Ini

Bagi Akmal Wira Perlu Jadi Kasar Dan Biadab Ahli Akademik

Battle Of Time Exists X Masdo Bakal Cetus Gelombang Kugiran Dua Era

Sambal Paru Dan Kentang

Anwar Farhash Among Kelantan Award Recipients

Saya Nak Teruja Dengan Apple Intelligence Tapi Ini Buat Susah

Nursery


echo '';
Cara Undi Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Mingguan Akhir 30 Keputusan Markah Musim 4 Di Tangan Penonton

Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024


Mixue Keluarkan Ice Cream Toffee Hazelnut Latte Sedap Sangat

Birthday Lunch Kat Tea Garden Taman Kota Masai

Kanak Kanak Lelaki Maut Kereta Dipandu Ibu Jatuh Gaung

9 Perkara Yang Anda Boleh Buat Dalam Kereta Ketika Menunggu Lampu Isyarat Bertukar Ke Hijau

Panic Di Pesta Pizza Five Nights At Freddy S Into The Pit Kini Tersedia Di Konsol

Mls4 Lawak Kumpulan Sarkas Menjadi Dinobatkan Sebagai Gempak Superstar Of The Week Minggu Kedua