Sambut Birthday Di D Kayangan Grill Bbq Steamboat Shah Alam


Sambut Birthday Di D'Kayangan Grill & BBQ Steamboat Shah Alam | Dah lama dah Fadzi tak pergi makan steamboat dekat D'Kayangan Grill & BBQ Steamboat ni.  Baru-baru ni Fadzi nampak dieorang ada buat birthday celebration. 

So alang-alang nak celebrate birthday kawan, Fadzi and the geng pergi dekat D'Kayangan Grill & BBQ Steamboat ni. First time ni nak celebrate birthday walaupun dah  4 5 kali makan dekat sini sebelum ni. 
Sambut Birthday Di D'Kayangan Grill & BBQ Steamboat Shah AlamKiteorang pergi sana hari Sabtu. Sampai sana dalam pukul 7 malam. Time tu memang dah ada orang tapi tak penuh sangat lagi. Tapi sebab dah book awal-awal kan, so tak ada lah risau sangat pasal meja. 
Sampai-sampai je, tanya pasal booking. Diaorang pun tunjuk meja. Cantik weh diaorang hias dengan belon-belon. Siap ada belon huruf birthday lagi. Panjang jugak meja yang dieorang prepare untuk kiteorang.
Bila dah tengok meja, duduk-duduk kejap sambil tunggu yang lain sampai. Rupanya, ada antara dieorang yang dah sampai dah pun. Tengah ambil makanan dekat bahagian buffet. Pantassss.
Fadzi pun pergilah ambil makanan jugak. Fadzi pergi dengan Aneeq sambil Zul jaga kan Anas dekat meja. Dekat area ambil makanan tu macam biasa. Dah familiar kan tempat ni, so senang je nak ambil makanan.
Menu BuffetBagi yang tak pernah datang sini lagi, korang boleh makan lebih dari 100 jenis menu makanan yang disediakan dekat sini. Ada udang, sotong, kupang, kepah, kerang, isi ikan, bamboo lala dan macam-macam lagi.





Untuk steamboat pulak ada macam-macam jenis bebola, sayur-sayuran, mee, mihun dan jugak fucuk. Telur ayam dan telur puyuh pun ada. Bukan selalu nak merasa makan telur puyuh ni.


Kalau nak rasa kelainan sikit, korang boleh pilih menu-menu yang dah diperap untuk grill. Menu perapan untuk grill yang korang boleh cuba adalah seperti Chicken Mozza, Chicken Castello, The Toretto Meat, Cappucino Meat, The Krusty Crab, Super Prawn, Squidward, Keli Yolanda, Dory Drive, Patin Annabel, Pari Perry dan yang paling best Kambing Grill.


Selain tu diaorang ada jugak sediakan sos yang korang boleh pilih. Ada 9 jenis sos antaranya Sos Cili Pedas, Sos Thousand Island, Sos Cili Thai, Sos Cili Manis, Sos Bawang Putih, Sos Blackpepper dan Sos Yong Tau Foo. 

Dekat sini korang boleh pilih nak steambot sup apa sama ada sup ayam atau sup tomyam. Kalau ikut Fadzi, Fadzi rekemen ambil tomyam lah. Baru ngam sikit nak makan steamboat kan.


Kalau korang jenis yang tak boleh tinggal karbo, jangan risau. Ada je dieorang buat nasi goreng, nasi putih, lauk ayam, spageti bolognese, nasi lemak, mee, dan kue teow.




Untuk pencuci mulut pulak, ada ais krim, buah-buahan, ABC cendol dan kek. Masa Fadzi pergi sana hari tu adalah dalam 4 jenis kek yang ada disediakan. Buah pulak ada dalam 5 jenis buah. 

Untuk air pulak, korang boleh pilih sama ada nak air minuman sejuk atau air minuman panas.
Sambutan Hari Jadi Berirama DiscoKemain tema nak celebrate birthday dekat D'Kayangan Grill & BBQ Steamboat ni. Berirama disko. Hahahha. Tapi tak apa lah kan. Sekali sekala buat gila sikit. Baru lah rasa muda sikit. :p
Serius memang meriah tau masa celebration tu. Fadzi pun tak sangka. Mula-mula bila staff dieorang nak hantar kek tu, dieorang malapkan lampu area meja kiteorang. Lepas tu dieorang pasang lampu disko dengan lagu rancak.

Memang happening habis lah masa tu. Dengan nyanyi lagu birthday, dengan lampu lip lap disko, dengan lagu rancak. Fadzi harap orang meja meja sebelah tak marah lah huhuhu.

Oh by the way, belon-belon deko meja dan kek tu percuma tau. Kalau nak celebrate birthday dekat sini, korang kena whatsapp atau call dieorang awal-awal untuk book meja.

Untuk budak-budak, rasa paling best sebab ada badut kot. Badut tu buat belon untuk Aneeq dan Anas. And of course untuk budak budak lain dekat dalam kedai tu. 
Kemudahan AwamFadzi paling suka pergi makan dekat sini sebab ada surau. Ye betul. Dieorang ada sediakan surau untuk korang solat time makan tu. Sebab tu bila kawan-kawan Fadzi kata nak lepak mula pukul 7 malam dekat sini, Fadzi kira macam tak ada hal lah. Surau ada.
Toilet pun ada. Tak jauh pun. Betul betul sebelah kedai ni je. 
Parking area situ pun banyak. Kebiasaanya memang kereta penuh je. Tapi kalau datang pukul 6 7 petang macam tu, tak ada masalah pun nak dapat parking dekat dengan D'Kayangan ni.
Harga BuffetDewasa RM29.90Kanak-kanak RM12.50
Harga untuk kanak-kanak tu umur budak dari 5 tahun hingga 11 tahun. 12 tahun ke atas kira dewasa dah lah. Untuk budak budak 4 tahun ke bawah, makan percuma.
And kalau korang bayar harga RM150, korang boleh dapat kad diskaun RM10. 

Murah kan? Jarang-jarang betul nak jumpa buffet yang bagi harga murah macam ni tapi menu dia banyak dan dieorang refill. 
Waktu Operasi:5pm - 11.30pm (Isnin hingga Jumaat)3pm - 11.30pm (Sabtu, Ahad dan Public Holiday)
Alamat:Nno.1 Jalan Lompat Tinggi,13/33M Seksyen 13,40100 Shah Alam, Selangor
Facebook | Instagram



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fadzirazak.com/2019/08/sambut-birthday-di-dkayangan-grill-bbq.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amir Hakeem Muncul Juara Di Kejohanan Fifa 20 Nr Esports Shah Alam

Amir Hakeem Muncul Juara Di Kejohanan Fifa 20 Nr Esports Shah Alam

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 227 hits
Pemain E Sukan Oh Media Gaming Amir Hakeem atau lebih dikenali sebagai Kororo berjaya meraih podium selaku juara di kejohanan FIFA 20 NR Esports di Shah Alam Kororo yang baru sahaja berusia 21 merupakan pelajar jurusan Mass Communication di...
Warung Saudagar Kambing Bakar Shah Alam

Warung Saudagar Kambing Bakar Shah Alam

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 1709 hits
Bulan lepas mama sekeluarga craving kambing Maka kami telah pergi dinner di Warung Saudagar Kambing Bakar Shah Alam Ni first time kami ke Warung Saudagar Kambing Bakar Shah Alam Menu di Warung Saudagar Kambing Bakar Shah Alam Inilah menu ya...
7 Lokasi Tempat Percutian Bajet Di Shah Alam

7 Lokasi Tempat Percutian Bajet Di Shah Alam

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 419 hits
Cuti sekolah akan bermula seminggu dari sekarang Para ibubapa dan anak anak mesti ingin bercuti ke mana mana destinasi pilihan Di sini aku nak menrjah lokasi tempat percutian di Shah Alam dan kawasan sekitarnya yang boleh di lawati Sengaja ...
Turun Stadium Shah Alam Support Team The Red Giants

Turun Stadium Shah Alam Support Team The Red Giants

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 462 hits
Turun Stadium Shah Alam Support Team The Red Giants Assalamualaikum dan Selamat Malam Hai reader semua Ni cerita Bonde dan Family ke Stadium Shah Alam pada Sabtu 26 Oktober 2019 yang lepas Walau dah lepas Bonde nak kongsikan kenangan itu de...
Lunch Di Spiced Pumpkin Cafe Bakery Seksyen 3 Shah Alam

Lunch Di Spiced Pumpkin Cafe Bakery Seksyen 3 Shah Alam

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 520 hits
Lunch Di Spiced Pumpkin Cafe Bakery Seksyen 3 Shah Alam Pssst Ada cafe baru dibuka di area Shah Alam maka haruslah kami anak beranak usha tempat baru ni Special sebab cafe ni ada lontong goreng kegemaran ayah Syafi Maka pergilah kami Lunch ...
Ayuh Turun Ke Idcc Shah Alam Esok 24 Nov 2019

Ayuh Turun Ke Idcc Shah Alam Esok 24 Nov 2019

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 313 hits
Ahad 24 Nov 201910 pagi 1 Ada orang mempersoalkan kewibawaan Anwar Ibrahim dalam pentadbiran dan pengurusan ekonomi dan kewangan 2 Ada tidak tahu yang Anwar Ibrahim pernah menjadi kan Malaysia digelar Harimau Asia ketika menjadi Menteri Kew...
Nikmati Hidangan Eksklusif Sempena Krismas Dan Tahun Baru Di Concorde Hotel Shah Alam

Nikmati Hidangan Eksklusif Sempena Krismas Dan Tahun Baru Di Concorde Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 616 hits
Tinggal sebulan lebih sahaja kita nak melangkah ke tahun baru 2020 Tapi bukan setakat menyambut kedatangan tahun baru sahaja kita juga bakal meraikan sambutan hari Krismas Dah ada plan tak nak raikan di mana Kalau belum jom raikan sambutan ...
Jom Ke Shah Alam

Jom Ke Shah Alam

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 265 hits
Hari ini 24 November Konvenseyen Reformis kali kedua akan diadakan di IDCC Shah Alam Konvensyen ini akan berlangsung selama sehari bermula jam 9 00 pagi hingga 6 00 petang Jika kovensyen kali pertama pada 2017 dulu memfokuskan kepada tuntut...
Percutian Yang Menyeronokkan Di Best Western I City Shah Alam Dapat Unlimited Masuk Percuma Ke I City Waterworld

Percutian Yang Menyeronokkan Di Best Western I City Shah Alam Dapat Unlimited Masuk Percuma Ke I City Waterworld

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 663 hits
hai assalammualaikumPercutian Yang Menyeronokkan Di Best Western I City Dapat Unlimited Masuk Percuma Ke I City Waterworld Bila ada hari dapat rehatkan diri terus cadangkan suami jomla kita pergi bercuti dekat pun takpe asalkan dapat rehat ...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk