Sambutan Etnik Cina Najib Terdesak Buat Drama Sokongan Bossku


 





POSTED BY   AMIRUDDIN AHMAD


Siri jelajah bekas Perdana Menteri Najib Razak menemui dan berbincang bersama beberapa persatuan Cina sejak kebelakangan ini, serta terbaharu di Pulau Pinang disifatkan sebagai langkah terdesak atau desperado bagi menggambarkan sokongan ke atas beliau.

Menurut Pengarah Komunikasi KEADILAN Pulau Pinang, Amir Ghazali, tidak ada apa yang istimewa dengan sokongan yang ditunjukkan oleh para pemimpin persatuan Cina tersebut di Pulau Pinang kerana negeri itu bukanlah kubu BN.




"Saya membaca berita kunjungan Najib yang digambarkan sebagai 'hero' turun ke Pulau Pinang baru-baru ini. Kami selaku rakyat negeri ini 'terhibur' dengan dakwaan-dakwaan mengatakan sokongan kaum Cina sudah kembali bersama BN, dengan rentetan keputusan Pilihan Raya Negeri Melaka, Johor dan juga sambutan kaum Cina kepadanya di negeri ini.

"Saya melihat ini satu dakwaan yang bersifat 'simplistic' semata-mata tanpa berpijak di bumi nyata. Dua PRN itu bukan petanda trend undian di peringkat PRU.
"Para penyokong 'bossku' juga mengambil kira kehadiran ratusan orang yang hadir ke programnya di Pulau Pinang sebagai petanda baik akan kembalinya Najib di hati rakyat negeri, khususnya kaum Cina.
"Siapa pun boleh mengatur orang-orang atau penyokong yang masih ada untuk ditumpukan hadir ke satu-satu himpunan atau ceramah. Kami tahu ramai yang hadir adalah saki-baki penyokong 'bossku' yang telah disusun awal untuk memenuhi acara tersebut. Itu saja," katanya.
Menurut Amir lagi, rakyat Pulau Pinang lebih lebih lagi etnik Cina tidak mudah diperdaya oleh Najib apatah lagi Ahli Parlimen Pekan itu telah didapati bersalah oleh mahkamah.
Malah katanya, tindakan Najib lebih dilihat kepada meraih simpati rakyat dan hanya menunjukkan kepada rakyat betapa teruknya pemimpin BN dalam 'memainkan isu' demi survival mereka.
"Rakyat bijak menilai, bagaimana seorang yang sarat dengan tuduhan mahkamah yang bakal ke penjara dalam masa terdekat. Maka tindakan atau stunt ala desperado diperlukan untuk meraih simpati.
"Rakyat Pulau Pinang masih ingat diskriminasi dan bagaimana kami dianaktirikan oleh Najib semasa beliau menjadi PM dulu, hanya kerana negeri ini ditadbir oleh kumpulan yang tidak sehaluan dengannya.
"Justeru, saya ucap tahniah juga di atas pementasan drama yang boleh dijadikan kenangan terindah untuk di bawa ke penjara nanti oleh 'bossku'," kata Amir sinis.
Beliau juga menyeru agar seluruh rakyat Malaysia memahami situasi politik semasa dan membuat perbandingan trend terkini. Iaitu semakin Umno-BN berkuasa, maka makin teruk rakyat dipermainkan dengan pelbagai drama.
Oleh itu, katanya, rakyat tidak boleh mengembalikan BN memerintah dalam Pilihan Raya Umum ke 15.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/03/sambutan-etnik-cina-najib-terdesak-buat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Raja Drama Terdesak Cuba Raih Simpati Sebelum Ke Penjara

Najib Raja Drama Terdesak Cuba Raih Simpati Sebelum Ke Penjara

papar berkaitan - pada 27/3/2022 - jumlah : 160 hits
malaysiakini comDiterbitkan Mar 26 2022 1 23 PMSeorang pemimpin PKR Pulau Pinang mendakwa bekas perdana menteri Najib Razak cuba mendapatkan simpati orang awam ketika berkunjung ke negeri itu memandangkan dia mungkin berdepan hukuman penjar...
Komuniti Dan Ahli Perniagaan Masyarakat Cina Pilih Najib Dan Sisihkan Mahathir

Komuniti Dan Ahli Perniagaan Masyarakat Cina Pilih Najib Dan Sisihkan Mahathir

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 167 hits
Oleh Sirajuddin AhmadSudah beberapa kali terjadi di mana masyarakat perniagaan kaum Cina memilih Datuk Seri Najib dan pinggirkan Mahathir Pada kali pertama terjadi apabila Penaja World Chinese Economic Forum memilih DSNR membaca keynote add...
Janji Najib Pada Orang Cina Hari Bahagia Kan Kembali

Janji Najib Pada Orang Cina Hari Bahagia Kan Kembali

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 139 hits
Janji Najib pada orang Cina Hari bahagia kan kembali Baru menang bergaya pada kempen pilihan raya negeri Johor Najib Razak terus bergerak dengan kempen baru menyasarkan komuniti Cina Pagi ini Najib menjadi pemberi ucaptama pada Sidang Kemun...
Najib Denies Saying Apa Lagi Cina Mahu Almost A Decade Later

Najib Denies Saying Apa Lagi Cina Mahu Almost A Decade Later

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 119 hits
Former prime minister Datuk Seri Najib Razak has denied ever saying apa lagi Cina mahu after the 2013 general election almost a decade ago He said the phrase on the front page of a Malay language daily was used as a propaganda tool by DAP b...
Najib Jumpa Persatuan Cina Rakyat Tak Termakan Umpan William

Najib Jumpa Persatuan Cina Rakyat Tak Termakan Umpan William

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 121 hits
Jelajah bekas Perdana Menteri Najib Razak ke negeri negeri di Semenanjung bertemu pemimpin pemimpin persatuan Cina bagi mengenang kehebatan pemerintahan beliau sejak 2009 2018 dianggap tidak akan berjaya mengubah persepsi rakyat terhadap sk...
Dewan Perniagaan Cina P Pinang Nafi Kaum Cina Alu Alukan Najib

Dewan Perniagaan Cina P Pinang Nafi Kaum Cina Alu Alukan Najib

papar berkaitan - pada 26/3/2022 - jumlah : 153 hits
Presiden Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang Hong Yeam Wah menafikan tanggapan bahawa masyarakat Cina di negeri itu mengalu alukan lawatan bekas perdana menteri Najib Razak ke Pulau Pinang Ini selepas Presiden Persekutuan Persatuan Keturunan...
Sambutan Najib Di Pulau Pinang Petanda Buruk Buat Dap

Sambutan Najib Di Pulau Pinang Petanda Buruk Buat Dap

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 154 hits
Sambutan Najib di Pulau Pinang petanda buruk buat DAP JUMAAT dan Sabtu lalu Pulau Pinang negeri di mana menjadi pusat kekuasaan DAP sejak menawan negeri tersebut pada Pilihan Raya Umum 2008 dilanda fenomena Bossku Media sosial dipenuhi deng...
Ringgit At Good Level After Q1 Growth Pm

Natural Resource Shekar Advocates Action Before It S Too Late

Tour Van Drivers Unhappy With Exclusion From Diesel Subsidy

Sedapnya Makan Ayam Kfc Or Panas2

Pm Any Probe Into Minister S Husband S Firm Must Be Transparent

Navigating The Business Landscape The Importance Of Pestel Analysis

Lirik Lagu Datanglah Sang Puteri Naki

Dododots Announces Latest Partnerships With Quby And Guardian



Benarkah Kena Hujan Menyebabkan Kita Jatuh Sakit

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Khilaf Yang Tertulis Slot Samarinda TV3

5 Projek Filem Aneh Hasil Karya Pengarah Filem Terkenal Hollywood

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Cinta Untuk Sekali Lagi Slot Megadrama Astro Ria

Biodata MUA Bellaz Muabellaz Jurusolek Dan Usahawan Terkenal


Bersatu Mp Najib Better Than Anwar When It Comes To Press Freedom

Budi Madani So What S The Actual Function Of Padu Again Asks Mca

Dispel The Foul Language Your Kid Uses

Kudus Roti Canai Batu Pahat

Kuala Krai Rekod Status Gelombang Haba Tahap Dua

Panduan Permohonan Pengeluaran Akaun Fleksibel Melalui Kwsp I Akaun