Samseng Jalanan Pukul Mangsa Gara Gara Kenderaannya Dipotong Serah Diri Kena Reman 4 Hari


LELAKI berusia 45 tahun yang bertindak di luar kawalan memukul pemandu Perodua Kancil ditahan ketika menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pasir Mas, 11 malam tadi.
Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Mohamad Roy Suhaimi Sarif berkata, suspek yang berasal dari Pasir Mas, ditahan reman selama empat hari bermula hari ini sehingga 17 April.
Katanya, suspek menyerah diri selepas menyedari video berdurasi 20 saat mengenai tindakannya memukul mangsa tular di laman sosial selain turut mendapat liputan media.
“Suspek mengakui bertindak sedemikian selepas terkejut dengan tindakan pemandu kereta Perodua Kancil yang memotongnya secara tiba-tiba.

Loading… “Bagaimanapun, suspek tetap bersalah, malah tindakan itu dianggap sebagai samseng jalanan kerana secara melulu menghimpit kenderaan mangsa sehingga terbabas selain turut memukul menggunakan besi.
“Pihak polis turut menahan kenderaan Toyota Harrier serta merampas baju dipakai suspek ketika kejadian termasuk besi boleh laras dipercayai digunakan untuk memukul mangsa,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di IPD Pasir Mas, hari ini.
Mohamad Roy berkata, ketika kejadian suspek dan mangsa masing-masing memandu sendirian kerana mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Menurutnya, ketika kejadian, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Pasir Puteh selepas melawat isteri yang baru melahirkan cahaya mata di rumah mentua di jajahan Pasir Mas.
“Berdasarkan laporan diterima, tiada kesalahan lain yang dilakukan mangsa, kecuali memotong kenderaan suspek namun tindakan suspek sehingga menyebabkan mangsa terbabas selain memukul mangsa adalah keterlaluan.
“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 10 tahun atau dengan denda atau sebat atau yang mana-mana dua daripada hukuman ini.
“Selain itu, ia disiasat mengikut Seksyen 279 Kanun Keseksaan yang jika didapati bersalah boleh dipenjara selama enam bulan atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali,” katanya.
Semalam, media melaporkan seorang lelaki berusia bertindak di luar kawalan apabila dia melanggar dan menghimpit kereta Perodua Kancil sehingga terbabas ke dalam parit.
Malahan, suspek turut memukul mangsa berusia 35 tahun dengan menggunakan besi boleh laras dalam kejadian di Jalan Kampung Atas Pinggir, Bunut Susu, pada 4.46 petang semalam.
Sumber: Harian Metro


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.my/2020/04/samseng-jalanan-pukul-mangsa-gara-gara-kenderaannya-dipotong-serah-diri-kena-reman-4-hari/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=samseng-jalanan-puk

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemandu Toyota Harrier Sambung Loan Serah Diri Terus Direman 4 Hari

Pemandu Toyota Harrier Sambung Loan Serah Diri Terus Direman 4 Hari

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 620 hits
Pemandu Toyota Harrier sambung loan serah diri terus direman 4 hariPemandu Toyota Harrier sambung loan yang memukul pemandu Perodua Kancil sehingga viral di media sosial tampil menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Pasir Mas pada jam 11...
Covid 19 Lelaki Kelaparan Serah Diri Minta Ditahan

Covid 19 Lelaki Kelaparan Serah Diri Minta Ditahan

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 264 hits
Phuket SEORANG lelaki bertindak nekad memasuki balai polis dengan membawa sebiji pil Methamphetamine sebelum meminta ditangkap semata mata bagi membolehkan dia mendapat makanan ketika dalam tahanan Dalam kejadian di Phuket pada Sabtu suspek...
Rupanya Hari Ini Giliran Aku Yang Jadi Mangsa Dr Ni Kena Kuarantin Bersama Kita Doakannya

Rupanya Hari Ini Giliran Aku Yang Jadi Mangsa Dr Ni Kena Kuarantin Bersama Kita Doakannya

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 179 hits
Allahuakbar membaca perkongsian daripada Doktor Ahmad Samhan ini pasti buat kita bimbang dengan kesihatannya kini Jika sebelum ini beliau banyak berkongsi info sebagai salah seorang frontliner wira negara dalam menentang virus covid 19 Namu...
Gara Gara Langgar Viva Hingga Remuk Pemilik Lamborghini Belikan Mangsa Myvi Sebagai Ganti

Gara Gara Langgar Viva Hingga Remuk Pemilik Lamborghini Belikan Mangsa Myvi Sebagai Ganti

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 259 hits
Umum tahu kini Malaysia berada dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Dalam erti kata lain orang ramai dinasihatkan untuk stay at home sekaligus membuatkan bilangan kenderaan di atas jalan raya menjadi rendah Di sebalik jumlah bilangan ke...
Tiup Lilin Atas Roti Saja Aliff Syukri Sambut Hari Lahir Seorang Diri Tanpa Anak Isteri Di Sisi

Tiup Lilin Atas Roti Saja Aliff Syukri Sambut Hari Lahir Seorang Diri Tanpa Anak Isteri Di Sisi

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 330 hits
SpekuIasi tentang rumah tangga Aliff Syukri dan isteri hangat diperkatakan Difahamkan ketika ini pasangan itu sudah tidak tinggal sebumbung sejak beberapa bulan lalu Tiup Lilin Atas Roti Saja Aliff Syukri Sambut Hari Lahir Seorang Diri Tanp...
Sebelum Ni Hari Hari Fikir Nak Cari Duit Je Isa Khan Bersyukur Pkp Ajar Dekatkan Diri Dengan Pencipta

Sebelum Ni Hari Hari Fikir Nak Cari Duit Je Isa Khan Bersyukur Pkp Ajar Dekatkan Diri Dengan Pencipta

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 362 hits
Pelakon Isa Khan meluahkan kesyukuran apabila tempoh Perintah Kawalan Pergerakan yang dilaksanakan mengajar dia erti bersyukur dan memandang lebih jauh erti kehidupan Sebelum Ni Hari Hari Fikir Nak Cari Duit Je Isa Khan Bersyukur PKP Ajar D...
Bukan 4 Tapi Terima 41 Kes Covid 19 Dalam Masa Satu Hari Dr Ni Rayu Jangan Pentingkan Diri Sendiri

Bukan 4 Tapi Terima 41 Kes Covid 19 Dalam Masa Satu Hari Dr Ni Rayu Jangan Pentingkan Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 304 hits
PKP yang memasuki fasa ketiga ini sebenarnya sudah pun membuatkan kita redha malah semakin kuat semangat untuk membantu kerajaan menangani wabak jangkitan Covid 19 ini Pun begitu masih ada di kalangan masyarakat kita yang bersikap mementing...
Terkini 3 Lagi Kes Kematian Disahkan Hari Ini Jumlah 76 Mangsa Telah Terkorban

Terkini 3 Lagi Kes Kematian Disahkan Hari Ini Jumlah 76 Mangsa Telah Terkorban

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 191 hits
Menerusi sidang media situasi terkini Covid 19 yang disampaikan oleh Dr Noor Hisham Abdullah mengesahkan bahawa seramai 3 orang meninggal dunia pada hari ini Ini menjadikan jumlah kumulatif kematian adalah 76 orang daripada jumlah keseluruh...
Ketahui Personaliti Diri Berdasarkan Tarikh Depan Hari Lahir

Ketahui Personaliti Diri Berdasarkan Tarikh Depan Hari Lahir

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 428 hits
Kami nak berkongsi dengan anda tentang personaliti diri melalui tarikh depan hari lahir Jadi jom kita selongkar Mula mula kena tahu tarikh lahir anda dan tarikh lahir anda adalah dalam kelompok nombor berapa Kalau anda dilahirkan pada1Hb 10...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan