Saya Mimpi Sesuatu Gadis Mualaf Ini Beritahu Sebab Kenapa Masuk Islam Sampai Ustaz Pun Boleh Meremang Dengar


Sebagai seorang mukmin, sudah semestinya kehadiran ‘saudara’ baru ini merupakan satu berita gembira.
Mendapat sokongan keluarga, hasrat Neythrose untuk yang ingin memeluk agama islam sejak 7 tahun dahulu akhirnya tercapai. Tersenyum kagum admin bila baca ‘perjalanan’ dia memeluk islam ini.
“Lepas 7 tahun menunggu masa yang tepat..Dah lama sangat nak”
“alhamdulillah….. after 7 years waiting for the right time..21/11/2018 best moment ever..thanks always support me, congrats to myself,thanks pada mereka yang terlibat .really appreciate.

” Since ramai yang Dm tanya sebab apa saya convert..so saya share dekat sini je la ye . actually benda ni memang dah lama sangat nak, zaman form 1 smpai spm tu memang la family kata masih muda lagi, but sekarang ni dah 20 pandai dah buat pilihan sendri ,and family saya pun okey je.”
Menurutnya, punca utama yang membuatkan hasratnya membuak-buak untuk berhijrah setelah 7 tahun ini adalah disebabkan satu mimpi aneh yang terjadi kepadanya.
Ramai terkejut, mana taknya mimpi yang dia alami itu terjadi sewaktu dia masih belum memeluk agama islam lagi. Ustaz yang membimbingnya untuk mengucap syahadah sewaktu berhijrah sendiri meremang bila mendengarnya.
” Saya ada 1 mimpi , bila saya cerita dekat orang sekeliling diorang pun terkejut..sampai hari syahadah ustaz tu meremang..”
“ Sekian lama tunggu , oneday hmm tahun ni juga dalam bulan 3 atau 4 kot. saya ada 1 mimpi , bila saya cerita dekat orang sekeliling diorang pun terkejut , saya cerita sebab nak tahu je kenapa dapat mimpi macam tu, sampai hari syahadh ustaz tu meremang dengar cerita mimpi ni
” so dari mimpi tu la saya proceed sampai la dah convert , mimpi tu cerita nya macam ni “malam tu tidurkan so mimpi la ada sorang perempuan ni pakai telekung duk atas sejadah depan dia ada al-quran.dalam masjid tu dia je yang paling bersinar.”
Mimpi yang dialami olehnya ini, seolah-seolah memberikan satu petanda untuk dia berhijrah. Dari situ hasratnya untuk memeluk islam makin membuak-buak dan pada tanggal 21/11/2018. Dia secara rasminya sudah menjadi ‘keluarga’ sesama islam.
Bila mimpi macam tu 21/11/2018 baru dapat convert
“ Dalam masa yang sama, dia panggil saya duk sekali dengan dia , sedar tak sedar saya pun dah pakai telekung dah masa tu , tapi saya tak nampak muka perempuan tu,sebab sinar sangat.dalam masjid tu cuma kami berdua je. dah duduk dengan dia terus terjaga , sebab azan .
” Senang cakap saya memang dah lama minat , cuma menunggu masa yg sesuai tu agak lama , bila mimpi macam tu 21/11/2018 baru dapat convert .. tu je la boleh share”
Sudah pastinya netizen begitu kagum dengan wanita ini, ada yang terharu dengan kisahnya. Bahkan dia disambut mesra oleh netizen yang beragama islam.
“Selamat datang ke keluarga besar islam” komen Netizen
Sementara itu, ramai netizen yang mengucapkan tahniah dan rasa syukur selepas membaca kisah Neythrose ini yang sememangnya telah menjentik perasaan semua.
Berikut adalah komen yang diberikan netizen
” Alhamdulillah. Beruntungnya kamu ibarat bayi yang baru lahir bila peluk Islam. I’m so happy and proud of you walaupun tak kenal..”
” Semoga istiqamah , kalau nmpak yg buruk org Islam buat bukan bermakna Islam tu buruk tapi org Islam tu yang jahil tentang Islam . Find the beauty and truth about the real practice of Islam..”
” Alhamdulillah Suci dari dosa ibarat bayi yg baru lahir. Alhamdulillah im so happy for you!!!! Walaupun tak kenal, welcome to the family!..”
” Alhamdulillah..subhanallah..allah swt maha mengthui segala2 nya..truskan brdiri d bwah pnji islam..jnji allah swt itu psti..truskn mncri hdyah allah swt..amin..”

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : lobakmerah
The post Saya Mimpi Sesuatu. Gadis Mualaf Ini Beritahu Sebab Kenapa Masuk Islam Sampai Ustaz Pun Boleh Meremang Dengar appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/02/saya-mimpi-sesuatu-gadis-mualaf-ini-beritahu-sebab-kenapa-masuk-islam-sampai-ustaz-pun-boleh-meremang-dengar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Individu Islam Bantah Larangan Merokok Boleh Kena Tindakan

Individu Islam Bantah Larangan Merokok Boleh Kena Tindakan

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 264 hits
Umat Islam bukan sahaja terikat kepada undang undang sivil tetapi juga jenayah syariah BANGI Pihak berkuasa digesa mengambil tindakan terhadap tujuh individu yang memfailkan permohonan kebenaran untuk semakan kehakiman bagi mencabar keputus...
Gadis Sabah Antara Tercantik Di Dunia Superhero The Flash Pun Boleh Tertawan

Gadis Sabah Antara Tercantik Di Dunia Superhero The Flash Pun Boleh Tertawan

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 537 hits
Buat penggemar filem adiwira watak The Flash ini sudah tentu tidak asing lagi Dengan memakai kostum adiwira warna merah Thomas Grant Gustin 27 atau lebih dikenali sebagai Barry Allen a k a Flash the superhero telah melangsungkan perkahwinan...
Bapa Sajat Beritahu Jika Mahu Tengok Sekali Imbas Boleh Tetapi Harus Sediakan Jumlah Wang Banyak Ini

Bapa Sajat Beritahu Jika Mahu Tengok Sekali Imbas Boleh Tetapi Harus Sediakan Jumlah Wang Banyak Ini

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 1250 hits
Bapa Sajat Beritahu Jika Mahu Tengok Sekali Imbas Boleh Tetapi Harus Sediakan Jumlah Wang Banyak IniBapa Sajat Beritahu Jika Mahu Tengok Sekali Imbas Boleh Tetapi Harus Sediakan Jumlah Wang Banyak Ini
Rahim Boleh Masuk Tambi Dia Tak Boleh

Rahim Boleh Masuk Tambi Dia Tak Boleh

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 576 hits
Seorang bekas ahli Parlimen UMNO dari Melaka yang umum keluar parti telah diterima sebagai ahli PPBM Namun bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Tamby Chik yang telah keluar UMNO tidak lagi dapat diterima masuk Oleh sebab kisah kisah lam...
Aku Masuk Islam Karena Tuhannya Tak Kelihatan

Aku Masuk Islam Karena Tuhannya Tak Kelihatan

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 280 hits
Selama 36 tahun ia menjadi seorang penginjil Lahir dengan nama Hanny Kristianto Sejak kecil ia dididik di Yayasan Marturia Indonesia sebuah yayasan Kristen interdenominasi dan nonprofit yang memiliki visi untuk melayani Indonesia dalam bida...
Kenapa Umat Islam Tidak Mahu Selamatkan Umat Kristian Soal Gadis Kristian

Kenapa Umat Islam Tidak Mahu Selamatkan Umat Kristian Soal Gadis Kristian

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 337 hits
Kenapa Umat Islam Tidak Mahu Selamatkan Umat Kristian Soal Gadis Kristian Saban hari saya menerima banyak mesej di dalam inbox Instagram juga Facebook rasmi saya iaitu Firdaus Wong Wai Hung Adakala membalas setiap mesej sehingga tengah mala...
Budak India Tak Ambil Subjek Arab Tapi Velu Boleh Ingat Apa Yang Ustaz Ini Ajar Sampai Ke Hari Ini

Budak India Tak Ambil Subjek Arab Tapi Velu Boleh Ingat Apa Yang Ustaz Ini Ajar Sampai Ke Hari Ini

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 446 hits
Kerjaya sebagai guru memang dipandang mulia Tanpa guru tak banyak perkara yang akan kita tahu Banyak perkara yang kita tahu sampai ke hari ni datangnya dari ajaran seorang guru Terima kasih untuk guru guru kita Guru yang baik pasti akan dii...
Orang Melayu Tidak Boleh Terima Peguam Negara Ketua Hakim Bukan Islam

Orang Melayu Tidak Boleh Terima Peguam Negara Ketua Hakim Bukan Islam

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 324 hits
Terdapat golongan Melayu yang lebih terbuka menerima Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan tetapi tidak begitu menerima Tommy Thomas sebagai Peguam Negara atau Richard Malanjum sebagai Ketua Hakim Perkara itu didedahkan Ilham Centre berdasa...
Jangan Biar Anak Gigit Atau Masuk Wayar Dalam Mulut Risiko Bibir Melecur Boleh Bawa Maut

Jangan Biar Anak Gigit Atau Masuk Wayar Dalam Mulut Risiko Bibir Melecur Boleh Bawa Maut

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 516 hits
Hati hati mak ayah bila mengecas handphone sebab anak anak ni diorang bukan tahu pasal bahaya Bagi mereka semua benda boleh di gigit Itu yang wayar soket pun dia nak kunyah Sila ambil iktibar Pada 28 september 2017 satu kejadian buruk telah...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega