Saya Menyesal Kahwin Dengan Dia Gadis Nikah Dengan Lelaki Afrika 3 Tahun Lahir 8 Anak


Dengan perkembangan dunia, semakin banyak perkahwinan transnasional berada di sekeliling kita. Sekarang bukan sahaja gabungan orang Cina dan Eropah dan Amerika, tetapi juga banyak gadis Cina memilih untuk berkahwin dengan orang Afrika.
Kemudian, Kisah di bawah adalah mengenai kehidupan seorang gadis Cina, selepas dia berkahwin dengan orang Afrika. Ia boleh dikatakan buat gadis itu sangat menyesal.

Gadis tersebut bernama Xiao He, dan merupakan seorang pensyarah di sebuah universiti, wartawan dapati gadis itu mempunyai perkahwinan yang tidak baik sebelum ini, dan dia telah bercerai dengan suaminya selepas tiga tahun bernikah dengan suaminya.
Empat tahun yang lalu, Xiao He bertemu seorang lelaki afrika yang sangat menyukainya. Walaupun dia gelap, dia berasa sangat gembira dengannya.

Xiao He berfikir bahawa yang paling penting syarat untuk seorang teman lelaki ialah orang yang dapat buat dia gembira dan bukan menangis. Ini adalah sangat penting dalam kehidupan tidak kira teman lelakinya kaya atau pun miskin.

Setiap kali mengalami kesukaran dalam hidup, mereka dapat fikir cara bersama-sama dan menempuhi segala kesukaran. Oleh itu, Xiao He membuat keputusan untuk berkahwin dengan lelaki yang berkulit hitam itu.
Selepas perkahwinan, gadis ikut suaminya pergi ke Afrika. Tidak sangka ini barulah bermula kehidupannya yang menyakitkan.
“Saya harus pergi jumpa ibu bapanya lepas saya berkahwin, jadi saya pergi ke Afrika.” Xiao He berkata, “Tak sangka kali ini pergi ke Afrika susah untuk kembali lagi.”
Oleh sebab dia pergi ke Afrika, Xiao He harus buang pekerjaannya, apa yang lebih mengejutkan adalah dia dan suaminya melahirkan lapan orang anak dalam hanya tiga tahun. Tidak tahu mengapa, setiap kali Xiao He hamil adalah kembar!
Apabila Xiao He hamil lagi, dia akhirnya kembali ke China untuk melawat ibunya. Sekali, dia pergi ke hospital untuk ujian kehamilan. Doktor melihat bahawa perutnya penuh dengan kesan kehamilan dan rasa terkejut.
Ketika bertanya kepada gadis itu, baru menyedari bahawa ia sudah menjadi seorang ibu kepada lapan orang anak. Doktor terkejut bertanya mengapa dia lahir banyak anak. Kemudian jawapan gadis itu membuat semua orang terkejut!
Ternyata suaminya sangat miskin di kawasan setempat. Di sana, kalau keluarga ada banyak anak, kerajaan akan memberi bantuan dari segi kewangan. Semakin banyak kanak-kanak, semakin besar sokongan dari kerajaan tempatan. Setiap kali seorang anak dilahirkan, dia dan suaminya akan mendapat duit yang agak banyak dari kerajaan tempatan.

Berdepan dengan wartawan, dia berkata, “Saya tahu bahawa keluarganya adalah miskin, tetapi saya pada mulanya ingin bergantung pada usaha kami berdua untuk bekerja cari duit, saya tidak sangka dia akan menggunakan cara ini.” Xiao He berkata dia sangat menyesal kahwin dengan suaminya.
Akhirnya, Xiao He ingin berkata kepada gadis-gadis yang masih belum menikah: Sangat penting untuk memilih orang yang betul.
Nak Cari Jodoh Yang Baik & Sempurna Mengikut Syariat Islam, Carilah Pasangan Dengan 4 Kriteria Ini!
1. KECANTIKAN DAN KETAMPANAN
Ini jelas terbukti dimana setiap individu pasti menekankan paras rupa terlebih dahulu dalam mencari pasangan hidup. Wanita mahukan lelaki yang tampan manakala lelaki mahukan wanita yang cantik. Namun Sabda Rasulullah SAW ada menyatakan:
“Janganlah kamu mengahwini wanita kerana ingin melihat kecantikannya, mungkin kecantikan itu akan membawa ker0sakan terhadap diri sendiri dan janganlah mengharapkan harta kekayaannya kerana mungkin dengan harta itu mereka menjadi s0mbong tetapi kahwinilah mereka itu kerana agama dan sesungguhnya hamba perempuan yang hitam lebih baik asalkan ia beragama”.
(Riwayat Ibnu Majah dab Baihaqi).
2. TAAT KEPADA ALLAH DAN RASULNYA
Ini adalah antara kriteria yang paling penting dalam tuntutan ketika memilih pasangan. Maka dalam memilih pasangan hidup, minimal seharusnya terdapat satu syarat ini. Kerana Allah SWT berfirman,
“Sesungguhnya yang paling mulia di antara kalian adalah yang paling bertaqwa.”
(QS. Al Hujurat: 13)
Taqwa adalah menjaga diri dari azab Allah SWT dengan menjalankan perintah-Nya dan menjauhi kemungkaran. Oleh itu, seorang muslim hendaklah berjuang untuk mendapatkan pasangan yang paling mulia di sisi Allah, iaitu seorang yang taat pada agama.
3. HARTA
Kekayaan yang tidak berlandaskan agama akan membawa kepada bencana. Jika seseorang itu mencari pasangan hanya kerana melihat dari segi hartanya, nescaya Allah akan menghilangkan hartanya kerana harta akan lenyap pada bila-bila sahaja tanpa kita ketahui. Rasulullah SAW juga menyeru agar memilih pasangan hidup yang setara dalam agama dan statusnya.
4. KETURUNANNYA
Dalam mencari pasangan hidup, tidak salah kalau ingin melihat faktor keturunannya. Perbezaan darjat dalam beberapa perkara akan menimbulkan permasalahan di kemudian hari. Oleh itu, maka carilah keturunan yang boleh menyenangi kamu yang bersesuaian dengan tuntutan agama dan dapat memberikan keturunan yang baik-baik.
Apa pendapat korang? Jangan lupa like komen dan share ya.
The post “Saya Menyesal Kahwin Dengan Dia..”- Gadis Nikah Dengan Lelaki Afrika, 3 Tahun Lahir 8 Anak appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/04/saya-menyesal-kahwin-dengan-dia-gadis-nikah-dengan-lelaki-afrika-3-tahun-lahir-8-anak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertumbuhan Anak Gunung Krakatau Dari Lahir Tahun 1927 Sampai Sekarang Hilang Dua Pertiganya

Pertumbuhan Anak Gunung Krakatau Dari Lahir Tahun 1927 Sampai Sekarang Hilang Dua Pertiganya

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 281 hits
Awalnya malah cuma 9 meter lo lalu tumbuh jadi 338 meter dan sekarang hilang 2 3 bagiannya
Ibu Meninggal Ayah Nikah Lagi Gadis 14 Tahun Di Riau Ini Harus Hidupi 2 Adiknya Yang Masih Batita

Ibu Meninggal Ayah Nikah Lagi Gadis 14 Tahun Di Riau Ini Harus Hidupi 2 Adiknya Yang Masih Batita

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 239 hits
Sepekan sudah Ijaz meninggalkan tiga anak perempuan untuk selama lamanya Sementara suaminya pergi dan menikah lagi dengan perempuan lain sejak anak ketiganya berusia empat bulan Kini ketiga anak tersebut tinggal di Dusun Telayap Desa Pangka...
Anak Billionaire Rusia Kahwin Diusia 18 Tahun Perkahwinan Cecah Jutaan Ringgit Wedding Dress Saja Sudah Rm800 Ribu

Anak Billionaire Rusia Kahwin Diusia 18 Tahun Perkahwinan Cecah Jutaan Ringgit Wedding Dress Saja Sudah Rm800 Ribu

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 574 hits
Irina Chigirinskaya gadis muda yang baru saja berusia 18 tahun memilih untuk berumah tangga dengan lelaki pilihannya Moris Mirelli yang baru 23 tahun di sebuah kelab golf Agalarov Golf And Country Club yang dimiliki oleh seorang teman Presi...
10 Si Comel Selebriti Malaysia Lahir Tahun 2018 Yang Akhir Itu Anak Dah Masuk Lima Tapi Mantain Nampak Muda Remaja

10 Si Comel Selebriti Malaysia Lahir Tahun 2018 Yang Akhir Itu Anak Dah Masuk Lima Tapi Mantain Nampak Muda Remaja

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 470 hits
SEPANJANG 2018 industri hiburan tanah air menyaksikan ramai pasangan selebriti popular dikurniakan cahaya mata sekali gus melengkapkan lagi kebahagiaan rumah tangga yang dibina Paling mencuri perhatian peminat pastinya berita kelahiran bayi...
Tiga Tahun Ke Atas Anak Masih Hisap Jari Kena Hentikan Cepat Ini Kesannya Kalau Terlambat

Tiga Tahun Ke Atas Anak Masih Hisap Jari Kena Hentikan Cepat Ini Kesannya Kalau Terlambat

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 774 hits
Hisap jari sebenarnya tabiat biasa di kalangan anak anak Namun dah tidak jadi biasa apabila anak semakin meningkat usia tetapi masih menghisap jari Menurut pakar kanak kanak anak menghisap jari kerana mahu menenangkan diri atau mendapat per...
Punya Anak Seperti Dapat Lesen Jadi Seperti Kanak Kanak Kembali Manisnya Dirasa Ibu Ini Setelah 11 Tahun Menanti

Punya Anak Seperti Dapat Lesen Jadi Seperti Kanak Kanak Kembali Manisnya Dirasa Ibu Ini Setelah 11 Tahun Menanti

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 491 hits
Benar bila ada anak kecil ibu bapa juga seperti menjadi anak anak kembali Kemanisan menjadi ibu akhirnya menjadi milik wanita ini yang sudi berkongsi kisahnya dengan Pa Ma 11 tahun bukanlah tempoh yang singkat Dan hanya setelah 11 tahun ber...
Wanita Dipenjara 6 Tahun Kerana Buat Hubungan Kelamin Dengan Anak Angkatnya 7 8 Kali

Wanita Dipenjara 6 Tahun Kerana Buat Hubungan Kelamin Dengan Anak Angkatnya 7 8 Kali

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 328 hits
Wanita dipenjara 6 tahun kerana buat hubungan kelamin dengan anak angkatnya 7 8 kaliWanita berusia 26 tahun dijatuhkan hukuman penjara selama enam tahun selepas didapati bersalah kerana mengadakan hubungan kelamin dengan anak angkatnya yang...
Malam Pergantian Tahun Prabowo Doa Bersama Anak Yatim Kaum Difabel

Malam Pergantian Tahun Prabowo Doa Bersama Anak Yatim Kaum Difabel

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 182 hits
Prabowo berkomentar singkat usai menghadiri Muhasabah yang dihadiri tokoh ulama masyarakat sekitar dan cawapres Sandiaga Uno Dia berharap kebaikan selalu menyertai rakyat Indonesia
Elfira Loy Gadis Idaman Faris Sejak 5 Tahun Lalu

Elfira Loy Gadis Idaman Faris Sejak 5 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 623 hits
Selamat diijabkabulkan pada 1 Januari lalu majlis pernikahan serba mewah pasangan sensasi Elfira loy dan Faris Khairol Anuar masih lagi menjadi bualan The post appeared first on
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024