Safawi Boleh Sehebat Ronaldo


“Kualiti dimiliki Safawi Rasid jika dimanfaatkan sepenuhnya dalam Liga Portugal nanti, tidak mustahil dia menjadi pemain hebat persis Cristiano Ronaldo dan Bruno Fernandes suatu hari nanti.”
Itu reaksi bekas pemain kebangsaan, Juzaili Samion mengenai peluang dimiliki penyerang muda Johor Darul Ta’zim (JDT) itu apabila dilamar kelab Liga Portugal, Portimonense SC.
Juzaili berkata, Portugal antara negara yang banyak mencungkil bakat pemain muda sehingga berjaya mencipta nama bersama kelab ternama di Eropah.
“Jadi melihat kepada peluang ditawarkan Portimonense SC yang jarang-jarang diperoleh pemain tempatan lain, Safawi seharusnya memanfaatkan sebaik mungkin peluang itu dalam mematangkan lagi gaya permainannya.
“Safawi masih muda masih banyak lagi ilmu bola sepak yang dia kena pelajari dan kena ingat peluang sebegini tidak selalu datang kerana bukan mudah untuk beraksi di benua Eropah.
“Safawi harus ambil peluang ini untuk mencipta namanya di peringkat antarabangsa, yang mana kita tahu Liga Portugal pun sudah melahirkan ramai-ramai nama-nama besar dalam dunia bola sepak.
“Bagi saya kualiti dimiliki Safawi bukan lagi untuk saingan Liga Malaysia (Liga-M) tetapi harus dikembangkan untuk cabaran liga lebih kompetitif, tidak hanya Asia tetapi juga di benua Eropah,” katanya kepada Sinar Harian semalam.
Terdahulu, Pengarah Sukan Kelab Bolasepak JDT, Martin Prest dalam satu kenyataan di laman sosial Facebook Johor Southern Tigers (JST) memaklumkan, pihaknya sedia melepaskan Safawi untuk meneruskan karier di Eropah.
Juzaili yang kini berada dalam staf kejurulatihan Felda United juga menganggap peluang yang diperoleh pemain kelahiran Dungun, Terengganu itu akan membuka lebih ruang kepada pemain tempatan lain beraksi di Eropah pada masa depan.
“Safawi sememangnya berada pada tahap layak untuk bersaing di luar negara khasnya di Eropah dengan reputasinya ketika ini selepas hasil usaha gigih serta kerja kerasnya.
“Bukan senang atau mudah untuk pemain-pemain dari negara ASEAN mendapat tempat di Eropah kerana hanya yang betul-betul berpotensi dan berbakat sahaja yang akan berjaya menarik minat kelab di Eropah.
“Saya harap Safawi dapat mengambil peluang ini dengan sebaik mungkin untuk mengembangkan lagi karier dan bakat yang dia ada. Buktikan anak Malaysia juga mampu mencipta nama di luar negara.
“Pada saya tiada yang mustahil selagi kita berusaha untuk memajukan diri kita sendiri,” ujar Juzaili yang pernah menyertai skuad remaja SV Wehen di Jerman sebelum bersama kelab Perancis, FCSR Haguenau dari tahun 2000 hingga 2001.
The post Safawi boleh sehebat Ronaldo appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/28/safawi-boleh-sehebat-ronaldo/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baik Najib Muhyiddin Atau Anwar Tak Boleh Kukuhkan Kedaulatan Kita Kata Dr M

Baik Najib Muhyiddin Atau Anwar Tak Boleh Kukuhkan Kedaulatan Kita Kata Dr M

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 265 hits
PETALING JAYA Dr Mahathir Mohamad berkata baik Perdana Menteri Muhyiddin Yassin pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim atau bekas perdana menteri Najib Razak tidak boleh mengukuhkan kedaulatan Malaysia Dalam temu bual Youtube dengan pelajar Far...
Tak Boleh Bergaduh Lama Dengan Isteri Saya Mesti Settle Dulu Sebelum Tidur Dato Fazley Yaakob

Tak Boleh Bergaduh Lama Dengan Isteri Saya Mesti Settle Dulu Sebelum Tidur Dato Fazley Yaakob

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 456 hits
Asam garam kehidupan berumah tangga pastinya tidak terlepas daripada melakukan kesilapan Malah perbalahan suami isteri pastinya akan turut berlaku Namun sebagai ketua keluarga suamilah perlu bijak memainkan peranan Begitu juga isteri yang p...
Panggilan Suara Atau Video Pada Google Duo Kini Boleh Memaparkan Kapsyen

Panggilan Suara Atau Video Pada Google Duo Kini Boleh Memaparkan Kapsyen

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 324 hits
Sebelum ini ada kedengaran yang Google mungkin akan mematikan perkhidmatan Google Duo Ini kerana mereka sejak kebelakangan ini fokus kepada Google Meet dan Google Meet mungkin akan menggantikan Duo Tetapi perkara itu jika benar mungkin lamb...
Aneka Resipi Lauk Pauk Kuih Manisan Boleh Masak Guna Pucuk Ubi Kayu

Aneka Resipi Lauk Pauk Kuih Manisan Boleh Masak Guna Pucuk Ubi Kayu

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 405 hits
Ubi kayu atau nama botaninya Manihot Esculenta Crantz merupakan tumbuhan tropika dan subtropika daripada keluarga Euphorbiaceae yang tinggi karbohidrat Malah daunnya juga boleh dimakan dan dijadikan sayur Kulit ubi kayu mempunyai asid hidro...
Khairuddin Takiri Boleh Hilang Kelayakan Sebagai Ahli Parlimen

Khairuddin Takiri Boleh Hilang Kelayakan Sebagai Ahli Parlimen

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 872 hits
YUSLAINI AZMI Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi YB Datuk Dr Khairuddin Aman Razali ahli Parlimen Kuala Nerus membangkitkan kemarahan rakyat Malaysia apabila didapati melanggar SOP Kementerian Kesihatan Malaysia sejurus pulang dari...
Harga Minyak Runtuh Kuwait Tak Boleh Bayar Gaji Penjawat Awam

Harga Minyak Runtuh Kuwait Tak Boleh Bayar Gaji Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 453 hits
Tuan tuan ini ada sedikit berita dari Kuwait negara Arab yang super kaya Yang pokoknya mereka sangat bergantung kepada hasil minyak yang sudah berkurangan sebab harga minyak runtuh Masalah No 2 besar ialah lebih 76 daripada belanjawan keraj...
Pru 15 Umno Boleh Menang

Pru 15 Umno Boleh Menang

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 331 hits
UMNO boleh menang PRU15 boleh UMNO boleh menang PRU 15 nanti kalau Kalau mana mana pemimpin yang sudah kalah ataupun lengit semasa PRU14 yang lepas duduk diam diam Tak perlu lagi untuk tonjolkan diri Mereka yang sudah kalah ini sepatutnya p...
Rangup Tapi Lembut Potato Carrot Fritters Versi Baby Mak Ayah Boleh Tumpang Sekaki

Rangup Tapi Lembut Potato Carrot Fritters Versi Baby Mak Ayah Boleh Tumpang Sekaki

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 293 hits
Hujung minggu pastinya menjadi hari paling bermakna buat anak anak di rumah Mana tidaknya pagi pagi lagi juadah hebat sudah tersedia hebat di atas meja Semuanya air tangan ibu tercinta Apa kata cuti hujung minggu ini mama sediakan Potato Ca...
Refly Harun Presiden Benda Mati Tidak Boleh Tersinggung

Refly Harun Presiden Benda Mati Tidak Boleh Tersinggung

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 276 hits
Pakar hukum tata negara Refly Harun menyoroti kebebasan berpendapat yang dikeluhkan banyak orang saat ini Sejatinya kebebasan berpendapat bagi setiap warga negara sebenarnya sudah diatur UUD 1945 Pasal 28 E ayat 3 menyebutkan setiap orang b...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim