Santai Petang Di Port Dickson Waterfront

SANTAI PETANG DI PORT DICKSON WATERFRONT | Selamat Tahun Baru saya ucapkan kepada semua pembaca blog ini.. Umum mengetahui bahawa Port Dickson Negeri Sembilan merupakan salah satu tempat peranginan popular di Malaysia. Ianya juga dekat dengan rumah saya, hanya mengambil masa lebih kurang 30 minit perjalanan menaiki kereta.

Port Dickson Waterfront Semasa cuti sekolah akhir tahun lalu, sepupu saya dari Muar datang ke rumah. Kami sekeluarga bawa dia mengambil angin petang di Port Dickson.
Port Dickson Waterfront
Apabila ke Port Dickson, kawasan menjadi tumpuan utama saya sekeluarga ialah di PD Waterfront. Kawasan di PD Waterfront seperti sebuah pekan yang terletak di tepi pantai.
Sebelum ke Port Dickson Waterfront, kami singgah di pasar malam di Batu 4, Jalan Pantai. Saya beli jagung dalam cup dan bawa ke PD Waterfront untuk makan sambil bersantai.

Restaurant McDonalds & tapak gerai
Banyak tarikan menarik disediakan di PD Waterfront selain hotel , antaranya restaurant McDonalds, Starbuck, Kenny Rogers, Pasaraya TF, food trucks, kedai pakaian, gerai makan dan sebagainya. Saya suka lepak sambil makan snek atau makanan segera yang dibeli di McDonalds atau Starbucks.

Starubucks Coffee
Terdapat juga aktiviti riadah bersama keluarga dengan bermain belon sabun dan menaiki basikal. Ianya disediakan untuk semua peringkat usia.
Aktivit memancing di persisir pantaiSelain itu saya suka lihat orang memancing di persisir pantai di samping melihat kapal laut lalu.

Teruja melihat kapal lautRamai orang bersantai di tepi pantai Kapal laut berlalu
Terasa tenang melihat air laut ditambah pula cuaca redup hingga tak sedar jam sudah menunjukkan pukul 7.00 malam.

Persisiran pantai Port Dickson
Overall, saya memang suka pergi ke Port Dickson Waterfront. Ianya sangat sesuai sebagai tempat beriadah bersama keluarga. Kita boleh makan-makan dan tengok pemandangan laut.

Regards,

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Minum Petang Di Sukand S Food Station Port Dickson

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 1005 hits
MINUM PETANG DI SUKAND S FOOD STATION PORT DICKSON Semalam saya sekeluarga berjalan jalan bersiar siar di Port Dickson untuk menikmati angin petang Pada petang itu cuaca redup kerana matahari mulai turun Air laut ketika itu sedang pasang Sa...
Kenyataan Media Untuk Edaran Segera Saya Bertemu Perdana Menteri Di Putrajaya Sekembalinya Saya Dari Port Dickson

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 218 hits
13 Februari 2020Saya bertemu Perdana Menteri di Putrajaya sekembalinya saya dari Port Dickson Dalam pertemuan tersebut saya dan Tun Dr Mahathir Mohamad membincangkan mengenai peralihan kuasa Saya bangkitkan isu tersebut kerana ada usaha dar...
Aktiviti Parlimen Port Dickson

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 270 hits
Telah berlangsungnya Kursus Penghasilan Produk Berasaskan Kacang Soya anjuran Pejabat Parlimen Port Dickson di SK Panglima Adnan sebentar tadi Seramai lebih 50 orang peserta yang terdiri daripada guru guru suri rumah tangga kakitangan awam ...
Penyokong Anwar Berkumpul Petang Ini Mohon Jauhi Kejahatan

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 315 hits
Makluman di laman rasmi Facebook PKR yang meminta rakan seperjuangan parti berkumpul di kediaman presiden parti itu di Segambut petang ini PETALING JAYA PKR hari ini mengundang penyokong presiden parti ini Anwar Ibrahim ke kediaman beliau i...
Dsai Akan Mengadap Ydpa Jam 2 Petang Esok

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 224 hits
Dsai dipanggil mengadap YDPA esok jam 2 petang Walau ramai yang dikatakan keluar dari Istana Negara iaitu hampir 37 MP namun mereka meninggalkan Istana tanpa sebarang isu dan penggumuman Dikatakan juga WARISAN dan GPS menandatangani kedua d...
Tun Mahathir Dijangka Menghadap Ydp Agong Jam 5 Petang Ini

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 346 hits
Astro Awani Dr Mahathir mengutuskan surat peletakan jawatan beliau kepada Agong sekitar jam 1 tengah hari Isnin Gambar fail KUALA LUMPUR Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka menghadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mus...
Anwar Jumpa Dymm Yang Di Pertuan Agong 2 30 Petang Ini

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 278 hits
Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka mengadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah esok Setiausaha Politik Presiden Parti Keadilan Rakyat Farhash Wafa Salvador Rizal Mubara...
Nikmati Minum Petang Di Kuantan Pickers Kedai Kopi

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 1546 hits
Kalau korang ke Kuantan untuk percutian singkat ataupun di hujung minggu saya syorkan korang menginap di kawasan berdekatan dengan Laman Teruntum Kenapa di sini sebab kalau bercuti untuk rehat minda bersantai pasti nak cari makan bukan jadi...
Hiking Petang Di Bukit Sim Sim Sandakan

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 1620 hits
Hiking Petang di Bukit Sim Sim Sandakan Assalamualaikum salam sejahtera Hi korang Murni nak share lagi mengenai aktiviti membukit di Bukit Sim Sim Sandakan pada 08 02 2020 Bukit Sim Sim atau dikenali sebagai Elopura Recreation Park antara t...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria