Saya Memerlukan Seorang Suami Gara Gara Mak Bising Tak Kahwin Gadis All Out Iklankan Diri Cari Jodoh


“Saya Memerlukan Seorang Suami” – Gara-Gara Mak Bising Tak Kahwin, Gadis ‘all out’ Iklankan Diri cari jodoh! Serik dipertemukan dengan lelaki miang di aplikasi Tinder, seorang gadis beralih ke platform Twitter dalam usahanya mencari jodoh secara atas talian.
Lantaran itu, Shazzrina  Mohamad Ali ‘mengiklankan’ dirinya sedang mencari jodoh menerusi satu hantaran di aplikasi media sosial itu baru-baru ini.
Perhatian Netizen
Posting tersebut mencuri tumpuan netizen apabila menerima hampir 2,000 ulang kicau (Retweet).
Menurut Shazzrina atau lebih mesra disapa Shazz, hantaran di Twitternya itu bukanlah satu gurauan.
Nak Cari Jodoh
“Ya, saya memang serius nak cari jodoh sebab dah lima tahun single. Dulu pernah bercinta tetapi akhirnya ditinggalkan.
“Jadi sesiapa yang berminat atau nak mencuba nasib bolehlah send resume dekat DM (Direct Message) untuk dipertimbangkan,” katanya ketika dihubungi mStar.
Jelas gadis berusia 24 tahun itu, sepanjang tempoh single itu dia pernah berkenalan dengan beberapa lelaki di aplikasi Tinder tetapi belum dipertemukan jodoh sesuai.
“Sebelum ini saya pernah cuba aplikasi Tinder tapi saya dapat lelaki yang tidak senonoh. Semua otak kuning.
“Ada juga orang cadangkan pada saya untuk cuba (aplikasi) Baitul Jannah. Saya dah sign up tapi entah macam blur pula sebab tak reti guna,” katanya.
Justeru, anak bongsu daripada tiga beradik ini memilih Twitter sebagai jalan terakhir untuk mencari jodoh.
“Saya tekad nak cari di Twitter sebab ibu bapa saya dah tanya bila saya nak ada pakwe. Lagipun saya anak bongsu dan semua kakak saya dah kahwin
“Ada juga mak cik-mak cik saya tanya bila nak kahwin, dah ada pakwe belum, bila turn saya nak kahwin dan macam-macam soalan lagi, saya jadi rimas.
“Jadi tak nak keluarga saya risau lagi-lagi mak saya, saya buat keputusan untuk tweet seakan-akan promote diri sendiri,” katanya.
Ditanya mengenai ciri-ciri lelaki idamannya, bekas mahasiswi di sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) itu mahukan lelaki yang sempurna dan baik untuk dijadikan suami.
Punyai Cita Rasa
“Setiap perempuan mempunyai cita rasa tersendiri. Tapi bagi saya, solat lima waktu paling utama. Rupa saya tak memilih sangat, cukuplah manis bila dipandang.
“Lelaki tu kena tinggi dari saya. Kulit sawo matang. Kalau boleh yang tak merokok sebab dalam family saya semua tak hisap rokok termasuk abang-abang ipar.
“Jadi mak saya nak bakal menantu seorang lagi tidak merokok. Itu memang bonus untuk saya,” katanya yang mahu bakal suaminya itu nanti menghormati keluarga dan menerima kekurangan dirinya.
“Berani maksudnya tak takut katak, lipas, cicak, tikus dan serangga lain. Kalaulah katak masuk rumah kami nanti dan dua-dua penakut takkan nak panggil jiran sebelah untuk halau.
“Saya ni memang penakut. Kalau kat rumah pun mak ayahlah yang jadi hero halaukan bintang tu. Saya tak boleh tengok katak, boleh pengsan dan jadi aktif tiba-tiba, sanggup lari jauh-jauh,” katanya yang kini dalam proses menurunkan berat badan.
Tambah gadis berasal dari Pulau Indah, Pelabuhan Klang itu, dia sudah bersedia menerima kecaman netizen mengenai tindakannya itu.
“Saya tak kisah orang nak cakap apa sebab ini mungkin cara terakhir saya cari jodoh. Lagipun bukan saya terus grab seorang dan terus kahwin.
“Kena ada sesi perkenalan dulu, berkawan dan kenali hati budi masing-masing. Bila ada jodoh dan sesuai barulah pergi langkah seterusnya,” kata Shazz lagi.
“Saya tersenyum baca reply dari mereka. Rupanya ramai lagi lelaki yang single. Ada juga yang DM tapi saya just nak kawan-kawan dulu,” katanya.
Sumber: Mstar Online
The post “Saya Memerlukan Seorang Suami” – Gara-Gara Mak Bising Tak Kahwin, Gadis ‘all out’ Iklankan Diri cari jodoh! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/saya-memerlukan-seorang-suami-gara-gara-mak-bising-tak-kahwin-gadis-all-out-iklankan-diri-cari-jodoh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Yang Macho Takkan Biar Isteri Seorang Diri Penat Apa Salahnya Tolong Sikit Sikit

Suami Yang Macho Takkan Biar Isteri Seorang Diri Penat Apa Salahnya Tolong Sikit Sikit

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 468 hits
Suami yang macho ialah suami yang rajin membantu tidak membiarkan isteri kepenatan seorang diri Bermula dari pagi hingga ke tengah malam tiada hentinya kerja seorang ibu menguruskan anak rumah tangga dan keluarga Badan akan berganda ganda p...
Kahwin Lelaki Sudan Gadis Tidak Sangka Ibu Terus Terima Rupanya Suami Dia Bukan Calang Calang

Kahwin Lelaki Sudan Gadis Tidak Sangka Ibu Terus Terima Rupanya Suami Dia Bukan Calang Calang

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 783 hits
Benar kata orang cinta itu buta Jarak beribu batu antara Malaysia dan Sudan nun di benua Afrika bukan penghalang buat pasangan ini untuk disatukan sebagai suami isteri Lebih manis mereka sudah empat tahun bertugas di sebuah hospital di Madi...
6 Tahun Tanpa Suami Rita Rudaini Uruskan Persiapan Raya Anak2 Seorang Diri

6 Tahun Tanpa Suami Rita Rudaini Uruskan Persiapan Raya Anak2 Seorang Diri

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 385 hits
6 tahun tanpa suami Rita Rudaini uruskan persiapan raya anak2 seorang diri Penceraian Rita Rudaini dengan bekas suami Aidil Zafuan sudah memasuki usia keenam namun pelakon itu terus cekal dan tabah dalam membesarkan anak anaknya iaitu Airit...
Suami Gantung Diri Kecewa Selepas Dapat Berita Isteri Berkahwin Lain

Suami Gantung Diri Kecewa Selepas Dapat Berita Isteri Berkahwin Lain

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 294 hits
Seorang awak awak bot nelayan warga Myanmar menggantung dirinya kerana kecewa dengan isterinya berkahwin dengan lelaki lain Dalam kejadian di tepi sungai Kompleks Perikanan Tok Bali di Pasir Puteh lelaki berusia 29 tahun itu ditemui mati te...
Gara Gara Suami Perokok Tegar Anak Sendiri Jadi Mangsa

Gara Gara Suami Perokok Tegar Anak Sendiri Jadi Mangsa

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 357 hits
Siapa kata perokok tak menyusahkan orang lain Siapa kata asap rokok tak membawa musibah dan penyakit pada orang lain Perokok tegar sudah semestinya mempertahankan tindakan bodoh mereka meskipun sampai ke tahap menyusahkan dan membawa bencan...
Dinner Bersama Hana Happy Dengan Yang Baru Sedangkan Bekas Isteri Kemas Barang Bayi Seorang Diri

Dinner Bersama Hana Happy Dengan Yang Baru Sedangkan Bekas Isteri Kemas Barang Bayi Seorang Diri

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 562 hits
Dinner Bersama Hana Happy dengan yang baru sedangkan bekas isteri kemas barang bayi seorang diri Keruntuhan rumah tangga PU Abu Sufyan dan bekas isterinya Ain Afini masih diperkatakan ramai apabila pendakwah tersebut dan Hana Azraa yang did...
Tugas Jaga Isteri Dalam Pantang Adalah Tugas Suami Kalau Nak Mak Ayah Jaga Sediakan 5 Benda Ini

Tugas Jaga Isteri Dalam Pantang Adalah Tugas Suami Kalau Nak Mak Ayah Jaga Sediakan 5 Benda Ini

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 315 hits
Suami yang perlu jaga isteri dalam pantang bukan ibu ayah anda Sudah menjadi kebiasaan apabila dalam pantang ramai yang meminta bantuan dari ibu dan ayah untuk menjaga Kalau nak ibu dan ayah anda jagakan 5 perkara ni wajib anda sediakan Iku...
Aplikasi Facebook Dating Untuk Cari Jodoh

Aplikasi Facebook Dating Untuk Cari Jodoh

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 309 hits
Aplikasi terbaharu Facebook Dating yang diperkenalkan oleh Mark Zuckerberg pada pertengahan tahun 2018 lepas di persidangan F8 kini boleh digunakan bermula pada 1 Mei 2019 Seperti yang dibentangkan pada tahun lepas ciri Facebook Dating ini ...
Cari Jodoh Di Facebook Dating

Cari Jodoh Di Facebook Dating

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 282 hits
Aplikasi Facebook kini telah menambah beberapa lagi fungsi baharu bagi platform media sosial dan yang paling mendapat perhatian adalah fungsi Facebook Dating Pengumuman yang dilakukan di persidangan Facebook F8 yang diadakan di California A...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Deko Raya Yang Simple Je Alhamdulillah Tahun Pertama Raya Di Rumah Baru Ni

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer

Subkontrator Gagal Siapkan

15 Breathtaking Diy Outdoor Furniture Ideas For Your Garden

Innovative Painting Techniques For Modern Homes

Limited Kelana Jaya Lrt Service Due To Lightning Strike

Deja Vu For Ringgit As It Heads Towards Dreaded 4 80 Level