Saya Bersyukur Sangat Ada Suami Macam Awak Walaupun Allah Pinjamkan Hanya Seketika Isteri


“Saya Bersyukur Sangat Ada Suami Macam Awak. Walaupun Allah Pinjamkan Hanya Seketika…” Isteri. Isteri adalah teman hidup suami, pengatur rumah tangganya, ibu anak-anaknya. Malah isteri dicipta daripada tulang rusuk suami. Namun, jodoh, ajal dan maut itu, adalah rahsia Allah SWT yang tiada siapa tahu. Hari ini kita masih bersama tetapi mungkin esok lusa kita sudah tiada di dunia ini.
Begitulah isteri disisi suami. Selama ini hidup bergantung harapan dan kasih sayang, namun apabila ajal datang memanggil, tiada siapa yang mampu menghalang. Terharu membaca luahan hati seorang isteri atas pemergian suami. Sudah ditakdirkan, suami pergi dulu dijemput Ilahi. Perkongsian Ummi Aishah Umaira ini sungguh menyentuh hati.
Selasa
Pagi tu awak cerita dekat saya awak mimpikan arwah paklang n maklang. Awak jalan dgn dorg kat satu taman. Awak cakap cantik sangat taman tu.
Rabu
Sekali lagi awak ceritakan pasal mimpi awak. Tpi kali ni awak cakap paklang datang hulur tangan kat awak n awak sambut tangan paklang. Saya hanya mampu diam dan senyum dengar cerita awak. Tapi hati dah mula tak tenang.
Khamis
Saya lihat awak mcm sihat sgt. Mcm orang yg x sakit. Awak kemas rumah. Awak main dengan Umaira. Saya gembira sgt tgk awak.
Jumaat
Seperti kelaziman awak. Awak akan bangun jam 2.30-3.00 pagi. Awak kejut saya bangun tahajjud sama². Lepas tahajjud awak duduk termenung. Lepastu awak pesan supaya sayangkan Umaira dan jaga dia baik². Saya iyakan semua. Lepastu awak tidur semula sekejap.
5.00 pagi awak bangun lagi dan kejutkan saya utk berjemaah solat subuh. Umaira masih lagi tidur. Selesai solat subuh awak buka Quran. Awak baca al-Mulk. Saya dengar. Sayu sangat. Lepas siap awak cakap awak penat. Awak nak tidur skjap. Awak baring atas sejadah. Saya bangun n keluar kejutkan adik² awak. Saya masuk semula dalam bilik n awak panggil saya. Awak cakap awak sakit dada. Saya suruh awak baring atas katil. Saya sapukan minyak angin saya urutkan dada awak. Lepastu awak tertido. Saya turun ke dapur. Sediakan sarapan untuk awak. Tak lama lepastu sy dengar Umaira nangis. Saya bergegas ke bilik. Sy tgk awak tidur lena. Saya dukung Umaira pergi ke dapur buatkan susu. Kemudian saya ke bilik semula kejutkan awak. Awak tak bangun. Kaki awak sejuk. Saya kejut lagi awak tak bangun. Saya dah tak keruan. Risau. Saya dengar Ayah balik dari masjid. Saya panggil ayah tengokkan awak. Ayah mengucap panjang. Ayah cakap awak dah tak ada. Allahuakbar… Gelap seketika dunia saya. Airmata ni tak mampu lagi nak tahan. Saya terduduk. Mak datang peluk saya. Awak dah pergi tinggalkan kami semua.
Awak…
Saya tahu awak dah penat sangat lawan sakit awak kan. Rehatlah awak. Saya redha. Saya bersyukur sangat ada suami macam awak. Walaupun Allah pinjamkan awak hanya seketika utk saya. Tunggu kami datang nanti ye awak. Semoga awak tenang di sana. Jangan risau.. Umaira saya akan jaga dengan penuh kasih sayang.
Lepas ni dah xde lagi dah yang nk jadi imam saya. Dah tak ada lagi yang akan bergurau dan nasihatkan saya. Dah tak ada lagi teman tahajjud saya. Dah tak dapat dengar lagi bacaan Al-Mulk setiap kali sebelum tidur. Semuanya awak dah bawa pergi. Insyaa Allah saya akan teruskan apa yang awak selalu buat. Saya akan ajar anak kita sekali. Saya akan ceritakan semuanya tentang awak pada Umaira. Terima kasih awak sebab didik saya selama ni.
Kucing Kelabu/Angah/Rul dalam kenangan
15/08/1987-07/12/2018
Al-Fatihah. Maaf buat sahabat sahabat angah semua kerana lambat maklumkan. Saya baru ada kekuatan untuk ceritakan.
Sumber: Keluarga.my
The post “Saya Bersyukur Sangat Ada Suami Macam Awak. Walaupun Allah Pinjamkan Hanya Seketika…” Isteri appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/saya-bersyukur-sangat-ada-suami-macam-awak-walaupun-allah-pinjamkan-hanya-seketika-isteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Yang Sakitkan Hati Isteri Allah Akan Tarik Berkat Dalam Hidupnya

Suami Yang Sakitkan Hati Isteri Allah Akan Tarik Berkat Dalam Hidupnya

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 628 hits
Suami Yang Sakitkan Hati Isteri Allah Akan Tarik Berkat dalam Hidupnya Isteri adalah amanah Allah kepada suami begitu juga sebaliknya Apabila disebut sebagai amanah bermakna ia bakal ditanya dan disoal di akhirat kelak Mengikut Imam al Ghaz...
Doa Yang Sangat Mustajab Untuk Suami Dan Anak Anak Yang Panas B4ran Ibu Ibu Kena Amalkan In Syaa Allah Rileks Media

Doa Yang Sangat Mustajab Untuk Suami Dan Anak Anak Yang Panas B4ran Ibu Ibu Kena Amalkan In Syaa Allah Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 539 hits
Masalah sikap panas b4ran atau cepat melenting suami terhadap isteri dan anak anak memang tidak dapat dielakkan pada mana mana rumahtangga yang aman Sudah menjadi lumrah hidup Bak kata perpatah melayu Sedang lidah lagi tergigit Tetapi sikap...
15 Sikap Suami Macam Inilah Yang Buat Jadi Musuh Isteri Tolong Berubah Sebelum Rumah Tangga Barai

15 Sikap Suami Macam Inilah Yang Buat Jadi Musuh Isteri Tolong Berubah Sebelum Rumah Tangga Barai

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 460 hits
15 Sikap Suami Macam Inilah Yang Buat Jadi Musuh Isteri Tolong Berubah Sebelum Rumah Tangga Barai Percayalah sebab sikap suami pun si dia boleh minta bercerai sebab kadang lelaki tak sedar yang perbuatan mereka dibenci dan perlahan lahan ak...
Saya Tak Kisah Pun Berkongsi Malah Bangga Sangat Apabila Suami Saya Ada 4 Orang Isteri Isteri Pertama

Saya Tak Kisah Pun Berkongsi Malah Bangga Sangat Apabila Suami Saya Ada 4 Orang Isteri Isteri Pertama

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 880 hits
Awal tahun 2018 viral di media sosial mengenai seorang lelaki Thailand yang mempunyai tiga orang isteri Namun baru baru ini lelaki itu telah berkahwin lagi dan menjadikan dia mempunyai empat orang isteri Difahamkan perkara itu dikongsikan o...
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 472 hits
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib Jika anda tergolong di kalangan suami yang sering kesempitan hidup dikelilingi hutang dan rezeki seolah olah tersekat cuba renung renungkan diri anda A...
Suami Kalau Kerja Jauh Pjj Lagi Dia Manja Dengan Isteri

Suami Kalau Kerja Jauh Pjj Lagi Dia Manja Dengan Isteri

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 837 hits
Suami Kalau Kerja Jauh PJJ Lagi Dia Manja Dengan Isteri Ada suami isteri yang terpaksa berjauhan setelah berkahwin disebabkan beberapa kekangan Salah satunya adalah kerana kerja yang menuntut pasangan untuk berjauhan Dalam keterpaksaan mela...
Isteri Maut Suami Parah Dalam Nahas

Isteri Maut Suami Parah Dalam Nahas

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 329 hits
SEORANG wanita maut manakala suaminya parah selepas van dinaiki mereka terbabit kemalangan dengan sebuah lori pasir di Kilometer 23 Jalan Klang Banting Port Dickson di Kuala Langat hari ini Dalam kejadian jam 8 30 pagi mangsa Zurina Aini Ay...
Tak Salah Pun Suami Bantu Jaga Anak Ringankan Beban Isteri Papa Take Note

Tak Salah Pun Suami Bantu Jaga Anak Ringankan Beban Isteri Papa Take Note

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 494 hits
Seharian menguruskan kerja rumah menyiapkan makanan memasak dan mengemas sememangnya memenatkan Ditambah pula dengan karenah anak anak yang menambahkan kepenatan Namun itu semua tidak menjadi rungutan buat ibu kerana merasakan ianya satu ta...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Deko Raya Yang Simple Je Alhamdulillah Tahun Pertama Raya Di Rumah Baru Ni

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer

Subkontrator Gagal Siapkan

15 Breathtaking Diy Outdoor Furniture Ideas For Your Garden