Satu Lagi Masalah Besar Puak Lebai Malaysia Mengeluarkan Dan Mengekspot Pengganas Teroris


 Tuan-tuan, semalam dan pagi ini mesej WhatsApp penuh dengan gambar dan berita perbalahan antara dua lebai Cina mu'allaf pula.
Cina mu'allaf jadi lebai pun boleh bergaduh, nauzubillah.  Seorang itu Wahabi dan seorang lagi geng 'tak-balik' ke apa.  Dalam WhatsApp yang saya terima ada salinan Laporan Polis lah, gambar peliaq seorang tu lah, screenshot cakap lucah lah dan entah apa lagi. Rasa nak muntah. 
Depa ini memang tak ada kerja lain. Wanita, wanita, wanita, sex, sex, sex. Kepala hotak depa ini center kat situ saja.  
Depa mengaku menjadi 'pendakwah' (daa'ee), pejuang agama dan entah apa lagi. Tetapi seorang itu tuduh seorang lagi sudah kena sentuhan kecundang. Kalau betul-lah gambar itu peliaq dia yang punya then dia kena explain lah. Yang seorang lagi pula sudah naik berahi nak goncang batang kelapa lawan dia, sampai semua buahnya jatuh. 
All the best to you two braders ok. This is what is called 'talking co*k' yang first class.  
And then keluar pula berita seorang lagi lelaki Malaysia dihukum penjara 15 tahun di Somalia atas tuduhan teroris, berperang, membunuh, menembak dan meletupkan negeri orang lain pula. 
Memang tak ada kerja lain-lah depa ini. Kita bersyukurlah negara kita aman, tak ada berperang atau bergaduh senjata antara puak lebai. Dalam negara kita Polis dan SB kita jaga ketat kepala-kepala setan ini. 
Jadi apa depa buat? Ada pula geng depa ini pergi ke negeri orang lain pula untuk buat onar. Ini ceritanya:



Boleh duduk selekeh 15 tahun, makan roti kurus dalam penjara Somalia


Somalia sentenced 2 foreigners Thurs, 15 years prison, for Al-Shabaabidentified as 44-yr British, 34 yr old Malaysian. sentenced 15 years, guilty of recruiting foreign terrorist for al Shababtrial judge Ali Nor Shute, most efficient judge in SomaliaJudge credited for robust judgements in al Shabab trialsboth entered Somalia from Kenya in 2009they fought with al Shabab in southern and central SomaliaMalaysian took part in insurgency in Galgadud against Ahlu Sunna Both left to join ISIS but sea voyage to Yemen (not) succeededApril 18, 2019 captured by Puntland forces, handed over to Somali govtAl Shabab frequently uses foreign nationals to carry out attacks Foreign fighters took part in raid at Amaara military baseIn January foreign fighters took part in raid in Kenya which killed 3 Americans Somalia intensified fight against al Shabab / ISIS  al Shabab has lost grip in several areas 
My comments :
Dulu daripada tahun 1948 hingga 1989 (41 tahun lamanya) yang mengganas dan membuat onar dalam negara kita adalah pengganas komunis, geng Chin Peng dan pelakon-pelakon sokongan mereka seperti puak-puak sosialis pro Marxists / Leninists.
Komunis itu membuat onar secara "full spectrum" atau pada semua pelusuk dan penjuru.
Yang pegang senjata menembak dan membunuh pasukan tentera, polis dan orang awam. 
Yang pandai  labour union masuk persatuan pekerja untuk menghasut pekerja untuk mogok, tak mahu kerja, sabotaj dan begitu. Setan betul.
Komunis yang intelektual (konon) pula cuba menyusup masuk suratkhabar, cuba pengaruh bebudak sekolah dan profesor di universiti pun ada.  
Ada juga beberapa pro-komunis dikenal pasti cuba mendekati pemimpin politik dan di tangkap dan dipenjarakan. 
Itulah maksudnya mereka buat onar secara "full spectrum".
Pada 1989 (Fall of Berlin Wall) riwayat komunis di seluruh dunia pun tamat lah. Eksperimen dangkal Friedrich Engels dan Karl Marx sejak 1848 pun akhirnya terbukti gagal. 
Kita bersyukurlah kepada Allah swt bahawa Russia Komunis (USSR) jatuh pada 1992. Pada 1989 juga Republik Komunis China pun bertukar haluan. Mereka tidak lagi jadi komunis - cuma mereka berpegang kepada one-party system tetapi mereka tersangat berjaya majukan masyarakat dan negeri China. Kita bersyukurlah kepada Allah swt bahawa negeri China pasca komunis begitu maju dan berjaya menampong keperluan hidup seluruh dunia kita. 
Balik ke negara kita, setelah ancaman komunis sudah lenyap diganti pula ancaman pelbagai puak-puak agama, selalunya dipimpin puak-puak lebai yang sangat kosong fikiran mereka dan sangat terbantut hujah intelek mereka.
Mereka hanya tahu guna paksa dan kekerasan saja untuk menegakkan hujah. Samada kekerasan mengganas yang melanggar undang-undang jenayah negara atau kekerasan mengikut undang-undang yang mereka menjadi pendokongnya.
Segala pemahaman dan 'full spectrum' undang-undang mereka boleh disimpulkan dalam dua perkataan sahaja 'TIDAK BOLEH'.
Mereka mengambil pendekatan 'TIDAK BOLEH' untuk menonjolkan diri sebagai lebih baik atau 'holier than thou' daripada orang lain. Mereka sangat convinced mereka boleh majukan masyarakat dengan pendekatan TIDAK BOLEH. 
Dalam perkembangan minda dan intelek mereka main watak 'TAK BOLEH'.
Dalam perkembangan seni, budaya, musik, penulisan mereka main watak TAK BOLEH.
Dalam perkembangan masyarakat dan kepelbagaian kaum mereka main watak TAK BOLEH.
Dalam pergaulan antara masyarakat, sambutan dan penghormatan antara budaya mereka main watak TAK BOLEH. 
Dalam makan nasi, menyediakan makanan, (termasuk makanan kucing) mereka main watak TAK BOLEH.
Dalam sukan, riadah dan aktiviti KOKURIKULUM sekolah mereka main watak TAK BOLEH.
Tanpa dua perkataan TAK BOLEH ini maka mereka pun akan menjadi extinct spesies. 
(Sebiji serupa dengan ahli politik dangkal yang yakin boleh memperkayakan masyarakat dengan cara menambahkan beban cukai yang lebih tinggi atas orang biasa - untuk merampas lagi banyak duit kocek rakyat marhaen.) 
Jadi perbalahan antara kedua muallaf Cina yang tersebut di atas tadi dan juga al-kisah bodoh orang yang dipenjarakan 15 tahun di Somalia itu semuanya berkisar, berputar dan berpusat kepada tahap fahaman TAK BOLEH masing-masing.Muallaf Wahabi kata geng tak-balik itu 'TAK BOLEH'. 
Muallaf 'tak-balik' pula kata geng Wahabi 'TAK BOLEH'.
Di Somalia pula pengganas al Shabab kata mazhab lain 'TAK BOLEH'.   
Jadi mereka semua mempunyai 'senarai' TAK BOLEH yang berbeza. 
Mungkin serupa perbezaan antara spectrum 4G, 5G, WiFi, VHF, UHF dsbnya. 
Mereka rasa 'spectrum' mereka saja yang 'best in the world' dan semua orang mesti mengikuti mereka.
Maksudnya semua orang mesti mempersetujui senarai 'TAK BOLEH' yang serupa. 
Jadi salah siapa agaknya semua masalah ini? 
Jawapannya simple : salah Tuan-Tuan lah. This is your fault.
Tuan-Tuan sanggup terpedaya oleh puak-puak dangkal yang tidak mempunyai hujah apa pun kecuali senarai TAK BOLEH mereka. 
Jangan dengar cakap mereka. Itu saja. 
Masa depa cakap, depa boleh sembur air liur seperti kita siram air atas pokok. Itu saja modal mereka - air liur yang free. 
Cuba minta puak-puak ini tolong kasi Sijil Jaminan Masuk Syurga. Boleh tak? Suruh dia untuk garenti boleh masuk syurga. Tak boleh juga. Depa tak berani. 
Depa cakap berjela-jela, sampai mulut berbuih macam sakit sawan tetapi nak jamin garenti masuk syurga tak boleh.
Kalau TAK BOLEH dia naik marah lah. And then from there its downhill-lah. All the way to Somalia.
The views expressed are those of the writer and do not necessarily reflect those of MMKtT.
By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2021/09/satu-lagi-masalah-besar-puak-lebai.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Must+

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dasar Imigresen Faktor Malaysia Jadi Transit Kumpulan Pengganas

Dasar Imigresen Faktor Malaysia Jadi Transit Kumpulan Pengganas

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 297 hits
Kumpulan pengganas sifatkan Malaysia sebagai negara safe haven Menara berkembar Pusat Dagangan Dunia terbakar di belakang bangunan Empire State di New York selepas serangan pengganas pada 11 September 2001 Gambar AP Dasar imigresen yang mes...
Kedutaan Jepun Sahkan Keluar Amaran Kepada Warganya Di Malaysia Kemungkinan Ancaman Pengganas

Kedutaan Jepun Sahkan Keluar Amaran Kepada Warganya Di Malaysia Kemungkinan Ancaman Pengganas

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 117 hits
Menurut laporan media Kementerian Luar Jepun telah menasihati semua warganya di Indonesia Filipina Singapura Malaysia Thailand dan Myanmar untuk menjauhkan diri dari fasiliti keagamaan dan kawasan kawasan lain yang sesak Foto fail AFP KUALA...
Tak Payah Baik Sangat La Dengan Puak Lebai Fitnah Ni Hantar Surat Saman Sahalah Mereka Akan Mohon Maaf

Tak Payah Baik Sangat La Dengan Puak Lebai Fitnah Ni Hantar Surat Saman Sahalah Mereka Akan Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 151 hits
NORMAN RADZUANDr Mujahid jgn harap puak ini nak tarik balik atau mohon maaf Mereka ini hanya akn tarik balik fitnah dan memohon maaf bila dapat surat saman Pendek kata mereka lebih takut dgn HUKUMAN saman yg perlu dibayar daripada HUKUMAN n...
Pengganas Anggap Malaysia Tempat Selamat Bukit Aman

Pengganas Anggap Malaysia Tempat Selamat Bukit Aman

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 186 hits
Pengganas anggap Malaysia tempat selamat Bukit Aman Pengganas luar negara menganggap Malaysia sebagai tempat selamat atau negara transit sebelum meneruskan aktiviti mereka ke lokasi lain kata Ketua Penolong Pengarah Bahagian Antipengganas C...
Cinta Domino S Utuk Rakyat Malaysia Bertambah Besar Dan Kuat Dengan Samasamajaga

Cinta Domino S Utuk Rakyat Malaysia Bertambah Besar Dan Kuat Dengan Samasamajaga

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 324 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan yang dikasihi sekalian Dengan wabaknya awan gelap selama ini kita semua bersama sama menantikan cahaya di hujung terowong Kini lebih dari sebelumnya ...
5939 Aktiviti Program Kibaran Bendera Hari Malaysia Di Pasaraya Aj Best Ppim 20 09 2021

5939 Aktiviti Program Kibaran Bendera Hari Malaysia Di Pasaraya Aj Best Ppim 20 09 2021

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 419 hits
Telah berlangsungnya Program Kibaran Bendera Hari Malaysia anjuran PPIM dan AJ Best di Pasaraya AJ Best Jalan Chow Kit semalam Turut serta Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan toqqi Chef Yang Jamil bagi memeriahkan lagi majlis
Ong Kim Swee Tinjau Persiapan Pemain Menghadapi Piala Malaysia

Ong Kim Swee Tinjau Persiapan Pemain Menghadapi Piala Malaysia

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 322 hits
Ong Kim Swee bercakap kepada pemain di Stadium Likas KOTA KINABALU Ketua jurulatih Badak Sabah yang baru dilantik Datuk Ong Kim Swee tidak membuang masa terus bertemu pemain pemain sejurus selepas ketibaannya dari Kuala Lumpur pada jam 5 pe...
Tak Pentingkan Diri Suka Bantu Orang Lain Banggalah Dengan Semangat Rakyat Malaysia Ini

Tak Pentingkan Diri Suka Bantu Orang Lain Banggalah Dengan Semangat Rakyat Malaysia Ini

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 305 hits
Baru baru ini Mead Johnson Nutrition telah menamatkan kempen Rakyat Lebih Sihat Malaysia Kukuh Bersemangat dengan memberi penghormatan kepada enam Wira Tempatan dalam satu acara maya Kempen ini dilancarkan di bawah jenama susu formulasi dew...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega

Wan Maimunah Meraung Dapat Panggilan Haji Tak Sangka Doa 2 Tahun Lalu Dimakbulkan

Riezman Khuzaimi Rasa Terhina Ditawar Berlakon Serendah Rm150 Sehari