Saya Maafkan Tapi Saya Takkan Lupa Chef Wan



“Saya maafkan anda berdua, tapi sebagai bapa, saya tak akan lupakan apa yang anda berdua lakukan terhadap saya.”
Demikian kata chef selebriti popular, Chef Wan, 63, yang jelas terluka dan kecewa dengan tindakan anaknya yang juga pelakon, Serina Redzuawan membelakangkannya apabila melangsungkan pernikahan dengan pegawai polis, Meor Mohammad Aidid.
Namun, Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan Ismail tetap merestui perkahwinan Serina dan mendoakan kebahagiaan anaknya itu dengan suami.

Bagaimanapun, menurut Chef Wan, Serina harus menanggung sendiri kesan akibat perbuatannya dan tidak perlu mempersoalkan tindakannya untuk mendedahkan kebenaran.
“Buat segala cara betul dan jangan sesekali membelakangkan mak bapa! Sendiri buat sendiri tanggunglah. Bertahun-tahun Serina sakiti saya dengan semua sejarah dan hubungan lampau anda. Cukup-cukuplah,” katanya.
Chef Wan juga meminta Serina untuk tidak salahkan orang luar disebabkan tindakannya bernikah di luar pengetahuannya
Menurutnya, mereka patut lebih tahu mengenai kesannya.
“Mari tutup bab ini dan tak payah salahkan orang luar konon fitnahkan anda berdua. Itu sebab jika nikah cara jujur, tak adalah orang nak fitnah dan bersangka buruk,” katanya.

Semalam, Chef Wan meluahkan rasa kecewa apabila hanya mendapat tahu mengenai pengumuman pernikahan anaknya, Serina daripada kakaknya. Beliau turut mendedahkan pasangan itu bernikah di Thailand.
View this post on Instagram
A post shared by Serina Datuk Redzuawan (@serinaredzuawan)

Ia susulan selepas Serina mengumumkan sudah melangsungkan pernikahan dengan Aidid. Serina turut menafikan mereka bernikah di Thailand, sebaliknya ia dijalankan di Perlis.
Dia turut menafikan Aidid berstatus suami orang sebaliknya adalah seorang duda.
Sebelum ini, Serina pernah mendirikan rumah tangga dengan Salahudin Ghafar pada 1 Januari 2010. Bagaimanapun, mereka
bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Daerah Petaling pada 1 Ogos 2017 selepas tujuh tahun mendirikan rumah tangga.
Mereka dikurniakan dua cahaya mata, Tristan Tareef, 11, dan Isabella Saffiya, 10.
‘Saya tak bantah, tapi kena siasatlah siapa calon suaminya’ – Chef Wan  

Chef Wan mengakui beliau menangis selepas dibanjiri pelbagai tohmahan berhubung kisah pernikahan anaknya pelakon, Serina Redzuawan, semalam.
Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan Ismail, 63, berkata, dia terkilan apabila diketepikan dalam urusan pernikahan anaknya itu dan menyifatkan Serina hanya mementingkan diri.
“Saya tidak pernah membantah hasrat Serina nak berkahwin, sebaliknya mahu dia benar-benar menyiasat calon suaminya terlebih dulu,” katanya dalam satu hantaran di Instagram.
Chef Wan berkata, dia juga kecewa dengan sikap segelintir orang yang tidak tahu hujung pangkal menyerangnya secara terbuka kononnya dia tidak membenarkan Serina berkahwin.
“Sejak mula saya tidak pernah membantah pun. Saya siap bergurau lagi dan suruh dia bersabar untuk beberapa bulan lagi. Kenalah siasat dulu sebelum nikahkan mereka. Akhirnya ada orang beritahu saya mereka sudah nikah di Siam (Thailand).
“Penat mak bapa bela dari dua tapak jari, apabila besar ini balasannya. Semalam saya menangis dengan rasa pedih melihat komen daripada orang ramai. Ia sangat melukakan hati saya,” katanya
Chef Wan menegaskan dia mempunyai hak untuk bersuara dan menjelaskan kebenaran mengenai perkara itu. Dia tidak mahu perkara itu terus tersebar dan bertukar fitnah.
“Berhenti salahkan saya kononnya aibkan anak nikah di Thailand. Anda tak terfikir saya ada hak untuk jujur menjelaskan dan menyampaikan kebenaran? Tak cerita macam-macam fitnah nanti keluar dan orang akan mengumpat dan mengata macam-macam hingga ditokoktambah. Sedangkan sudah cerita pun masih ada menuduh konon saya tak bagi restu,” katanya.
Chef Wan berkata, perkara ini sepatutnya menjadi teladan buat masyarakat yang berdepan isu kekeluargaan.
Menurutnya, perkara yang salah tetap salah.
“Inilah kisah anak-anak kita yang degil, kepala macam batu! Ia terjadi kepada ramai keluarga di luar sana pun sebelum ini. Bukan saya seorang saja. Apabila buat kesalahan begitu, belajar supaya keluarga lain ambil teladan daripada sifat pendek akal dan pentingkan diri sendiri itu. Ini pengajaran buat semua terutama anak-anak muda. Jangan jadikan perbuatan mereka yang tak betul itu betul,” katanya.
Semalam, Chef Wan meluahkan rasa kecewa apabila hanya mendapat tahu mengenai pengumuman pernikahan anaknya, Serina daripada kakaknya. Beliau turut mendedahkan pasangan itu bernikah di Thailand.
Ia susulan selepas Serina mengumumkan sudah melangsungkan pernikahan dengan jejaka pilihannya yang juga seorang anggota polis dikenali sebagai Aidid, semalam. Menurutnya, majlis pernikahannya itu dibuat secara tertutup.-HM
“Hati Saya Ibarat Dipanah Petir”.. Anak Kau Dah Kahwin Kau Tak Tau? – Cef Wan Tak Tahu Serina Dah Menikah?

The post ‘Saya maafkan, tapi saya takkan lupa’ – Chef Wan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/04/10/saya-maafkan-tapi-saya-takkan-lupa-chef-wan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Chef Wan Saya Tak Bantah Tapi Kena Siasatlah Siapa Calon Suaminya

Chef Wan Saya Tak Bantah Tapi Kena Siasatlah Siapa Calon Suaminya

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 173 hits
Chef Wan mengakui beliau menangis selepas dibanjiri pelbagai tohmahan berhubung kisah pernikahan anaknya pelakon Serina Redzuawan semalam Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan Ismail 63 berkata dia terkilan apabila diketepikan dalam urusa...
Chef Wan Kecewa Serina Bernikah Di Siam

Chef Wan Kecewa Serina Bernikah Di Siam

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 161 hits
Chef Wan KUALA LUMPUR Chef Wan terkejut apabila diberitahu oleh kakaknya Serina telah bernikah sekali lagi Serina juga mengaku telah bernikah di Siam dan memaklumkan kepada bapanya akan berurusan nikah semula di Malaysia Chef Wan mengakui p...
Hiburan Bangkai Gajah Lama Lama Pun Akan Busuk Chef Wan Mohon Maaf Jika Luahan Dianggap Buka Aib Keluarga

Hiburan Bangkai Gajah Lama Lama Pun Akan Busuk Chef Wan Mohon Maaf Jika Luahan Dianggap Buka Aib Keluarga

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 198 hits
Kecoh di media tempatan beberapa hari ini apabila seleberiti cef terkenal negara Datuk Redzuwan yang lebih mesra dipanggil Cef Wan mendedahkan bahawa anak perempuannya iaitu pelakon Serina telah bernikah secara rahsia tanpa pengetahuannya S...
Chef Wan Terkejut Serina Nikah Di Thailand

Chef Wan Terkejut Serina Nikah Di Thailand

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 261 hits
Baru sahaja sebentar tadi Serina Redzuawan berkongsikan berita gembira mengenai pernikahannya bersama jejaka pilihan dikenali sebagai Aidid perkongsian bapanya iaitu Datuk Chef Wan mengejutkan ramai Menerusi entri di Instagram Chef Wan berk...
Aku Bukan Muslim Tapi Aku Tak Pernah Lupa Bayar Zakat Harta Fitrah Chandra

Aku Bukan Muslim Tapi Aku Tak Pernah Lupa Bayar Zakat Harta Fitrah Chandra

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 207 hits
Mempercayai prinsip bahawa setiap sen yang dibelanjakan untuk kebaikan dan manfaat orang lain akan menambah rezeki si pemberi membuatkan Chandramogan Jasingo tidak pernah lokek untuk memberi sumbangan Rezeki yang diterimanya juga lazimnya d...
Cops Say Chef Wan S Son In Law Facing Disciplinary Probe Police Report Lodged By First Wife

Cops Say Chef Wan S Son In Law Facing Disciplinary Probe Police Report Lodged By First Wife

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 539 hits
IPOH A police report lodged with the Perak police Integrity and Standards Compliance Department by the first wife of Chef Wan s son in law has been handed over to the department s branch in Perlis says Comm Datuk Mior Faridalathrash Wahid T...
Chef Wan Alami Masalah Jantung Jumpa Doktor

Chef Wan Alami Masalah Jantung Jumpa Doktor

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 168 hits
Foto Instagram Chef Wan KUALA LUMPUR Kontroversi perkahwinan Serina Redzuawan dan seorang anggota polis membuatkan bapanya yang juga chef selebriti terkenal Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan patah hati dan kecewa G...
Jika Betul Dah Lama Keluar Berita Chef Wan Nafi Penglibatan Serina Dalam Sindiket Kartel Dadah

Jika Betul Dah Lama Keluar Berita Chef Wan Nafi Penglibatan Serina Dalam Sindiket Kartel Dadah

papar berkaitan - pada 17/4/2021 - jumlah : 410 hits
Cef selebriti terkenal Datuk Cef Wan tampil membuat pengakuan bahawa dia sudah beberapa kali menerima berita palsu dan fitnah mengenai Serina di mana terbaru dakwaan anaknya itu terlibat dengan kartel dadah dan penggubahan wang haram yang t...
Hiburan Berbuka Satu Jenis Lauk Dan Beberapa Sudu Nasi Ini Tips Chef Wan Turun Berat Badan

Hiburan Berbuka Satu Jenis Lauk Dan Beberapa Sudu Nasi Ini Tips Chef Wan Turun Berat Badan

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 368 hits
Tukang masak selebriti terkenal negara Cef Wan mendedahkan beberapa tips untuk kekal sihat dan menurunkan berat badan sepanjang bulan Ramadan Sumber Instagram Cef Wan Perkara tersebut dikongsikan Cef Wan menerusi sebuah hantaran di Instagra...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Fam What Happened To The World Cup Tickets



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan