Saman Yayasan Sabah Akan Dedah Bukti 46 Kes Musa Bebas



WANA JAILIN
KOMEN: Langkah yang diambil oleh Lembaga Amanah Yayasan Sabah terhadap Tan Sri Musa Aman bukan satu perkara yang remeh, namun ia membuktikan bagaimana POLITIK adalah alat POLITIK untuk maksud politik yang boleh digunakan oleh Putrajaya untuk penindasan dan bukan pula untuk menegakkan keadilan.
Ini memberikan kita ruang untuk menyoal sama ada perkara ini di lakukan dengan adanya unsur-unsur imbuhan. Jika itu berlaku bukankah yang mencegah rasuah juga menerima rasuah?
Demikian persoalan diajukan Zainnal Ajamain kepada Putrajaya selaku Penasihat MA63 Kerajaan Sabah, penulis buku The Grand Design dan The Queen’s Obligations juga seorang activist hak-hak Sabah dan penganalisis perkembangan politik masa kini di Sabah.
Bagaimana 46 pertuduhan ke atas Tan Sri Musa Aman boleh dilepaskan oleh pendakwa raya sebab tidak dapat kertas siasatan daripada pihak yang berwajib di Hong Kong.
Ini adalah satu perkara yang tidak masuk akal.
Pendakwa raya dan SPRM mengaku mereka tidak dapat kertas siasatan tersebut kerana tiada kerjasama rapat dengan pihak berkuasa Hong Kong.
Bagaimana pula apabila apabila Lembaga Amanah Yayasan Sabah boleh mengeluarkan bukti tersebut?
Bukankah ini bukti pendakwa raya dan SPRM bersubahat dengan yang tertuduh? Di mana letaknya kredibiliti dan tanggungjawab pendakawa raya dan SPRM di dalam sistem perundangan Malaysia?
Ini tiada gunanya Kerajaan Sabah menempatkan dan memberi gaji kepada pegawai-pegawai SPRM di badan-badan Kerajaan Sabah sekiranya kehadiran mereka bukan untuk membendung rasuah, kehadiran mereka semata-mata untuk mencari pasal untuk Putrajaya dan orang orang yang berkepentingan saja.
Kita bayar gaji, mereka digunakan oleh orang lain.Tan Sri Musa Aman seorang yang sekarang ini tiada parti kesoronokan pula selepas terlepas 46 tuduhan dia ingat sudah terlepas bila mahkamah memutuskan menerima saranan pendakwa raya dan SPRM.
Itu baru peringkat pendakwa raya yang membuang kes, tiada dibicarakan bererti belum ada keputusan mahkamah, ertinya belum lepas daripada 46 tuduhan tersebut.
Perkara ini masih boleh diangkat oleh Lembaga Amanah Yayasan Sabah sebagai plaintif dan Tan Sri Musa Aman sebagai defendan.
Ini disebabkan wang yang terlibat adalah daripada jualan balak Yayasan Sabah. Jadi tidak salah bagi Lembaga Amanah Yayasan Sabah mengambil tindakan sedemikian.
Mungkin Tan Sri Musa Aman terlepas pandang bahawa ia bersalah kepada Yayasan Sabah dan bukannya kepada Kerajaan Malaysia.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/06/saman-yayasan-sabah-akan-dedah-bukti-46.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Syafie Afdal Harus Sedar Keadaannya Kini Di Sabah Bila Musa Aman Bebas

Syafie Afdal Harus Sedar Keadaannya Kini Di Sabah Bila Musa Aman Bebas

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 237 hits
FRIENDS OF MASZLEEKalau lama sangat ambil masa PH ni kacau momentum Dua moves yang sedang galak berlaku sekarang UMNO tengah cari jalan untuk ugut Bersatu terutama sekali Muhyiddin untuk gugurkan kes kes jerung UMNO terutama sekali Najib da...
Yayasan Sabah Files Rm872 Million Claim Against Musa Aman

Yayasan Sabah Files Rm872 Million Claim Against Musa Aman

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 329 hits
Yayasan Sabah has filed a claim at the High Court here against former Chief Minister Tan Sri Musa Aman to recover RM872 million which was lost in a dubious logging activity agreement Its director Datuk Jamalul Kiram Zakaria said they made t...
Musa Aman Demands Rm1 Billion From Yayasan Sabah Trustees

Musa Aman Demands Rm1 Billion From Yayasan Sabah Trustees

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 362 hits
Former Chief Minister Tan Sri Musa Aman has demanded RM1 billion from Yayasan Sabah trustees including Chief Minister Datuk Seri Mohd Shafie Apdal Yayasan Sabah on Friday filed a claim at the High Court here against the Sungai Sibuga State ...
Pendakwa Raya Digesa Buat Rayuan Kes Musa Aman

Pendakwa Raya Digesa Buat Rayuan Kes Musa Aman

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 283 hits
Pendakwa raya digesa buat rayuan kes Musa Aman SHAH ALAM Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Nasional Faiz Fadzil menggesa pendakwa raya membuat rayuan terhadap keputusan membebaskan bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman atas 46 kes pertud...
Musa Bebas Jangan Buat Terkejut

Musa Bebas Jangan Buat Terkejut

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 237 hits
Ya tak payah nak buat buat terkejut Benar lagi sahih Musa Aman hari ini digugurkan kesemua 46 kesnya sekali gus oleh Peguam Negara lantikan PN Kemudian cytro cytro diam kejap sebab pening nak jawab macam mana sehinggalah bos bos mereka beri...
Mahkamah Tangguh Kes Selepas Menteri Sabah Dirawat Di Hospital Akibat Vertigo

Mahkamah Tangguh Kes Selepas Menteri Sabah Dirawat Di Hospital Akibat Vertigo

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 292 hits
Peguam Haniff Khatri Abdulla berkata Peter Anthony sepatutnya menaiki pesawat ke Kuala Lumpur petang semalam KUALA LUMPUR Mahkamah Sesyen di sini hari ini menangguhkan sebutan kes Menteri Pembangunan Infrastruktur Sabah Peter Anthony selepa...
46 Kes Bebas Pertama Dalam Sejarah

46 Kes Bebas Pertama Dalam Sejarah

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 171 hits
Via WhatsApp Di bawah Kerajaan Tebuk Atap pehak Pendakwa MENARIK BALIK SEMUA 46 PERTUDUHAN terhadap Musa Aman yg di buat Pendakwaan semasa Kerajaan PH dulu atas Dakwaan RASUAH dan PENGUBAHAN WANG HARAM Dalam Sejarah negara Tidak Pernah Peha...
Kes Musa Aman Dan Tommy Thomas

Kes Musa Aman Dan Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 407 hits
1 Musa didakwa oleh peguam negara yang dilanik kerajaan PH berhubung pindaan dana di luar negara yang berlaku antara 2004 hingga 2008 2 Kes Musa ini tidak pernah didakwa di luar negara walaupun pindaan dana itu berlaku di luar negara dan bu...
Selangor Bebas Zon Merah Hanya 11 Kes Aktif Covid 19

Selangor Bebas Zon Merah Hanya 11 Kes Aktif Covid 19

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 326 hits
SHAH ALAM 14 JUN Selangor akhirnya bebas dari zon merah Covid 19 setelah hampir 23 hari berada dalam zon itu sejak 22 Mei lalu demikian mengikut data Pasukan Petugas Pencegahan Covid 19 Selangor Perkembangan positif itu berlaku disebabkan k...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams