Satu Lagi Masalah Orang Melayu Siapa Suruh Serah Kedaulatan Negara Kepada Unhcr


 Tuan-tuan mula sekali sila baca berita bodoh berikut. 
Kali ini saya setuju dan sokong Menteri KDN kita Hamzah Zainuddin membuat kritikan terhadap UNHCR. 
Tetapi soalan besarnya kenapa kita layan sangat UNHCR ini? Tutup saja pejabat mereka dan suruh mereka pergi duduk di tempat lain. Saya cadangkan UNHCR ini berpindah saja ke Myanmar ke, Bangladesh ke, Singapura ke, Australia ke di mana mereka tidak boleh menggangu ketenteraman negara kita.
Sila baca berita nya dulu di sini.  Sila dengar sidang video bersama Menteri KDN. 




Kementerian Dalam Negeri akan mencari penyelesaian bersama Kementerian Luar dan Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi Pelarian (​UNHCR) untuk memastikan kad UNHCR tidak dikeluarkan dengan mudah. Dalam video yang dibuat naik di Facebook semalam, menterinya Hamzah Zainuddin berkata UNHCR juga perlu segera menempatkan baki pelarian yang masih berada di negara ini ke negara ketiga. 
Sumber video: https://www.facebook.com/100052221882081/videos/873884606811358

179,383 kad pelarian telah di keluarkan oleh UNHCR di Malaysia !!
Yang berikut ini adalah seorang Bangla / Rohinya menunjukkan kad UNHCR nya. 



Tuan-tuan orang Melayu sila dengar baik-baik.  Ini adalah satu lagi masalah orang Melayu. 
Siapa yang bagi kuasa kepada UNHCR keluarkan 179,383 kad pelarian UNHCR (refugee card) itu? 
Yalah memang pemimpin korup ada terlibat yang sekarang menghadapi dakwaan rasuah di mahkamah antara lainnya kerana kes menjual 'permit Imigresen'.  Dulu menteri yang sama dikaitkan kontroversi permit kerja (work permit) untuk bawa masuk 1.5 juta orang Bangladesh.
Tetapi kes UNHCR ini lagi bodoh. Kita serah kuasa dan kedaulatan negara kita kepada badan haramjadah entah dari mana di mana mereka pula boleh tentukan siapa yang boleh masuk dan menetap dalam negara kita.  Saya ada soalan sikit - apakah UNHCR kutip yuran atau duit untuk "proses" kad-kad UNHCR ini? Berapa banyakkah duit yang perlu dibayar oleh pelarian / refugees untuk mendapatkan kad UNHCR ini?
Saya di beri faham bahawa pekerja asing boleh bayar antara RM150 - RM300 untuk mendapatkan kad UNHCR ini. Bayar kepada siapa?  Bagaimanakah kad UNHCR yang genuine boleh diperolehi menerusi bayaran duit? Bayar duit kepada siapa?
Bilangan penduduk negeri Perlis adalah 250,000 sahaja. Maksudnya UNHCR telah membawa masuk 179,383 pelarian Rohingya / Bangla yang menghampiri 71% daripada jumlah penduduk Perlis !!
Saya ada sedikit soalan lah - jika negeri Perlis dengan 250,000 penduduk mempunyai seorang Raja, jadi apakah 179,383 pelarian UNHCR itu bakal melantik khalifah mereka sendiri?
Dont be stupid ok. Dont laugh. Perkara ini boleh berlaku. Biarlah depa masuk lagi ke dalam negara kita dan tunggu sajalah.  Satu hari nanti pelarian UNHCR ini akan jadi tuan pula.  Orang Melayu boleh bekerja dengan mereka. 
Kenapa lah kau orang ini bodoh sangat? Dulu kau orang tutup mata bagi laluan masuk kepada Abu Bakar Basyir - bapak segala terrorist Indonesia. Dia menetap di sini selama berbelas tahun. Sewaktu dia berada di sini zuriyat wal iblis nya telah terlibat mendirikan madrsatul al teroris di negeri Johor.  Bila mereka menjadi masalah keselamatan yang besar kita pula terpaksa rugi duit lagi, rugi duit rakyat untuk kerah Polis, SB dan pasukan keselamatan pi cari, pi tangkap, pi buang negeri, pi halau, pi masuk lokap, pi tutup madrasah teroris dan entah apa lagi lah. It becomes all our problem.   
Kemudian dia terlibat peristiwa bom di Bali yang telah membunuh lebih 200 orang.  Akhir sekali dia dimasukkan dalam penjara Indonesia.  Tetapi sebelum itu kita pula bagi makan, bagi minum dan tempat tidur bagi teroris seperti ini.  Why are you all so stupid? Serupa juga dengan kes bawa masuk 179,383 pelarian UNHCR dari entah mana. 
Tuan-tuan dont be stupid lah. Dan ramai daripada pemegang kad UNHCR ini adalah bebudak Bangla cari jalan duduk dalam Maaysia.  Itu saja.   Pasti ada pegawai rasuah yang ambil duit mereka untuk 'tutup mata sebelah'.   
Sekarang at last Menteri KDN sedar akan kerja jahat UNHCR.  Saya cadangkan kepada UNHCR pi lah minta kepada Kerajaan Singapura (contohnya) untuk bagi laluan masuk kepada sedikit sahaja daripada pelarian Rohingya dan Bangla ini. 
Singapore is a very rich ASEAN country. Ok lah Singapore cannot take 179,383 Rohingya refugees. That is too many. How about 10,000 only?
Can the UNHCR approach the Singapore government to allow only 10,000 Rohingya refugees into Singapore? Will Singapore allow the UNHCR to issue refugee cards in Singapore?
Tuan-tuan I honestly feel the Singapore government will tell the UNHCR to take their refugee cards and shove it up their ass.  I think that is what Singapore will do.
Tetapi di Malaysia pula, pemimpin dan ahli politik haramjadah boleh jual kedaulatan negara kita untuk beri kuasa kepada UNHCR membawa masuk 179,383 "pelarian" konon masuk dalam negara kita.
Tuan-tuan - Kerajaan kita Melayu, pemimpin kita Melayu, Imigresen kita Melayu, Polis, Tentera semua majoriti 99% Melayu.  This is a Malay problem.
Why do you allow this to happen?
Dulu, Polis terpaksa buat operasi tangkap penyokong pro-Isis yang duduk sihat dan selamat, dapat tidur, makan dan minum free di sebuah madrasah di "darul teroris" yang dibiayai dengan duit rakyat juga. Isu itu menjadi kontroversi besar apabila media siarkan gambar penyokong Isis itu ditangkap oleh Polis.  
Siapakah yang memberi mereka laluan bukan saja bagi masuk negara kita tetapi mereka boleh duduk makan, minum dan tidur secara free?  Jauh sebelum itu macam mana pula mereka boleh "make contact" untuk masuk ke dalam negara kita?  
Di negeri lain pula, sebuah institusi pengajian tinggi swasta dibiayai puak Salafi Arab saudi pernah dikenal pasti  sebagai sarang puak-puak pro-Isis Salafi.  Menjadi kontroversi juga.
Kemudian mamak India yang menghadapi tuduhan mahkamah di India, yang di kaitkan sebagai idola puak teroris yang bunuh orang di Sri Lanka dan Bangladesh, juga diberi laluan percuma masuk ke Malaysia. Dia boleh ke sana dan ke sini di iring Polis pula.  Lepas itu puak haramjadah yang membelanya kalah pilihanraya pula, mereka hilang kuasa. Di ganti oleh Atok Nyanyok yang juga main politik untuk bela mamak India itu. Kemudian Atok Nyanyok pun kena tendang keluar.  Serves you right. Inilah bala Allah swt kau orang pi dokong setan-setan impot ini.
Sekarang saya tengok kerajaan Tan Sri Mahiaddin Yasin pula a little bit cleverer dengan industri impot pelarian, industri sokong mullah impot dsbnya. Bukan saja Hamzah Zainuddin kutuk UNHCR tetapi mamak India itu pun makin senyap.  Kita tidak lagi melihat kelibat bodohnya.
Jangan lupa geng Pak Arab impot, penyokong Ikhwan Muslimin yang masih ramai dalam negara kita. Ada juga yang kena tembak mati oleh perisik Israel. Negara kita menjadi  tempat penginapan mereka. 
Setelah berlaku serangan 9-11 di New York pada tahun 2001 dunia tergempar dengan berita bahawa perancangan untuk serangan 9-11 itu juga berlaku di Kuala Lumpur !! Nauzubillah!!


 Jadi kesemua orang impot yang tersebut di sini yang di benarkan masuk ke dalam negara kita ini akhir sekali menimbulkan masalah atau menjadi kontroversi.  
Sekarang pada tahun 2021 Menteri KDN terpaksa bermain pedang dengan UNHCR. Tetapi isu UNHCR ini telah wujud sejak berbelas tahun. 
Saya cadangkan tutup saja pejabat UNHCR itu. Tell them to go somewhere else. Go to Singapore. Singapore is a very rich country.  Tetapi saya nak tanya sikit soalan lah - kenapa tuan-tuan ini suka mencari masalah? 
Sebab masa Abu Bakar Basyir duduk dalam negara kita berbelas tahun you never said anything. Duduk bodoh saja - until benda itu meletup.
Masa beratus ribu Rohingya masuk ke negara kita, you all diam sahaja. Buat bodoh juga. Kita pernah dengar 'rumour' kampong Rohingya di negeri tertentu di mana pendatang Rohingya menjadi penyokong ahli politik sekali.  You all diam sahaja. Never say anything.
Sekarang sudah jadi masalah lagi besar.  Jadi jangan salahkan orang lain ok. Salahnya bukan pada orang lain. Salahnya adalah pada tuan-tuan sendiri.  
Artikel ini adalah pandangan penulis dan tidak semestinya mewakili MMKtT.By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2021/06/satu-lagi-masalah-orang-melayu-siapa.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Mus

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Satu Lagi Pandangan Utk Kepentingan Negara

Satu Lagi Pandangan Utk Kepentingan Negara

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 146 hits
Walaupun tidak mencadangkan satu penyelesaian khusus seperti Tun tetapi ia sangat jelas dan matang untuk pertimbangan Agong Berundurlah
Depresi Adalah Salah Satu Masalah Kesihatan Mental Ye Ke

Depresi Adalah Salah Satu Masalah Kesihatan Mental Ye Ke

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 232 hits
DEPRESI ADALAH SALAH SATU MASALAH KESIHATAN MENTAL YE KE Ye betul Depresi atau kemurungan adalah salah satu masalah kesihatan mental Ia adalah perasaan sedih yang melampau dan berpanjangan Memanglah sedih itu perasaan yang selalu kita alami...
Tidak Pernah Terlihat Pun Politikus Negara Memperjuangkan Perlaksanaan Sekolah Satu Aliran

Tidak Pernah Terlihat Pun Politikus Negara Memperjuangkan Perlaksanaan Sekolah Satu Aliran

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 176 hits
Terlaksanakah sekolah satu aliran Persekolahan satu aliran yang menjadi polemik hangat dari semasa ke semasa perlu dibincangkan untuk dimuktamadkan dari segi kebolehlaksanaannya sama ada dalam waktu terdekat mahupun jangka masa panjang Ini ...
Bekas Peguam Negara Jelaskan Kerajaan Tidak Tertakluk Di Bawah Gesaan Raja Melayu

Bekas Peguam Negara Jelaskan Kerajaan Tidak Tertakluk Di Bawah Gesaan Raja Melayu

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 180 hits
Bekas peguam negara Mohamed Apandi Ali berkata Yang di Pertuan Agong adalah tertakluk di nasihat perdana menteri di bawah Perlembagaan Persekutuan sebuah pandangan terbaru dalam beberapa siri perbahasan oleh bekas bekas pegawai kanan undang...
Pelik Suhakam Bercanggah Kerajaan Soal Keselamatan Kedaulatan Negara

Pelik Suhakam Bercanggah Kerajaan Soal Keselamatan Kedaulatan Negara

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 132 hits
Lindungi golongan pelarian ada limitasi tidak membuta tuli BANGI Isu ketidaksepakatan yang tercetus antara kerajaan dan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia mengenai perihal keselamatan dan kedaulatan negara menimbulkan tanda tanya Terdah...
Selain Mahiaddin Yang Gila Kuasa Punca Masalah Negara Juga Kerana Mahathir Yang Sentiasa Kemaruk Kuasa

Selain Mahiaddin Yang Gila Kuasa Punca Masalah Negara Juga Kerana Mahathir Yang Sentiasa Kemaruk Kuasa

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 291 hits
Di samping dibelenggu oleh pentadbiran kerajaan yang gagal sehingga hampir semua perkara dalam negara jadi celaru dan haru biru kita juga sebenarnya berdepan dua masalah pokok yang lain Pertama Mahiaddin Md Yasin yang bukan saja gagal dan t...
Chandra Rukun Negara Will Always Be Relevant

Chandra Rukun Negara Will Always Be Relevant

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 180 hits
Many of our major challenges have been swept under the carpet and because of that we are not able to deal with challenges of unity Dr Chandra MuzaffarPETALING JAYA The Rukun Negara will always remain relevant as Malaysia s national philosop...
Istana Negara Ulangi Perlunya Sidang Parlimen Secepat Mungkin Mahiaddin Jangan Degil Lagi

Istana Negara Ulangi Perlunya Sidang Parlimen Secepat Mungkin Mahiaddin Jangan Degil Lagi

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 202 hits
Setelah kenyataan media berkaitan hasil Perbincangan Khas Majlis Raja Raja yang dipengerusikan oleh Yang Dipertuan Agong pada 16 Jun lalu yang antara lain mahukan Sidang Parlimen diadakan dengan secepat mungkin seperti telah diderhakai oleh...
Bertelagah Buka Parlimen Memalukan Negara

Bertelagah Buka Parlimen Memalukan Negara

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 163 hits
HAMDAN TAHABertelagah pasal pembukaan parlimen memalukan malaysia di pandangan dunia Menteri dan speker membuat adaian kerajaan akan buka sidang parlimen pada bulan okt berdasarkan kenyataan PM dua nama Tetapi Takiyuddin dan speker sedar at...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Henry Ridley Kuala Tembeling Jerantut 1911

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity