Saya Bertudung Bukan Sebab Allahy4rham Siti Sarah Siti Elizad


SIAPA sangka selendang pemberian suami menjadi asbab sehingga berjaya menj3ntik hati Siti Elizad untuk mula berhijab sejak 1 Muharam lalu.
Mengejutkan, namun pemilik nama lengkap Siti Elizad Mohd Sharifuddin bersyukur kerana Tuhan telah membeli peluang dan membuka hatinya untuk menikmati sebuah penghijrahan menjadi insan yang lebih baik.
Ikuti perkongsian pelakon berusia 37 tahun itu tentang hijrah dan pandangannya mengenai keberanian netizen pada hari ini.

Menurut Siti Elizad, penghijrahan ini berlaku tanpa dirancang pun. Semuanya bermula apabila suami, Shamsul Baharin Abdul Rahman, 48, membeli beberapa helai tudung secara dalam talian untuk saya.
“Ketika memakai selendang yang dibeli, suami kata cantik sangat tetapi dia tak paksa saya untuk pakai. Kemudian kebetulan saya bekerja masuk konti radio pada 1 Muharam lalu dan bermula detik itulah saya mula memakai tudung.
“Alhamdulillah saya sangat selesa dengan penampilan terbaharu ini. Memandangkan umur pun sudah menginjak ke usia 37 tahun jadi mungkin ini permulaan baharu untuk saya.
Apa yang saya nak tekankan ialah saya bukan manusia yang s3mpurna. Saya masih cuba perlahan-lahan memperbaiki kelem4han dan kekurangan diri. Seperti anda lihat saya masih dengan gaya Siti Elizad seperti memakai tali pinggang dan anting-anting.
Apa pun doa saya kepada Allah SWT supaya dibukakan pintu hati untuk lebih menjadi muslimah yang lebih baik tidak akan pernah berhenti dan harapnya kekal istiqamah. Terima kasih kepada semua yang tidak henti-henti mendoakan,” katanya.
     View this post on Instagram           A post shared by ELIZAD SHARIFUDDIN (@elizadsharifuddin)

Lanjut Siti Elizad, tindakan menutup ruangan komen dalam satu hantaran terbaharu Instagram baru-baru ini ialah bagi mengelakkan netizen berb4lah dan berg4duh di situ. Saya tak mahu ada unsur neg4tif dalam hantaran tersebut.
Sebenarnya walaupun saya tutup ruangan komen, masih ada juga segelintir netizen yang masih melemp4rkan kata-kata neg4tif menerusi mesej peribadi Instagram.
Ada yang persoalkan fesyen tudung saya: “Sudah cukup sempurnakah pakai hijab begitu?” Saya tidak pernah cakap saya manusia yang sempurna. Lebih baik mereka duduk depan cermin dan tanya diri sendiri adakah sudah cukup baik dan sempurna? Hanya Allah sahaja yang tahu siapa yang sempurna pada mata-Nya.
Ramai yang beranggapan anda memakai tudung selepas mendapat hadiah tudung daripada Allahy4rham Siti Sarah. Adakah d4kwaan tersebut benar?
Seboleh-bolehnya saya tak mahu kaitkan hijrah saya dengan arw4h atau kisah-kisah kebaikan arw4h. Saya pakai tudung kerana Allah dan niat sendiri bukan disebabkan orang lain.
Perkara lain yang saya nak cakap tentang arw4h, dia selalu beri hadiah kepada saya dan sangat bangga dengan Shuib yang sangat tenang menghadapi dvgaan ini.

Apa pendapat anda mengenai sikap netizen hari ini yang suka mengec4m dan membuat d4kwaan p4lsu sehingga menc3markan nama orang lain seperti yang berlaku kepada anda baru-baru ini.
Netizen perlu sedar bahawa setiap amalan dan kebvrukan sudah dicatit oleh malaikat. Jaga lidah dan tangan daripada menulis atau berkata-kata bvruk.
Saya juga bukan jenis suka berb4lah dengan netizen tetapi sekiranya sudah mel4mpaui b4tas sehingga menyentuh isu keluarga, siapa yang tidak m4rah.
Namun, setakat ini masih tiada yang betul-betul ber4ni mem4rahi ataupun men3gur saya secara berdepan. Semuanya masih bercakap di belakang.
Bagaimana pula dengan isu yang berlaku baru-baru ini apabila ada pengguna media sosial yang l4ntang menvduh anda sebagai wanita yang tak boleh mel4hirkan zvriat?
Kalau boleh saya tak mahu ulas lagi tetapi sebenarnya perkataan tersebut masih berlegar-legar dalam hati saya dan kesannya dirasai sehingga kini.

Lvluh hati sebagai seorang isteri apabila dilemp4rkan perkataan sebegitu. Sebelum ini saya sangat positif tetapi selepas hal tersebut berlaku, saya jadi sed1h seorang diri.
Namun, alhamdulillah selepas beberapa bulan perkara bvruk tersebut berlaku, rupa-rupanya banyak benda baik yang Allah berikan seperti hijrah ini.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: Kosmo


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2021/08/saya-bertudung-bukan-sebab-allahy4rham.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Shuib Mand1kan Allahy4rham Siti Sarah Selama 3 Bulan Setiap Hari

Shuib Mand1kan Allahy4rham Siti Sarah Selama 3 Bulan Setiap Hari

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 303 hits
Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad terus mengenang jalinan kasih sayang dan hubungan suami isteri yang dijalani selama 11 tahun bersama Allahy4rham Siti Sarah Raissuddin
Seluruh Paru Paru Siti Sarah Dipenuhi Virus Covid 19 Shuib

Seluruh Paru Paru Siti Sarah Dipenuhi Virus Covid 19 Shuib

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 299 hits
Shuib kelihatan sedih selepas selesai menguruskan pengkebumian jenazah isterinya penyanyi Siti Sarah Raisuddin di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Pusu Gombak Kuala Lumpur Pelawak Shuib menasihatkan masyarakat supaya mengambil serius m...
Siti Sarah Kesetiaan Chord

Siti Sarah Kesetiaan Chord

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 820 hits
Dm Gm C CDm Gm C C Dm Gm CKesetiaan menghalangi F A Kupindah ke lain hati Gm A ADan tak ingin ku melukai Dm Gm CMendambakan cinta ini F A Hanya kekalnya denganmu Gm A A Tapi kudrat tak di tanganku Gm C FPadamu kualunkan rinduku A GmSayang j...
Kembar Arwah Siti Sarah Tular Dalam Facebook

Kembar Arwah Siti Sarah Tular Dalam Facebook

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 471 hits
FOTO wanita bernama Bunga April yang dikatakan seiras Allahyarham Siti Sarah kini tular dalam Facebook PETALING JAYA Seorang wanita yang menggunakan nama akaun Facebook Bunga April menjadi tular dalam laman sosial apabila memiliki wajah yan...
Banyak Kebaikan Dibuat Siti Sarah Secara Senyap Duit Bulanan Diguna Untuk Sedekah Shuib

Banyak Kebaikan Dibuat Siti Sarah Secara Senyap Duit Bulanan Diguna Untuk Sedekah Shuib

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 211 hits
Banyak kebaikan dibuat Siti Sarah secara senyap duit bulanan diguna untuk sedekah Ketika mendirikan rumah tangga dengan Siti Sarah pada 2011 Shuib tidak memiliki apa apa sehinggakan dia terpaksa berhutang pemberian mas kahwin kepada isterin...
Lirik Lagu Semakin Benci Semakin Cinta Siti Sarah Dan Shuib

Lirik Lagu Semakin Benci Semakin Cinta Siti Sarah Dan Shuib

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 647 hits
LIRIK LAGU SEMAKIN BENCI SEMAKIN CINTA SITI SARAH DAN SHUIB Lagu terakhir dari Allayarhamah Siti Sarah bersama suaminya Shuib LIRIK LAGU SEMAKIN BENCI SEMAKIN CINTA SITI SARAH DAN SHUIB shuib Kekasih sekian lama kita tak bertemu Diri ini Ma...
Hiburan Disertai Shuib Allahyarham Siti Sarah Selesai Dikebumikan

Hiburan Disertai Shuib Allahyarham Siti Sarah Selesai Dikebumikan

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 287 hits
Pagi ini Malaysia dikejutkan dengan berita pemergian Siti Sarah Raissuddin akibat komplikasi COVID 19 ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementDitidurkan selepas paras oksigen rendah arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir tepat jam 5 13 pagi tadi...
Hiburan Pakai Telekung Putih Dan Tersenyum Siti Sarah Hadir Dalam Mimpi Rebecca

Hiburan Pakai Telekung Putih Dan Tersenyum Siti Sarah Hadir Dalam Mimpi Rebecca

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 215 hits
Pelakon Rebecca Nur Al Islam mendedahkan bahawa Allahyarhamah Siti Sarah pernah menghubunginya untuk bertanyakan khabar ketika dia dan ahli keluarganya yang lain disahkan positif COVID 19 Ujar Rebecca Sarah sentiasa memberikan kata kata sem...
Gugurnya Siti Sarah Antara Korban Covid

Gugurnya Siti Sarah Antara Korban Covid

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 306 hits
Dua hari lepas menerima perkhabaran seorang kawan di media sosial Nur sharena atau lebih mesra di panggil cipis yang kembali kerahmatullah akibat jangkitan covid Bagi seorang pesakit kronik sememangnya jangkitan covid menjadi mimpi ngeri It...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

6 Pegawai Kanan Dan Anggota Polis Ditahan Semula Mengikut Sosma

Apple Dilaporkan Meminta Maaf Atas Iklan Kontroversial Ipad Pro Nya

Kopi Saigon Indera Mahkota 7 Catat Jualan Tertinggi Daripada 100 Cawangan Seluruh Negara

Dua Kali Melalui Proses Bedah Bukan Mudah Shila Amzah Tak Dapat Melahirkan Secara Normal Bayi Dah Terbelit Tali Pusat

Liyana Jasmay Bakal Keluar Dua Single Baharu Rakam Lagu Di Jakarta Saya Taknak Mv Biasa Biasa