Salahkan Najib Atas Kejatuhan Kedah Rupanya Mukhriz Pun Alergik Dengan Najib Macam Bapak Dia






Kalau kita ikuti kenyataan daripada Mukhriz ni kita akan lihat dia ni macam orang 'hilang anak' sekali cakap macam itu sekali cakap macam ini.

1.  Semasa sidang akhbar untuk meletak jawatan dia cakap Muhyiddin Yassin punca kejatuhan PH Kedah dengan memberi alasan kerana Muhyiddin marah kepada dia pasal PH tak ikut serta dengan PN dalam kerajaan dan Kedah masih dengan PH. Dia kata Muhyiddin arah Hamzah Zainuddin meminta bersatu Kedah bersama UMNO dan PAS.

Kedua dia kata Muhyiddin marah kerana dia lawan bertanding sebagai Presiden BERSATU dan Ketiga dia kata Muhyiddin nak balas dendam pasal Ayah dia si Mahathir tu buat undi tak percaya di parlimen.

2.  Tak sampai satu hari dia tukar kenyataannya dia kata sebenarnya Najib menggunakan strageik bapak dia Mahathir SEMUANYA SALAH NAJIB. Dia kata tujuan kejatuhan KEDAH tidak lain tidak bukan semata-mata membebaskan dirinya daripada pertuduhan pecah amanah 1MDB, SRC International dan banyak lagi skandal mega yang mencemar nama baik Malaysia.

Aku pening apa kaitan dengan 1MBD tu aku masih kabur. Entah-entah Mukhriz dan nyanyuk macam bapak dia.

3. Ni aku nak cerita, daripada maklumat AMANAH khadan DAP. Sebenarnya yang jatuhkan kerajaan Kedah adalah ANWAR BIN IBRAHIM. Aku sebelum ini dah siap artikel pasal perkara ini tapi entah macam mana lupa nak post.

Mahathir memang ancaman kepada Anwar tapi sesuatu kekuatan kepada Anwar dalam lumrah hidup, umur Mahathir taklah panjang sangat lagi. Jadi yang Anwar takut Mahathir ikut Muawiyyah serah PM kepada Mukhriz. Jadi dia memberikan lampu hijau kepada PKR Kedah sokong PAS. Surat ini adalah benar. Cuba fikir mudah ke nak buat keputusan sokong PAS jadi calon MB? Sedangkan setiap hari mulut PKR serang PAS dan fitnah PAS dengan wang RM90 juta melainkan ada agenda ke hadapan lebih besar.




Surat ini telah diakui kononnya cerita lama. Tapi drp cerita lama ini terhasil cerita baharu dan dunia baharu untuk Kedah. Orang kampung hanya tukar langsir untuk raya, Kedah tukar kerajaan. Itu aje panjang nanti lihat artikel yang akan dikeluarkan nanti dengan tarikh-tarikh kejadian.

Ulasan ini adalah untuk artikel di bawah.

--------------
Mukhriz: Najib protagonis sebenar kejatuhan PH Kedah

Di sebalik tumbangnya kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan hilang jawatan menteri besar Kedah, Mukhriz Mahathir mendakwa Najib Razak menjadi dalang apa yang berlaku.

Dakwa Mukhriz walaupun arahan untuk menjatuhkannya sebagai menteri besar datang daripada Muhyiddin Yassin, namun di belakang Presiden Bersatu itu ialah Najib.

"Walaupun arahan untuk menjatuhkan saya di Kedah datang daripada presiden Bersatu melalui Hamzah Zainuddin, tetapi protagonis sebenar masih orang yang sama dengan dulu iaitu Najib Razak.

"Tujuannya tidak lain tidak bukan semata-mata membebaskan dirinya daripada pertuduhan pecah amanah 1MDB, SRC International dan banyak lagi skandal mega yang mencemar nama baik Malaysia di persada dunia.

"Lihat saja apa sudah jadi pada kes pengubahan haram pada anak Rosmah Mansor iaitu Riza Aziz yang dilepaskan tanpa dibebaskan daripada pendakwaan jenayah itu," kata Mukhriz dalam sidang media di Wisma Darul Aman, Kedah, hari ini.

Pada 14 Mei lalu mahkamah membuat keputusan melepas tanpa membebaskan (DNAA) Riza yang juga penerbit filem Hollywood bergantung kepada pematuhannya terhadap persetujuan yang dicapai bersama pendakwaan untuk memulangkan jutaan ringgit wang kerajaan yang didakwa berkaitan degan lima pertuduhan pengubahan wang haram.

Bagaimanapun, sekiranya Riza gagal untuk mematuhi perjanjian tersebut, maka pendakwaan berhak untuk mengenakan semula pertuduhan tersebut dan mendakwanya di mahkamah.

Gelojoh nak jatuhkan MB

Hal ini dimaklumkan pada salinan kenyataan yang dibacakan oleh Ketua pasukan pendakwaan, Gopal Sri Ram, ketika beliau memberitahu Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur mengenai persetujuan dicapai antara tertuduh dan pihak pendakwaan.

Riza sebelum ini menghadapi lima pertuduhan pengubahan wang haram bernilai AS$248 juta (RM1.25 bilion) membabitkan dana 1MDB. Dia didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Mukhriz berkata, Muhyiddn juga membuka pintu yang luas untuk membawa kepada "pembebasan" pemimpin Umno termasuk Ahmad Zahid Hamidi daripada pertuduhan dihadapi mereka.



"Kini mereka kembali berkuasa apabila Muhyiddin buka pintu seluas-luasnya kerana mempertahankan kerusi empuk jawatan perdana menteri," kata Mukhriz.

Dalam pada itu secara sinis, Mukhriz berkata kejatuhannya dan kerajaan PH Kedah adalah hadiah hari jadi paling istimewa buat perdana menteri itu pada 15 Mei lalu.

Katanya, beliau menerima dengan hati terbuka tindakan pihak yang menggulingkannya sebagai menteri besar dan bertekad untuk kekal sebagai pembangkang sehingga habis penggal.

"Gelojoh nak jatuhkan menteri besar Bersatu sebagai hadiah hari jadi kepada perdana menteri, tak ada sekelumit pun ihsan kepada rakyat," katanya lagi.

Mukhriz berkata prestasi kerajaan PH sepanjang mentadbir Kedah cukup baik dan beliau akan memantau perjalanan kerajaan Kedah yang baru di bawah Perikatan Nasional (PN).

Ditanya wartawan tentang perjalanan politiknya, Mukhriz berkata kariernya banyak turun naik dan tidak mendatar malah lebih banyak jatuh.



MR :  Najib juga jadi mangsa


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/05/salahkan-najib-atas-kejatuhan-kedah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Protagonis Sebenar Kejatuhan Ph Kedah Mukhriz Mahathir

Najib Protagonis Sebenar Kejatuhan Ph Kedah Mukhriz Mahathir

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 1248 hits
ALOR SETAR Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak didakwa menjadi dalang di sebalik tumbangnya kerajaan Pakatan Harapan di Kedah selain menyebabkan Datuk Seri Mukhriz Mahathir hilang jawatan sebagai Menteri Besar buat kali kedua Menur...
Selepas Salahkan Muhyiddin Salahkan Najib Dan Kini Salahkan Pas Dia Macam Atok Benar Belaka

Selepas Salahkan Muhyiddin Salahkan Najib Dan Kini Salahkan Pas Dia Macam Atok Benar Belaka

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 264 hits
Tak ada dia nak koreksi diri Tak pula salahkan Adun PKR dan BERSATU yang keluar parti kerana hilang percayaan kepada dia Kerjanya nak PERJAHATKAN NAJIB dan PAS Mukhriz dakwa PAS mungkir janji untuk beliau kekal MB hingga tamat penggalMukhri...
Dah Macam Filem Zombie Rupa Rupanya Orang Ramai Berebut Ke Kaunter Jpj

Dah Macam Filem Zombie Rupa Rupanya Orang Ramai Berebut Ke Kaunter Jpj

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 291 hits
Ingatkan ada buat mega sale sempena Hari Raya Aidilfitri rupa rupanya bukan gais Semalam Ohmedia ada melihat satu posting yang dimuatnaik oleh seorang pengguna khalids di Twitter mengenai orang awam sedang berlari masuk seperti dalam filem ...
Tindakan Mahkamah Akan Dikenakan Ke Atas Tun M Kerana Hina Najib

Tindakan Mahkamah Akan Dikenakan Ke Atas Tun M Kerana Hina Najib

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 248 hits
malaysiapolitik comKUALA LUMPUR Ketua pasukan pembelaan perbicaraan 1Malaysia Development Berhad Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berkata sudah tiba masanya untuk mengambil tindakan undang undang terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad Ini berikut...
Mukhriz Mahathir Umum Lepas Jawatan Mb Kedah Berkuatkuasa Serta Merta

Mukhriz Mahathir Umum Lepas Jawatan Mb Kedah Berkuatkuasa Serta Merta

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 369 hits
Datuk Seri Mukhriz Mahathir hari ini mengumumkan meletak jawatan sebagai Menteri Besar Kedah berkuat kuasa serta merta Peletakan jawatan itu sekali gus membawa kepada pembubaran pentadbiran kerajaan negeri yang disertai 10 Ahli Majlis Mesyu...
Macam Marah Jer Mukhriz Relax Broo

Macam Marah Jer Mukhriz Relax Broo

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 332 hits
Ini macam marah style baca skrip jer Tapi tulah kan rakyat pun pening dengan mainan atuk Haritu atuk sendiri sibuk letak jawatan sekali tiada majoriti nak tubuh kerajaan Alih alih dapat pada Abah Bila abah bersama dengan pakatan baru yang m...
Even A Face Mask Cannot Hide Mukhriz S Anxiety As He Enters Palace To Face His Fate Kedah Braces For Change In Govt

Even A Face Mask Cannot Hide Mukhriz S Anxiety As He Enters Palace To Face His Fate Kedah Braces For Change In Govt

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 354 hits
ALOR SETAR Pakatan Harapan assemblymen have started arriving in stages for a meeting with Kedah s Sultan Sallehuddin Ibni Almarhum Sultan Badlishah at Wisma Darul Aman on Friday Among the 13 Pakatan elected representatives was Gurun assembl...
Mb Kedah Pkr Punca Mukhriz Tersingkir

Mb Kedah Pkr Punca Mukhriz Tersingkir

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 534 hits
AKHIRNYA Datuk Seri Mukhriz Mahathir tumbang di Kedah Ternyata badi kerusi Menteri Besar negeri Jelapang Padi itu berterusan Lebih memeritkan ini merupakan kali kedua anak harapan Tun Mahathir Mohamad tersebut tersingkir daripada jawatan be...
Najib Real Protagonist Behind Harapan And My Downfall Mukhriz

Najib Real Protagonist Behind Harapan And My Downfall Mukhriz

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 427 hits
Outgoing Kedah Menteri Besar Mukhriz Mahathir blamed former premier Najib Abdul Razak as the real protagonist behind his and the fall of Pakatan Harapan Mukhriz said the directive may have come from Bersatu president and Prime Minister Muhy...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor