Salam Aidilfitri 1445 Hijrah 2024 Masihi


Assalamualaikum…
Alhamdulillah… Syukur masih diberi kesempatan untuk bertemu Bulan Syawal 1445 Hijrah pada tahun 2024 ini setelah menahan nafsu makan dan minum di siang hari di Bulan Ramadan . Seluruh  Umat Islam di Malaysia mula menyambut Syawal pada hari Rabu kelmarin iaitu pada 10 April 2024 seperti yang disampaikan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja iaitu Datuk Syed Danial Syed Ahmad mengumumkan jatuhnya 1 Syawal 1443 Hijrah pada hari Selasa yang lepas ( 9 April 2022 ) . 
Maaf baru sahaja dapat update atau kemaskini blog kesayangan yang telah terlalu lama bersawang disebabkan faktor komitmen pekerjaan dan keluarga . Pada hari ini juga telah masuk 3 Syawal 1445 Hijrah..dan cuaca pun alhamdulillah hujan sejak dari pagi .Persiapan untuk menyambut hari raya pada tahun ini agak sederhana , namun Alhamdulillah dapat juga sediakan baju raya untuk anak dan isteri ..Dan yang paling penting , kuih-muih raya sempat juga beli ..hehehe bak kata orang ” kuih tunjuk-tunjuk ” je …Korang pula macam mana ?
Salam AidilFitri 1440 Hijrah 2020 Masihi Pada kesempatan ini , Saya ingin mengambil peluang untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1445 Hijrah kepada semua rakan-rakan bloggger dan tidak lupa juga kepada pembaca setia blog ini . Pada tahun ini pulang ke kampung halaman di Simpang Renggam bersama anak dan isteri . Aktiviti pada hari raya pertama sama juga seperti tahun-tahun yang lepas iaitu membuat persiapan memakai baju melayu yang baru serta kemas dan sembahyang raya dan takbir raya di Masjid Kampung Shaari , Simpang Renggam . Aktiviti menikmati juadah paling wajib semasa sambutan hari raya iaitu ketupat , rendang , sambal kacang dan lodeh bersama-sama keluarga . Kemudian sesi bermaaf-maafan dengan semua ahli keluarga dan berehat sebentar untuk ” recharge ” tenaga  .
Akhir kata , Sekali lagi saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri , Maaf Zahir Dan Batin kepada semua kenalan terutama kepada rakan-rakan blogger dan para pembaca setia blog wanzawawi.net . Halalkan makan dan minum dan saya ingin menyusun sepuluh jari meminta maaf dan ampun jika ada tersilap atau terkasar bahasa secara sengaja atau tidak sengaja selama kita berkenalan di dalam dunia blogging ini . Kepada rakan-rakan yang tidak dapat pulang ke kampung halaman , jangan bersedih ok…gunakan teknologi yang ada untuk berhubung dengan keluarga tersayang .
The post Salam AidilFitri 1445 Hijrah 2024 Masihi appeared first on wanzawawi[dot]net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wanzawawi.net/2024/04/salam-aidilfitri-1445-hijrah-2024-masihi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Salam Aidilfitri 2024 1445h

Salam Aidilfitri 2024 1445h

papar berkaitan - pada 10/4/2024 - jumlah : 104 hits
EID MUBARAK SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI TO ALL MINAL AIDIN WAL FAIDZIN Wishing you all a happy and peaceful Eid Ul Fitr and may ALLAH bless and reward all of you with the blessings of Heaven from home to home and heart to heart from one p...
Contoh Caption Menarik Gambar Raya Boleh Anda Gunakan Sempena Hari Raya Aidilfitri 2024

Contoh Caption Menarik Gambar Raya Boleh Anda Gunakan Sempena Hari Raya Aidilfitri 2024

papar berkaitan - pada 10/4/2024 - jumlah : 217 hits
Kalau dah hari raya pastilah masing masing akan flex baju raya kan Jadi bila nak share ootd baju raya anda di Instagram kena lah ada caption yang menarik untuk gambar raya raya kan Jadi disini disenaraikan beberapa caption menarik caption l...
Masak Bihun Soto Ayam Di Pagi Aidilfitri 2024

Masak Bihun Soto Ayam Di Pagi Aidilfitri 2024

papar berkaitan - pada 11/4/2024 - jumlah : 158 hits
Hai korang Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin buat semua readers aku Thanks sebab sudi baca blog yang tak seberapa ni Alhamdulillah dah selesai Ramadan Semoga dapat jumpa lagi Ramadan akan datang Malam raya aku baru pergi beli ba...
Foto Detik Detik Petugas Kemenag Dki Jakarta Amati Penampakan Hilal Idulfitri 1445 Hijriah Jatuh 10 April 2024

Foto Detik Detik Petugas Kemenag Dki Jakarta Amati Penampakan Hilal Idulfitri 1445 Hijriah Jatuh 10 April 2024

papar berkaitan - pada 10/4/2024 - jumlah : 74 hits
Pemerintah melalui Kementerian Agama menetapkan Hari Raya Idulfitri atau 1 Syawal 1445 Hijriah di Indonesia jatuh pada Rabu 10 April 2024
Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

papar berkaitan - pada 18/4/2024 - jumlah : 115 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca sekalian Alhamdulillah semoga semuanya dalam keadaan baik baik sahaja Baiklah masih belum terlewat untuk aku ucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin bua...
Pre Raya Aidilfitri 2024

Pre Raya Aidilfitri 2024

papar berkaitan - pada 9/4/2024 - jumlah : 114 hits
Sedikit kenangan yang tertinggal sebelum berakhirnya Ramadan 1445H Gambar Sebelum Raya Sesi bergambar pre raya telah diadakan pada minggu lepas di tempat kerjaku Bab bergambar aku ok je tapi bila nak kena ikut tema berwarna maaf aku tak suk...
Koleksi Ayat Menarik Pickup Line Kapsyen Hari Raya Aidilfitri 2024 Untuk Posting Media Sosial

Koleksi Ayat Menarik Pickup Line Kapsyen Hari Raya Aidilfitri 2024 Untuk Posting Media Sosial

papar berkaitan - pada 2/4/2024 - jumlah : 178 hits
Hari Raya Aidilfitri tak lengkap kalau tak memberikan ucapan di media sosial berserta OOTD baju raya Selain ucapan dan pantun Hari Raya Aidilfitri pengguna media sosial lebih suka membuat hantaran gambar raya dengan ayat menarik atau orang ...
Tol Percuma Sempena Aidilfitri 2024

Tol Percuma Sempena Aidilfitri 2024

papar berkaitan - pada 7/4/2024 - jumlah : 200 hits
TOL PERCUMA SEMPENA AIDILFITRI 2024 Assalammualaikum semua Ramadan hampir melabuhkan tirai dan meninggalkan kita Semoga puasa dan amalan kita sepanjang bulan yang mulia ini diterima oleh Allah s w t Ramadan bakal dirindui dan di doakan kita...
Contoh Pantun Raya Aidilfitri 2024 Lawak Dan Kreatif

Contoh Pantun Raya Aidilfitri 2024 Lawak Dan Kreatif

papar berkaitan - pada 9/4/2024 - jumlah : 165 hits
Nak lebih meriah lebih kreatif sempena Lebaran tahun 2024 ini selain daripada ucapan salam apa kita bagi pantun raya pula Boleh kongsikan kepada keluarga dan rakan rakan yang mengenali diri kita Setiap tahun pasti meriah dengan dimana kita ...
Traders Still Hesitant To Use Local Currencies Despite Benefits

Senarai Biasiswa Lepasan Spm Zakat Bantuan Ipt 2024

Effortless Rewards Samsung Wallet Makes Every Purchase Count On The Affordable Galaxy A15 That Starts From Rm999

Richiamo Coffee Pengganti Zus Terpaksa Beralih Arah

Voices Of Galaxy Meet The Para Sprinter Helping The Next Generation Navigate The Road Ahead

Jagung Mozarella Confirm Tarik

Asia Mobiliti Govt Must Enact Procurement Reforms

Amk Perlu Seorang Ketua Ada Fikrah



5 Kaedah Menulis Mesej Yang Sebenarnya Annoying Untuk Dibaca

Biodata Dan Umur Pelakon Muntazar Ghufran Adik Firdaus Ghufran Yang Bertunang Dengan Saidah Kamarudin

Benarkah Kena Hujan Menyebabkan Kita Jatuh Sakit

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Khilaf Yang Tertulis Slot Samarinda TV3

5 Projek Filem Aneh Hasil Karya Pengarah Filem Terkenal Hollywood


Google I O 2024 Diwarnai Pengumuman Beragam Produk Baru

Profil Fahri Amhar Penulis Kronologi Sejarah Palestina

Suplemen Untuk Slipped Disc

Kt043 Mak Abah Menunaikan Haji Ke 2

Wnba Stats Roundup Top Performances And Game Changing Moments

Unlocking The Secrets Of Diagnostic Muscle Testing For Health Optimization