Sanggup Bayar Mahal Untuk Jurulatih Peminat Anggap Idea Fam Tak Masuk Akal




Baru-baru ini, Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) menyatakan badan induk sedia membayar gaji tinggi walaupun mencecah angka RM200,000 untuk mendapatkan khidmat jurulatih berkualiti.
Menerusi Timbalan Presidennya iaitu Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi, soal gaji bukan masalah utama kerana lebih penting adalah jurulatih itu dapat memenuhi sasaran membawa skuad Harimau Malaya ke peringkat lebih tinggi.
Baca Juga:
“Bukan soal gaji kerana kita mahukan jurulatih yang boleh membawa kita ke satu tahap yang lain. Kalau kita ada (jurulatih) gaji RM100,000 sebulan tetapi tak boleh ke mana, baik kita bayar gaji RM200,000 sebulan tetapi boleh bawa kita (pergi) jauh.
“Kadangkala kita kena berbelanja juga untuk skuad kebangsaan, kita pun lihat beberapa (jurulatih) tunjukkan minat untuk membantu pasukan negara jadi kita perlu bersedia.

“Mahu atau tak mahu, kita kena juga berbelanja untuk mendapatkan keputusan yang baik,” kata Yusoff dipetik dari laporan Berita Harian.
Perkara ini lantas mendapat kritikan dari peminat dimana rata-rata dari mereka menganggap langkah ini tidak masuk akal dan tidak akan menyelesaikan masalah yang dialami oleh pasukan kebangsaan.
Kalau lantik Pep sekali pun jadi coach tapi segala basic pasal bola kt malaysia ni banyak yang tak lengkap lagi, memang tak kemana la malaysia ni..
— Ikhwans (@_wansoffthewall) October 10, 2024
Peminat mahu FAM untuk memperkasakan bola sepak di peringkat akar umbi dan memastikan ekosistem liga yang sihat bagi memastikan skuad kebangsaan dibarisi oleh pemain yang berkualiti berbanding membazirkan wang untuk mendapatkan ketua jurulatih yang bergaji tinggi.
Jumlah kelab dalam saingan yang semakin lama semakin sedikit, pasukan menghadapi masalah kewangan sekaligus menyebabkan gaji pemain tertunggak dan fasiliti yang belum mencukupi merupakan masalah yang perlu diselesaikan terlebih dahulu oleh badan induk bola sepak negara.
Daripada belanjakan RM200K sebulan, baik jimatkan ratusan ribu ringgit sebulan dengan buang Dato-Dato di Kelana Jaya yang dibayar tiap bulan tapi hasil takda
— Abang Dinho | Barça Malaysia (@AbangDinhoFCB) October 10, 2024
Dalam masa yang sama, ada peminat yang menggesa agar barisan kepimpinan FAM yang perlu ditukar memandangkan mereka juga bertanggungjawab ke atas prestasi skuad kebangsaan.
Sejak berpisah dengan Kim Pan-gon, beberapa jurulatih dikaitkan dengan posisi tersebut antaranya bekas pengendali skuad kebangsaan Vietnam iaitu Park Hang-seo.
Ketika ini, bekas pembantu Pan-gon iaitu Pau Marti Vicente diberi tanggungjawab untuk mengendalikan pasukan negara dalam siri perlawanan persahabatan antarabangsa dan juga saingan Piala AFF Mitsubishi Electric pada hujung tahun ini.





Source link
The post Sanggup Bayar Mahal Untuk Jurulatih, Peminat Anggap Idea FAM Tak Masuk Akal appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/sanggup-bayar-mahal-untuk-jurulatih-peminat-anggap-idea-fam-tak-masuk-akal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Izin Anak Orang Kaya Berpotensi Masuk Sbp Mrsm Matrikulasi Tapi Bayar Penuh

Izin Anak Orang Kaya Berpotensi Masuk Sbp Mrsm Matrikulasi Tapi Bayar Penuh

papar berkaitan - pada 4/10/2024 - jumlah : 71 hits
bharian com myOleh Oktober 4 2024 9 10amGambar hiasan Foto NSTPSISTEM pendidikan dari sekolah rendah sehingga ke menengah tinggi adalah percuma bagi seluruh warga Malaysia Sebanyak 10 220 sekolah menawarkan pendidikan percuma untuk lebih li...
Ramai Sangat Pengkhianat Lahanat Dikalangan Penjawat Awam Yang Jaga Pintu Masuk Negara

Ramai Sangat Pengkhianat Lahanat Dikalangan Penjawat Awam Yang Jaga Pintu Masuk Negara

papar berkaitan - pada 8/10/2024 - jumlah : 67 hits
Pegawai Imigresen makan upah RM55 150 urus orang Indonesia masuk MalaysiaKHAIRUL MOHD ALIMOHD EDISAHRIL mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Johor Bahru hari ini atas 10 pertuduhan menerima rasuah sebanyak RM55 150 antara November tahu...
Tiga Penghuni Berdepan Detik Cemas Rumah Dipecah Masuk Sekumpulan Perompak

Tiga Penghuni Berdepan Detik Cemas Rumah Dipecah Masuk Sekumpulan Perompak

papar berkaitan - pada 5/10/2024 - jumlah : 66 hits
SHAH ALAM 4 Okt Tiga penghuni banglo tiga tingkat berdepan detik cemas apabila kediaman mereka disamun 12 individu bersenjatakan parang dalam kejadian di Jalan Jagong Pandamaran Klang dekat sini semalam Ketua Polis Daerah Klang Selatan ACP ...
Walaun Anak Tak Masuk Pun Dok Pertahan T20 Pakai Vellfire Hantaq Anak Masuk Mara Bagi Ka Ke B40 Peluang

Walaun Anak Tak Masuk Pun Dok Pertahan T20 Pakai Vellfire Hantaq Anak Masuk Mara Bagi Ka Ke B40 Peluang

papar berkaitan - pada 7/10/2024 - jumlah : 65 hits
Izlin Idris Kawan anak aku bila cuti Sabtu Ahad keluar kolej gi jalan je pun habis RM2 3K beli mekap saja belum shopping pakaian lagiCuti sem jalan ke Paris Ada yang rumah macam mall beb Tapi study under MARA Tu lah level T20 yang walaun B4...
Kerajaan Perak Saran Hotel Teliti Waktu Daftar Masuk Keluar

Kerajaan Perak Saran Hotel Teliti Waktu Daftar Masuk Keluar

papar berkaitan - pada 10/10/2024 - jumlah : 60 hits
Fomca seru peraturan digubal untuk selaras waktu daftar masuk dan keluar hotel susulan tular catatan pengguna media sosial mengenai waktu pendaftaran di hotel tertentu PETALING JAYA Kerajaan Perak saran pemilik hotel menetapkan waktu daftar...
Idea Dagangan Untuk Eur Usd Berdasarkan Strategi Penembusan

Idea Dagangan Untuk Eur Usd Berdasarkan Strategi Penembusan

papar berkaitan - pada 10/10/2024 - jumlah : 74 hits
Hai pedagang yang dihormati Izinkan saya berkongsi idea dagangan untuk EUR USD berdasarkan strategi penembusan Hari ini instrumen ini telah menghampiri paras terendah mingguan untuk kali kedua tetapi gagal untuk ditembusi Saya cadangkan kit...
Pegawai Kanan Polis Wanita Ditahan Dipercayai Bersekedudukan

From Bloomberg To Murray Hunter How To Misled Public With False Claim

Why Choose Paver Installers Olympia Wa For Your Walkway

Golongan Kaya Dan Miskin Memahami Ketidakseimbangan Sosial Dan Keperluan Campur Tangan Kerajaan

Pemangku Sultan Johor Beritahu Walau Kalau Xpuas Hati Sila Pindah Tempat Lain

Senarai Top 5 Dan Pemenang Anugerah Bintang Popular Abpbh 36 2024

Gaji Kecil Pun Boleh Beli Rumah

The Journey Of Sound Judika Dan Dato Sri Siti Nurhaliza 14 Disember 2024 Di Stadium Merdeka Kuala Lumpur


echo '';
10 Fakta Biodata Pelakon Fazura Bekas Isteri Fattah Amin Foto Dulu Sekarang

ABPBH 2024 Keputusan Pemenang Calon Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36 Siaran Live Di TV3 Tonton 11 Oktober

5 Individu Termuda Bergelar Graduan Universiti di Dunia

Info Dan Sinopsis Filem Telekinesis 2024 Arahan Syafiq Yusof Kini Di Astro First

Resepi Cheese Tart Paling Gebu dan Kemas Senang Dimakan Bila Separuh Montok


He Wants My Numberrrrrrr Nauuuuuurrrrrrrrrr

T Ganu Kreatif P Pg Lebih Keatif M Sia X Kreatif Melayu Berang

Kalau Tanam Pokok Kunyit Guna Tip Ini Supaya Daunnya Subur Lebar Boleh Buat Kipas

The Malays Like To Hoist Heavy Rocks On Their Heads For No Good Reasons

Minister Brave To Move For Ft Mufti Bill To Be Passed By Parliament

What Is A Foreign Currency Account And Why Should You Open One