Samsul Iskandar Ni Tak Tahu Ke Zahid Tu Ada Kes Mahkamah



KUALA LUMPUR: Kenyataan hangat yang dikeluarkan oleh bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman pada Isnin membuktikan bahawa apa yang pernah disuarakan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim selama ini adalah benar.
Demikian kata Ketua Penerangan Keadilan, Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd Akin.
Beliau berkata, kenyataan yang menyebut bahawa wujud gerakan mendapatkan tanda tangan Ahli Parlimen menyokong Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri jelas membuktikan Anwar tidak berbohong sebelum ini.
“Kenyataan Tajuddin hari ini mengabsahkan ikhtiar Pakatan Harapan (PH) untuk mengambil semula mandat rakyat dalam Pilihan Raya Umum 2018.
“Kenyataan beliau hari ini juga, menjelaskan bahawa memang benar PH dan Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai jumlah sokongan ahli-ahli Parlimen yang mencukupi untuk merampas semula kerajaan selepas mandat rakyat dikhianati melalui langkah Sheraton.
“Justeru, ejekan sebahagian khalayak yang melantunkan kata-kata kononnya Datuk Seri Anwar berbohong apabila menyatakan bahawa beliau mempunyai sokongan yang kukuh dan meyakinkan pada 22 September 2020 telah pun terjawab dengan sendirinya,” ujarnya dalam satu kenyataan pada Isnin.
Tambahnya, kenyataan dikeluarkan Tajuddin juga menzahirkan bahawa pengkhianatan dan agenda peribadi telahpun menggagalkan usaha dan ikhtiar untuk merampas semula Putrajaya.
“Sewajarnya kita sama sekali tidak boleh memberi ruang dan berkompromi kepada pimpinan yang telah dituduh dan disabitkan di Mahkamah dengan amalan rasuah dan penyelewengan yang menjijikkan.
“Mereka mesti mempunyai hari mereka di mahkamah kerana undang-undang mesti dibenarkan untuk mengambil jalannya,” jelasnya lagi lapor AstroAwani.
Bila Sam dilaporkan berkata.. “Sewajarnya kita sama sekali tidak boleh memberi ruang dan berkompromi kepada pimpinan yang telah dituduh dan disabitkan di Mahkamah dengan amalan rasuah dan penyelewengan yang menjijikkan.
Hmmm... Dia tak tahu ke yang Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tu menghadapi 47 tuduhan rasuah, pecah amanah dan pengubahan wang haram dana Yayasan Akalbudi.
Bagi 12 pertuduhan pecah amanah, Ahmad Zahid, didakwa menggunakan dana Yayasan Akalbudi untuk membuat enam pembayaran kad kredit milik persendirian, polisi insurans kenderaan dan lesen motor persendirian, kiriman wang kepada sebuah firma guaman dan sumbangan kepada persatuan bola sepak Polis Diraja Malaysia (PDRM).
Bagi lapan tuduhan rasuah, Ahmad Zahid didakwa menerima suapan daripada tiga syarikat iaitu Mastoro Kenny IT Consultant & Services, Data Sonic Group Berhad dan Profound Radiance Sdn Bhd sebagai dorongan untuk dirinya sebagai Menteri Dalam Negeri ketika itu bagi membantu syarikat berkenaan mendapatkan projek MyEG.
Ahli Parlimen Bagan Datuk itu juga berdepan 27 pertuduhan pengubahan wang haram dengan membabitkan diri dalam transaksi secara langsung membabitkan pendapatan daripada aktiviti haram antara 29 Mac 2016 dan 11 April 2018.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/06/samsul-iskandar-ni-tak-tahu-ke-zahid-tu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tajuddin Sahkan Muhyiddin Tak Masuk Campur Kes Mahkamah Zahid

Tajuddin Sahkan Muhyiddin Tak Masuk Campur Kes Mahkamah Zahid

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 230 hits
agendaily com28 06 2022Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman mendedahkan Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak masuk campur dalam kes mahkamah Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Sidang media khas Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman semalam secara...
Zahid Dakwa Pertemuan Dengan Tun M Hal Politik Bukan Kes Mahkamah

Zahid Dakwa Pertemuan Dengan Tun M Hal Politik Bukan Kes Mahkamah

papar berkaitan - pada 18/6/2022 - jumlah : 154 hits
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa lima pertemuan membabitkan mereka antara Jun 2018 dan Februari 2020 adalah untuk membincangkan kes mahkamah dihadapi Presiden Umno itu Pengerusi Barisan Nasio...
Anwar Najib Batal Sd Lepas Gagal Pastikan Kes Mahkamah Dihentikan

Anwar Najib Batal Sd Lepas Gagal Pastikan Kes Mahkamah Dihentikan

papar berkaitan - pada 1/7/2022 - jumlah : 150 hits
malaysiakini comDiterbitkan Jun 30 2022 3 18 PMAhli Parlimen Port Dickson Anwar Ibrahim mendedahkan dia pernah mendapat sokongan 120 ahli parlimen untuk menjadi perdana menteri pada 2020 termasuk 15 daripada Umno Bagaimanapun kata Anwar jum...
Kes Mahkamah Dan Serangan Tajuddin Merosakan Lagi Imej Zahed Liabiliti Kepada Umno

Kes Mahkamah Dan Serangan Tajuddin Merosakan Lagi Imej Zahed Liabiliti Kepada Umno

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 137 hits
Zahed langsung tidak jangka serangan Tajuddin sangat berbisa dan kini dia sedar tok mat najib dan beberapa lagi adalah musang berbulu ayam
Kes Lama Belum Selesai Rayu Mahkamah Persekutuan Kes Baru Macam Akan Sangkut Pula

Kes Lama Belum Selesai Rayu Mahkamah Persekutuan Kes Baru Macam Akan Sangkut Pula

papar berkaitan - pada 15/6/2022 - jumlah : 147 hits
Najib berdepan fakta apa pula kali ini alasan Siapa pula akan dikambinghitamkan Rakyat sudah kurang berminat samada Najib DIBEBASKAN atau DISABITKAN tetapi pendedahan demi pendedahan secara rasmi di mahkamah boleh menceritakan siapa Najib s...
Lima Pertemuan Dengan Tun M Bukan Isu Kes Mahkamah Tapi Hal Kerjasama Umno Bersatu

Lima Pertemuan Dengan Tun M Bukan Isu Kes Mahkamah Tapi Hal Kerjasama Umno Bersatu

papar berkaitan - pada 18/6/2022 - jumlah : 156 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan lima pertemuan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad bukan bertujuan membangkitkan isu pendakwaan kes mahkamah sebaliknya untuk membincangkan hala tuju dan peluang kerjasama di antara UMNO d...
Najib Sokong Saya Jadi Pm Jika Kes Mahkamah Tidak Diteruskan Kata Anwar

Najib Sokong Saya Jadi Pm Jika Kes Mahkamah Tidak Diteruskan Kata Anwar

papar berkaitan - pada 1/7/2022 - jumlah : 165 hits
Anwar Ibrahim berkata Najib Razak ada memberi surat akuan bersumpah untuk menyokong beliau menjadi perdana menteri namun dengan syarat kes mahkamah mensabitkan bekas perdana menteri itu tidak diteruskan
Kes Zahid Semakin Melebar

Kes Zahid Semakin Melebar

papar berkaitan - pada 21/6/2022 - jumlah : 233 hits
UKSB s SEKARANG MENYERLAH BIASA LA BILA DAH TERSEPIT CANGKOK LE SAPA YANG PATUT DI CANGKOK PADA AKU AJE YANG KENA ELOK LE SEMUA MAUK SAMA NANTI RAKYAT AKAN KATA INI LE KEROJE ORANG POLITIK GHOPA NYEEEEE PATUT LE DAPAT MEMERINTAH LAMEEEE Dak...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024