Saya Bantu Saifuddin Ketika Hilang Kerja Rafizi



Saya bantu Saifuddin ketika hilang kerja – Rafizi
Calon timbalan presiden PKR, Rafizi Ramli, hari ini, berkata beliau berkorban demi membantu Saifuddin Nasution Ismail ketika “hilang kerja” selepas tewas, pada pilihan raya umum 2013.
Pada pilihan raya berkenaan, Saifuddin mengalami kekalahan menentang calon Umno di Kulim-Bandar Bharu. Beliau bagaimanapun, menang di kawasan sama, pada 2018.
Rafizi yang juga naib presiden PKR, berkata beliau memujuk Saifuddin kembali aktif dalam politik susulan kekalahannya dalam pilihan raya 2013, selain memberi laluan kepadanya menjadi setiausaha agung parti, jawatan yang kekal disandang Saifuddin sehingga kini.
Kenyataan merujuk Saifuddin berkenaan timbul susulan komen pencabarnya bagi jawatan timbalan presiden itu, baru-baru ini, mengulas ketiadaan Rafizi selama dua tahun daripada politik, yang mana mencetuskan kritikan terhadap Rafizi menghilangkan diri ketika parti memerlukannya.
Rafizi menggesa Saifuddin tidak mengambil tindakan ingin memalukan orang lain dengan mengeluarkan kenyataan berbentuk peribadi.
Katanya, beliau memainkan peranan penting kepada Saifuddin menyokongnya diberikan jawatan di Pulau Pinang selepas Saifuddin meninggalkan negara untuk bekerja di Indonesia. Rafizi berkata, beliau mengemukakan kertas kerja kepada kerajaan Pulau Pinang melantik Saifuddin sebagai penasihat strategik kepada ketua menteri ketika itu, Lim Guan Eng, pada 2017.
“Kerajaan Pulau Pinang terima kertas saya dan Saifuddin dapat jawatan itu.
“Saya juga meletakkan jawatan sebagai setiausaha agung (pada 2016) untuk diserahkan kepada Saifuddin, sebab saya fikir ketika itu, jadi naib presiden sudah cukup,” kata Rafizi. Ketika itu, Rafizi sebagai naib presiden (jawatan dipilih) dan pada masa sama sebagai setiausaha agung parti.
Rafizi berkata, beliau juga menjelajah ke seluruh negara berkempen untuk Pakatan Harapan (PH) walaupun dirinya tidak dibenarkan bertanding, pada pilihan raya umum 2018 susulan kes mahkamah. “Jadi, mengapa jadikan saya sasaran kegagalan anda,” katanya.
Beliau bagaimanapun, tidak tersinggung dengan kenyataan dibuat Saifuddin yang dianggap sebagai “rakan baik”, namun sekadar menjawab soalan dikemukakan ahli di Permatang Pauh.
Rafizi berucap di hadapan kira-kira 200 ahli di Bayan Baru, hari ini, dalam kempennya bagi jawatan timbalan presiden. Pemilihan parti akan berlangsung, bermula 13-18 Mei.
Secara berasingan, Rafizi berkata, beliau tidak aktif berpolitik memandangkan perdana menteri ketika itu, Mahathir Mohamad, tidak menyukainya dan beliau tidak mahu menjejaskan peralihan kuasa antara Mahathir kepada pemimpin PKR, Anwar Ibrahim.
“Saya tidak bodoh. Saya boleh lihat tanda pimpinan ketika itu. Saya bercuti daripada tugas parti. Saya tidak mahu batu penghalang antara kerajaan dan Tun M,” katanya.
Rafizi berkata, beliau akan terus berkhidmat kepada parti sekali pun gagal menang dalam pemilihan parti. Katanya, beliau juga akan terus melakukan yang terbaik sekiranya beliau sekali lagi dipilih sebagai Ahli Parlimen di Pandan, Selangor, kerusi di mana disandangnya selama sepenggal bermula 2013-2018.
Ketika ini, kerusi berkenaan disandang bekas presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail. FMT
Saya bantu Saifuddin ketika hilang kerja – Rafizi
Baca Artikel Menarik:
Pakej Bantuan Khas diberi mulai hari ini Pusat karaoke terbakar, 3 pelanggan maut dipercayai terhidu asap Pekerja muat naik video pelanggan makan ketika Ramadan, Burger King ambil tindakan Amah tak dibayar gaji, bertahun bersih kondo, jaga 30 ekor kucing Radhi OAG mengaku tak bersalah cederakan bekas isteri Pukul Pengguna Jalan Raya, Identiti Pemandu Ferrari Gengster Telah Dikenal Pasti Penebar Roti Canai Dengan Gaji Mencecah RM200,000 Dicari Fasha Sandha Teruk Dikecam 30 minit dibenarkan berada di R&R semasa perayaan Aidilfitri Nilai ringgit merosot lima hari berturut-turut Wanita dituduh ada hubungan sulit dibelasah hingga pengsan Pesakit boleh terima pelawat, ditemani penjaga mulai 23 April Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/04/24/saya-bantu-saifuddin-ketika-hilang-kerja-rafizi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berkempen Dengan Berhemah Bila Rafizi Carikan Kerja Untuk Saifuddin

Berkempen Dengan Berhemah Bila Rafizi Carikan Kerja Untuk Saifuddin

papar berkaitan - pada 25/4/2022 - jumlah : 126 hits
Bila Rafizi carikan kerja untuk Saifuddin Posted By on April 24 2022Percubaan calon Timbalan Presiden KEADILAN Rafizi Ramli menjawab isu beliau bercuti dengan mengaitkan pertolongannya kepada Setiausaha Agung KEADILAN Datuk Seri Saifuddin N...
Saifuddin Clarifies Rafizi S Jobless Jibe

Saifuddin Clarifies Rafizi S Jobless Jibe

papar berkaitan - pada 24/4/2022 - jumlah : 147 hits
PKR deputy president contender Saifuddin Nasution Ismail has clarified that he never permanently left Malaysia to work in Jakarta when he was jobless after the 2013 general election Saifuddin in a Facebook post said his PKR secretary genera...
Kerja Kerja Cytro Burukkan Saifuddin Nasution

Kerja Kerja Cytro Burukkan Saifuddin Nasution

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 128 hits
HAMZAH RIE NAMencari didalam carian engine tak jumpa satu pun tajuk ini dimana mana portal Kalau ya pun nak buat kerja edit mcm umno lawan kita beranilah letak nama portal Kenapa tak berani letak nama portal atau blogs Sebab tak ada siapa p...
Guan Eng Wanted Me Nothing To Do With Rafizi Says Saifuddin

Guan Eng Wanted Me Nothing To Do With Rafizi Says Saifuddin

papar berkaitan - pada 24/4/2022 - jumlah : 188 hits
Saifuddin Nasution also dismissed claims that Rafizi Ramli had made way for him to take over the secretary general s post in 2016 PETALING JAYA PKR s Saifuddin Nasution Ismail has dismissed claims that Rafizi Ramli his rival for the party s...
I Made Room For Saifuddin In Pkr Says Rafizi

I Made Room For Saifuddin In Pkr Says Rafizi

papar berkaitan - pada 24/4/2022 - jumlah : 216 hits
PKR vice president Rafizi Ramli a candidate for the party deputy presidency has responded to personal remarks by his rival Saifuddin Nasution Ismail GEORGE TOWN Rafizi Ramli a contender for PKR s deputy presidency spoke today of the sacrifi...
Ambil Alih Setiausaha Agung Kurangkan Beban Rafizi Tinggal Pekerjaan Di Jakarta Saifuddin

Ambil Alih Setiausaha Agung Kurangkan Beban Rafizi Tinggal Pekerjaan Di Jakarta Saifuddin

papar berkaitan - pada 25/4/2022 - jumlah : 98 hits
Percubaan calon Timbalan Presiden KEADILAN Rafizi Ramli menjawab isu beliau bercuti dengan mengaitkan pertolongannya kepada Setiausaha Agung KEADILAN Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail dinafikan oleh Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu ...
Saifuddin Atau Rafizi Mana Satu Pilihan Bekas Penyokong Azmin

Saifuddin Atau Rafizi Mana Satu Pilihan Bekas Penyokong Azmin

papar berkaitan - pada 12/4/2022 - jumlah : 157 hits
Pada saat pemilihan Parti Keadilan Rakyat bakal berlangsung pada Mei ini timbul tanda tanya mengenai nasib saki baki pemimpin dan ahli parti itu yang pernah dikaitkan dengan bekas Timbalan Presiden Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebelum ini S...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Jangan Terpedaya Kolaborasi Dengan Zico Netizen Gesa Untuk Boikot Lagu Baru Jennie Bp Atas Sebab Ini



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil